Informacje

02.06.2018 18:47 Veturilo i Rowerowy Maj

Rowerowy milion. Rekordowa liczba wypożyczeń i szkolnych przejazdów

SERWISY:


Tylko w maju rowery Veturilo były wypożyczane przez warszawiaków 1 030 332 razy. To pierwszy tak wysoki wynik w skali miesiąca w historii systemu. Rekord pobiły też dzieci, które w ramach akcji Rowerowy Maj złamały barierę miliona przejazdów.


1 040 234 - dokładnie tyle przejazdów zanotowano podczas akcji Rowerowy Maj, która w tym roku miała już swoją trzecią edycję. Zakończyła się w poniedziałek, jej dokładne podsumowanie odbędzie się w sobotę 9 czerwca, ale już teraz Pełnomocnik miasta do spraw komunikacji rowerowej poinformował o pobitym rekordzie. "Po raz pierwszy w historii kampanii dzieciaki złamały barierę miliona przejazdów" - podał w mediach społecznościowych.

Rowerowy Maj to kampania, która ma zachęcać dzieci, ich rodziców i nauczycieli do podróżowania do szkoły właśnie rowerem. "Promuje styl życia i zdrową mobilność" - podkreślają urzędnicy.

W tym roku w akcji brało udział 112 szkół podstawowych ze wszystkich 18 dzielnic. W połowie maja miasto poinformowało, że liderem wyścigu jest SP 66 z Włoch. Frekwencja rowerowa w tej szkole wynosiła wówczas ponad 90 proc. Jeśli chodzi o dzielnice, na półmetku najlepiej radzili sobie uczniowie z Ursynowa i wspomnianych już Włoch. Na podsumowanie całego miesiąca trzeba poczekać jeszcze tydzień.

Milion dla Veturilo

Uczniowskie dojazdy do szkół to nie jedyny rowerowy rekord, który padł w ubiegłym miesiącu. Ponad milion wypożyczeń odnotował też system Veturilo. W maju warszawiacy wypożyczyli rower miejski aż 1 030 332 razy.

"To pierwszy raz w historii systemu" - podkreśla w mediach społecznościowych wiceprezydent Renata Kaznowska. I dodaje, że milion wypożyczeń rowerów miejskich to tyle ile pasażerów przewozi pierwsza linia metra w ciągu dwóch dni, tyle osób ile pomieści pięć tysięcy autobusów i tyle aut, ile wjeżdża do Warszawy przez dwa dni.

Rowery dla każdego

W tym roku Veturilo działa w Warszawie już po raz ósmy. Rowery ruszyły 1 marca i będą czynne do końca listopada. Może z nich korzystać praktycznie każdy. Wystarczy mieć ukończone 18 lat albo 13. W tym drugim przypadku konieczna jest jednak odpowiednia zgoda rodzica lub opiekuna. Pierwsze 20 minut jazdy tradycyjnym rowerem jest bezpłatne. Za kolejne 40 minut wypożyczenia tradycyjnego roweru trzeba zapłacić złotówkę, a za drugą godzinę - trzy złote. Trzecia godzina jazdy kosztuje pięć złotych, a czwarta i każda kolejna - siedem złotych.

Nieco inną taryfę mają rowery elektryczne. Bezpłatnie można jeździć przez 20 minut, za korzystanie od 21 minut do godziny trzeba zapłacić sześć złotych, a druga i każda kolejna godzina wypożyczenia kosztuje 14 złotych.

Krótka awaria

W sobotę rano czytelnicy tvnwarszawa.pl zgłaszali problemy m.in. z wypożyczeniem rowerów. "Nie działa żadna stacja odwiedzona przeze mnie. Nie działa też aplikacja" - napisał jeden z Reporterów na Kontakt 24.

O sprawę zapytaliśmy rzecznika Nextbike. - Musieliśmy zresetować system, dlatego około godziny 8 mogły występować pewne problemy, ale trwało to naprawdę kilka minut i wszystko wróciło do normy - powiedział nam Marek Pogorzelski.

kw/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Piotr

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.06.2018 11:15 ~Piotr

    Rowerowy maj - czyli jak uczyć oszukiwania od najmłodszych lat.
    Po pierwsze liczą się nie tylko rowery, ale też hulajnogi (co jeszcze zrozumiałe) i deskorolki (co jest przegięciem).
    Po drugie 1/3 dzieci odbywa podróż hulajnogą / deskorolką od drzwi auta do szkoły - jakieś kilkanaście metrów. Następna 1/3 - od zbiorkomu do szkoły.
    Takich, co uczciwie dojeżdżają na rowerze jest mniej niż 10 %.
    Taki kraj, gdzie oszustwo zawsze popłaca.

  • życie

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.06.2018 09:00 ~życie


    warszawiak~warszawiak

    Ciekawe jak długo ten biznes by działał bez ogromnych dotacji z budżetu miasta?
    samochodoza~samochodoza


    Ogromnych? To kosztuje mniej niż komunikacja miejska.

    Czyli jedynie samochody osobowe nie wymagają dopłat.
    Ciekawe, kto finansuje te rowerki i komunikację. Bo chyba nie aktywiści i bezrobotni hipsterzy na rowerkach veturilo :)

  • samochodoza

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.06.2018 08:57 ~samochodoza






    dla chamów za darmo~dla chamów za darmo

    Sukces? A ile do tego "sukcesu" i popularności dopłaciliśmy?

    Niech HGW zacznie rozdawać darmowe piwo na każdym rogu, sukces będzie równie spektakularny.
    dfdfa~dfdfa


    Nie ma nic za darmo. Miałeś kilka miejsc do parkowania więcej i mniejszy korek po drodze.
    Mało?
    Rozbawiony~Rozbawiony

    Kolejna bajka aktywisty. Korki są większe m.in z powodu likwidowania zielonych strzałek na skrzyżowaniach z przejazdami rowerowymi. Nie wspomnę o świteziankach jadących 10 km/h środkiem pasa
    Michał800Michał800

    Powiedział gość o Świteziankach, a sam parkuje w czasie deszczu na ekspresówce pod mostkiem, aby sobie samochodu nie zmoczyć.
    litości dzieciaku~litości dzieciaku

    A co ma piernik do wiatraka???
    Może poruszysz jeszcze, palący problem głodu w Afryce?
    samochodoza~samochodoza


    A ja zauważyłem taką korelacje (bo to na pewno nie jest to przyczyna) im więcej aut, tym większe korki.

    ... w metrze.

  • samochodoza

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.06.2018 01:59 ~samochodoza





    dla chamów za darmo~dla chamów za darmo

    Sukces? A ile do tego "sukcesu" i popularności dopłaciliśmy?

    Niech HGW zacznie rozdawać darmowe piwo na każdym rogu, sukces będzie równie spektakularny.
    dfdfa~dfdfa


    Nie ma nic za darmo. Miałeś kilka miejsc do parkowania więcej i mniejszy korek po drodze.
    Mało?
    Rozbawiony~Rozbawiony

    Kolejna bajka aktywisty. Korki są większe m.in z powodu likwidowania zielonych strzałek na skrzyżowaniach z przejazdami rowerowymi. Nie wspomnę o świteziankach jadących 10 km/h środkiem pasa
    Michał800Michał800

    Powiedział gość o Świteziankach, a sam parkuje w czasie deszczu na ekspresówce pod mostkiem, aby sobie samochodu nie zmoczyć.
    litości dzieciaku~litości dzieciaku

    A co ma piernik do wiatraka???
    Może poruszysz jeszcze, palący problem głodu w Afryce?


    A ja zauważyłem taką korelacje (bo to na pewno nie jest to przyczyna) im więcej aut, tym większe korki.

  • samochodoza

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.06.2018 01:57 ~samochodoza



    Realista~Realista

    Jak mawiał mój wykładowca - mamy trzy stopnie nieprawdy; kłamstwo, wielkie kłamstwo, statystykę. Od kilku lat obserwuję statystykę rowerową. Milion wypożyczeń miesięcznie to ponad 33 tysiące dziennie. Przy takim ruchu nasze ulice powinny być podobne do ruchu w Pekinie. Jakoś rzeczywistość jest mocno inna.
    Analityk~Analityk

    Ponieważ to są wypożyczenia przez tych samych ludzi.
    Zepp~Zepp

    Jeżdżą od stacji do stacji żeby zmieścić się darmowym limicie. Żeby zaoszczędzić parę groszy słoik zrobi wszystko


    Kolego, w darmowych dwudziestu minutach da się przejechać 5-6 kilometrów. No chyba, że jedziesz samochodem.

    A cała pierwsza godzina kosztuje tylko 1 zł

  • samochodoza

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.06.2018 01:54 ~samochodoza

    warszawiak~warszawiak

    Ciekawe jak długo ten biznes by działał bez ogromnych dotacji z budżetu miasta?


    Ogromnych? To kosztuje mniej niż komunikacja miejska.

  • higiena

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.06.2018 18:29 ~higiena

    higienista~higienista

    Życzę zdrowia korzystającym z miejskich rowerów. Myślę, że deska sedesowa w publicznej toalecie jest bardziej sterylna niż kierownice i siodełka rowerów Veturilo

    Na swoich rowerach to noszą pampersy, ale publiczne mogą brudzić do woli :)

  • więcej pieszych

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.06.2018 18:27 ~więcej pieszych

    A ile w maju odnotowano przejść w butach? Ile tysięcy razy więcej?

    I dlaczego w związku z tym, zabiera się chodniki pod niszowe rowerki?
    Czyżby na butach HgW i Puchalscy nie zarabiali, a na rowerkach i rowerkowych trasach nieźle?

  • warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.06.2018 17:17 ~warszawiak

    Aż tyle tego ZŁOMU korkuje miasto?!

  • higienista

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.06.2018 16:32 ~higienista

    Życzę zdrowia korzystającym z miejskich rowerów. Myślę, że deska sedesowa w publicznej toalecie jest bardziej sterylna niż kierownice i siodełka rowerów Veturilo

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »