Informacje

28.09.2012 17:28 testy na Modlińskiej

Radny: Zlikwidować buspas.
Miasto: Nie. Ale zrobimy badania

SERWISY:

Białołęcki radny nie chce pasa dla autobusów na Modlińskiej, więc wnioskował o jego zlikwidowanie. Po ponad roku urząd miasta ustosunkował się do tej prośby.

Radny Wojciech Tumasz przeanalizował ruch na ulicy Modlińskiej, pomiędzy Kowalczyka a Kanałem Żerańskim, na odcinku ok. 400 metrów. Doszedł do wniosku, że buspas w tym miejscu generuje ogromne korki. W jaki sposób?

- Tam, gdzie zaczyna się buspas, samochody muszą zjechać na sąsiednie pasy ruchu (trzeci pas jest pasem autobusowym), aby za kanałem Żerańskim znów mieć do dyspozycji trzy pasy ruchu (czwarty pas jest pasem autobusowym). Zagęszczenie ruchu tuż za skrzyżowaniem z ul. Kowalczyka
negatywnie wpływa na płynność ruchu na ulicach Modlińskiej i Płochocińskiej – argumentował w piśmie do prezydent Hanny Gronkiewicz-Waltz radny.

Wniosek Tumasza był prosty: trzeba zlikwidować buspas.

Miasto mówi likwidacji "nie"...

Pierwszy odpowiedział Zarząd Transportu Miejskiego.

– Samochody zawsze szczelnie wypełniają przygotowaną dla nich przestrzeń na drodze – pisze Andrzej Franków, dyrektor pionu przewozów ZTM. Dowodzi on, że po likwidacji buspasa poprawią się warunki ruchu, co zaowocuje zwiększeniem liczby samochodów jeżdżących Modlińską, a tym samym będzie jeszcze więcej korków. Utknie w nich również komunikacja. – Tego typu zjawisko jest od dawna znane specjalistom – dodaje Franków.

Po przeszło roku stanowisko w tej sprawie zajęło też miasto. – Analiza Pańskiej propozycji nie wykazała zasadności likwidacji pasa autobusowego na przedmiotowym odcinku – czytamy w piśmie Mieczysława Reksnisa, dyrektora biura drogownictwa i komunikacji do radnego Tumasza. Za pozostawieniem buspasa, zdaniem Reksnisa, przemawia również fakt, iż w niedługim czasie ruszy remont Trasy Toruńskiej. W związku z tym w naturalny sposób spadnie ilość samochodów jeżdżących Modlińską.

... ale zrobi pomiary

To jednak nie koniec sprawy. Zarząd Transportu Miejskiego przeprowadzi badania terenowe i na ich podstawie określi, jaką przyszłość czeka buspas na wspomnianym odcinku. W tym radny upatruje ostatnią szanse dla swego projektu.

- Wnioskuję, aby na czas pomiarów wykonywanych przez ZTM, wyłączyć funkcjonowanie pasa autobusowego na wzmiankowanym odcinku. Jedynie przy niefunkcjonującym pasie autobusowym pomiary i późniejsze analizy będą miarodajne – napisał w kolejnym piśmie Tumasz.

Radny zapowiada, że nie będzie walczył do upadłego. Jeżeli analizy ZTM nie potwierdzą jego tezy, przestanie walczyć o likwidację buspasa. - Jeśli przy jego braku autobusy będą notowały opóźnienia, to takie wyniki przyjmę z pokorą – napisał Tumasz.

wp/mz

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Nat

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.10.2012 11:29 ~Nat

    Buspas na tym odcinku Modlińskiej jest moim zdaniem niezbędny. I most Północny nie ma tutaj nic do rzeczy- jeździ nim naprawdę mało samochodów, wiekszość i tak pcha się Modlińską. Teraz może i nie ma takiego problemu z przejazdem, ale w każdą zimę Modlińska stoi i bez buspasa ludzie korzystający z komunikacji miejskiej nie mają szans na wyrobienie się do pracy czy szkoły. Może nie byłoby takiego problemu, gdyby ludzie posiadajacy auta nie jeździli nimi sami- mnie osobiście szlak trafia jak jadę zatłoczonym autobusem i przez okno widzę, że w zasadzie we wszystkich autach siedzi tylko kierowca. Niby nic mi do tego, ale u mnie ludzie potrafią się dogadać i jeździć do pracy jednym autem w piątkę, a nie pięcioma autami osobno.

  • mieszkanka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.10.2012 14:55 ~mieszkanka

    najpierw trzeba wiedziec przeciwkoc zemu sie protestuje a dopiero potem zabierać głos
    radny Tumasz chce likwidacji FRAGMENTU buspasa (od Kowalczyka do Kanału Żerańskeigo)
    a nie całośći!!!

  • kierowca MZA

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.10.2012 18:35 ~kierowca MZA

    Dobrze Pan myśli i wyciąga właściwe wnioski, ale to za mało na urzędników. Nie oddadzą ani metra pasa.

  • WarsawStreet

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.10.2012 15:43 ~WarsawStreet

    Od kiedy pisze się uzasadnienie przed analizą?

  • WojciechTumasz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.10.2012 12:40 ~WojciechTumasz

    Samochodem nie jeżdżę i nie mam zamiaru jeździć po mieście. Dane o liczbie autobusów doskonale znam, podobnie jak o ilości pasażerów w nich. Podobnie jak natężenie ruchu - obecnie nawet nie ma 3000 poj/h i brak pasa autobusowego (na 400 m odcinku - nie postuluję likwidacji całego pasa) nie wpłynie na czas podróży autobusem.

    Pozdrawiam

  • Doirka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.10.2012 10:51 ~Doirka

    Radny Tumasz jeździ samochodem i ma wszystkich w d. dla tego chce ten likwidować, NIE zgadzam się na to!!! Ten radny szkodzi większości mieszkańcom jeżdżących autobusem.

  • pasażer

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.10.2012 10:12 ~pasażer

    Panie Radny, do tej pory widziałem Pana jako osobą dbającą o sprawny transport zbiorowy na Białołęce ale widzę, że chyba muszę zmienić swoje zdanie o Panu.... W chwili obecnej ul. Modlińską w godzinach szczytu przejeżdża ponad 65 autobusów na godzinę. Po tym Buspasie w większości jeżdżą linie wyjeżdżające z Nowodworów jak 186, 503, 509, 510, 516, oraz 511 z Dąbrówki Wiślanej. Pana zdaniem zlikwidowanie Buspasa poprawi sytuację drogową w tamtym rejonie? Czy wie Pan jaką przepustowość ma ten pas, ile osób z niego korzysta aby wysuwać tak bzdurne tezy o likwidacji pasa autobusowego?? To może Panu podpowiem. Większość z ponad 65 kursów/h obsługiwana jest przez autobusy przegubowe których pojemność podana przez producenta wynosi 160-180 os (oczywiście dobrze wszysce wiemy, że w szczycie to i ponad 200 osób wchodzi do takiego autobusu), zaś pojemnosć autobusu standardowego wynosi 100 os. Można zatem założyć że średnio z danego autbusu podróżuje 130 os x 65 kursów = 8450 os/h w szczycie. Proszę mi zatem powiedzieć, ile samochodów prywatnych w przeciągu jednej godziny w szczycie, przejedzie jednym pasem ul. Modlińskiej?? - 2 tyś?, 3 tyś? Zakładając, że będzie to 3 tyś/h (w co wątpię) i średnie zapełnienie samochodu, które wg ostatnich badań wyniosło 1,5 os, daje nam to 4500 os/h - czyli prawie dwukrotnie więcej osób w godzianch szczytu korzysta z Buspasa i całkiem sprawnej Komunikacji Miejskiej.

    Panie Radny, myślę że najpierw samemu można zrobić pomiary (za darmo) - wystarczy tylko chcieć, zamiast budować tak bezmyślne tezy. Rozkłady jazdy podane są na stronie www.ztm.waw.pl i proszę poobserwować zapełnienie autobusów na wysokości Mostu Grota-Rowedzkiego.

    Mimo wszystko co do tej pory zostało zrobione, to ogromnie się na Panu zawiodłem!
    Pozdrawiam

  • WojciechTumasz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.10.2012 06:43 ~WojciechTumasz

    Witam,
    W 2005 roku pas autobusowy na ul. Modlińskiej został wyznaczony:
    http://radny.com.pl/zanim-zostaem-radnym.html
    Wtedy, aż do 24 marca 2012 r., kiedy oddano do użyctku most Północny, były zupełnie inne warunki drogowe na ul. Modlińskiej i pas autobusowy był NIEZBĘDNY. Po otwariu mostu Północnego rucha zmalał na tyle, że pasa autobusowy od Kowalczyka do kanału Żerańskiego przewęża ul. Modlińską do 2 pasów ruchu (przed i za tym odcinkiem Modlińska ma 4 pasy ruchu) i jest przyczyną wielu stłuczek w tamtym rejonie.

    Co do linii tramwajowej i informacji co z tą inwestycją, to właśnie tereaz (dopiero po 14 miesiącach od ponownego wniosku o dec. środowiskową) dokumentacja jest na ukończeniu i trwa etpa udostępnienia dokumentów dla społeczeństwa (do 14 października). Prawdopodobnie do końca roku zostanie wydana decyzja środowiskowa.
    Pozdrawiam
    Wojciech Tumasz

  • Lubin333

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.09.2012 17:50 ~Lubin333

    Jak by bywał w świecie,to wiedział by,że wszędzie gdzie to jest zdaje egzamin.Powinien być jeszcze pas dla straży.

  • CRP

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.09.2012 10:59 ~CRP

    Bo to jest chory system tego miasta. Jak coś raz zrobią to już tego nie odpuszczą. Przecież niedawno ZTM i ZDM wraz z HGW chwalili się ile to jest buspasów w wawie. A teraz by mieli swój plan niszczyć...chore to miazsto i władza, chore, tak samo jak zmiana nazwy mostu północnego - na plakatach i innych prospektach jeszcze przez 5 lat będzie oficjalna nazwa most Północny, bo była kasa z unii i tak trzeba zostawić. No ale urzędnicy HGW wiedzą lepiej...

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »