Informacje

17.01.2019 21:10 ponad dwa lata utrudnień

Rusza budowa metra na Bródnie. Zamknięte ulice, zmiany tras autobusów

SERWISY:


Mieszkańcy Bródna muszą przygotować się na duże zmiany w związku z rozbudową II linii metra. Głównym utrudnieniem będzie zamknięcie ulicy Kondratowicza. Zmiany potrwają do zakończenia prac we wrześniu 2021 roku.

Rozpoczynają się zmiany w organizacji ruchu w związku z budową północno-wschodniego odcinka II linii metra, czyli trzech stacji i ponad czterech kilometrów tuneli.

Stacja "Zacisze" będzie zlokalizowana pod ulicą Figara w pobliżu skrzyżowania z Codzienną, stacja "Kondratowicza" przy skrzyżowaniu Malborskiej i Kondratowicza, a stacja Bródno przy skrzyżowaniu Kondratowicza i Rembielińskiej (nazwy stacji są robocze). Budowa zakończy się we wrześniu 2021 r. Koszt wykonania tego odcinka podziemnej kolejki to prawie 1,4 miliarda złotych.

Początek w lutym

O zmianach w ruchu i komunikacji miejskiej poinformowali w czwartek podczas konferencji prasowej przedstawiciele urzędu miasta, Zarządu Transportu Miejskiego, Metra Warszawskiego i konsorcjum wykonawców.

Zastępca prezydenta Warszawy Robert Soszyński podkreślił, że utrudnienia trwające kilkadziesiąt miesięcy rozpoczną się już za chwilę i będą podzielone na etapy. - Ponieważ chcemy stopniowo przyzwyczajać mieszkańców do tego, co się będzie działo, planujemy rozłożyć zmiany w organizacji ruchu na trzy weekendy. Zaczynamy od 1-3 lutego. Potem będą kolejne weekendy z finałową zmianą, czyli zamknięciem Kondratowicza, co będzie największym problemem dla mieszkańców - powiedział Soszyński.

Dyrektor Biura Polityki Mobilności i Transportu Michał Domaradzki poprosił mieszkańców o cierpliwość. Zaznaczył, że na Targówku mieszka 130 tysięcy osób, którzy trwające 36 miesięcy zmiany będą musieli "przefunkcjonować w tym obszarze".

Zastrzegł też, że nazwy stacji są robocze i będą jeszcze negocjowane i uzgadniane.

Buspas na Matki Teresy

Pierwsze zmiany to wprowadzenie rozwiązań ułatwiających dla mieszkańców. Na ulicy Matki Teresy z Kalkuty pomiędzy Chodecką a świętego Wincentego wytyczone będą buspasy w obydwu kierunkach. Jezdnia na tym odcinku zostanie poszerzona. Na skrzyżowaniu Matki Teresy z Kalkuty i Chodeckiej powstanie rondo. W czasie prac zamknięty zostanie odcinek od Chodeckiej do skrzyżowania ze św. Wincentego. Roboty w tym rejonie potrwają około trzech tygodni.

Ponadto pasy dla autobusów, tylko w jednym kierunku, zostaną wytyczone na ulicach: Chodeckiej, Łojewskiej, Wyszogrodzkiej i Bartniczej. Zmiany zostaną wprowadzone w weekendy 1-3 oraz 8-10 lutego.

Zamkną Kondratowicza

Najważniejszą zmianą będzie wyłączenie z ruchu ulicy Kondratowicza, zaplanowane na weekend 15-17 lutego.

Główne objazdy zostaną poprowadzone ulicami Wysockiego – Matki Teresy z Kalkuty – Gilarską – Jórskiego do Radzymińskiej, Głębocką – Kondratowicza – Młodzieńczą, św. Wincentego – Borzymowską – Trocką, ciągiem Bartnicza – Wyszogrodzka do Chodeckiej i dalej do Łojewskiej, a także Odlewniczą do Marywilskiej i Trasą Toruńską.

Jak podaje urząd miasta, zamknięte zostaną chodniki i droga dla rowerów po południowej stronie ulic Bazyliańskiej i Kondratowicza. "Piesi i rowerzyści będą kierowani na tymczasowe, specjalnie zabezpieczone, przejście i drogę rowerową przez plac budowy po fragmencie południowej jezdni – na drugą stronę jezdni wrócą na wysokości ul. Łabiszyńskiej (w kolejnym etapie budowy ścieżka i chodnik zostaną wyznaczone poza placem budowy). Po północnej stronie ulicy piesi będą mogli przejść chodnikiem wzdłuż ogrodzenia placu budowy, zlokalizowanym na terenie osiedla" - podaje ratusz.

Przeorganizowany zostanie ruch na skrzyżowaniu Kondratowicza i św. Wincentego. Jadący świętego Wincentego od strony Białołęki będą musieli skręcić w prawo lub lewo – prosto będą mogły pojechać tylko autobusy, taxi, czy pojazdy służb miejskich. Z kolei jadący Kondratowicza od strony Młodzieńczej będą musieli skręcić w prawo w kierunku Trasy Toruńskiej.

Budowa zmieni też trasy kilkunastu linii autobusowych. Na trasy objazdowe skierowane zostaną autobusy linii: 104, 112, 118, 120, 126, 145, 156, 169, 176, 204, 214, 227, 240, 256, 345, 409, 500, N02, N11 i N64. Nie zmienią się trasy autobusów linii: 114, 376, 412, 414, 512 i N14. Zmiany będą obowiązywały od nocy z piątku 15 na sobotę 16 lutego.

Nowa linia tramwajowa

Pasażerowie z Bródna dojadą szybko do Śródmieścia i na Mokotów nową linią tramwajową 41. Tramwaje będą ruszały z pętli Żerań Wschodni i taką samą trasą jak "1" pojadą do ronda Zgrupowania AK "Radosław", gdzie skręcą w aleję Jana Pawła II i dalej pojadą na Służewiec. Linia będzie uruchomiona od poniedziałku, 18 lutego.

"Nietypową trasą będą jeździły autobusy linii 169 które, aby zabrać mieszkańców okolic ulic Łojewskiej i Łabiszyńskiej, w obu kierunkach (zarówno w kierunku pętli na Podgrodziu jak i Dworca Wschodniego), pojadą trasą objazdową zatrzymując się na tych samych przystankach. Dlatego prosimy o zwracanie uwagi na kierunek jazdy pokazany na wyświetlaczu autobusu" - wyjaśnia urząd miasta.

W czasie budowy tramwaje będą jeździły ulicą Rembielińską. Mogą występować jedynie kilkudniowe wstrzymania ruchu tramwajowego.

Spotkania informacyjne

Startuje też kampania informacyjna dla mieszkańców. Przede wszystkim odbędą się dwa spotkania informacyjne. Pierwsze zaplanowano na wtorek, 22 stycznia, w szkole podstawowej nr 379 imienia Szarych Szeregów przy Turmonckiej 2. Spotkanie potrwa od godz. 18 do ok. 20 i poświęcone będzie zmianom związanym z budową stacji Bródno.

W czwartek, 24 stycznia, w tych samych godzinach, w Urzędzie Dzielnicy Targówek odbędzie się drugie spotkanie nt. zmian w rejonie stacji Zacisze i Kondratowicza.

PAP/ran/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Jogi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.01.2019 14:16 ~Jogi

    Takie pytanie, skoro św. Wincentego od Kondratowicza, do Matki Teresy z Kalkuty ma być tylko dla taksówek, autobusów i pojazdów służb miejskich, czy będzie też dla mieszkańców osiedla ZZ i z ul. Zielone Zacisze, czy może skazujecie ich na uzywanie komunikacji? Bo nigdzie nic na ten temat nie ma.

  • wkurzony

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.01.2019 09:53 ~wkurzony

    to są banialuki co piszecie. Mieszkania na Białołęce są tanie, bo działki były tanie.
    Problem komunikacyjny Białołęki zaczyna sie i kończy w urzędzie dzielnicy. To jedna z najbogatszych dzielnic. Dlaczego?
    Bo dzielnica wydawała warunki zabudowy bez planów i bez budowy infrastruktury! OT.

    Problemy komunikacyjne Targówka a ściślej Bródna zaczynają się i jak widać nie kończą w 12 latach HGW:
    - brak poszerzenia o bus pasy ul Wincentego.
    - brak mostu Krasińskiego z tramwajem idącym przez Targówek mieszkaniowy do ul Radzymińskiej
    - brak linii tramwajowej na ul Kondratowicza (planowanej jeszcze za komuny)
    - bezsensowna decyzja o przebiegu metra pod Kondratowicza. Po grzyba mieszkańcom Bazyliańskiej metro, gdy mają Tramwaj. A co z mieszkańcami Kowalskiego i Echa Leśne? To już nie ludzie????

  • Zaniepokojony

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.01.2019 19:48 ~Zaniepokojony

    Co jeżeli blok nie wytrzyma budowy metra, czy wykonawca będzie musiał postawić nowy ?

  • Dariusz W

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.01.2019 21:48 ~Dariusz W

    Kleks~Kleks

    Nowa linia 41??? Ta linia już kilka lat temu była "nowa" - przemianowana z 16 ale dojeżdżała do pętli Żerań FSO. I dlaczego tym razem też tak nie pojedzie? Mieszkańcy Tarchomina, Zegrza i Legionowa nie potrzebują linii, która dowiezie ich np do Arkadii? Bródno już ma przecież jedynkę. Kolejny absurd w ZTM

    Linia tramwajowa 41 powstała 2 września 1985 roku, wcześniej od 25 września 1961 roku jeździła jako 21bis.

  • OTUA

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.01.2019 18:10 ~OTUA

    Brawo Rafał! Tak się buduje nowoczesne miasto!

  • bolo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.01.2019 11:23 ~bolo

    mieszkaniec_Bródna~mieszkaniec_Bródna

    Budowa metra na Bródno to porażka i wyrzucenie kasy w błoto.
    Ciągnięcie metra z Bródna dalej na północ (o czym niektórzy piszą) jest bez sensu, bo byłoby to dublowanie z SKM.

    Linia powinna się kończyć przy Głębockiej i tam powinien powstać P&R na kilka tys. samochodów.

    Proponuję od razu po otwarciu metra wprowadzić na Bródnie płatną strefę parkowania. Patrz okolice Metra Młociny. Zastawiony jest każdy skrawek osiedlowej ulicy, chodniki, trawniki. Walka z tą patologią to walka z wiatrakami...
    Mieszkańcy okolic metra sami zobaczycie jakie będziecie mieć utrudnione życie...

    Ależ są oczywiście plany stworzenia P&R w okolicach TT, czytałem o tym i sam jestem zainteresowany, bo można będzie tam zostawić samochód i szybko dojechać do metra. Tyle tylko, że ma być to dużo mniejszy parking i obawiam się, że szybko się zapełni. Każdy będzie wolał przecież zostawić tam samochód i szybko podjechać do metra niż krążyć po Bródnie w poszukiwaniu miejsc i to np. kilkaset metrów od stacji. Będzie też drugi P&R przy końcowej stacji metra w miejscu dzisiejszego bazarku, ale to już będzie wymagało dojazdu przez pewnie zakorkowane uliczki Bródna.

  • róbmy swoje

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.01.2019 22:47 ~róbmy swoje

    No to już pierwsza wpadka. Dziś wieczorem 18.01.2019 miała być zamknięta ul. Matki Teresy z Kalkuty, żeby umożliwić zbudowanie ronda na skrzyżowaniu z Chodecką... Zamknięcia nie ma choć wykonawca i podwykonawcy byli gotowi, ale nie przyjechał żaden urzędnik z Zarządu Dróg Miejskich oraz z Biura Polityki i Mobilności. Następny termin nieznany ponieważ powód nieobecności urzędników również nie znany. Monty Python to "cieniasy"

  • mieszkaniec_Bródna

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.01.2019 18:37 ~mieszkanie…

    Budowa metra na Bródno to porażka i wyrzucenie kasy w błoto.
    Ciągnięcie metra z Bródna dalej na północ (o czym niektórzy piszą) jest bez sensu, bo byłoby to dublowanie z SKM.

    Linia powinna się kończyć przy Głębockiej i tam powinien powstać P&R na kilka tys. samochodów.

    Proponuję od razu po otwarciu metra wprowadzić na Bródnie płatną strefę parkowania. Patrz okolice Metra Młociny. Zastawiony jest każdy skrawek osiedlowej ulicy, chodniki, trawniki. Walka z tą patologią to walka z wiatrakami...
    Mieszkańcy okolic metra sami zobaczycie jakie będziecie mieć utrudnione życie...

  • Piękny Roman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.01.2019 16:25 ~Piękny Roman




    Ania~Ania

    No to mieszkańcy Zielonej Białołęki mogą od razu się wyprowadzać. Bo o tym, że wyjadą z osiedli mogą zapomnieć.
    Michał800Michał800

    A to tam tylko jedna droga prowadzi? Do tego przez Targówek?
    I ostatnie pytanie: mieszkanko tanie było? Okazja?
    Jaśko~Jaśko


    Ad 1) W praktyce - tak. Odkąd otworzyli obwodnicę Marek (S8) to TT stoi od Głębockiej już chwilkę po 6:00. Pozostaje Radzymińska, która też o poranku jest nieźle obłożona. Ostatnia deska ratunku: Wysockiego, Odrowąża, ale przypuszczam, że będzie zakorkowana jak nigdy dotąd.

    Ad 2) Okazja? A może jedyna szansa na kupno własnego M? Nie każdego stać na mieszkanie na Mokotowie, a mieszkać z dwójką dzieci na 18 m2 to nie jest życie, a wegetacja.

    Szerzysz mową nienawiści.

    #MuremZaTrasąOlszynki

    porozum~porozum

    a gdzie tu "mowa nienawiści"?
    to będzie wasze nowe ulubione nic nieznaczące hasełko jak "konstytucja"?

    Skoro "konstytucja" była słowem zeszłego roku, to "mowa nienawiści" może być zwrotem tego :D

    Tylko jak nisko ten świat upadł, że zamiast rzeczowych argumentów jest straszenie i wyzywanie (to w innych wypowiedziach).

  • cichyzielony

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.01.2019 16:15 ~cichyzielony


    Sebix~Sebix

    Może ktoś mi wyjaśnić, dlaczego odnoga nie poszła na plac przy Skarbka z Gór i Głębocka, zaraz za trasą S8? [...]
    Tomek~Tomek

    [...] Na Bródnie większość budynków ma 11-13 kondygnacji, na Białołęce przy Skarbka z Gór - 3. Przy tej ulicy jest ok. 50 budynków, w których mieszka tyle samo ludzi co w 15 blokach na Bródnie. Tylko że tych bloków jest tam 10 razy tyle. Reszta Białołęki to praktycznie osiedla domków jednorodzinnych. Metro z Kondratowicza pewnie wykręci w stronę Tarchomina po drodze mając cały czas obszary mocno zabudowane (za wyjątkiem okolic Żerania). Gdyby je ciągnąć od Skarbka z Gór na Tarchomin, to by przebiegało ok. 10 km przez pola i lasy - to bez sensu. Ale mam dobre rozwiązanie - przeprowadź się bliżej metra, jeśli musisz gdzieś do centrum dojeżdżać, albo nawet do samego Centrum - tam komunikacja jest najlepsza



    Jako mieszaniec tzw Zielonej Białołęki - zgadzam się. To dzielnica sypialniano-wiejska, z niską, kameralną zabudową wielorodzinną lub jednorodzinnymi posiadłościami i chcę żeby taki pozostał jej charakter, dlatego metro przez nią nie jest mi potrzebne, żeby zaczęli tam budować 20 piętrowe "apartamentowce" jak w Hongkongu. I nie muszę się nigdzie przeprowadzać w żadne "pobliże metra", bo właśnie Zielona Białołęka będzie położona w pobliżu metra - tym przebiegającemu przez Bródno. Jedyne co potrzeba to może dorobić więcej lokalnych połączeń drogowych, tramwaj, parkingi PR i będzie tak jakby metro przebiegało przez środek Zielonej Białołęki bez jednak wszystkich tego przykrych konsekwencji i zatracenia charakteru tego miejsca...

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Samotne auto pośród błękitu. "Trudno komentować głupotę"

Samotne auto pośród błękitu. "Trudno komentować głupotę"

Elegancki samochód osobowy stojący samotnie pośrodku wielkiej plamy błękitu wypatrzył jeden z naszych czytelników. Wysłał zdjęcia na Kontakt 24. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »