Informacje

08.08.2018 17:00 na razie monitory dla drogowców

Rozbudują system sterowania.
40 skrzyżowań i nowe wyświetlacze

SERWISY:


Drogowcy dostali do dyspozycji odnowione centrum sterowania ruchem. Teraz mogą obserwować sytuację na stołecznych ulicach na 12 monitorach. W najbliższych latach systemem ma zostać objęte 40 kolejnych skrzyżowań. Pojawią się także nowoczesne wyświetlacze, które ułatwią życie kierowcom.

- Rozwijamy Zintegrowany System Zarządzania Ruchem już od ponad dekady. Teraz przyszedł czas na jego gruntowną modernizację. Dzięki niej "zielona fala" obejmie kolejnych 40 skrzyżowań. Rozbudowa systemu nie tylko go usprawnia, ale też umożliwia nam łatwe przyłączanie do niego kolejnych ulic i skrzyżowań – powiedziała na środowej konferencji prasowej Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.

Wyświetlacze do wymiany

Było to możliwe dzięki nowej umowie z firmą Siemens, która obowiązuje do 2025 roku. Jak stwierdziła Kaznowska, rocznie ma być przyłączanych do systemu po pięć skrzyżowań. W najbliższym czasie zaplanowano między innymi, by objął Modlińską od mostu Grota do trasy mostu Północnego.

System ma objąć również skrzyżowanie Marszałkowska – Królewska, gdzie czasowo zlikwidowano lewoskręt po groźnych wypadkach. Zmiana nastąpi w przyszłym roku.
Zmiany obejmują też miejsca, gdzie system już działał. - Wymienione zostały praktycznie wszystkie kamery na skrzyżowaniach - zaznaczył Łukasz Puchalski, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich, któremu system podlega.

Podkreślił, że poprawiła się przede wszystkim rozdzielczość na ekranach, dzięki czemu jest czytelniejszy obraz. – Do wymiany są wyświetlacze mówiące o utrudnieniach, które mamy na bramownicach w pięciu miejscach. Na dzisiaj są bardzo mało funkcjonalne i czytelne poprzez ograniczone możliwości komunikowania się – przyznał Puchalski. - Te tablice będą zupełnie inaczej wyglądały, będzie zapewniona pełna i dynamiczna informacja dla kierowców - obiecał.

Inteligentny system

Firma Siemens zapewniła z kolei, że dostarcza jeden najnowocześniejszych systemów sterowania ruchem w Polsce. - Po 10 latach funkcjonowania system rośnie. Doszło do przejścia z technologii analogowej na cyfrową. Oprogramowanie, z którego korzystają operatorzy, umożliwia bardzo skutecznie planowanie przyszłych działań strategicznych poprawy walorów sterowania i nadzoru - zapewnił Dariusz Obcowski z firmy Siemens.

I dodał, że system będzie ulepszany wraz wchodzącymi w życie nowinkami technologicznymi. Chodzi między innymi o zbierani informacji z pojazdów jeżdżących po stołecznych jezdniach.

Obecnie Zintegrowany System Zarządzania Ruchem obejmuje 268 skrzyżowań. Na system składają się dziesiątki kamer monitoringu, stacje pomiarowe i tablice informujące o utrudnieniach. Całość oparta jest o sieć kamer i czujników, wykrywa natężenie ruchu i dostosowuje do niego programy sygnalizacji.

ran/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • kubat

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.08.2018 12:09 ~kubat

    Piotr~Piotr

    Doszło do tego, że nawet ronda mają obowiązkowe światła i żeby z niego zjechać to najpierw trzeba postać na czerwonym, absurd


    A na normalnym skrzyżowaniu, skręcając w lewo nie zatrzymujesz się by przepuścić jadących z przeciwka na wprost? Kiedyś dosięgnie cię ręka sprawiedliwości.

  • kubat

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.08.2018 12:06 ~kubat


    Z_E_D~Z_E_D

    Fajnie by było jakby czujniki wykrywały stojące na światłach motocykle, bo na niektórych skrzyżowaniach nie da się skręcić w lewo, bo w ogóle nie zapala się zielone światło.
    Krzysiek~Krzysiek


    Zatrzymuj się nad krawędzią czujnika indukcyjnego a nie nad środkiem.


    Nad środkiem to jeszcze pętla by wyłapała, ale oni "muszą" stanąć aż za linią zatrzymania, żeby na pierwszego wystartować na jednym kole.

  • gość

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.08.2018 09:22 ~gość

    konrad~konrad

    dzięki temu znikną dziury w jezdniach i będzie mniej ekranów. tak się bawią za pieniądze podatników w Ratuszu i ZDM. Dziękuję Wam za zainteresowanie.

    Takie systemy są w każdej dużej metropolii i mają poprawiać bezpieczeństwo na ulicach dla kierowców, pieszych, obywateli, przyśpieszać reakcję na rożne sytuacje, wspomagać policję, straż, pogotowie, usprawniać ruch gdyż jest to system zintegrowany i można też dzięki temu modyfikować ruch w newralgicznych punktach. I jest to potrzebne. I są to dobrze wydane pieniądze, a dziury były, są i będą dopóki nie zmieni się technologia odnośnie nawierzchni - jakoś w innych metropoliach na świecie nie ma dziury na dziurze jak u nas. Tam robią to porządnie, a nie na chwilę, nie po taniości, nie oszczędzają na materiałach, nie kradną i zastępują gorszej jakości czy też mniej. Musi się zmienić mentalność ludzi.

  • konrad

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.08.2018 06:33 ~konrad

    dzięki temu znikną dziury w jezdniach i będzie mniej ekranów. tak się bawią za pieniądze podatników w Ratuszu i ZDM. Dziękuję Wam za zainteresowanie.

  • xlx

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.08.2018 22:31 ~xlx

    zawrotna prędkość 5 skrzyżowań rocznie hahaha

  • Nick

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.08.2018 19:43 ~Nick

    Synchronizacja świateł jest fatalna, o zielonej fali trudno mówić, chyba że wieczorem jak nie ma tylu pieszych i ruch jest mniejszy. Póki co robi się coraz więcej skrzyżowań z sygnalizacją, przejściami dla pieszych i przez to spowalnia znacznie ruch.

  • Krzysiek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.08.2018 19:14 ~Krzysiek

    Z_E_D~Z_E_D

    Fajnie by było jakby czujniki wykrywały stojące na światłach motocykle, bo na niektórych skrzyżowaniach nie da się skręcić w lewo, bo w ogóle nie zapala się zielone światło.


    Zatrzymuj się nad krawędzią czujnika indukcyjnego a nie nad środkiem.

  • ormo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.08.2018 18:53 ~ormo

    Kolejne środki wyrzucone w błoto. Wszak oni NIC nie potrafią porządnie zrobić, za co się wezmą - spieprzą TOTALNIE ! W większości decydują głąby bez wyobraźni i praktycznej wiedzy o inżynierii ruchu. I do tego debilskie przepisy PoRD. A o oznakowaniu nie wspomnę, GĄSZCZ zbędnych znaków, chaos w liczbie znaków drogowych, całkowity brak logiki i spójności w oznakowaniu. To wszystko wymyślają nam DEBILE do kwadratu od lat!

  • Piotr

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.08.2018 18:39 ~Piotr

    Doszło do tego, że nawet ronda mają obowiązkowe światła i żeby z niego zjechać to najpierw trzeba postać na czerwonym, absurd

  • Piotr

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.08.2018 18:34 ~Piotr

    Ile świateł byśmy nie powstawiali to i tak będziemy stali w korkach, a Siemens będzie zacierał ręce. Jedyne rozwiązanie to odejście od semaforów i ronda oraz skrzyżowania bezkolizyjne (tak jak we Włoszech czy Hiszpanii)

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Samotne auto pośród błękitu. "Trudno komentować głupotę"

Samotne auto pośród błękitu. "Trudno komentować głupotę"

Elegancki samochód osobowy stojący samotnie pośrodku wielkiej plamy błękitu wypatrzył jeden z naszych czytelników. Wysłał zdjęcia na Kontakt 24. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »