Informacje

29.05.2019 18:24 jest pismo

Radny: zamontujmy odcinkowy pomiar prędkości na trasie S8

SERWISY:

Białołęcki radny ma plan na odkorkowanie trasy S8. Proponuje odcinkowy pomiar ruchu. Jego zdaniem kierowcy zdejmą wtedy nogę z gazu, co przełoży się na mniejszą liczbę kolizji i, co za tym idzie, mniejsze korki.

- Poważne wypadki przy dużej prędkości, ale też niewielkie kolizje przy dojeździe do korka lub włączaniu się do ruchu w okolicy węzłów przy Wisłostradzie i Prymasa Tysiąclecia. Wszystkie zderzenia powodują ogromne utrudnienia dla kierowców podróżujących trasą S8 - opisuje Artur Węgrzynowicz, jeden z reporterów tvnwarszawa.pl, którzy codziennie śledzą sytuację na stołecznych ulicach.

Już dwa lata temu opublikowaliśmy na tvnwarszawa.pl artykuł pod mówiącym wszystko tytułem: "Trasa ekspresowa, która ciągle stoi. Stłuczka za stłuczką na S8".

Od tego czasu nic się nie zmieniło.

Różnice prędkości

Jak zatem odkorkować trasę S8?

Pomysł ma białołęcki radny Wojciech Tumasz (Razem Dla Białołęki), który dwa dni temu wysłał w tej sprawie pismo do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Proponuje zainstalowanie na trasie odcinkowego pomiaru prędkości.

Według wizji radnego system mógłby działać na czterokilometrowym odcinku pomiędzy węzłami Bemowo (Warszawska/Lazurowa) a Prymasa Tysiąclecia.

Radny opisuje w piśmie trzy sytuacje, które sam zaobserwował przy węźle Prymasa Tysiąclecia. Pierwsza - kiedy kierowcy są już na trasie i jadą szybko, z prędkością znacznie wyższą niż 100 km/h (dozwolona to 90 km/h). Druga - w której kierowcy jadą znacznie wolniej (mniej niż 80 km/h), ponieważ włączają się do ruchu. Trzecia - manewry kierowców, którzy dopiero rozpoczynają jazdę po trasie po tym, jak wjechali na nią węzłem Prymasa Tysiąclecia.

"Manewry polegają na zmianie pasa z prawego na środkowy, a czasem i od razu na lewy, bez właściwego oszacowania prędkości pojazdów już poruszających się tymi pasami ruchu (różnica prędkości pojazdów wynosi przynajmniej 30 km/h, jeżeli weźmiemy pod uwagę dopuszczalne prędkości, a w praktyce waha się pomiędzy 40-50 km/h" - ocenia radny.

"Nie" dla fotoradaru

Zdaniem radnego kluczem do zmniejszenia liczby wypadków jest wymuszenie, żeby kierowcy przekraczający dozwoloną prędkość, zdjęli nogi z gazu. Rozwiązaniem mógłby być odcinkowy pomiar prędkości, a nie fotoradar, który - według Tumasza – spowodowałby nagłe hamowanie, a to mogłoby zaskoczyć innych kierowców.

"Odcinkowy pomiar prędkości uspokoi ruch na tyle wcześnie, że kierowcy będą łagodnie zmniejszać prędkość w miejscu, gdzie ulega ona zmianie” ze 120 km/h na 90 km/h, a tym samym pojazdy wjeżdżające na trasę S8 nie będą miały tak znacznie wyższej prędkości od aut włączających się do trasy na węźle. To z kolei powinno zmniejszyć liczbę kolizji - przekonuje.

Wniosek do analizy

O komentarz poprosiliśmy Główny Inspektorat Transportu Drogowego, który zajmuje się instalacją i obsługą odcinkowych pomiarów prędkości.

Jego przedstawiciel Wojciech Król odpowiedział, że "wniosek zostanie przeanalizowany". Inspektorat zwróci się do policji o statystyki dotyczące trasy czy liczby kolizji i wypadków we wskazanym miejscu. Jak zaznacza Król, kluczowe są te ze skutkiem śmiertelnym. Jeżeli wniosek okaże się zasadny, trasa zostanie wpisana na listę miejsc niebezpiecznych.

- Jesteśmy w trakcie realizacji kolejnego projektu wdrażania systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym, w ramach którego w całej Polsce zainstalujemy 39 urządzeń odcinkowego pomiaru ruchu - mówi Król.

Ich lokalizacje zostaną podane za pół roku. - Główny Inspektorat Transportu Drogowego na podstawie podpisanej już umowy wytypuje lokalizacje, będą to miejsca szczególnie niebezpieczne – kończy Król.

kz/pm

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • rudy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.05.2019 10:35 ~rudy


    mxx~mxx

    U Barei był "Dzień pieszego pasażera", a Warszawie będzie "droga ekspresowa wolnego ruchu".
    Poza tym, o ile się nie mylę, to na drodze ekspresowej, o ile znaki nie stanowią inaczej, dozwolona prędkość to 120 km/h. I moze policja wzięłaby się za "okupantów środkowego i lewego pasa"?
    Lotos~Lotos

    Oraz za terrorystów drogowych siedzących na zderzaku i wymuszających na innych jazdę na swoich zasadach. Ze względu na takich debili, jestem za odcinkowym pomiarem prędkości. Mam prawo wyprzedzać nie przekraczając dozwolonej prędkości i nikt nie ma prawa wymuszać na mnie swojego sposobu jazdy.

    wyobraź sobie że inni też mają prawo wyprzedzić i że nie jesteś ani od oceny ani rozliczania tego co inni robią

  • hardy1125

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.05.2019 07:48 ~hardy1125

    to nie kolizje, to zła organizacja ruchu przy moście Grota powodują największe korki, brawa dla projektantów, zrobili babola a odpowiedzialności żadnej jak zwykle nie ponoszą

  • mnieeeetek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.05.2019 06:06 ~mnieeeetek

    AdUrbem~AdUrbem

    Niech sie radni zajmują poszerzaniem ulic i przyśpieszaniem przejazdów przez miasto a nie kolejnymi utrudnieniami i fotoradarami

    idź mądralo do radnego i mu powiedz jak ma poszerzyć marszałkowską albo wisłostradę.

  • Lotos

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.05.2019 02:44 ~Lotos



    mxx~mxx

    U Barei był "Dzień pieszego pasażera", a Warszawie będzie "droga ekspresowa wolnego ruchu".
    Poza tym, o ile się nie mylę, to na drodze ekspresowej, o ile znaki nie stanowią inaczej, dozwolona prędkość to 120 km/h. I moze policja wzięłaby się za "okupantów środkowego i lewego pasa"?
    Lotos~Lotos

    Oraz za terrorystów drogowych siedzących na zderzaku i wymuszających na innych jazdę na swoich zasadach. Ze względu na takich debili, jestem za odcinkowym pomiarem prędkości. Mam prawo wyprzedzać nie przekraczając dozwolonej prędkości i nikt nie ma prawa wymuszać na mnie swojego sposobu jazdy.
    RufuszInterii~RufuszInterii


    Jakby łajzy ze srodkowego pasa zjechały na prawy toby nie było problemu "terrorystów". Zauwazyłem że znacznie bezpieczniej jedzie sie drogą o 2 pasach ruchu.

    Można przyjąć że na S8 dla osobówek są dwa pasy. Trzeci, prawy zajmuje niekończąca się kolejka tirów, a przed węzłem powązkowska, z powodu ignorancji projektanta jest zwężka do dwóch pasów, co zmusza kierowców tirów do zmiany pasa na środkowy, co powoduje spowolnienie ruchu.

  • AdUrbem

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.05.2019 20:57 ~AdUrbem

    Niech sie radni zajmują poszerzaniem ulic i przyśpieszaniem przejazdów przez miasto a nie kolejnymi utrudnieniami i fotoradarami

  • pizza

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.05.2019 20:27 ~pizza

    Prawda jest taka że polscy kierowcy to słabeusze w życiu a "mistrowie" za kierownicą!! Jęździcie beznadziejnie i za szybko! Cieszy mnie, że zabierają Wam prawo jazdy ale to wciąz za mało... Jadąc wiaduktem na Jerozolimskich 80, dozwolone 70 a WSZYSCY mnie wyprzedzają... czemu tam nie staje fotoradar?????

  • Rooco

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.05.2019 20:14 ~Rooco

    KOKO~KOKO

    co za ...(środek kapusty) czy on ma prawo jazdy ? nie było tam wypadku z powodu nadmiernej prędkości od lat !!! większość to kolizje z TIRAMI obcierki itd... przy niskiej prędkości..zmianie ruchu itd, jakby zauważył że 2 pasy ruchu z Woli 3pasy ruchu a autostrady plus po jednym pasie ze zjazdów Broniewskiego, Marymoncka, Powązkowska, czyli razem 8 pasów ruchu nagle ma się zmieścić w 3 to robią się zatory... Tylko zakaz dla Tirów w godzinach dziennych może poprawić sytuację ale nie koniecznie natomiast kolejne radary pomiary itd nic nie dadzą ale pan radny pewnie mieszka tu 2 lata i jeździ rowerem więc o tym nie wie


    Tylko działania na szczeblu rządowym zmierzające do zahamowania zjawiska "urban sprawl" mogą poprawić sytuację, bo jeśli nie to, niedługo i 10 pasów nie wystarczy na tych komunikacyjnych ściekach...

  • debil

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.05.2019 18:34 ~debil

    Kornik~Kornik

    Polacy. Jak widać naród lubujący się we wszelkiej maści ograniczeniach i zakazach...

    No pewnie, zlikwidujmy przepisy ruchu drogowego, bo ograniczają i zakazują.

  • mufin

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.05.2019 18:26 ~mufin



    waw~waw

    Pomysł dobry, tyle, że nie tego odcinka powinien dotyczyć. Najgorszy jest odcinek żoliborski, gdzie dzień bez dzwona to dzień stracony. Odcinkowy pomiar uspokoiłby ruch. Gdyby wszyscy na wszystkich pasach jechali równo, nie byłoby jazdy slalomem, spychania z pasa, wymuszania itp (bo zawsze znajdzie się taki, co musi jechać 150 pomimo ograniczenia do 90 i będzie siedział innym na zderzaku).

    ktos~ktos

    to nie jazda slalomem i przekroczenie prędkości są problemem, większość wypadków jest w dzień i zazwyczaj są to najechania pojazdów na siebie (często w korku) co wskazuje raczej na brak odpowiedniego odstępu (problem na wszystkich drogach w Polsce) i brak odpowiedniej uwagi, odcinkowy pomiar nic tu nie wniesie szczególnie że większość dnia stoisz tam w korku
    wawa~wawa

    Brak odpowiedniego odstępu to właśnie jazda na zderzaku skutek jazdy z prędkością np. 150km/h bo są tacy co zawsze muszą jechać szybciej niż inni.

    jak ktoś może jechać 150 km/h na zderzaku kogoś kto jedzie 70 km/.h o czym ty piszesz

  • KOKO

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.05.2019 16:40 ~KOKO

    co za ...(środek kapusty) czy on ma prawo jazdy ? nie było tam wypadku z powodu nadmiernej prędkości od lat !!! większość to kolizje z TIRAMI obcierki itd... przy niskiej prędkości..zmianie ruchu itd, jakby zauważył że 2 pasy ruchu z Woli 3pasy ruchu a autostrady plus po jednym pasie ze zjazdów Broniewskiego, Marymoncka, Powązkowska, czyli razem 8 pasów ruchu nagle ma się zmieścić w 3 to robią się zatory... Tylko zakaz dla Tirów w godzinach dziennych może poprawić sytuację ale nie koniecznie natomiast kolejne radary pomiary itd nic nie dadzą ale pan radny pewnie mieszka tu 2 lata i jeździ rowerem więc o tym nie wie

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »