Informacje

31.03.2013 11:11 list internauty w sprawie cięć ZTM

"Ręce precz od Szczęśliwic"

SERWISY:

Internauta pyta ZTM o połączenia ze Szczęśliwic do centrum i na Grójecką.

"Piszę solidnie wnerwiony zamiarami ZTM-u co do skrócenia trasy 521 (ma ona się kończyć na rondzie wiatraczna)" - napisał na warszawa@tvn.pl MiKo.

Do ZarząduTransportu Miejskiego ma dwa pytania:

"1. Czym dojechać BEZPOŚREDNIO, JAK NAJKRÓCEJ i JAK NAJSZYBCIEJ z pętli na Szczęśliwicach do centrum? Koleją? Jakoś nie zauważyłem, aby w okolicach parku Szczęśliwickiego powstawała jakaś linia. Tramwajem? Ze Szczęśliwic do tramwaju jest kawał drogi (trzeba przedrzeć się aż do ulicy Grójeckiej) i panuje w nich taki tłok, że niejednokrotnie jestem zmuszony puszczać nawet 3 tramwaje pod rząd!!

2. Czym dojechać BEZPOŚREDNIO, JAK NAJKRÓCEJ i JAK NAJSZYBCIEJ ze Szczęśliwic na skrzyżowanie Bitwy Warszawskiej i Grójeckiej na bazar przy ulicy Banacha? 521 to JEDYNE połączenie tych dwóch rejonów. "

"Od dawna stratni"

Jak pisze internauta: "Mieszkańcy okolic pętli na Szczęśliwicach już od dawna są stratni. Otóż w związku z budową metra skasowano fantastyczne połączenie z Marszałkowską i dalej Nowym Światem (linia 150) oraz linię kursującą przez pl. Bankowy w stronę Pragi (linia 512). Już w tym momencie mamy zatem w plecy dwa dogodne połączenia, a teraz usiłuje się odebrać nam trzecie. Brawo za genialny logistyczny pomysł." - kończy.

ZNANE LINIE DO LIKWIDACJI - CZYTAJ WIĘCEJ NA TEN TEMAT.

ZTM tłumaczył się z planów cięć.

Plany ZTM nie podobają się także matixowi, mieszkańcowi Wawra.

- Po wprowadzeniu zmian w kursowaniu linii 521 jedynym bezpośrednim środkiem transportu do centrum Warszawy pozostanie kolej, która jest mniej dostępna niż bezpośredni autobus.  Pociągi kursują też rzadziej niż autobusy. Przesiadanie się do linii tramwajowej skutkuje kupnem dodatkowych biletów - pisze na warszawa@tvn.pl.

"Jedzie wzdłuż szyn"

Kilka dni temu Igor Krajnow, rzecznik ZTM tłumaczył zmiany dot. 521.

- Ta linia na całej swojej trasie jedzie wzdłuż szyn. Najpierw wzdłuż kolejowych, potem tramwajowych, aż na Ochotę, co generuje straty rzędu 4 mln zł rocznie. To niemała kwota. O ile wzdłuż torów z Falenicy do Ronda Wiatraczna ją utrzymamy, to już dalej pasażerowie będą korzystali z linii tramwajowych, które tam bardzo często kursują i są w stanie zaoferować bardzo dużą podaż miejsc – przekonuje Igor Krajnow, rzecznik ZTM.

//mz

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • falenica

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.04.2013 11:08 ~falenica

    krajnow kiedy wpadłeś na to że połączenie się dubluję.jakiś ty mądry ,jak to odkryłeś?co zrobicie z oszczędzonymi pieniędzmi?

  • Piotr

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.04.2013 10:37 ~Piotr

    a pociag tez przystanki ma tak samo jak 521 ? Co za absurd!!
    Juz pomijając to że nie jedzie wzdłuz szyn.

  • lola77881

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.04.2013 10:44 ~lola77881

    co za arogancja władz, co z tego że 521 jedzie wzdluz torów???? zarówno i tramwaje i kolejki sa zapchane, albo sie spozniaja. ZTM tylko potarfi podwyższac ceny biletów i kart miejskicjch nie dając niczego w zamian, "komfort" jazdy jest dokładnie ten sam: latem nie włączona klimatyzacja, za to ogrzewanie przy +20 stopniach -jak najbardziej, brudno w pojazdach, chamscy kierowcy, którzy pasażerów traktują jak przedmioty -to standard.

  • kalina

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.04.2013 09:46 ~kalina

    Bardzo jestem ciekaw sposobu wyliczania strat generowane przez daną linię np. 521.
    Przykładem niech będzie komunikacja na trasie Warszawa - Piaseczno, ul. Puławska, godziny szczytu. Trasa dublowana przez kolej linii radomskiej !!!
    Bilet ZTM, normalny, strefa 2 kosztuje obecnie 7,00 PLN. W zamian mamy gwarancję jazdy w autobusie tak zatłoczonym, że często nie ma szans na wejście do niego już na pierwszym przystanku od pętli. Przykładem linia 709. Pojemność autobusu ZTM typu Solaris (najczęściej obsługuje tę linię) to nominalnie miejsc siedzących ok. 50 plus trudna do oszacowania liczba pasażerów „stojących”. Przyjmijmy dodatkowo ok. 100 osób co nie jest niemożliwe.
    Komunikacja alternatywna typu "pekaes" np. Polonus. Bilet normalny na tej samej trasie 3,00 PLN. Taniej o połowę. Wygodniej bo z gwarancją siedzenia podczas podróży. W dodatku zimą cieplej. Miejsc siedzących w autokarach należących do tego typu przewoźników jest ok. 50. Nie ma miejsc stojących. Trzeba dodać, że 100% miejsc jest opłaconych ponieważ wsiadając musisz kupić bilet !
    Na podstawie powyższego wydaje się, że linie „piaseczyńskie” ZTM to żyła złota więc dlaczegóż to nie można wysyłać na te linie więcej pojazdów ?
    A specjaliści z ZTM może wykażą w jaki sposób „pekaesom” opłaca się jeździć za 50% ceny na takiej samej trasie i w takich samych warunkach komunikacyjnych wioząc 3 razy mniej pasażerów i mając wielokrotnie mniej kursów w ciągu dnia.

  • wrrrrr

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.04.2013 18:28 ~wrrrrr

    Władze Warszawy są aroganckie i bezczelne. Nie liczą się w ogóle z mieszkańcami, a tylko okradają miasto ze wzszystkiego co zostało osiągnięte.

  • SLOIK

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.04.2013 15:56 ~SLOIK

    oj jak ci biedni rodowici placzą aż miło posluchac heeeeh.Ja czekam do wiosny i wsiadam na motocyl,a teraz wszędzie jeźdzę samochodem bo mnie stać na paliwo.

  • Oto i ja

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.04.2013 15:19 ~Oto i ja

    stfu~stfu

    Kwartalny wg Ciebie jest tani? To chyba jesteś studentem albo uczniem.

    Jest tani, dla wszystkich nie studentów i nie uczniów kosztuje 250zł co daje 83,33zł na miesiąc. Tanio. Przy komunikacji prywatnej płaciłoby się tyle za jedną linię, o poruszaniu się po centrum czy innej dzielnicy, do której się dojechało nie byłoby mowy na tym samym bilecie. Metro i kolej to już w ogóle byłoby marzenie.

  • Nieszczęśliwy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.04.2013 13:59 ~Nieszczęśliwy

    A chodzi przecież o to, żeby zmarginalizować pętlę na Szczęsliwicach, żeby ją mogli sprzedać swoim znajomym, którzy postawią "apartamentowiec" z zalanymi garażami w okolicznych blokach, bo już wody podziemne zupełnie nie będa miały ujścia. Na dodatek tysiące mieszkańców stracą połączenie z centrum a jedyny dojazd do parku z reszty Warszawy będzie samochodem, a już jest bezkarnie rozjeżdżany przez parkujące w nim samochody. Ech.

  • transporter

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.04.2013 12:40 ~transporter

    Przecież pociągi jeżdza rzadko i sa przepełnione!

  • Pasażer

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.04.2013 12:36 ~Pasażer

    ZTM po cichu ograniczył kursowanie linii 521 na szczęśliwice od 2 kwetnia do co 30 minut. Robi wszystko żeby zlikwidować tę linię.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »