Informacje

01.01.2017 12:07 OGŁOSZONO PRZETARG

Ścieżka rowerowa połączy rondo Radosława z placem Zawiszy

SERWISY:

Na ulicy Okopowej i Towarowej powstanie ścieżka rowerowa. Szef ZDM i pełnomocnik prezydenta ds. komunikacji rowerowej. poinformował, że ogłoszono przetarg na budowę około 3,5 kilometrowego odcinka, który zacznie się przy rondzie Zgrupowania AK "Radosław", a zakończy przy placu Zawiszy.

Przetarg zakłada realizację inwestycji w trybie "zaprojektuj i wybuduj". "Wybrany wykonawca będzie miał za zadanie wykonać szczegółową dokumentację budowlaną, uzyskać zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID) i wybudować trasę - wszystko do maja 2018 r." - napisał Łukasz Puchalski, pełnomocnik prezydenta ds. komunikacji rowerowej na facebooku.

Wybór wykonawcy zależeć będzie nie tylko od ceny. Dodatkowe punkty będzie można zdobyć za dbałość o zieleń, odpowiednie przeszkolenie pracowników, a także za prowadzenie strony internetowej i informowanie mieszkańców o planowanej budowie ścieżki.

Infrastruktura ma być dopasowana do jak największej liczby użytkowników, dlatego nie zdecydowano się na wydzielenie pasa rowerowego na jezdni. Jak tłumaczy pełnomocnik, nadrzędnym działaniem jest spowodowanie wzrostu ruchu rowerowego. 

"Pas rowerowy na 3-pasmowej arterii to nie jest infrastruktura przyjazna rowerzystom i nie przekona osób obecnie niejeżdżących do przesiadki na rower. Wymagałby zmiany przekroju obu ulic i ich przebudowy której koszty wielokrotnie przekroczą budowę drogi dla rowerów." - tłumaczył pełnomocnik.

Trasa powinna powstać do maja 2018 roku. Do tego czasu wykonawca powinien wykonać szczegółową dokumentację budowlaną, uzyskać zezwolenie na realizację inwestycji drogowej i wybudować trasę.

Zobacz też : "Świecąca nocą ścieżka rowerowa wymyślona w Pruszkowie"


md/pm

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • mokotoviak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.01.2017 19:58 ~mokotoviak



    Zepp~Zepp

    Po co? Na JP2 zbudowano ścieżkę za ciężkie pieniądze a codziennie widzę pedałujących albo po jezdni albo po chodniku po drugiej stronie ulicy
    Marek~Marek


    Obowiązek jazdy po ścieżce jest tylko gdy jest ona na prawo w stosunku do kierunku jazdy.

    Jak scieżka jest tylko po jednej stronie to w jedną stronę jezdnią jechać wolno!
    Taki tam~Taki tam


    A nawet trzeba gdy się potrzebuje dojechać do celu po tamtej stronie.

    No ale kogoś kto do bramy skręca w lewo przez torowisko i 3 pasy ruchu to raczej nie przekona.

    właśnie w przepisie zdaje się art. 34 jest napisane, że jeśli chce się skręcić to można jechać po tej stronie gdzie będzie się skręcać w prawo, nawet jeśli jest ścieżka 2 kierunkowo po drugiej stronie ulicy, więc jak ktoś się nawet przyczepi to można powiedzieć że zamierza się skręcić. Choć w ogóle to jest trochę niejasny przepis, np czy nakaz jazdy ścieżką dotyczy też strefy pieszo-rowerowej? Moim zdaniem najlepiej gdzie się da wyznaczać pasy jednokierunkowe na jezdni i tyle.

  • tdfacs

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.01.2017 17:34 ~tdfacs

    John~John

    A jakie są jeszcze tryby inwestycji: "zaprojektuj, nie buduj", "nie projektuj, zbuduj", "nie projektuj i nie buduj"??? :)

    Tak. Ten ostatni model jest ulubionym naszych decydentów. Bez sensu i bez projektu, nie zrobione, ale kasa wydana.

    Inną opcją jest: źle zaprojektuj, jeszcze gorzej wykonaj, odbierz ten bubel i zacznij wszystko od nowa.

    Mnie za takie podejście do projektu pogonili by z roboty następnego dnia. Tolerancja 10% na czasie i 5% na wydatkach to i tak sporo. A u nas: metro zbudowane z 2 letnim opóźnieniem i z budżetem przekroczonym prawie dwukrotnie i jeszcze kar umownych nie wyegzekwowano.

    Porównując do tego budowę trasy Toruńskiej przez Czechów to aż się buzia śmiała, jak tam praca szła.

  • misfazi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.01.2017 15:39 ~misfazi

    qwerty~qwerty

    A ja się pytam dlaczego TIRy z towarem do Arkadii jeżdżą Okopową?
    Dlaczego nikt nie zmusił tego centrum handlowego do dowozu towaru koleją, która jest okok?
    TIR przecież bardzo niszczą ulice.


    Bo to centrum handlowe w ogóle nie powinno zostać w tym miejscu wybudowane, zatkało calą okolicę.

  • qwerty

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.01.2017 13:20 ~qwerty

    A ja się pytam dlaczego TIRy z towarem do Arkadii jeżdżą Okopową?
    Dlaczego nikt nie zmusił tego centrum handlowego do dowozu towaru koleją, która jest okok?
    TIR przecież bardzo niszczą ulice.

  • green_is_bad

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.01.2017 13:17 ~green_is_bad



    green_is_bad~green_is_bad

    Po co?
    Kosztowna pedalarska zabawka, która W OGÓLE nie będzie używana przez 7 mies. w roku.
    pogododynek~pogododynek


    Wyglądałeś ostatnio za okno? Czy 10 lat temu? Ostatnimi czasy białą śnieżną zimę mamy w zaniku. Więc nie 7 mcy w roku tylko 9 - 10.
    qwerty~qwerty


    Zluzuj lajkry, bo ci uścisk na wzrok pada. To gdzie te tłumy rowerzystów?
    Bo ja dziś widziałem całych dwóch. I tak już od dwóch miesiecy, max kilku dziennie. A przed nami kolejne trzy miechy. Dodaj sobie dfo tego w cieplejsze dni opady deszczu, czy burze i ci wyjdzie ta kosztowana pedalarska zabawa nieużywana przez 7 miesiecy, jak kolega napisał.
    Nawet na masę kretyniczną potrafiliscie z całej Warszawy zebrać... 100 osób, więc bez jaj.



    Jak się dobrze wczytać, to napisał dobrze.....nie będzie używana przez 9 mies w roku :-)

  • bławo Ja

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.01.2017 11:53 ~bławo Ja

    John~John

    A jakie są jeszcze tryby inwestycji: "zaprojektuj, nie buduj", "nie projektuj, zbuduj", "nie projektuj i nie buduj"??? :)

    Najpowszechniejszym system inwestycji publicznych, w warszawie, jest "weź kasę za nic".

  • ZieloneM

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.01.2017 11:51 ~ZieloneM





    Zepp~Zepp

    Po co? Na JP2 zbudowano ścieżkę za ciężkie pieniądze a codziennie widzę pedałujących albo po jezdni albo po chodniku po drugiej stronie ulicy
    Marek~Marek


    Obowiązek jazdy po ścieżce jest tylko gdy jest ona na prawo w stosunku do kierunku jazdy.

    Jak scieżka jest tylko po jednej stronie to w jedną stronę jezdnią jechać wolno!
    waw~waw

    Pomyśl i sprawdź zanim napiszesz głupotę.
    Obserwer~Obserwer

    Jeżeli jest droga rowerowa nie jednokierunkowa to jest obowiązek dla rowerzystów poruszania się nią i nie ma znaczenia po której stronie drogi ona się znajduje.
    tg3178~tg3178


    To głupi przepis, ale w tym kraju robi się wszystko by zniechęcić ludzi do jeżdżenia na rowerze. Lobby motoryzaycyjne rządzi, choć to czysta głupota



    Masz 100% racji!
    To samo lobby chce zniechęcić ludzi do jeżdżenia tramwajami i pociągami!
    Wyobraźcie sobie, że zabronili im jeździć poza szynami!
    Tak, odebrali tramwajom wolność.

    Żądamy by zmienić prawo i pozwolić jeździć tramwajom tak samo swobodnie jak blachosmrodom!!!!

  • John

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.01.2017 10:53 ~John

    A jakie są jeszcze tryby inwestycji: "zaprojektuj, nie buduj", "nie projektuj, zbuduj", "nie projektuj i nie buduj"??? :)

  • tg3178

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.01.2017 10:25 ~tg3178




    Zepp~Zepp

    Po co? Na JP2 zbudowano ścieżkę za ciężkie pieniądze a codziennie widzę pedałujących albo po jezdni albo po chodniku po drugiej stronie ulicy
    Marek~Marek


    Obowiązek jazdy po ścieżce jest tylko gdy jest ona na prawo w stosunku do kierunku jazdy.

    Jak scieżka jest tylko po jednej stronie to w jedną stronę jezdnią jechać wolno!
    waw~waw

    Pomyśl i sprawdź zanim napiszesz głupotę.
    Obserwer~Obserwer

    Jeżeli jest droga rowerowa nie jednokierunkowa to jest obowiązek dla rowerzystów poruszania się nią i nie ma znaczenia po której stronie drogi ona się znajduje.


    To głupi przepis, ale w tym kraju robi się wszystko by zniechęcić ludzi do jeżdżenia na rowerze. Lobby motoryzaycyjne rządzi, choć to czysta głupota

  • Werona

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.01.2017 09:25 ~Werona


    rodowity~rodowity

    Mam nadzieję że "drogomatołki" z Puchalskim na czele zrobią konsultację z mieszkańcami i innymi uczestnikami ruchu zanim zrealizują projekt.
    Taki tam~Taki tam


    A ja mam nadzieję, że wszelkie postulaty zmotoryzowanej szlachty zostaną słusznie zignorowane.
    Precz z blaszanym uciskiem.

    Tak i koniecznie zabrac im rowery niech pomysla

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

"Żyj i daj żyć. Nie parkuj na przejściach dla pieszych"

"Żyj i daj żyć. Nie parkuj na przejściach dla pieszych"

Motto, które umieścił na swoim aucie kierowca tego auta wyraźnie nie przyświeca jemu samemu. Samochód postawił na ulicy Dąbrowskiego, a dokładniej - na... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »