Informacje

10.04.2017 11:08 Wylotówka z Warszawy na południe

S7 do Grójca. 8 kilometrów drogi, 14 chętnych do budowy

SERWISY:

Od 203 do 279 milionów złotych oczekują firmy ubiegające się o kontrakt na budowę fragmentu trasy ekspresowej S7 z Warszawy do Grójca – odcinka od węzła Tarczyn Północny do grójeckiej obwodnicy. GDDKiA wybierze wykonawcę inwestycji spośród 14 chętnych.

Oferty złożone przez 14 firm dotyczą budowy fragmentu 29-kilometrowej wylotówki z Warszawy w kierunku południowym, od węzła Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do obwodnicy Grójca.

Chodzi o odcinek C - od węzła Tarczyn Północ do początków grójeckiej obwodnicy - o długości 7,9 kilometra.

- Najniższą cenę, 203 miliony złotych, zaoferował Mota-Engil Central Europe S.A., natomiast najwyższą cenę, 279 milionów złotych ma oferta złożona przez TORPOL S.A. Wszyscy wykonawcy zaoferowali termin realizacji 34 miesiące (w trakcie robót budowlanych nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca) oraz okres gwarancji jakości 10 lat – informuje Małgorzata Tarnowska, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Umowa w połowie roku

To drugi etap przetargu. W pierwszym złożono 20 wniosków. Jak podaje inwestor, wszyscy przeszli pozytywną weryfikację i otrzymali zaproszenie do składania ofert, które będą oceniane według kryteriów: cena, okres gwarancji i termin realizacji. Jeżeli nie będzie odwołań konkurentów, wybrany wykonawca podpisze umowę w połowie bieżącego roku.

Zadanie obejmuje projekt i budowę drogi - prawie 8 km trasy ekspresowej z dwoma jezdniami po dwa pasy ruchu z rezerwą w pasie dzielącym 12 metrów pod budowę w przyszłości trzeciego pasa ruchu. Ponadto wykonawca ma wybudować węzeł Tarczyn Południe, wiadukty, mosty, kładkę dla pieszych, przejścia dla zwierząt oraz infrastrukturę towarzyszącą.

Sześć węzłów

Pozostałe zadania inwestycji to 6,6-kilometrowy odcinek od węzła Warszawa-Lotnisko do węzła Lesznowola oraz Lesznowola – Tarczyn o długości 14,8 kilometra. Na trasie powstaną węzły drogowe: Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ, Tarczyn Południe.

Jak informuje GDDKiA, na odcinku od węzła Warszawa Lotnisko do węzła Lesznowola ekspresówka będzie miała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu i pas dzielący o szerokości 5 metrów, natomiast od węzła Lesznowola do końca opracowania - dwie jezdnie po dwa pasy ruchu i pas dzielący o szerokości 12 metrów (rezerwa pod trzeci pas ruchu).

Zobacz filmy z budowy S8 - obwodnicy Marek:

skw/mś

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • obyyyy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.05.2017 16:18 ~obyyyy

    MackoWSzMackoWSz

    Bardzo dobry news. Może w końcu nie będzie korków przy Wólce czy Sękocinie.


    a największe nadzieje pokładam w odciążeniu Pułwskiej

  • dfsad

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.04.2017 08:06 ~dfsad

    MA1970~MA1970

    Zakład - Wygra najtańsza oferta a potem aneks do umowy że tak tanio się nie da

    Zakładam się, że tak będzie.

  • Obcy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.04.2017 07:43 ~Obcy

    este~este

    Bliżej Piaseczna przydałaby się ta nitka z Warszawy.


    A później bys dar morde dlaczego tak blisko mojego domu ?!!!!!!!!

  • MA1970

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.04.2017 04:17 ~MA1970

    Zakład - Wygra najtańsza oferta a potem aneks do umowy że tak tanio się nie da

  • nico

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.04.2017 16:36 ~nico

    este~este

    Bliżej Piaseczna przydałaby się ta nitka z Warszawy.


    Są normy na maksymalną długość prostych odcinków.
    Historia jest taka, że kiedyś wybudowano kilkudziesięcio kilometrowy odcinek autostrady w Włoszech, prosty jak drut. Okazało się że jest tam sporo wypadków. Ciężko ocenić odległość, problem z koncentracją, kontrowanie luzów w kierownicy.

  • zenek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.04.2017 14:59 ~zenek

    Miasto_WwaMiasto_Wwa

    WGR nas zaleje..

    sokiem jabłkowym

  • olo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.04.2017 14:50 ~olo

    Juliusz~Juliusz

    patrząc na mapę,stare drogi były proste, jak drut i rozchodziły się promieniście. Oczywiście pozwolono je zabudować straganami po obu stronach i teraz problem.

    Po drugie, łączenie wylotówek to absurd; od starożytności buduje się (ale nie u nas) promieniście, a współcześnie: dodaje 1-3 okręgi, dzięki czemu niektóre wylotówki kończą się tylko na obwodnicy, jest więcej bezpośrednich wjazdów i ruch jest możliwie optymalnie rozłożony.


    Drogi szybkiego ruchu celowo buduje się po łukach, aby wymusić na kierowcach ciągłą koncnetrację i kontrolę nad pojazdem. Jazda samochodem ze stałą prędkością po prostej jest bardzo monotonna i może doprowadzić do uśnięcia.

    Weź również pod uwagę warunki prawne, w jakich obecnie buduje się drogi, i porównaj je z z tymni, które panowały 30-40 lat gdy temu (na przykład stosunek do własności). Poza tym, na przebieg drogi ogromny wpływ mają ekoterroryści, co jest wielką patologią obecnego systemu

  • este

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.04.2017 14:41 ~este

    Bliżej Piaseczna przydałaby się ta nitka z Warszawy.

  • Ursynowiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.04.2017 14:36 ~Ursynowiak

    Budowana droga S7 przejmie ruch z trasy o której mówisz (krajowa 7, międzynarodowe oznaczenie E77). To, co dziś widzisz na mapie jako 7/E77 pozostanie drogą dla ruchu lokalnego. Tranzyt pojedzie ekspresówką. Także nie jest to dublowanie drogi w bezpośrednim sąsiedztwie, tylko budowa trasy szybkiego ruchu po nowym śladzie.

    rouciak~rouciak

    Ktoś obczaja na co budować drogę równoległą do E77 tak blisko ? To chociaż bardziej na wschód by ją ciągnęli, a tak za Tarczynem będzie korek się robił.

  • MackoWSz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.04.2017 14:17 MackoWSz

    Bardzo dobry news. Może w końcu nie będzie korków przy Wólce czy Sękocinie.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

"Żyj i daj żyć. Nie parkuj na przejściach dla pieszych"

"Żyj i daj żyć. Nie parkuj na przejściach dla pieszych"

Motto, które umieścił na swoim aucie kierowca tego auta wyraźnie nie przyświeca jemu samemu. Samochód postawił na ulicy Dąbrowskiego, a dokładniej - na... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »