Informacje

10.01.2018 17:00 linia średnicowa

Remont linii średnicowej:
jest umowa na projekt

SERWISY:


To jedna z największych, ale też najbardziej uciążliwych inwestycji, które czekają Warszawę. Kolejarze podpisali umowę na projekt przebudowy linii średnicowej. Umowa opiewa na 22 miliony złotych.

- Przewidujemy, że do końca tego roku wykonawca przedstawi nam warianty przebudowy linii średnicowej. W przyszłym roku zamierzamy ogłosić przetarg na prace budowlane, tak żeby na początku 2020 roku wejść na plac budowy. Inwestycja ma zakończyć się do roku 2023 - powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.

Umowa obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej oraz prowadzenie nadzoru autorskiego dla realizacji przebudowy linii średnicowej.

Przepustowość: 24 pociągi na godzinę

Minister inwestycji i rozwoju Jerzy Kwieciński podkreślił, że "jest to jedno z najważniejszych przedsięwzięć na polskiej kolei, gdyż dotyczy warszawskiego węzła kolejowego".

- Wartość przebudowy linii średnicowej w Warszawie to około 1 miliard złotych, z czego około 3/4 zostanie sfinansowane z funduszy unijnych. Będziemy mocno pilnować terminów realizacji tej inwestycji - powiedział Kwieciński.

Merchel dodał, że "dzięki realizacji tej inwestycji poprawi się przepustowość linii średnicowej podmiejskiej z 14 do ponad 24 pociągów na godzinę, a przepustowość na linii dalekobieżnej będzie jeszcze większa".

- Dzisiejsze wydarzenie to jedno z najważniejszych w przestrzeni realizacji inwestycji, które określa Krajowy Program Kolejowy do 2023 roku. To wbrew pozorom jedna z najważniejszych, jeśli nie najważniejsza inwestycja w tym programie i najtrudniejsza inwestycja w tymże programie. Dzisiejsze podpisanie umowy na projektowanie tego przedsięwzięcia jest kamieniem milowym, który przybliża nas do momentu, kiedy będziemy mogli powiedzieć, że podróż polskimi kolejami jest podróżą absolutnie komfortową, bezpieczną i przewidywalną w czasie dojazdu - powiedział obecny na konferencji minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. I przyznał, że modernizacja będzie przedsięwzięciem skomplikowanym.

Nie wiedzą, czy zamkną w całości

- Nie możemy mówić o przebudowie linii średnicowej bez odniesienia do Centralnego Portu Komunikacyjnego. To wielkie przedsięwzięcie inwestycyjne, o którym zdecydował rząd Prawa i Sprawiedliwości, jest także bardzo szeroko określone w obszarze kolejowym. Przebudowa linii średnicowej wiąże się z tym przedsięwzięciem bezpośrednio i będzie wartością dodaną do utworzenia nowoczesnego systemu komunikacyjnego naszego kraju - stwierdził Adamczyk.

Kolejowa linia średnicowa biegnie pod ziemią przez centrum Warszawy. PKP PLK zamierzają przed rozpoczęciem remontu linii średnicowej zakończyć remont linii obwodowej. Ma to odciążyć część biegnącą przez centrum na czas remontu. Na razie nie wiadomo jeszcze, czy linia średnicowa w czasie przebudowy zostanie w całości zamknięta.

Czytaj też o remoncie linii obwodowej:

PAP/kz/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • joker

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.06.2018 02:18 ~joker

    Ikigai~Ikigai

    Przy okazji mogliby pomyśleć o nowym przystanku pod rondem de Gaulle’a i przesunięcie PKP Powiśle w kierunku Wisły. No i najwazniejsz - przejście podziemne łączące PKP Śródmieście z metrem.



    Eeee.. skad zes sie URWAŁO??? Chcesz zburzyc pol miasta dla swoich chorych postulatow? Wracaj do Radomia :P

  • mac

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.02.2018 13:49 ~mac

    24 pociągi na godzinę? Ciekawe czy jest szanse na jakieś wyciszenie na odcinku biegnącym przez Powiśle

  • Ikigai

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.01.2018 15:43 ~Ikigai

    Przy okazji mogliby pomyśleć o nowym przystanku pod rondem de Gaulle’a i przesunięcie PKP Powiśle w kierunku Wisły. No i najwazniejsz - przejście podziemne łączące PKP Śródmieście z metrem.

  • ktotam

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.01.2018 11:40 ~ktotam

    Ahmann1988~Ahmann1988

    A czy nie można podczas tego remontu zrobić dodatkowo:
    1. Instalcji grzewczej pod torami aby zima i mrozy nie opuźniały pociągów.
    2. Remontu dworców na tej linii. Z pełnym wyposażeniem. (Kasy samoobsługowe, kiosk, poczekalnie, jakiś mini bar/kawiarnie, elektryczny rozkład jazdy). Bo w mrozie ciężko czasem wystać.

    Czy te plany zakładają też ewentualną obcję uruchomienia ponownie dworca Warszawa Główna? Bo jak nie to za jakiś czas znów będzie demolka tego co zrobione i pieniądze w błoto.



    Tak. Plany zakładają uruchomienie dworca Warszawa Główna. Jakiś czas temu czytałam, że stamtąd mają odjeżdżać pociągi w kierunku Radomia.

  • goostav234

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.01.2018 11:11 ~goostav234

    Z_E_D~Z_E_D

    Gdy patrzy się na korki na google maps to widać, że największe tworzą się w poprzek Wisły - co jest efektem zbyt małej ilości mostów - oraz w poprzek dużych linii kolejowych.
    Jeśli miasto ma się rozkorkować, to przebudowa linii kolejowych powinna polegać na puszczeniu ich pod ziemią.

    Mostów jest wystarczająca ilość. Za duzo jest samochodów które chcą się upchnąć w centrum i to z tym trzeba zrobić porządek.

  • budowlaniec

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.01.2018 21:28 ~budowlaniec

    A kto będzie projektantem? Z kim podpisano umowę? Firma krzak spod Radomia czy ktoś znaczący?

  • Ahmann1988

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.01.2018 18:54 ~Ahmann1988

    A czy nie można podczas tego remontu zrobić dodatkowo:
    1. Instalcji grzewczej pod torami aby zima i mrozy nie opuźniały pociągów.
    2. Remontu dworców na tej linii. Z pełnym wyposażeniem. (Kasy samoobsługowe, kiosk, poczekalnie, jakiś mini bar/kawiarnie, elektryczny rozkład jazdy). Bo w mrozie ciężko czasem wystać.

    Czy te plany zakładają też ewentualną obcję uruchomienia ponownie dworca Warszawa Główna? Bo jak nie to za jakiś czas znów będzie demolka tego co zrobione i pieniądze w błoto.

  • ewa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.01.2018 18:46 ~ewa

    Łunia dla PiS jest złem przeklętym i szatanem wcielonym ale jak kaskę przytulić z funduszy to pierwsza.... Obłudnicy. Nie mogę się doczekać jak PiS będzie walczyć o nowe fundusze - życzę aby nic nie wywalczyli i nic nie dostali choć to zaszkodzi Polsce bo wstrzyma inwestycje ale PiS to wisi ważne żeby kościoły budować.

  • Z_E_D

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.01.2018 17:17 ~Z_E_D

    Gdy patrzy się na korki na google maps to widać, że największe tworzą się w poprzek Wisły - co jest efektem zbyt małej ilości mostów - oraz w poprzek dużych linii kolejowych.
    Jeśli miasto ma się rozkorkować, to przebudowa linii kolejowych powinna polegać na puszczeniu ich pod ziemią.

  • Macko

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.01.2018 17:16 ~Macko

    Koszt miliard zlotych i 3/4 z Unii - przeciez unia to bardzie to dlaczego PIS chce kasy od niej? Ja bym wylozyl nasze PIS'owskie pieniadze - w koncu tak dobrze nie bylo od lat :)

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »