Informacje

30.10.2018 09:10 na targówku i pradze północ

Semafory, windy i "stonowane barwy". Postępy na budowie metra

SERWISY:


Budowa II linii metra na Targówek wkracza w decydującą fazę. Najbardziej zaawansowane prace są na przystanku Targówek, pojawiają się tam pierwsze kolory.

Urząd miasta pochwalił się stanem zaawansowania robót na budowie po praskiej stronie Wisły. Jak podaje ratusz, prace wykończeniowe są na ostatniej prostej.

"Stonowana kolorystyka"

Trwa montaż nagłośnienia, oświetlenia, wind, schodów i oznaczeń. - Wnętrza stacji północno-wschodniego odcinka metra są utrzymane w stonowanej kolorystyce. Szwedzka - grafitowym, Targówek - bieli, a Trocka w odcieniach szarości. Dzięki temu będą korespondowały z kolejnym odcinkiem na Bródno. Najbardziej zaawansowane są prace na stacji Targówek – mówi Renata Kaznowska, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy.

Na suficie i ścianach zatorowych stacji Targówek ułożono już większość metalowych, perforowanych paneli, które stanowią element architektury i tłumią hałasy. Gotowy jest także system nagłośnienia, zainstalowano oświetlenie stacyjne.

Będą semafory

Ratusz zapewnia, że na pozostałych stacjach również trwają intensywne prace – pod ziemią jest większość wind i schodów ruchomych, trwa montaż urządzeń. Docelowo na trzech stacjach tego odcinka znajdzie się 13 wind i 16 biegów schodów ruchomych.

Trwa również montaż okablowania i urządzeń sterowania ruchem w tunelach. Montowane są również semafory, które będą wykorzystywane w sytuacjach awaryjnych.

"Cały odcinek północno-wschodni wraz ze stacjami to ponad sześć kilometrów torów. Budowa odcinka rozpoczęła się w marcu 2016 roku, a zakończy się wiosną 2019 roku" – zapowiada ratusz.

Trzy stacje na wschodzie...

W tej chwili trwa budowa dwóch odcinków II linii metra - w kierunku północno-wschodnim i zachodnim. Będą na nich po trzy stacje. Na prawym brzegu Wisły powstaje ponad trzykilometrowy odcinek.

Stacje to: Szwedzka (C16) pod Strzelecką po wschodniej stronie Szwedzkiej; Targówek (C17) w okolicy skrzyżowania Pratulińskiej z Ossowskiego oraz Trocka (C18) w rejonie skrzyżowania Pratulińskiej z Trocką. Tutaj za ostatnią stacją znajdą się tory odstawcze i komora do zawracania.

Umowę na budowę podpisano w marcu 2016 roku (czas wykonania 38 miesięcy), wykonawcą jest wybrana w przetargu firma Astaldi S.p.A. z Włoch. Kwota kontraktu wynosi 1 066 741 483,79 zł brutto.

Cała druga linia metra ma być gotowa przed 2023 rokiem.

PODPISANIE UMOWY NA METRO NA BRÓDNO:



ran/mś

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Boom

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.10.2018 22:00 ~Boom



    FundacjaAdUrbem~FundacjaAdUrbem

    Tego metra powinno być kilka linii więcej a i tak nie powinno to być powodem szczucia na kierowców
    Boom~Boom


    Linia metra jest bardzo drogim rozwiązaniem i powinna być budowana jedynie w obszarach o dużej koncentracji mieszkańców. Gdzie niby ma być te kilka linii więcej? Białołęka? Wawer? Realnie dzisiaj sens ma góra dwie linie, szczególnie że sporą część Warszawy i przedmieść obsługuje SKM.
    Janusz~Janusz


    1. SKM jeździ co 1h.- Trasa z Okęcia na Płudy i dalej
    2. Jak budowano 1 linię metra na Ursynowie rosła kapusta. praktycznie zero przepływu ludzi. Czy dziś uważacie, że to był błąd? Że tej linii nie powinno być?
    Metro jest niezwykle miastotwórcze. Gdyby zbudowano je na Białołękę to za 10 lat byłaby tam jedna z najliczniejszych dzielnic.



    Co ty bredzisz. Miastotwórcze to jest zagospodarowanie przestrzenne i to z tego powodu powstał m.in. Ursynów a nie z powodu metra. Nikt nie będzie ciągnął metra na tereny zabudowy jednorodzinnej. A Białołęka jest już zamieszkała przez 120.000 mieszkańców, ale ich koncentracja jest w dalszym ciągu bardzo mała, bo intensywność zabudowy jest niska, a pomiędzy osiedlami są jeszcze liczne puste miejsca.
    Rozsądna wydaje się linia metra biegnąca w układzie od Pragi Południe poprzez południową część Mokotowa, Służew Przemysłowy i dalej w kierunku Ursusa. Ale nie ma miejsca i kasy na ciągnięcie metra do każdego osiedla położonego na obrzeżach Warszawy. Tam rolę metra może przejąć kolej a nie metro.

  • Janusz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.10.2018 18:07 ~Janusz


    FundacjaAdUrbem~FundacjaAdUrbem

    Tego metra powinno być kilka linii więcej a i tak nie powinno to być powodem szczucia na kierowców
    Boom~Boom


    Linia metra jest bardzo drogim rozwiązaniem i powinna być budowana jedynie w obszarach o dużej koncentracji mieszkańców. Gdzie niby ma być te kilka linii więcej? Białołęka? Wawer? Realnie dzisiaj sens ma góra dwie linie, szczególnie że sporą część Warszawy i przedmieść obsługuje SKM.


    1. SKM jeździ co 1h.- Trasa z Okęcia na Płudy i dalej
    2. Jak budowano 1 linię metra na Ursynowie rosła kapusta. praktycznie zero przepływu ludzi. Czy dziś uważacie, że to był błąd? Że tej linii nie powinno być?
    Metro jest niezwykle miastotwórcze. Gdyby zbudowano je na Białołękę to za 10 lat byłaby tam jedna z najliczniejszych dzielnic.

  • aaaaa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.10.2018 15:25 ~aaaaa


    koral~koral

    Od kropek na ścianie aż bolą oczy. Czekam aż ktoś dostanie ataku epilepsji.
    Wiola~Wiola



    Słuszna uwaga --można dostać ataku to prawda

    Za rok tak zasyfieją, że się zrobią gładkie.

  • Blanka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.10.2018 14:05 ~Blanka

    koral~koral

    Od kropek na ścianie aż bolą oczy. Czekam aż ktoś dostanie ataku epilepsji.


    No masakra, kogoś chyba poniosło przy projektowaniu :/

  • Wiola

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.10.2018 12:59 ~Wiola

    koral~koral

    Od kropek na ścianie aż bolą oczy. Czekam aż ktoś dostanie ataku epilepsji.



    Słuszna uwaga --można dostać ataku to prawda

  • pepe

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.10.2018 11:43 ~pepe

    FundacjaAdUrbem~FundacjaAdUrbem

    Tego metra powinno być kilka linii więcej a i tak nie powinno to być powodem szczucia na kierowców


    Od snucia wizji i planów tego co "być powinno i co przydałoby się zrobić" był już taki jeden prezydent. Leży obecnie na Wawelu, ku memu wielkiemu zdziwieniu i niezrozumieniu...

  • Boom

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.10.2018 11:28 ~Boom

    FundacjaAdUrbem~FundacjaAdUrbem

    Tego metra powinno być kilka linii więcej a i tak nie powinno to być powodem szczucia na kierowców


    Linia metra jest bardzo drogim rozwiązaniem i powinna być budowana jedynie w obszarach o dużej koncentracji mieszkańców. Gdzie niby ma być te kilka linii więcej? Białołęka? Wawer? Realnie dzisiaj sens ma góra dwie linie, szczególnie że sporą część Warszawy i przedmieść obsługuje SKM.

  • wacek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.10.2018 10:46 ~wacek

    FundacjaAdUrbem~FundacjaAdUrbem

    Tego metra powinno być kilka linii więcej a i tak nie powinno to być powodem szczucia na kierowców


    To dlaczego "warszawa przyjazna kierowcom" dostala 1% w wyborach?

  • Tomek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.10.2018 10:40 ~Tomek

    A jakby tak budować tylko po jednej stacji i oddawać do użytku, to pani Hania dopiero miałaby okazję do lansu z okazji otwierania kolejnych stacji... Choć w sumie może każdą otwierać dwa razy, jak Czajkę... Aaaa...., teraz to Trzaskowski - ten od kładek pieszo-rowerowych. Wstrzyma budowę S2?

  • kkw

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.10.2018 10:25 ~kkw

    Klikam w zdjęcie by je powiększyć, tymczasem jest ono mniejsze niż w artykule. W jakim celu jest więc ta funkcjonalność udostępniana?

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »