Informacje

15.10.2014 14:45 rusza przetarg

Ratusz: sześć kolejnych stacji
II linii metra do 2019 roku

SERWISY:


Władze miasta deklarują, że do 2019 roku rozbudują II linię metra o sześć kolejnych stacji – trzy w kierunku Woli i trzy w stronę Targówka. Prezydent stolicy ogłosiła w środę, że przetarg został już zarejestrowany.

- Kontynuujemy inwestycje w najnowocześniejszy środek transportu w mieście – podziemną kolej. Centralny odcinek II linii metra jest gotowy, teraz rozbudujemy go o kolejne stacje, a dzięki temu tworzy się miasto – powiedziała podczas w środę Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy.

"Przetarg zarejestrowany"

Na konferencji prasowej poinformowała, że rusza przetarg na budowę kolejnych stacji.

- Będzie przetarg na kolejne sześć stacji – po trzy w każdą stronę. Przetarg został wczoraj formalnie zarejestrowany, to jest przetarg w Unii Europejskiej i czekamy na zgłoszenia – poinformowała Gronkiewicz-Waltz i dodała, że ogłoszenie skierowano już do Biuletynu Zamówień Publicznych Wspólnot Europejskich.

Ponad trzy lata budowy

Prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk zapowiedział, że budowa nowych stacji może potrwać około 38 miesięcy od daty podpisania umowy z wykonawcą. Termin składania ofert mija 31 marca 2015 roku.

Lejk powiedział też, że po trzy stacje w obu kierunkach będą budować różne firmy. - Zasadą przetargu jest to, że każde trzy stacje będzie budowała inna firma, żeby była lepsza konkurencyjność - sprecyzowała prezydent Warszawy.

Sześć nowych stacji

Jakie stacje będą budowane? W kierunku zachodnim wybudowane zostanie ok. 3,4 km szlaku. Planowane stacje to:
- Wolska pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską;
Moczydło planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny;
- Księcia Janusza pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Będą tu także tory odstawcze i komora do zawracania.

W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) powstanie ok. 3,12 km trasy. Planowane stacje to:
- Szwedzka pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; 
- Targówek 1 w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego;
- Targówek 2 w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką.

"Również tutaj za ostatnią stacją znajdą się tory odstawcze i komora do zawracania. Wszystkie wyżej wymienione nazwy stacji są robocze, a ich ostateczne brzmienie nadane zostanie uchwałą Rady m.st. Warszawy" – zaznaczają urzędnicy z wydziału prasowego.

Projekty budowlane dla nowych stacji są już gotowe. Za trzy stacje odcinka zachodniego odpowiadało Biuro Projektów Metroprojekt. Natomiast stacje odcinka wschodnio-północnego zaprojektowała firma ILF Consulting Engineers Polska.

Po wybudowaniu tych stacji II linia metra będzie miała ponad 13,5 km długości i 13 stacji. Według zapewnień urzędników, podziemna kolejka w tym kształcie ma działać do 2019 r. Przypomnijmy, jeszcze w czerwcu Agnieszka Kłąb z biura prasowego ratusza mówiła, że 6 nowych stacji powstanie do 2018 roku.

Skończą całą linię do 2022 roku?

Ale na tym nie koniec. W 2022 roku ma zakończyć się budowa trzech ostatnich stacji na prawym brzegu Wisły: Zacisze, Kondratowicza i Bródno, a także dwóch kolejnych na lewym brzegu: Wola Park i Powstańców Śląskich.

A jeszcze w tym roku pasażerowie mają pojechać centralnym odcinkiem II linii, którego budowa zakończyła się oficjalnie 30 września.

- W tej chwili odbywają się testy jazdy pociągów z prędkością prawie 90 km/h. Pociągi są pod pełnym sztucznym obciążeniem pozwalającym na zamarkowanie jazdy pociągiem wypełnionym pasażerami. Jazdy rozpoczęły się w poniedziałek w nocy. Przebiegają bez zastrzeżeń, potrwają jeszcze kilka dni - podsumował prezes Lejk.

ran/PAP/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • rozowybaronLSD

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.03.2015 12:27 ~rozowybaronLSD

    w ogóle metro omija najbardziej pierwotnie zagęszczone ulice: I linia na Marszałkowskiej zamiast na JP2, II na Świętokrzyskiej i Targowej zamiast Al. Solidarności... gdyby poprowadzili ją Al. Solidarności, to dzięki brakowi analogów stacji Powiśle i Stadion można by dobudować na Pradze stacje Szwedzka i Naczelnikowska, na NE od Kauflandu można by zrobić wtedy nowy dworzec kolejowy (zamiast Wileńskiego -- taniej skrócić linię kolejową niż wsadzić w tunel, jak teraz chcą tam zrobić) z P&R, a może i udałoby się wykorzystać starą halę podziemną z którejś z nieudanych budów metra na stację tech-post, ona też jest gdzieś koło dawnej Pszennej. Beznadziejne lokalizacje mają stacje na Targówku - ZGADZAM SIE W 100%. Stacja Zacisze miedzy domkami 1- rodzinnymi i willami, gdzie wszyscy jeżdża samochodami i nie ma dużego zagęszczenia ludzi. Uliczki wąskie, małe i kręte - jakie będzie połaczenie z tym miejscem. Powinna być bliżej skrzyżowania Młodzieńczej i Radzymińskiej, żeby móc łatwo dojechać do tej stacji

  • sq1

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.02.2015 11:54 ~sq1

    wszystkim tym co twierdzą że linia metra powinna trzymać się ulicy Radzymińskiej - mówię stanowcze NIE.
    Ponieważ:
    1) linia metra jest na Wileniaku i ulicy Szwedzkiej, a to juz wystarczy.. bez sensu by metro było wzdłuż jednej ulicy, nieważne jak duzej
    2) metro celowo skręca na osiedle Targówek bo ma dotrzeć również na Bródno gdzie mieszka bardzo duża ilość ludzi dojeżdżająca do centrum.
    3) metro jest przede wszystkim dla ludzi mieszkających w warszawie, a odnoszę wrażenie z niektórych wypowiedzi że Ci co mieszkają w okolicach, najbardziej chcieli by mieć stację pod swoim domkiem jednorodzinnym. Nie wyobrażam sobie by ludzie którzy mieszkają na osiedlu Bródno/Targówek, musieli dojeżdżać specjalnie do Radzymińskiej by wsiąść do metra dla wygody tych co zdecydowali się mieszkać poza warszawą. Macie Wileniak i będzie Szwedzka, to powinno Wam wystarczyć. Czekajcie na nowe plany rozbudowy, a nie beznadziejne propozycje "w prawo/w lewo".

  • WRR

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.02.2015 04:55 ~WRR

    mogli by dać metro przez ochote i okęcie ;)

  • Maciek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.02.2015 05:52 ~Maciek

    metro~metro

    Ochota - Blue City/ Dworzec Zachodni też metro tutaj się przyda


    Chyba niekoniecznie. Nie ma tam dużego zagęszczenia zabudowy mieszkaniowej, a w dodatku w tym rejonie jest już przecież bardzo dobra sieć kolejowa. To co należałoby zrobić to umożliwić jazdę pociągmi KM i WKD na biletach jednorazowych ZTM, bo pociągi SKM raz/dwa razy na godzinę to faktycznie marna oferta.

  • misio

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.02.2015 13:28 ~misio

    W Meksyku wybudowanie odcinka ok.40 km zajęło ROK. Po drodze było dużo więcej przeszkód niż w Warszawie, łącznie z trzęsieniem ziemi. Można, moża ale nie w Polsce

  • cygan

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.02.2015 14:11 ~cygan

    A co z Gocławiem? oszukali mnie! Banda złodziei polskich decydentów. I tak powiem.

  • Ala

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.01.2015 08:28 ~Ala

    a co ze stacjami np WIATRACZNA? lub GOCŁAW?
    przecież STADION miał mieć dwie odnogi?!!!

  • aaa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.10.2014 15:37 ~aaa

    Beznadziejne lokalizacje mają stacje na Targówku - ZGADZAM SIE W 100%. Stacja Zacisze miedzy domkami 1- rodzinnymi i willami, gdzie wszyscy jeżdża samochodami i nie ma dużego zagęszczenia ludzi. Uliczki wąskie, małe i kręte - jakie będzie połaczenie z tym miejscem. Powinna być bliżej skrzyżowania Młodzieńczej i Radzymińskiej, żeby móc łatwo dojechać do tej stacji

  • tadzik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.10.2014 17:21 ~tadzik

    tak wszystko na marki i z marek a nikt nie patrzy na to że na Targówku przybyło mieszkańców i to znacznie więcej niż w pipidówie zwanej markami

  • kciN

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.10.2014 01:35 ~kciN

    czarownica~czarownica

    Beznadziejne lokalizacje mają stacje na Targówku - przy małych uliczkach.
    Dlaczego nie zrobią ich wzdłuż Radzymińskiej? Tam większa liczba ludzi będzie miała dostęp do metra.

    Prawda -- w ogóle metro omija najbardziej pierwotnie zagęszczone ulice: I linia na Marszałkowskiej zamiast na JP2, II na Świętokrzyskiej i Targowej zamiast Al. Solidarności... gdyby poprowadzili ją Al. Solidarności, to dzięki brakowi analogów stacji Powiśle i Stadion można by dobudować na Pradze stacje Szwedzka i Naczelnikowska, na NE od Kauflandu można by zrobić wtedy nowy dworzec kolejowy (zamiast Wileńskiego -- taniej skrócić linię kolejową niż wsadzić w tunel, jak teraz chcą tam zrobić) z P&R, a może i udałoby się wykorzystać starą halę podziemną z którejś z nieudanych budów metra na stację tech-post, ona też jest gdzieś koło dawnej Pszennej.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »