Informacje

03.07.2011 12:42 ZM: rowery na buspasy

Rowery na buspasy? "Chcieliśmy pokazać, że jest niebezpiecznie"

SERWISY:

 

- Trzeba wpuścić rowery na buspasy - apelują członkowie Zielonego Mazowsza. W niedzielę zorganizowali specjalny happening w samym centrum Warszawy. Chcieli na własnym przykładzie pokazać urzędnikom, jak niebezpieczne jest jeżdżenie po ulicach między samochodami.

- Grupa około 20 rowerzystów zjawiła się przed południem przy Rotundzie. Stąd wyruszyli ul. Marszałkowską, dalej Królewską do pl. Piłsudskiego - relacjonuje Marcin Gula, reporter tvnwarszawa.pl.  

- Mam nadzieję, że ta przejażdżka pokazała, na jakie niebezpieczeństwa narażeni są rowerzyści - mówi Aleksander Buczyński z ZM. - Mamy kilka zdjęć kierowców, którzy łamali przepisy i narażali zdrowie i życie rowerzystów - dodaje.  

Nie wszyscy skorzystali z zaproszenia

Działacze Zielonego Mazowsza na testy zaprosili urzędników: m.in. inżyniera ruchu, Zarządu Transportu Miejskiego i Zarządu Dróg Miejskich. Z zaproszenie skorzystał przedstawiciel inżyniera ruchu oraz Adam Sobieraj, rzecznik ZDM. Niestety nie miał dla uczestników akcji dobrych informacji.

- Organizację ruchu zatwierdza inżynier ruchu. Jego zdaniem jazda po buspasie jest niebezpieczna dla rowerzystów. Nie zrobił tego ze złośliwości, miał swoje powody - przekonuje.

- Z tego co wiemy, to inżynier ruchu zasłania się negatywną opinią stołecznej policji. Szkoda, że zabrakło przedstawiciela wydziału ruchu drogowego policji - zauważa z kolei Buczyńskiz ZM.




"Narażeni na wypadek"
 

"Na warszawskich buspasach, w przeciwieństwie do tych spotykanych w innych miastach europejskich, nie jest dopuszczony ruch rowerowy. W efekcie rowerzyści są zmuszeni jechać środkiem jezdni pomiędzy autobusami a samochodami osobowymi i są podwójnie narażeni na wypadek" - piszą na swojej stronie przedstawiciele Zielonego Mazowsza.

Nie pierwszy raz

Zielone Mazowsze już w 2009 r. apelowało o stworzenie wspólnych pasów dla rowerów i autobusów. Na czym dokładnie polega ich pomysł? Chodzi o wymalowanie pasów o różnej szerokości - węższych dla samochodów i szerszego, dla autobusów i rowerów. - Aby autobus mógł bezpiecznie wyprzedzać rowerzystę z lewej strony, potrzeba co najmniej 4,25 metra szerokości. Zgodnie z rozporządzeniem ministra infrastruktury, pozostałe pasy można zwęzić nawet do 3 metrów - sugerują członkowie ZM.

Według nich, takie rozwiązanie można zastosować wszędzie tam, gdzie nie ma możliwości wybudowania ścieżki rowerowej wzdłuż ulicy.

 



ran/par

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Szymon

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.07.2013 14:45 ~Szymon

    Szprycha w oko. Od poniedzialku koniec z lamaniem prawa jezdze lewym pasem Poniatowskiego. Jak się tym w samochodzie to nie podoba to niech sami jadą buspasem lub chodnikiem czemu to ja mam lamać prawo, albo niech jedą ną most świetokrzyski gdzie jest scieszka i rowerzyści nie muszą jeżdzić jezdnią.

  • marcin

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.09.2011 19:32 ~marcin

    jestem zadowoleniem tego świata i pragnę spostrzeć iż ścieżki rowerowe w polskim wykonaniu to jest jakies nieporozumienie! Jak można poprowadzić ścieżkę w ruchu pieszym przy podjazdach do posesji gdzie co chwilę są hopki i ryzyko że z posesji wyjedzie samochód?! Masakra...Ścieżki powinny być wytyczone wzdłuz każdej ulicy na pasie ruchu dla samochodów a oddzielone pomarańczową linią przerywaną , tak jest w Szwajcarii...Rowerzyści mają tam swoje 40 cm i to wystarczy! A w Polskiej wersji to chyba sa ścieżki dla przedszkolaków...Bo ja osobiście jeżdżę kolarzówką i nigdy nie korzystam z takich kostkowych ścieżek, są zbyt wolne i nierówne, a koło od kolarzówki nie zniosłoby tych wszystkich krawężników

  • bezstronny  użytkownik drogi i chodnika

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.08.2011 08:48 ~bezstronny…

    Proponuję powołać organizację przeciwdziałającą głupocie urzędników za biurka ,braku wyobraźni , braku logiki, stronniczości .Rowerzyści mają tzw. oficerów rowerowych dlatego proponuję powołać także oficerów zmotoryzowanych ,oficerów pieszych ,oficerów pasażerów. .Dlatego powołać aby przeciwdziałali przypadkom psychiatrycznym oficerów rowerowych ,błędom urzędników ,pieniactwu , agresji ,szałowi rowerowemu oraz aby była równość interesów i nie utrudnianie innym życia .

  • gość

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.08.2011 08:32 ~gość

    komentarz nie został dodany poprawnie mimo wypowiedzi w normie .

  • normalny użytkownik drogi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.08.2011 08:22 ~normalny…

    Proponuję powołać organizację przeciwdziałającą głupocie urzędników za biurka ,brakowi wyobraźni ,stronniczości,szałowi rowerowemu itd . A może by tak powołać także tzw. oficerów zmotoryzowanych ,oficerów pieszych , oficerów pasażerów aby eliminowali przypadki psychiatryczne , agresywne ,pieniacze ,nielogiczne u oficerów rowerowych.

  • Kuba

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.07.2011 18:54 ~Kuba

    ~Chwała Wi… - popieram i dołączam się - BUS PASy dla autobusów, jezdnia dla kierowców, chodnik dla pieszych, a dla nas - rowerzystów ścieżki rowerowe.

  • Chwała Wieczna Dostojnej HGW

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.07.2011 11:47 ~Chwała…

    Jako rowerzysta nie chcę jeździec BUS-pasem, ani chodnikiem, ani jezdnią. Chce jeździć ścieżkami rowerowymi, najlepiej asfaltowymi. Niestety łatwiej jest wymyślać jakieś durne obejścia jak w tym artykule. Szkoda słów.

  • cdd

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.07.2011 14:37 ~cdd

    Następny IDIOTYZM!

  • Wołodyjowski

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.07.2011 19:36 ~Wołodyjowski

    Może jeszcze wpuścić tych fanów pedałowania do tuneli metra na tory tramwajowe i do tunelu średnicowego... a co DYKTATURA ROWEROWYCH OSZOŁOMÓW jest teraz w modzie... a ja lubię ekologię i chcę dojeżdżać koniem do pracy a więc KONIE NA BUSPASY KONIE NA ŚCIEŻKI ROWEROWE...

  • zazenowana

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.07.2011 22:55 ~zazenowana

    Rowery chcą wiecej praw?ok. Ale jak przywileje to i obowiazki! Piesi na czerwonym? bo przeciez nic nie jedzie?ok - to samo beda robic samochody. Tylko kto znów bedzie miał pretensje? Piesi.Skoro rowery są pojazdami o takich samych prawach jak samochody to oznakujmy je. Rowery moga wszystko i pod prąd i po chodniku i w korku ocierajac sie o lusterka - totalna samowolka. A jeśli chodzi o skale swiatowa to nie dorastamy innym krajom do pięt w żadnej kwestii a tym bardziej w kwestii idiotycznych praw paralizujących miasto. Moze najlepiej walnijmy mur chinski wokol miasta i rzucmy prace. Jestem za....

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »