Informacje

30.08.2012 16:11 awaria na budowie stacji powiśla

Ratusz o stacji Powiśle:
"To nie będą setki milionów"

SERWISY:

- To nie są koszty idące w setki milionów - zapewnia wiceprezydent miasta Jacek Wojciechowicz. Radni domagali się od niego wyjaśnień w sprawie sytuacji na budowie II linii metra. Szczegóły mamy poznać w piątek.

Informacji odnośnie wydarzeń na stacji metra Powiśle od prezydent Warszawy domagali się na czwartkowej sesji Rady Warszawy radni klubu PiS. Takiej informacji chciał także klub SLD, ale Rada Warszawy - głosami PO - odrzuciła wniosek.

Mimo to radni zadali kilka pytań, na które odpowiedział wiceprezydent miasta Jacek Wojciechowicz. Przewodniczący warszawskiego klubu PiS Maciej Wąsik pytał m.in. czy prawdą jest, że wykonawca inwestycji jest ubezpieczony jedynie na 50 mln zł i czy to zabezpieczenie wystarczy na pokrycie kosztów naprawy. - Kto poniesie odpowiedzialność, kto zapłaci? - pytał.

Wiceprezydent Wojciechowicz podkreślił, że to zależy od kwalifikacji kontraktowej awarii. - Będzie to kwestia ustalenia czy awaria była wynikiem siły wyższej - zaznaczył.

Przypomniał, że na 50 mln zł jest ubezpieczone każde zawinienie ze strony wykonawcy, a na 275 mln zł ubezpieczona jest gwarancja zrealizowania kontraktu przez wykonawcę. Zaznaczył, że kontrakt ubezpieczono, stosując najwyższe standardy.

W piątek szczegóły

Powiedział też, że w ciągu kilkunastu godzin zostanie przedstawiona diagnoza dotycząca sytuacji na stacji Powiśle oraz plan naprawy awarii. Jak dodał, dopiero później zostaną oszacowane koszty.

Zdementował jednocze nie informacje o szacunkach pojawiających się w mediach. - To nie są koszty idące w setki milionów - podkreślił. Przyznał jednocześnie, że sytuacja komunikacyjna i budowlano-inżynierska na Powiślu jest poważna.

Rzecznik stołecznego ratusza Bartosz Milczarczyk powiedział PAP, że konferencja prasowa ws. diagnozy i naprawy awarii na stacji Powiśle odbędzie się w piątek.

Zalana stacja

W ubiegłym tygodniu podczas prac na budowie stacji II linii metra Powiśle budowniczy natrafili na ciek wodny. Stacja została zalana, woda wymyła m.in. grunt pod tunelem Wisłostrady. Ruch w tunelu został zamknięty kierowcy korzystają z objazdów. Zdaniem ekspertów problem pojawił się w związku z tzw. kurzawką.

W oficjalnej dokumentacji nadzór budowlany określił to zdarzenie jako awarię, a nie katastrofę budowlaną.

CO SIĘ STAŁO NA STACJI POWIŚLE? Więcej na ten temat

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • andel

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.09.2012 08:39 ~andel

    To nie setki milionów.
    To tylko dziesiątki milionów.
    Ten jakże hojny gest zapamiętamy.

  • Art

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.08.2012 14:24 ~Art

    Jakich podatników???? słyszałeś coś o ubezpieczeniach?


    andrew~andrew

    No dobrze, powiedzmy że będzie to 10 mln zł. I co wtedy, wszyscy mają machnąć ręką "ee nic się nie stało to tylko 10 mln zł"? Ale to są pieniędze podatników i dziesięć mln strat jest to ogromna suma. I czuję, że będzie taki scenariusz, najpierw celowo mówiono setkach milonów, chociaż wiedziano że będzie to "tylko" dziesięć żeby później zamieść pod dywan.

  • leonidas

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.08.2012 13:42 ~leonidas

    Najbardziej martwi mnie w tym wszystkim to, że za tę katastrofę nikt na pewno nie odpowie
    A był to jeden wielki skandal budowlany. Katastrofa ta ma swoje praprzyczyny w niewłaściwym przygotowaniu geologicznym budowy metra, szczególnie w pobliżu brzegów Wisły, a może i samego wykonawstwa.
    Wisła w swojej historii wielokrotnie zmieniała koryto, na pewno pozostawiając zamknięte obszary wodno-błotniste oraz oczka wodne wzdłuż rzeki, które były w przeszłości zasypywane i należało się liczyć z takimi zdarzeniami. Stąd wniosek, że trasa, tak kosztownej budowy, powinna być przebadana geologicznie ze szczególna pieczołowitością, a w rejonie rzeki w sposób nadzwyczajny. Niestety nasza bylejakość i nie przestrzeganie elementarnych procedur to Polska specjalność a także poziom nauki na naszych uczelniach. Tą sprawą powinna zając się prokuratura i zbadać wszystkie projekty tej budowy oraz sposób jej realizacji. Niestety i tu sprawdziła się nasza zasada „Polak mądry po szkodzie”. Metody partyzanckie dawno powinny odejść do lamusa. Dzisiaj, każdą działalności wykonuje się ściśle w/g dokładnie opisanych procedur. Oczywiście teraz sprawcy tych zaniedbań będą wszystko robić aby usprawiedliwić swoją głupotę warunkami obiektywnymi i ze takiej sytuacji nie można była przewidzieć.

  • karol

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.08.2012 13:40 ~karol

    Nostradamus im objawil ze koszty nie beda w milionach?

  • urzendnik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.08.2012 13:35 ~urzendnik

    Proponuję zacząć sprzątanie tego bałaganu od wypłacenia sowitych premii urzędnikom ratusza. W końcu mogło zalać pół miasta, a tak jest kolejna pływalnia. Kolejny sukces!!!

  • JAK

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.08.2012 11:22 ~JAK


    jakbyś nie wiedział, to gdyby most świętokrzyski wybudowali zgodnie z jego początkowym założeniem, to byłby dostosowany do udźwignięcia metra. Jednak za czasów bodajże piskorskiego, kasa wyparowała, a most został oddany o prostej konstrukcji jak drut :-)
    Twoja wiedza jest tragiczna, można z tą samą pewnością stwierdzić, iż podobno twoja mama pracowała u Piskorskiego i to ona zabrała kasę
    ....
    Pomysł prowadzący metro przez most Świętokrzyski jest oryginalny ale dlaczego nie poprowadzić metra przez most poniatowskiego albo most Śląsko-Dąbrowski



    mieszkaniec woli~mieszkaniec woli

    ... proszę się zwrócić do spadkobierców l.kaczyńskiego, dlaczego kopano tunel a nie zdecydowano się na kolejkę naziemną:)
    HB6~HB6

    Nie spadkobierców pytać tylko samego L. Kaczyńskiego gdyby żył.... Decyzja o puszczeniu metra pod Wisłą zapadła w czerwcu 2003r czyli za rządów tego Pana... Odkrecenie jej, wiązało by się z anulowaniem pozwoleń i decyzji zbieranych przez lata, oraz opuznienie w oddaniu inwestycji o co najmniej 10lat. Ludzie to jest gigantyczne przedsięwzięcie, awarie nantakich budowach się zdarzają i to dość często, więc tych co szczekają jadaczkami a o branży nie maja pojęcia, niech lepiej zajmą się czymś pożytecznym
    budmax~budmax



  • pływak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.08.2012 11:17 ~pływak

    Zamiast stacji zbudujcie tam basen Powiśle.

  • mildis_pl

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.08.2012 10:17 ~mildis_pl

    Do zwolenników mostu dla metra:
    Zwróćcie uwagę na ukształtowanie terenu wzdłuż planowanego przebiegu trasy II linii metra. Za raz za stacją Nowy Świat zaczyna się dosyć stromy spadek w dół, w kierunku Wisły. W związku z tym sam tunel metra (by był pod ziemią) też musi schodzić w dół.
    Gdyby metro miało pojechać następnie przez Wisłę mostem, należałoby tunel skierować prawie pionowo w górę przez jakieś 30m, a następnie z pionu znów przejśc do poziomu i wtedy pociąg wjeżdżałby na most.
    Innym wyjściem byłoby wyprowadzenie linii metra z tunelu mniej więcej w połowie drogi między stacją Nowy Świat a Wisłą, co oczywiście wiązałoby się z wyburzeniem długiego pasa budynków na Powiślu.
    To jak eksperci? Który wariant wybieramy?

  • stoney

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.08.2012 10:11 ~stoney

    WAW~WAW

    most siekierkowski 200mln tunel 200 mln most swietokrzyski 100 mln

    a most Pólnocny ponad miliard!!!!

    tj ponad 1000mln jakby ktoś nie wiedział co to miliard

    most świętokrzyski - długość 430m, północny- 795m
    most świętokrzyski- 2 jezdnie po 2 pasy, północny- 2 jezdnie po 3 pasy ruchu plus torowisko tramwajowe,
    most świętokrzyski- przebudowa dwóch skrzyżowań; most północny - budowa 3 zkomplikowanych węzłów po stronie Bielan, 2 węzłów po stronie Białołęki
    świętokrzyski budowa na długości 700m, północny 1500m

  • Oppaa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.08.2012 09:31 ~Oppaa

    Budowa całego tunelu kosztowała 200mln, nawet jeśli będzie trzeba rozebrać jezdnię na fragmencie i wsypać kilka tys. m3 chudego betonu (200zł/m3) to nie będzie kosztować to więcej niż kilka mln.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »