Informacje

28.07.2018 17:41 prace na linii obwodowej

Są już nowe tory i perony,
w niedzielę będą testować wiadukty

SERWISY:

Przebudowa linii obwodowej wchodzi w decydującą fazę. Kolejarze chwalą się, nowymi torami. Na wybudowanych peronach montowane są wiaty i ławki oraz tablice informacyjne i oświetlenie. Z kolei wiadukty nad Obozową, Zawiszy, Wolską i Kasprzaka przejdą ważny sprawdzian z obciążenia.

Jak informuje PKP PLK, końcowe prace widać na przystankach Warszawa Koło, Warszawa Młynów, Warszawa Wola i na ósmym peronie stacji Warszawa Zachodnia.

Wykonawca montuje oświetlenie, nagłośnienie, monitoring oraz ławki i tablice informacyjne. "Na wiaduktach nad Obozową, Górczewską, Wolską i Kasprzaka oraz między przystankami ułożone zostały nowe tory. Rozwieszona jest sieć trakcyjna. Wykonawca deklaruje, że prace zostaną zakończone do połowy sierpnia. Następnie rozpoczną się odbiory nowej infrastruktury" - informują kolejarze.

Ważne testy

W niedzielę z kolei testy obciążeniowe przejdą nowe wiadukty, na które wjedzie ponad stutonowa lokomotywa. Podczas sprawdzianu specjalna aparatura dokładnie zmierzy i sprawdzi parametry obiektów.

"Potwierdzone muszą być założenia, że spełnione są wszystkie wymagania techniczne między innymi. do szybszych przejazdów i cięższych składów. Po zakończeniu próbnych obciążeń statycznych planowane są przejazdy pociągów z różną prędkością. Mierzone będą wszystkie niezbędne parametry linii kolejowej. Na linii kolejowej pociągi będą mogły jeździć z prędkością do 80 km/h" – tłumaczą PLK.

Równocześnie trwa projektowanie nowego przystanku Warszawa Powązki. Budowa rozpocznie się na początku 2019 roku. Oprócz nowego peronu dostosowanego dla osób o ograniczonej mobilności, PLK wybudują także kładkę dla pieszych, łączącą Wolę i Żoliborz.

Oprócz stacji Powązki powstanie też jeszcze jeden nowy przystanek: Koło. "Budowa nowego węzła przesiadkowego Warszawa Młynów zwiększy możliwości komunikacyjne w stolicy - pasażerowie swobodnie przesiądą się z pociągu do metra przy ulicy Górczewskiej. Linia obwodowa będzie pełniła ważną rolę podczas przebudowy linii średnicowej. Wówczas pojadą nią pociągi dalekobieżne"– czytamy w komunikacie kolejarzy.

kz/pm

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • ech

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.07.2018 10:30 ~ech

    wawa~wawa

    Kłopot tej linii jest taki, że prowadzi znikąd donikąd. Omija główne punkty docelowe. Jeżeli na dodatek pociągi będą startowały ze słynnego peronu 8 to nie ma o czym mówić. A jak pociągi będą miały antymiejską częstotliwość to kolejarze mogą dalej się łudzić.
    I żeby nie było ta linia nie miała stanowić objazdu dla pociągów po zamknięciu Centralnego. Tą funkcję dla pociągów dalekobieżnych miała pełnić trasa koło starego Fortu Wola. No ale kolejarze zrobią mieszkańców w balona, bo ta linia będzie służyć dla pociągów dalekobieżnych. Sens budowy nowych peronów będzie z tego powodu żaden. Pociągi dalekobieżne mają pierwszeństwo i zablokują ruch lokalny.


    No tak, bo dworzec Gdański to nie punkt przesiadkowy.... skąd tam tyle ludzi w takim razie?

  • mdm

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.07.2018 19:47 ~mdm

    antymatoł~antymatoł

    @~Asadat. To że na Odolanach będą jeździły składy pendolino to nie znaczy, że będą jeździły 200km/h - jak będzie 60 to max.


    80km/h

  • G345

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.07.2018 15:28 ~G345




    Krzysztof~Krzysztof

    Ile opóźnienia?
    ami~ami


    Zdaje się że w wypadku tej inwestycji, opóżnienia nie będzie. Przerwa w ruchu planowana była od marca 2017 do września 2018. Wygląda więc na to że chyba się uda.
    MichałekKoszałek~MichałekKoszałek


    Mylisz się. Prace na małej obwodnicy miały zostać ukończone w niecałe 12 miesięcy. Inwestycja na tę chwilę ma prawie 5 miesięcy opóźnienia (zamknięcie LK20 nastąpiło w pierwszej połowie marca 2017).

    kkjj~kkjj



    Wszystkiemu winne bunkry, które najpierw były niechciane przez konserwatora, a potem od wpływem nacisków pewnej "fundacji" znalazły się na liście zabytków. I tak to właśnie dla niektórych ważniejsze stały się "tobruki", których na Woli jest dużo więcej, niż sprawna komunikacja i odkorkowanie dzielnicy.


    PKP PLK najgorszy zarządca publicznego mienia.
    Przecież oni to robią dla ludzi a wydaje im się, że dla bydła.

  • kkjj

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.07.2018 10:55 ~kkjj



    Krzysztof~Krzysztof

    Ile opóźnienia?
    ami~ami


    Zdaje się że w wypadku tej inwestycji, opóżnienia nie będzie. Przerwa w ruchu planowana była od marca 2017 do września 2018. Wygląda więc na to że chyba się uda.
    MichałekKoszałek~MichałekKoszałek


    Mylisz się. Prace na małej obwodnicy miały zostać ukończone w niecałe 12 miesięcy. Inwestycja na tę chwilę ma prawie 5 miesięcy opóźnienia (zamknięcie LK20 nastąpiło w pierwszej połowie marca 2017).




    Wszystkiemu winne bunkry, które najpierw były niechciane przez konserwatora, a potem od wpływem nacisków pewnej "fundacji" znalazły się na liście zabytków. I tak to właśnie dla niektórych ważniejsze stały się "tobruki", których na Woli jest dużo więcej, niż sprawna komunikacja i odkorkowanie dzielnicy.

  • MichałekKoszałek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.07.2018 09:26 ~MichałekKoszałek


    Krzysztof~Krzysztof

    Ile opóźnienia?
    ami~ami


    Zdaje się że w wypadku tej inwestycji, opóżnienia nie będzie. Przerwa w ruchu planowana była od marca 2017 do września 2018. Wygląda więc na to że chyba się uda.


    Mylisz się. Prace na małej obwodnicy miały zostać ukończone w niecałe 12 miesięcy. Inwestycja na tę chwilę ma prawie 5 miesięcy opóźnienia (zamknięcie LK20 nastąpiło w pierwszej połowie marca 2017).

  • Zibi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.07.2018 19:55 ~Zibi

    A kiedy się skończy absurdalny bajzel drogowy na Kasprzaka? Nie mam nic do budowy i remontu ale szkoda, że ludzie tolerują takie braki w oznakowaniu tymczasowym (na ponad rok). No i te przystanki w rozkładach ZTM co ich nie ma w terenie - też nie ogarnęli, że nie ma :-) Brawo Wy!!!

  • rav

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.07.2018 17:52 ~rav

    wawa~wawa

    Kłopot tej linii jest taki, że prowadzi znikąd donikąd. Omija główne punkty docelowe. Jeżeli na dodatek pociągi będą startowały ze słynnego peronu 8 to nie ma o czym mówić. A jak pociągi będą miały antymiejską częstotliwość to kolejarze mogą dalej się łudzić.
    I żeby nie było ta linia nie miała stanowić objazdu dla pociągów po zamknięciu Centralnego. Tą funkcję dla pociągów dalekobieżnych miała pełnić trasa koło starego Fortu Wola. No ale kolejarze zrobią mieszkańców w balona, bo ta linia będzie służyć dla pociągów dalekobieżnych. Sens budowy nowych peronów będzie z tego powodu żaden. Pociągi dalekobieżne mają pierwszeństwo i zablokują ruch lokalny.

    od zawsze tędy pociągi KM i SKM9 jeździły w stronę Legionowa - Nasielska - Działdowa a jak przekształcą przejazdy za Peronem 8 Dw. Zachodniego to SKM 9 ma jeździć aż do Piaseczna.

  • antymatoł

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.07.2018 16:36 ~antymatoł

    @~Asadat. To że na Odolanach będą jeździły składy pendolino to nie znaczy, że będą jeździły 200km/h - jak będzie 60 to max.

  • ami

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.07.2018 11:55 ~ami

    Krzysztof~Krzysztof

    Ile opóźnienia?


    Zdaje się że w wypadku tej inwestycji, opóżnienia nie będzie. Przerwa w ruchu planowana była od marca 2017 do września 2018. Wygląda więc na to że chyba się uda.

  • Asadat

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.07.2018 10:31 ~Asadat

    Krzysztof~Krzysztof

    Ile opóźnienia?

    Na czas renowacji starych torów , tuz za osiedlami na Odolanach. Tamtedy będzie jeździć nawet pendolino. Niedawno Burmistrz Woli przepraszał na facebooku , że nie udało mu sie wygrać sporu z pkp i za jakis czas paciągi będą blisko osiedli.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »