Informacje

08.07.2018 07:36 Ratusz nie widzi sensu

Radny: niech autobusy pojadą tymi samymi trasami, co tramwaje

SERWISY:

Tramwaje nie są niezawodne - przekonuje jeden z miejskich radnych i proponuje, by na arterie obsługiwane tylko przez składy skierować dodatkowe autobusy. Ratusz jest sceptyczny. Według wiceprezydent, dublowanie transportu szynowego i autobusowego obniża efektywność całego systemu.

Radny Platformy Obywatelskiej Lech Jaworski w interpelacji złożonej do władz miasta zaproponował, by przeanalizować możliwość skierowania dziennych linii autobusowych na ulice obsługiwane jedynie przez tramwaje. Wymienia m.in. ulicę Targową i aleję Jana Pawła II.

"Tramwaje nie są niezawodne"

"Tramwaje nie są niezawodne, ulegają awariom, a w przeciwieństwie do autobusu, nie da się ich ominąć. W przypadku zdarzenia ludzie spieszący się do pracy, szkoły czy na spotkania często mają problem z dostaniem się na docelowe miejsce" - pisze radny. I przekonuje, że skierowanie w te miejsca autobusów wspierających "byłoby doskonałym wsparciem niezawodności komunikacji miejskiej w Warszawie".

Władze miasta mają na ten temat jednak inne zdanie. "Dublowanie transportu szynowego i autobusowego obniża całościową efektywność systemu transportowego" - stwierdza w odpowiedzi na interpelację wiceprezydent Renata Kaznowska. Podkreśla, że autobusy potrzebne są głównie do obsługi nowych osiedli oraz tych rejonów, w których transportu szynowego nie ma.

"Ponadto wprowadzenie komunikacji autobusowej na ciągi, na których od wielu lat funkcjonuje wyłącznie transport szynowy: Obozowa, Grójecka, Andersa, Marszałkowska, Towarowa, al. Jana Pawła II, Nowowiejska, Filtrowa, Broniewskiego, ks. Popiełuszki, Nocznickiego - nie zagwarantuje pasażerom płynnej jazdy w czasie wystąpienia awarii tramwaju. Należy pamiętać o losowych zdarzeniach drogowych, które również zaburzają płynność ruchu" - przekonuje Kaznowska.

I przypomina, że w razie dłuższego wstrzymania ruchu składów, w danym miejscu uruchamiane są autobusy zastępcze. "Sporadyczne awarie tramwajów bądź sieci trakcyjnej nie mogą stanowić przesłanki do przeprojektowania całego układu komunikacyjnego w Warszawie i drastycznego zwiększenia kosztów jego funkcjonowania" - kwituje Kaznowska.

Ratusz stawia na tramwaje

Według władz miasta, transport szynowy zapewnia pasażerom "szybszy i sprawniejszy przejazd niż autobusowy". Jest też bardziej przyjazny dla środowiska. Dlatego w Strategii Zrównoważonego Rozwoju Systemu Transportowego przyjętej przez Radę Warszawy to właśnie on ma stanowić "podstawowy środek komunikacji" w stolicy.

W ostatnich dniach media często informowały o przedsięwzięciach związanych właśnie z rozwojem tramwajów. W poniedziałek Komisja Europejska zatwierdziła dofinansowanie unijne dla budowy trasy tramwajowej na Gocław. Z kolei dzień później ruszył przetarg na projekt budowy tramwaju na Kasprzaka i przyległych torowisk.

Łącznie do 2023 roku ratusz planuje wybudować około 30 kilometrów dróg tramwajowych.

>> ZOBACZ JAK WYGLĄDAŁA OSTATNIA PARADA TRAMWAJÓW <<


kw

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • dane

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.07.2018 11:24 ~dane

    Prędkość średnia poruszania się po Warszawie całe miasto (uwzgl. korki itp.) (dane ZTM iZTM):
    - tramwaje 17km/h
    - autobusy zwykłe 20km/h
    - przyspieszone 24km/h
    - ekspresowe 28km/h
    - samochody 30km/h
    - metro 33km/h
    Pani Kaznowska chyba odleciała.

  • green_is_bad

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.07.2018 11:00 ~green_is_bad

    Skasować tramwaje zamiast tego dobudować po dwa pasy ruchu i puścić autobusy. Będzie więcej miejsca dla samochodów a jak sie autobus rozkraczy to kolejne go ominą proste

  • Nieburak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.07.2018 10:47 ~Nieburak

    Ale ratuszowych trolli się tu zebrało!

  • hence

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.07.2018 10:35 ~hence



    bimberek~bimberek

    Drodzg przeciwnicy tramwajów śmieszycie mnie. Może załóżcie komitet i wystartujcie w wyborach. Na tą chwilę ŻADEN kandydat na prezydenta Warszawy nie ma w planach likwidacji czy nawet ograniczania linii tramwajowych, a znaczna większość dąży do ich rozwoju, także wasze postulaty to czcza gadanina.
    WTA~WTA

    Śmiać to będziemy się my (choć przez łzy), kiedy skończą się unijne dotacje i trzeba będzie utrzymać całą tą rozdętą i rozpaczliwie niewydajną sieć tramwajową z pieniędzy warszawskich podatników :(
    eerrtt~eerrtt

    Jakoś istnieje od ponad 100 lat. Tramwaje mają 30-40 letnią żywotność, trudniej będzie z autobusami bo po 10 latach nadają się na złom a autobusy elektryczne po 10 latach muszą dostać nowe baterie w cenie ponad połowy wartości pojazdu.


    30-40 tabor to zabytek. W przeciwienstwie do autbusów, tramwaje to wysokopodłogowy złom bez klimatyzacji.
    Natomiast po 10 latach nowoczesne akumulatory mają zużycie tylko 20% więc nie opowiadaj bzdur.

  • aaaa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.07.2018 08:30 ~aaaa



    bimberek~bimberek

    Drodzg przeciwnicy tramwajów śmieszycie mnie. Może załóżcie komitet i wystartujcie w wyborach. Na tą chwilę ŻADEN kandydat na prezydenta Warszawy nie ma w planach likwidacji czy nawet ograniczania linii tramwajowych, a znaczna większość dąży do ich rozwoju, także wasze postulaty to czcza gadanina.
    WTA~WTA

    Śmiać to będziemy się my (choć przez łzy), kiedy skończą się unijne dotacje i trzeba będzie utrzymać całą tą rozdętą i rozpaczliwie niewydajną sieć tramwajową z pieniędzy warszawskich podatników :(
    eerrtt~eerrtt

    Jakoś istnieje od ponad 100 lat. Tramwaje mają 30-40 letnią żywotność, trudniej będzie z autobusami bo po 10 latach nadają się na złom a autobusy elektryczne po 10 latach muszą dostać nowe baterie w cenie ponad połowy wartości pojazdu.

    Raczej nie PESY. Tramwaje z Konstalu -tak.

  • eww

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.07.2018 08:00 ~eww

    Jezeli ratusz stawia na tramwaje, to niech polacza tory na Marynarskiej z tymi przy. Al Krakowskiej.

  • eerrtt

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.07.2018 23:38 ~eerrtt


    bimberek~bimberek

    Drodzg przeciwnicy tramwajów śmieszycie mnie. Może załóżcie komitet i wystartujcie w wyborach. Na tą chwilę ŻADEN kandydat na prezydenta Warszawy nie ma w planach likwidacji czy nawet ograniczania linii tramwajowych, a znaczna większość dąży do ich rozwoju, także wasze postulaty to czcza gadanina.
    WTA~WTA

    Śmiać to będziemy się my (choć przez łzy), kiedy skończą się unijne dotacje i trzeba będzie utrzymać całą tą rozdętą i rozpaczliwie niewydajną sieć tramwajową z pieniędzy warszawskich podatników :(

    Jakoś istnieje od ponad 100 lat. Tramwaje mają 30-40 letnią żywotność, trudniej będzie z autobusami bo po 10 latach nadają się na złom a autobusy elektryczne po 10 latach muszą dostać nowe baterie w cenie ponad połowy wartości pojazdu.

  • Wierzbno

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.07.2018 20:59 ~Wierzbno

    Ci radni, niezależnie od kogo są, opowiadają pierdoły odnośnie komunikacji. Tu kolejny wygłup. Autobusy mają uzupełniać komunikację szynową, a nie się z nią ganiać. Szyny są szybsze, zabierają więcej ludzi.

  • Wierzbno

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.07.2018 20:55 ~Wierzbno

    WTA~WTA

    Transport szynowy zapewnia pasażerom szybszy i sprawniejszy przejazd niż autobusowy?
    Jeśli mówimy o metrze, to zgoda. Ale w odniesieniu do tramwajów to kiepski żart.

    1. Awarie tramwajów i sieci trakcyjnej nie są sporadyczne. W Warszawie to codzienność. Proszę zapytać w TW ile w ciągu roku mają dni bez zatrzymania ruchu.

    2. Tramwaje są zasilane energią ze spalania węgla kamiennego a elektrownie węglowe od lat zajmują czołowe miejsca na listach największych trucicieli. Cztery takie elektrownie zatruwają mieszkańców aglomeracji warszawskiej, piąta truje mieszkańców Kozienic.

    3. Szybszy przejazd tramwaju to taki sam mit jak ten, że tramwaje nie stoją w korkach. Przykład pierwszy z brzegu: autobus zastępczy Z-4 z Wilanowskiej na Politechnikę jedzie 14 minut, tramwaj ponad 20 minut.

    4. Natomiast "sprawność przejazdu" tramwajów możemy codziennie podziwiać na każdym większym skrzyżowaniu.
    Na przykład węzeł Młociny: w ciągu jednej zmiany świateł, z pętli autobusowej bez trudu wyjeżdża pięć autobusów miejskich i dwa dalekobieżne autokary; w tym samym czasie pętlę tramwajową z trudem opuszczają dwa tramwaje (i to pod warunkiem, że drugi motorniczy pojedzie na wczesnym czerwonym). Który środek transportu sprawniej porusza się po mieście?

    Gdyby tramwaje rzeczywiście zapewniały pasażerom szybszy i sprawniejszy przejazd niż autobusy, to pasażerowie nie protestowaliby przeciwko likwidacji kolejnych linii autobusowych a ZTM nie musiałby siłą przesadzać ludzi do tramwajów likwidując wszelką alternatywę!



    Twój post to żart. Pasażerowie zawsze protestuje, bo każdy chce, by mu autobus pod klatką stał. Tak samo protestowali przeciwko liniom busowym, dublującym metro.

  • Krzysiek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.07.2018 20:13 ~Krzysiek

    jan~jan

    Można by też pomyśleć aby np co kilometr była zwrotnica i możliwość skierowania tramwaju na drugi tor "pod prąd". Wtedy tramwaje mogły by omijać wahadłem zablokowane tory. oczywiście wtedy pracownicy tramwajów sterowali by ręcznie ruchem


    Takie zwrotnica musiały by być zamontowane 'pod prąd', tak by tramwaj mógł zmienić tor jadąc do tyłu. Inaczej, zgodnie z przepisami, tramwaj musiałby mocno zwalniać mijając taką zwrotnicę.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »