Informacje

17.11.2013 19:30 "potrzebujemy czasu by zbadać przyczyny"

Rzecznik producenta inspiro: To pierwsze tego typu zdarzenie

SERWISY:

- Pożar pociągu inspiro to pierwsze tego typu zdarzenie - zapewnia Kinga Jabłonowska, rzecznik producenta pociągów i dodaje, że skład zostanie dokładnie zbadany.

- Przyczyny będziemy badać i po kontroli będziemy mogli stwierdzić, co się zdarzyło – informuje Jabłonowska. - W tej chwili nie wiem, co się zdarzyło od strony technicznej. Czy system działał prawidłowo – dodaje.

- Potrzebujemy czasu, żeby zbadać przyczyny. Dopiero wtedy będziemy mogli powiedzieć, czy była to sytuacja jednorazowa, czy coś trzeba zmienić – podkreśla.

Pierwsze analizy zostaną przeprowadzone w Warszawie. - Gdy będziemy mieli orientację, co do przyczyn awarii, to będziemy dalej ustalać plan działania – zapewnia.

Awarie drzwi

Pasażerowie pierwszy raz pojechali pociągami inspiro 6 października. Pierwsza awaria wydarzyła się już dzień później.

Zawiódł wtedy system zamykania drzwi. Pociąg przez 10 minut blokował ruch.

Kolejna, podobna, awaria wydarzyła się dwa tygodnie później. Nie zadziałał jeden z czujników sterujących zamykaniem drzwi. Pasażerowie zostali poproszeni o opuszczenie pociągu. Pusty skład zjechał na stację Młociny.

"Najnowocześniejsze pociągi w Europie"

Nowe pociągi warszawskiego metra wyróżnia brak podziału na wagony. Pasażerowie mogą przejść od początku do końca składu. Pociąg jest też wyposażony w system automatycznej regulacji wentylacji, który dostosowuje się do liczby pasażerów, oświetlenie LED przedziału pasażerskiego, rampy ułatwiające wsiadanie osobom niepełnosprawnym oraz dodatkowe wyświetlacze z informacjami dla pasażerów i monitoring.

Stolica jest pierwszym miastem na świecie, w którym jeżdżą te pociągi. Według ratusza są to w tej chwili najnowocześniejsze pociągi metra w Europie.

Produkcja składów inspiro ruszyła w lutym 2012 roku. Składy z austriackiej fabryki Siemens trafiają do Nowego Sącza. Tam w fabryce Newag 120 osób pracuje przy ich montażu. Podzespoły elektryczne, a także pozostałe elementy wyposażenia są dostarczane oddzielnie.

W sumie zakupionych zostało 35 sześciowagonowych nowych pociągów, które zasilą obie linie metra. 20 składów będzie kursować na II linii metra, pozostałe na I linii. Wartość podpisanej w lutym 2011 r. umowy to 1 mld 69 mln zł netto.

Pierwsi pasażerowie pojechali nowym pociągiem na początku października:

wp/par

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • asdfgh

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.11.2013 09:16 ~asdfgh

    inspiro ma błędy konstrukcyjne przy ? Między ściana a podwoziem obieg, rotacja powietrza ma być pod podwoziem ,to studzi opór cieplny silników?swego nie znacie cudze chwalicie?..in/

  • JG1

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.11.2013 18:34 ~JG1

    Mamy polskiego producenta i nie dbamy o jego perspektywy.Włosi w kryzysie przenieśli do siebie produkcję Fiata, a my kupiliśmy od nich Pendolino zamiast pociągów z bydgoskiej Pesy. Czy zakup Inspiro był przemyślany? - wygląda, że nie. Łatwo wydaje się publiczne pieniądze nie ponosząc żadnej odpowiedzialności. Ciekawe jakie premie wypłacono za te niepewne inwestycje. Szkoda, że w naszym kraju afera goni aferę, a ludzie publicznego zaufania przechodzą nad tym do porządku dziennego.

  • no ja

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.11.2013 18:23 ~no ja

    Siemens nawet telefonów porządnych wyprodukować nie potrafił, a my od nich pociągi kupujemy...

  • Kacpi1000

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.11.2013 17:29 ~Kacpi1000

    To napewno rosyjska prowokacja!!!! Żaden rosyjski wagon/pociąg nie zapalił się, a niemiecki po kilku dniach. Macierewicz musi to zbadać!!! Żądam sejmowej komisji śledczej!!!!

  • Warszawiakk

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.11.2013 15:11 ~Warszawiakk

    Witam,

    nie mam bladego pojęcia co się stało i czyja to była wina. Wiem jedno, w sytuacji pożaru pociągu, który może rozprzestrzenić się na całą stację większość z pasażerów Warszawskiego Metra by nie przeżyła. System oznaczeń właśnie w zadymionych miejscach praktycznie nie istnieje. Oczywiście każdemu wydaje się że banalnie wyjść z metra, ale prawda jest taka że gdy jest ciemno, dym, nie am czym oddychać, panika to łątwo się zgubić w pozornie prostym terenie. Może powinniśmy się uczyć na cudzych błędach? Przypadek pożaru w koreańskim Deagu/Teagu. Fakt tam ludzie byli uwiezeini w wagonach metra, ale byli tacy co nie mieli już siły wydostać się pozatym odcięto zasilanie podczas pożąru, po ciemku to nie łatwa sprawa. Dopiero po tym incydencie zmoderniozowana wszystkie stacje metra, dodajac fluroescencyjne strzałki oraz płytki z wypustkami które prowadzą do najbliższego wyjścia. Moim zdaniem warto dmuchać na zimne.

  • Realista

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.11.2013 12:02 ~Realista

    Dlaczego to właśńie u nas testuje się prototypy i dlaczego jeszcze za to placimy? Bo producenci odpowiednio płacą za to naszym skorumpowanym decydentom. To proste. Przecież oni nie pracują w Ratuszu dla dobra miasta, a tym bardziej dla naszego! DLA WŁASNEGO!

  • Bogdan

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.11.2013 12:00 ~Bogdan

    nemo~nemo

    nigdy wcześniej nie doszło do podobnego zdarzenia bo "Stolica jest pierwszym miastem na świecie, w którym jeżdżą te pociągi." czyli ponownie jak w przypadku zakupu od Alstoma wybrali prototypy które nie są dopracowane, warszawskie metro robi za testera, siemens uczy się na nas i jeszcze im za to płacimy

    ... bo producenci płacą za to naszym skorumpowanym decydentom. To proste. Przecież nie pracują w Ratuszu dla dobra miasta, a tym bardziej dla naszego!

  • Bogdan

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.11.2013 11:59 ~Bogdan

    nemo~nemo

    nigdy wcześniej nie doszło do podobnego zdarzenia bo "Stolica jest pierwszym miastem na świecie, w którym jeżdżą te pociągi." czyli ponownie jak w przypadku zakupu od Alstoma wybrali prototypy które nie są dopracowane, warszawskie metro robi za testera, siemens uczy się na nas i jeszcze im za to płacimy

    ... bo producenci płacą za to naszym skorumpowanym decydentom. To proste. Przecież nie pracują w Ratuszu dla dobra miasta, a tym bardziej dla naszego!

  • Bogdan

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.11.2013 11:59 ~Bogdan

    nemo~nemo

    nigdy wcześniej nie doszło do podobnego zdarzenia bo "Stolica jest pierwszym miastem na świecie, w którym jeżdżą te pociągi." czyli ponownie jak w przypadku zakupu od Alstoma wybrali prototypy które nie są dopracowane, warszawskie metro robi za testera, siemens uczy się na nas i jeszcze im za to płacimy

    ... bo producenci płacą za to naszym skorumpowanym decydentom. To proste. Przecież nie pracują w Ratuszu dla dobra miasta, a tym bardziej dla naszego!

  • Bogdan

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.11.2013 11:54 ~Bogdan

    HA HA HA!

    Ile razy coś reklamuje u sprzedawcy, czy producenta, ZAWSZE słyszę, że to "pierwsze takie zdarzenie". Tak ich tresują na szkoleniach z oszukiwania klientów.

    Nie warto nawet przytaczać takich wypowiedzi!

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »