Informacje

18.04.2019 09:04 bilety ZTM

Radny pyta, ratusz odpowiada:
bilet roczny przyniósłby straty

SERWISY:

Warszawa nie wprowadzi rocznego biletu imiennego na komunikację miejską - poinformował stołeczny ratusz. Powody? Przede wszystkim finansowe.

Radny Nowoczesnej Marek Szolc wystosował w marciu interpelację do ratusza. Pytał o możliwość wprowadzenia rocznego imiennego biletu. "Wielu użytkowników i wiele użytkowniczek tych długookresowych biletów mieszka w Warszawie na stałe […] i w związku z tym zgłasza postulat wprowadzenia biletów rocznych, które byłyby dla nich wygodniejsze i potencjalnie - tańsze" - argumentował.

Z biletów tego typu korzystają już mieszkańcy Krakowa, Wrocławia, czy Poznania, którzy płacą za nie odpowiednio 950, 800 i 1049 złotych.

"Zainteresowanie jest znikome"

Jak poinformował w odpowiedzi zastępca prezydenta Warszawy Robert Soszyński, stolica już analizowała kwestię biletu rocznego.

"Zakup biletu rocznego wiąże się przede wszystkim z dosyć dużym jednorazowym obciążeniem budżetu domowego i dlatego taki wydatek w przypadku wielu rodzin jest trudny do udźwignięcia" - czytamy w odpowiedzi.

Jak wynika z danych przedstawionych przez urzędników, w 2018 roku w Krakowie kupiono 1000 takich biletów, a we Wrocławiu ich udział w łącznej sprzedaży wszystkich biletów długookresowych kształtował się na poziomie 0,45 procenta.

"Jak pokazują przykłady funkcjonowania takiego rozwiązania na przykład w Krakowie i we Wrocławiu, zainteresowanie biletem rocznym wśród pasażerów jest znikome" podsumował Soszyński.

W stolicy, jak szacuje ratusz, cena też wyniosłaby około 1000 złotych.

Milionowy spadek wpływów

"Zasadniczą konsekwencją ewentualnego wprowadzenia biletu rocznego (…) byłoby uszczuplenie grupy osób korzystających z biletów kwartalnych" - kontynuuje wiceprezydent. I twierdzi, że istnieje małe prawdopodobieństwo, aby oferta biletu rocznego przyciągnęła nowych użytkowników komunikacji miejskiej.

Tymczasem w 2018 roku wpływy ze sprzedaży biletów pozwoliły pokryć blisko jedną trzecią wydatków na funkcjonowanie komunikacji miejskiej.

"Wprowadzenie biletu rocznego do obowiązującej Taryfy przewozowej bez jej modyfikacji, wiązałoby się ze spadkiem wpływów ze sprzedaży biletów" - ocenia wiceprezydent Warszawy. I dodaje, że roczny spadek wpływów mógłby przekroczyć milion złotych.

"Biorąc pod uwagę przedstawione powyżej argumenty informuję, iż obecnie nie są prowadzone prace nad wprowadzeniem biletu rocznego do Taryfy przewozowej" - podsumowuje.

W tej chwili Zarząd Transportu Miejskiego proponuje bilety 30- i 90-dniowe. Najdroższe z nich, 90-dniowe na okaziciela, na obie strefy, kosztują 600 złotych.

Na tvnwarszawa.pl informowaliśmy o wprowadzeniu biletu metropolitarnego.

ab/pm

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • m1992

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.04.2019 11:35 ~m1992


    wilq~wilq

    Dobra inicjatywa.
    Niech mi ktoś wytłumaczy - czemu niby Ratusz straci na bilecie rocznym?
    Nikt nie wymaga od Ratusza tego, żeby bilet był tańszy. Niech kosztuje równowartość 4 biletów 30 dniowych.
    Dla mnie to byłoby wielkie ułatwienie.
    Dla mojej żony też. Dla mojego brata też. Więc niech nie ściemniają że 1000 osób by z niego skorzystało, nie dowiedzą się ile osób skorzysta, póki go nie wprowadzą. I niech nie traktują osób które na co dzień jeżdżą komunikacją jak dziadów których nie stać na bilet roczny. Skoro bilety kwartalne mają wzięcie - to i roczne miały by wzięcie.
    kom~kom

    Zawsze możesz zakodować 4 razy bilet 90 dni.


    Chyba chodzi o to, że zmniejszą się wpływy miasta z kar, które mogą naliczyć osobom, które zapomniały przedłużyć kartę. Średnio 3 razy w roku mniej.

  • kom

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.04.2019 17:49 ~kom

    wilq~wilq

    Dobra inicjatywa.
    Niech mi ktoś wytłumaczy - czemu niby Ratusz straci na bilecie rocznym?
    Nikt nie wymaga od Ratusza tego, żeby bilet był tańszy. Niech kosztuje równowartość 4 biletów 30 dniowych.
    Dla mnie to byłoby wielkie ułatwienie.
    Dla mojej żony też. Dla mojego brata też. Więc niech nie ściemniają że 1000 osób by z niego skorzystało, nie dowiedzą się ile osób skorzysta, póki go nie wprowadzą. I niech nie traktują osób które na co dzień jeżdżą komunikacją jak dziadów których nie stać na bilet roczny. Skoro bilety kwartalne mają wzięcie - to i roczne miały by wzięcie.

    Zawsze możesz zakodować 4 razy bilet 90 dni.

  • sammler

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.04.2019 16:12 ~sammler

    Bilet roczny faktycznie nie ma sensu. Lepsze są bilety semestralne, dostępne np. w Łodzi (ze względów oczywistych raczej tylko dla uczniów/studentów). Ja rocznego i tak bym nie kupił, i to nie ze względu na jednorazowy wydatek, a dlatego, że są miesiące, kiedy z komunikacji zdecydowanie rzadziej korzystam. I ja bym przepłacił, i oni zanotowaliby spadek przychodów (dyskonto względem kosztu 12 biletów miesięcznych czy 4 kwartalnych). Ot, paradoks.

  • AGATTA

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.04.2019 14:41 ~AGATTA

    Ja bym skorzystała z opcji rocznej.

  • gzgr

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.04.2019 14:32 ~gzgr

    ratusz wie zawsze lepiej i prowadzi "konsultacje" dlatego zdanie obywatela ma gdzieś

  • ABC123

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.04.2019 14:11 ~ABC123

    dser~dser

    Emerytom bilet roczny mogli wprowadzić, a lud pracujący najlepiej niech jeździ na jednorazowych.

    Lud pracujących jakoś w Czechach może jeździć na rocznym.

  • rowerpower

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.04.2019 13:56 ~rowerpower

    wilq~wilq

    Dobra inicjatywa.
    Niech mi ktoś wytłumaczy - czemu niby Ratusz straci na bilecie rocznym?
    Nikt nie wymaga od Ratusza tego, żeby bilet był tańszy. Niech kosztuje równowartość 4 biletów 30 dniowych.
    Dla mnie to byłoby wielkie ułatwienie.
    Dla mojej żony też. Dla mojego brata też. Więc niech nie ściemniają że 1000 osób by z niego skorzystało, nie dowiedzą się ile osób skorzysta, póki go nie wprowadzą. I niech nie traktują osób które na co dzień jeżdżą komunikacją jak dziadów których nie stać na bilet roczny. Skoro bilety kwartalne mają wzięcie - to i roczne miały by wzięcie.

    A pozostałe 8 miesięcy to kto sfinansuje geniuszu? :D

  • Yami

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.04.2019 13:41 ~Yami

    janeczek~janeczek

    to w końcu bilet roczny miałby znikome zainteresowanie czy przyniósłby milionowe straty ?


    Dokładnie to samo pomyślałam. Jak na 1000 osobach można stracić milion :D
    Wyliczenia ratusza nie ma co. po prostu są leniwi i nie słuchają głosów podróżujących jak zwykle.

  • pankracy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.04.2019 13:06 ~pankracy

    czasem korzystam z samochodu, a czasem z komunikacji miejskiej. Jak kończy mi się zapas biletów jednorazowych, to korzystam z samochodu dotąd aż dokupię sobie kolejne 20 biletów jednorazowych w kiosku, ponieważ nie korzystam ani z automatów biletowych ani z kart płatniczych. Gdyby była możliwość, to zakupił bym bilet roczny, przez co bym częściej podróżował komunikacją miejską niż samochodem.

  • dser

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.04.2019 13:00 ~dser

    Emerytom bilet roczny mogli wprowadzić, a lud pracujący najlepiej niech jeździ na jednorazowych.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »