Informacje

27.09.2013 06:00 budowa trasy s7 spada z planu

Rząd zamroził wylotówki.
"To fatalna decyzja"

SERWISY:

Budowa trasy S7 zarówno po północnej jak i po południowej stronie Warszawy została odroczona. W zamian rząd zapowiedział dokończenie budowy obwodnicy Warszawy do 2019 roku. - Ciesze się, że powstanie obwodnica, ale wstrzymanie budowy wylotówek to fatalne posunięcie - ocenia Jan Jakiel z SISKOM.

- POW to najważniejsza i najpotrzebniejsza droga nie tylko w Warszawie ale i w kraju. Dlatego tak ważne jest wybudowanie wschodniego odcinka POW – mówi Jakiel ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji. Swoje zdanie uzasadnia danymi. - Prognozowana ilość samochodów przejeżdżających POW na dobę wynosi 100 tys. Jest to porównywalne tylko do S8 w Warszawie (most Grota) i A4 na terenie konurbacji śląskiej – podaje.

Jakielowi nie podoba się jednak decyzja rządu o wstrzymaniu budowy S7 w Łomiankach i Jankach. Pieniądze w tych inwestycji mają pomóc w dokończeniu budowy POW.

"Zła decyzja"

- Opóźnienie budowy wylotu na Gdańsk jest złą decyzją – komentuje propozycje premiera Jakiel i podkreśla, że wyjazd właśnie po północnej stronie stolicy trzeba poprawić jak najszybciej. - W kierunku Gdańska jest praktycznie tylko jeden wyjazd - przez Łomianki. Opóźnienie tej inwestycji i preferowanie przewymiarowanej obwodnicy metropolitalnej Trójmiasta, to fatalne posunięcie – uważa.

Jakiel zdecydowanie neguje koncepcje budowy kładek na istniejącej już trasie w Łomiankach. Zgodnie z zapowiedzią rządu, inwestycja ma ruszyć na początku przyszłego roku.

- Budowa kładek nie ma sensu, ponieważ zostaną skrzyżowania z sygnalizacją świetlną, więc ruch nie będzie się odbywał płynniej – zauważa.

S7 szkodliwa dla Łomianek?

Innego zdania jest za to Wojciech Berger, radny Łomianek, który budowę kładek ocenia pozytywnie. Nie ukrywa też, że od dawna jest przeciwnikiem budowy nowej trasy S7. – Jest ona szkodliwa dla Łomianek. Należałoby wyprowadzić ruch jak najdalej z miasta i wybudować obwodnicę nadwiślańską – mówi Berger.

W podobnym tonie wypowiada się Maciej Krogulec z Bielańskiej Inicjatywy Urbanistycznej. - Spodziewałem się takiej decyzji. Jest to decyzja racjonalna – ocenia.

Według niego, nie ma możliwości, żeby w obecnych warunkach prawnych i ekologicznych uzyskać decyzję środowiskową dla trasy S7. Jak podkreśla, kluczowy jest tu postęp technologiczny, tak w budowie dróg, jak i w motoryzacji. - Trasa pod puszczą nie powstanie nawet przez najbliższe dwadzieścia lat – ocenia.

Minister Sławomir Nowak o budowie obwodnicy Warszawy:

Kiedy powstanie S7?

Jakiel przypomina także o kłopotach z przygotowaniami do rozpoczęcia budowy wylotówek. Przypomina, że dokumentacja północnego odcinka (w stronę Gdańska) jest przygotowana po raz trzeci, po tym jak w 2011 roku unieważniono decyzję środowiskową.

– Nowa, po prawdopodobnych odwołaniach, mogłaby uprawomocnić się dopiero w 2016 roku – szacuje Jakiel. - Jeżeli długo będą trwały odwołania od decyzji środowiskowej, to inwestycja może ciągnąć się latami. W optymistycznym wariancie budowa może ruszyć w roku 2017, w pesymistycznym, nawet w 2022 – ocenia.

Jak tłumaczy, decyzja środowiskowa wydawana jest na 4 lata, z możliwością przedłużenia o 2 kolejne w przypadku podziału na etapy.

Południe bez decyzji

Jeszcze gorzej sprawa ma się po południowej stronie Warszawy, choć tu, jak ocenia Jakiel, problem rozwiąże trasa Salomea – Wolica.

Decyzja środowiskowa dla S7 wydana została w 2011 roku, więc najpóźniej w 2017 roku przestanie obowiązywać. - Po tym czasie cała dokumentacja trafia do kosza i wszystkie postępowania zaczynają się od nowa, a sporządzenie dokumentacji środowiskowej to koszt nawet kilku milionów złotych – wyjaśnia. W jego ocenie oznacza to, że realizacja południowej części S7 przesuwa się poza rok 2020.

GDDKiA nie wie

O nowe terminy budowy trasy S7 po południowej i północnej stronie stolicy zapytaliśmy Małgorzatę Tarnowską z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - GDDKiA zajmuje się przygotowaniem dokumentacji i budową. Terminy przygotowuje ministerstwo – powiedziała nam Małgorzata Tarnowska, rzecznik GDDKiA.

Pytanie skierowaliśmy do ministerstwa transportu. Czekamy na odpowiedzi.

Premier Donald Tusk zapowiedział budowę obwodnicy:

W czwartek premier Donald Tusk zapowiedział, że Południowa Obwodnica Warszawy zostanie dokończona kosztem odsunięcia w czasie budowy dwóch fragmentów trasy S7. W grudniu mają zostać ogłoszone przetargi na budowę tunelu pod Ursynowem i nowego mostu. Według Tuska budowa całej obwodnicy Warszawy ma się zakończyć w 2019 roku.

Obwodnica Warszawy

Na obwodnicę Warszawy złoży się kilka dróg ekspresowych. Na południu będzie to S2, czyli POW.  Przejezdny jest odcinek Konotopa  do węzła Puławska. Docelowo trasa ma przejść tunelem pod Ursynowem, mostem nad Wisłą i połączyć się z trasami S17- Wschodnią Obwodnicą Warszawy. S17 doprowadzi kierowców do S8, a tą ponownie dojechać można do węzła Konotopa.

wp//par

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • AreckiW

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.10.2013 19:46 ~AreckiW

    Południowa Obwodnica Warszawy jest bardzo ważna, ale nie dla mieszkańców stolicy, tylko przejeżdżających tranzytem przez Warszawę. Dla 2 mln mieszkańców Warszawy i kolejnego miliona mieszkańców podwarszawskich miejscowości jest wybudowanie wylotówek z Warszawy. Wschodnia część POW to wylotówka oczywiście, ale gdzie ???? Na Białoruś, czyli NIGDZIE. Europa kończy się na razie (niestety) w Warszawie, a funkcję tranzytową spełnia już POW do Puławskiej, a potem Trasa Siekierkowska na Terespol. Dla Warszawy nic nie jest tak priorytetowe jak tranzyt z północy na południe, czyli S7 przez Łomianki i na południu wylot na Katowice. Kto wjeżdża do Warszawy przez Łomianki czy przez Raszyn zapewne dobrze wie, o czym mówię. A ja mówię to jako kierowca, którego praca polega na ciągłym przemieszczaniu się po Polsce (50 tys. km rocznie). Uważam, że te wylotówki S7 są znacznie ważniejsze, niż S17. Czy nie można budować POW na wschód i wylotówek S7 na północy i południu, a S17 przesunąć na później ?

  • sdaf

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.10.2013 13:59 ~sdaf

    oddać zegarki i nagrody złodzieje w wybudować S7 na południe!!!!!! Co za banda

  • arbi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.10.2013 09:37 ~arbi

    KŁADKI - jakie kładki. Korków nie rozładują. Ruch jest tak duży, że tu pomóc może jedynie nowa trasa.

  • arbi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.10.2013 09:35 ~arbi

    Pan Berger znany jest z negowania trasy na Gdańsk przez granicę P.K. Mieszka nie daleko i boli go, że w odległości 500m będzie autostrada. Swoją drogą to tylko w Polsce jest możliwe - kupić działkę przy trasie a później domagać się jej przesunięcia. Dla Pana Bergera najlepsze rozwiązanie to pościć trasę "po wale" a później wbijać się w most północny ewentualnie wcześniej przez Łomianki (ale dalej od Pana Bergera) w stronę cmentarza północnego. Sam sobie przeczy twierdzi, że trasę trzeba odsunąć od miasta a popiera jej wciśnięcie w wąskie gardło.
    Do redakcji - poszukajcie bardziej obiektywnych źródeł informacji. Ci Państwo już kiedyś przeprowadzili referendum i polegli ale widać nie padli.

  • abcd

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.09.2013 09:18 ~abcd

    wstrzymanie wylotówek to dobra decyzja - w Łomiankach to wystarczy dobudować drugi wiadukt i udrożnić obecny przejazd Łomianki Most Północny w istniejącym śladzie - to wystarczy na wiele lat. Inną kwestią jest np. celowość wybudowania wypasionej S79 tylko do lotniska, tu duży zonk, powinna być przynajmniej dociągnięta do DW721, ale już bez takiego wypasu. Bezkolizyjna tylko Salomea-Wolica. W temacie wstrzymania wylotówek (i jak do tej pory pierwszy raz) popieram plan Tuska. BARDZO ROZSĄDNA decyzja.

  • cypis

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.09.2013 16:35 ~cypis

    ale jakie to ma znaczenie mniej wiecej wiesz o co chodzi i to jest grunt

  • uważny

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.09.2013 09:37 ~uważny

    Autorzy arytkułu mogli troszeczkę więcej staranności włożyc w przebieg planowanych wylotówek. Jest on bardzo orientacyjny, a w przypadku obwodnicy Marek wręcz błędny.

  • Jaro

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.09.2013 19:30 ~Jaro

    obserwator~obserwator

    Taka ta obwodnica ... a na niej ograniczenie do 70 mimo że dwa pasy w jedną stronę, bariery, żadnych chodników zjazdów itp... A miało być 120.
    Wszyscy jeżdżą normalnie do czasu gdy na jakimś radio nie pojawi się komunikat o miśkach, wtedy wszyscy zwalniają do przepisowej i momentalnie robi się korek. Głupota urzędasów nie zna granic jednak...

    70 km/h to ty masz na bocznej równoległej drodze dojazdowej. Na ekspresówce obowiązuje ograniczenie 120 km/h na prawie całej długości S2.

  • YESman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.09.2013 18:03 ~YESman

    Duża część pracowników W-wy to przyjezdni, blokowanie budowy wylotówek = korkom na wyjazd i wjazd, to że zrobią :ring: oznacza, że wyjeżdzający szybciej dojadą do wylotówki "jednopasmowej" !?

  • zzz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.09.2013 10:43 ~zzz

    Chłopcy dorastają i wyszli z piaskownicy do tablicy. Teraz będą czekać aż spełnią się ich marzenia, długo do 2019 roku. Masakra, tyle czasu a śmiali się że długo była budowana I linia metra. Ale lepsze to niż trwanie w piskownicy, czyli postęp

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »