Informacje

30.05.2014 13:30 poszerzenie światowida

Rezygnują z 6-pasmowej "Tarchostrady"

SERWISY:

Miasto wycofuje się z pomysłu poszerzenia Światowida aż do trzech pasów ruchu w każdym kierunku. Ulica ma być bardziej przyjazna pieszym i rowerzystom - zapowiedział Łukasz Puchalski, wicedyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.

Wraz z budową tramwaju na Tarchomin ulica Światowida miała zostać poszerzona do w sumie sześciu pasów ruchu (po trzy w każdym kierunku). Część mieszkańców protestowała przeciwko tak szerokiej arterii na osiedlu. Inwestycję nazywano, pejoratywnie, Tarchostradą.

Z tym określeniem nie zgadza się dzielnica, która tłumaczy, że arteria jest ważną ulicą, bo łączy dwa największe osiedla w dzielnicy, gdzie mieszka prawie 70 procent mieszkańców Białołęki - Tarchomin i Nowodwory. - Poza tym trzeci pas miał przede wszystkim służyć do skrętu w lewo - mówi Bernadeta Włoch-Nagórny, rzeczniczka dzielnicy.

"Wymusić mniejszą prędkość"

W czwartek Łukasz Puchalski, dyrektor pionu inwestycji Zarządu Transportu Miejskiego, podczas sesji rady Białołęki przedstawił planowane zmiany w projekcie.

Jak możemy przeczytać na portalu tustolica.pl,  przyznał, że od kiedy trzy miesiące temu został wicedyrektorem ZTM, miał co do projektu wątpliwości.

- Ostatecznie zdecydowaliśmy, że ulicę Światowida należy przeprojektować. Wytyczne do nowego projektu są takie, by był on bardziej bezpieczny oraz przyjazny pieszym i rowerzystom. Na istniejącej jezdni zamiast dwóch pasów ruchu powstaną trzy, w tym jeden służący do parkowania. Druga jezdnia będzie miała dwa pasy ruchu (a nie trzy, jak w obecnym projekcie) z dodatkowym trzecim pasem przed skrzyżowaniami. Będę sugerował także dosunięcie pasów ruchu do torowiska, tak by wymusić na skręcających samochodach mniejszą prędkość. Z pewnością nie będzie także ekranów akustycznych - powiedział.

-  W pełni się z tego cieszę - komentuje w piątek w rozmowie z tvnwarszawa.pl Wojciech Tumasz, radny Białołęki, który krytycznie oceniał 6-pasmówkę. - Chciałem, aby ulica Światowida została przebudowana w takiej formie - dodaje.

Radny uważa, że na zmiany w projekcie wpłynęły protesty mieszkańców.

Protesty? "Wpłynął jeden"

Inne zdanie ma dzielnica, która - wraz z prezydentem Jackiem Wojciechowiczem i dyrektorem Puchalskim - pochyliła się jeszcze raz nad projektem przebudowy po protestach, ale... przeciwko wycince starego dębu.

- Dostaliśmy więcej sygnałów alarmujących o wycince drzewa, niż o rozbudowie ulicy Światowida - mówi Włoch-Nagórny i dodaje: - Wpłynął jeden taki protest, od mieszkańca, który przy arterii mieszka od niedawna.

Przybędzie miejsc parkingowych

Jak tłumaczy rzeczniczka, alarm mieszkańców związany z wycinką dębu, był pierwszym sygnałem, który zaniepokoił dzielnicę. - Zaczęliśmy zastanawiać się, co można z tym zrobić - dodaje.

Białołęka nie negowała starego projektu, ale jest zadowolona z tego przedstawionego w czwartek. - Zakłada on budowę miejsc parkingowych, a te się bardzo przydadzą - tłumaczy rzeczniczka.

Tramwaj na Tarchomin

Jak zapewniają urzędnicy, zmiany w projekcie nie wpłyną na opóźnienie budowy tramwaju na Tarchomin.

Linia tramwajowa od trasy Mostu Marii Skłodowskiej-Curie do pętli przy ulicy Mehoffera to długo oczekiwana inwestycja. Do tej pory udało się otworzyć tylko krótki odcinek torów, które kończą się zaraz za zjazdem z mostu Skłodowskiej-Curie.

Zarząd Transportu Miejskiego planuje dalszy odcinek tej trasy do pętli Winnica. Będą to kolejne cztery przystanki, trasa tramwajowa zakończy się wtedy w niewielkiej odległości od ul. Modlińskiej. Do Młocin będzie można stamtąd dojechać w 21 minut.

su/mz

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Typowy cebulak z Tarchomina

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.06.2014 12:14 ~Typowy…

    Gratuluję cebulactwu która to powstrzymała. Mieszkajcie na wsi całe życie. Powinni więcej ścieżek do kościoła zrobić.

  • Pan

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.06.2014 12:40 ~Pan

    kosa~kosa

    Ciekawe, co na to wszystko profesjonaliści od projektowania infrastruktury komunikacujnej? Czy tacy jeszcze się liczą, czy o kształcie miasta decudują ci, którzy się na tym znają, czy ci, którzy głośniej krzyczą? Potem często WSZYSCY na tym tracą. Wybudować drogę o 6 pasach to nie problem techniczny ale organizacyjny.


    Urzednik nasz pan, reszta sie nie liczy. Idź na wybory samorządowe i nie głosuj na molochy partyjne :))

  • Pan

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.06.2014 12:19 ~Pan

    Tarcho~Tarcho

    Jakie korki? to kwestia zwiększenia płynności ruchu na skrzyżowaniu Światowida z Myśliborską. Nie trzeba do tego przebudowywać całego osiedla!




    Głosy rozsądku giną na pustyni głupoty

  • Pan

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.06.2014 12:18 ~Pan

    asde~asde

    proste! kilku mieszkancow nowego osiedla od jw przy hanki odrdonowny, ktorzy na dziko sobie parking zoorganizowali na trawniku (bo na osiedlu nie ma miejsca) protestuje ze jak poszerza droge to oni nie beda mieli parkingu. a czy jak kupowali mieszkanie to nie widzieli?


    Eh.. ja mieszkam przy Odkrytej, ale uważam, że osiedlowa ulica to max 2 pasy. Jak ktoś myśli inaczej, to powinien mieszkać na lotnisku ;)

  • Pan

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.06.2014 12:16 ~Pan


    ulo~ulo

    "Linia tramwajowa od trasy Mostu Marii Skłodowskiej-Curie do pętli przy ulicy Mehoffera to długo oczekiwana inwestycja"

    Długo oczekiwana?! No ja nie wiem. Czas dojazdu tramwajem do metra napewno bedzie dłuższy niż dotychczas e-4 czy e-8, więc jakie to udogodnienie na dla mieszkanców? Znając ZTM to wycofa te autobusy i ZMUSI mieszkańców do jazdy tramwajem.
    Nicki Mintajjjj~Nicki Mintajjjj


    Tak będzie, bo przecież to jest pewne, że tramwaj będzie woził powietrze.


    Jak się "promuje" komunikacje publiczną wywalając kaśe na rozbudowę ulic do 3 lub 2 pasów, to jak może być inaczej ? ;) Choroba zwie się schizofrenia urzędnicza :)


  • Nicki Mintajjjj

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.06.2014 05:16 ~Nicki Mintajjjj

    ulo~ulo

    "Linia tramwajowa od trasy Mostu Marii Skłodowskiej-Curie do pętli przy ulicy Mehoffera to długo oczekiwana inwestycja"

    Długo oczekiwana?! No ja nie wiem. Czas dojazdu tramwajem do metra napewno bedzie dłuższy niż dotychczas e-4 czy e-8, więc jakie to udogodnienie na dla mieszkanców? Znając ZTM to wycofa te autobusy i ZMUSI mieszkańców do jazdy tramwajem.


    Tak będzie, bo przecież to jest pewne, że tramwaj będzie woził powietrze.

  • ulo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.05.2014 21:47 ~ulo

    "Linia tramwajowa od trasy Mostu Marii Skłodowskiej-Curie do pętli przy ulicy Mehoffera to długo oczekiwana inwestycja"

    Długo oczekiwana?! No ja nie wiem. Czas dojazdu tramwajem do metra napewno bedzie dłuższy niż dotychczas e-4 czy e-8, więc jakie to udogodnienie na dla mieszkanców? Znając ZTM to wycofa te autobusy i ZMUSI mieszkańców do jazdy tramwajem.

  • zPRZYSZŁOŚCI

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.05.2014 17:40 ~zPRZYSZŁOŚCI

    qwerty~qwerty

    to jak wyjaśnisz to, że Warszawa ma bardzo wiele jednych z najszerszych ulic (bo po 3-4 pasy) spośród miast Europy a jednocześnie jest jednym z najbardziej zakorkowanych miast w Europie?
    tylko nie przytaczaj argumentu braku obwodnic, bo Moska ma ich 5 a Pekin jeszcze więcej a i tak stoją w korku 24h na dobę.

    Coraz szersze ulice to droga donikąd. Przekonało się już o tym wiele miast, nawet Nowy Jork zabrał się za zwężanie.
    Jedyna recepta to transport publiczny i to jego powinno się wspomagać przede wszystkim.


    Podałeś bardzo skrajne i nie miarodajne przykłady. Moskwa i Pekin nie są żadnym punktem odniesienia bo to (można powiedzieć) miasta w których panuje dzicz na ulicach.

    Masz rację ws transportu publicznego. Jednak nadal uważam że w Wawie powinno się budować obwodnice i inne drogi. A to dlatego że mamy w tej kwestii spore zaległości. Mamy 2/5 pierwszej obwodnicy. Obwodnic powinno być minimum 2.

    I jak się ma twoja tez do ilości mostów? Też nie budować?

  • Kierowczyni

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.05.2014 15:24 ~Kierowczyni

    A buspas? A ścieżka rowerowa?

  • pabloosx123

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.05.2014 13:58 ~pabloosx123

    tramwaj na zadupiu jakim jest tarchonim szkoda ładna zielen chca na siłe zrobic tam mega miasto i białołeka przestanie byc zielona.moze jeszcze las wytnicie??

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »