Informacje

11.02.2014 20:23 stanowisko ekspertów

Rada na "piaseczyński kocioł"? "Wystarczyłoby 6 kilometrów drogi"

SERWISY:

Bez wylotówki S7 z Warszawy w stronę Lesznowoli mieszkańcy okolicznych miejscowości będą spędzali godziny w korkach do stolicy, a jej południowym przedmieściom grozi stagnacja gospodarcza - przekonują eksperci z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Dopominają się o brakujące 6 km trasy.

Chodzi o budowę odcinka wylotu drogi ekspresowej S7 od południowej obwodnicy Warszawy do węzła Lesznowola, gdzie byłaby połączona z planowaną drogą wojewódzką nr 721. Droga ta byłaby równoległa do ulicy Puławskiej i mogłaby przejąć od niej część ruchu.

Jak wynika z analizy wykonanej przez TOR, otwarcie trasy S8 między węzłami Salomea i Wolica oraz ursynowskiej części południowej obwodnicy Warszawy nie uwolni Puławskiej od korków. Może to zrobić dopiero wylotówka S7 w kierunku Lesznowoli.



Jak poinformował na wtorkowej konferencji prasowej ekspert ds. prognozowania ruchu Andrzej Brzeziński, Puławską w ciągu doby przejeżdża około 100 tysięcy samochodów, co czyni ją jedną z najbardziej obciążonych tras w stolicy.

- Z prognoz wynika, że jeżeli wylotówka S7 nie powstanie, to za pięć lat ruch może być mniejszy o zaledwie kilka procent. Tymczasem, gdyby brakujący fragment S7 powstał, to wziąłby na siebie część ruchu z Puławskiej. Wówczas Puławską jeździłoby w 2019 r. 67 tys. samochodów w ciągu doby, a wylotówką - około 72 tysięcy - obliczał Brzeziński.

"Gehenna tysięcy mieszkańców"

Przedstawiciel Inicjatywy "Tak dla S7" Dariusz Brzostek zwracał podczas konferencji uwagę, że zakorkowana Puławska to nie tylko problem dla tranzytu przez Warszawę, ale także "gehenna tysięcy mieszkańców" Piaseczna, Lesznowoli i innych miejscowości, którzy dojeżdżają codziennie do Warszawy do pracy i szkoły.

- Każdego dnia stoimy po dwie godziny w korkach; na sam kilkusetmetrowy wyjazd z Józefosławia potrzeba nieraz nawet pół godziny - mówił. - A wystarczyłoby tylko sześć kilometrów drogi, żeby rozwiązać ten piaseczyński kocioł - dodał.

Przedmieścia chcą się rozwijać

Kierownik referatu przygotowania i realizacji inwestycji w urzędzie gminy Lesznowola Andrzej Olbrysz wskazywał, że bez rozwiązania problemów komunikacyjnych południowym przedmieściom stolicy grozi stagnacja.

- Nie znajdziemy nowych inwestorów, nowych firm, które chciałyby tu działać - zaznaczył.

Potrzeba 300 milionów

Członek zarządu TOR Adrian Furgalski przypominał, że budowa tego odcinka trasy S7 została odłożona w czasie, by dokończyć budowę południowej obwodnicy Warszawy. Jednak - jego zdaniem - decyzja ta spowoduje utratę korzyści w wymiarze zarówno ekonomicznym, jak i społecznym.

- Decydujemy się na budowę dróg, którymi nikt nie jeździ, jak choćby odcinka S22 Elbląg - Grzechotki, z którego w części przy granicy korzysta około trzystu samochodów na dobę, a rezygnujemy z dróg, które naprawdę są potrzebne - wytykał.

Dodał, że wybudowanie sześciu kilometrów wylotówki S7 kosztowałoby 300 mln zł. Jego zdaniem rząd byłby w stanie takie pieniądze znaleźć, zwłaszcza, że według wyliczeń ekspertów TOR koszt budowy zwróciłby się w ciągu 6-7 lat.

TOR zapowiedział, że będzie przekonywać do tego pomysłu ministerstwo infrastruktury i Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.

PAP/bf

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • wiesiek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.02.2014 00:39 ~wiesiek

    Egon~Egon

    Obwodnica Warszawy może poczekać szczególnie że mieszkańcy Ursynowa protestują i domagają się zęby puścić ją tunelem co znacząco podniesie koszty inwestycji.

    przeciez tam bedzie tunel i to wiadomo od stu lat
    ogranij sie chłopie

  • tomcio

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.02.2014 00:15 ~tomcio

    eetam... taka budowa za drogo wyjdzie... taniej będzie zabrać kierowcom po jednym pasie i zrobić buspasy...

  • sam

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.02.2014 23:02 ~sam


    wwlwwyinnelsojewonstad~wwlwwyinnelsojewonstad

    Wystarczyło by liczba słoi codzinnie dojezdzajacych do pracy zmniejszyla sie o polowe i korkow by nie bylo.

    Maniek~Maniek

    To samo pomyślałem.

    Więc sobie obydwaj odpowiedzcie dla kogo jest to miasto i ukłonem w czyją stronę są działania jego władz.

  • jkjkh

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.02.2014 22:21 ~jkjkh

    Furman~Furman

    To niech się Piaseczno (i kto tam jeszcze potrzebuje) zrzuci i sobie wybuduje.


    A to z jakich to ma być podatków? To myślisz że w Piasecznie się ich nie płaci?

  • Asa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.02.2014 22:10 ~Asa

    wwlwwyinnelsojewonstad~wwlwwyinnelsojewonstad

    Wystarczyło by liczba słoi codzinnie dojezdzajacych do pracy zmniejszyla sie o polowe i korkow by nie bylo.


    Inne wyjscie, to zebyscie, ślachto miejscowa, do posredniakow wyjezdzali w pozniejszych godzinach, a nie wtedy, jak sloiki jada zarabiac na nowsze auto.

  • Egon

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.02.2014 21:49 ~Egon

    Kiedy zamieszkałem w okolicach Piaseczna to likwidowali trolejbusy bo jeździły puste a na Puławskiej stały w godzinach szczytu max 4 samochody na światłach. Później ceny mieszkań poszły w górę i ludzie zaczęli kupować mieszkania na przedmieściach a Puławska zamieniła się w jeden wielki korek. Teraz nawet objazdy którymi można było ominąć Puławską stoją bo zbyt dużo ludzi nimi jeździ. S7 jest konieczna i nie jakieś 6 km tylko całość. Obwodnica Warszawy może poczekać szczególnie że mieszkańcy Ursynowa protestują i domagają się zęby puścić ją tunelem co znacząco podniesie koszty inwestycji.

  • Peper x

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.02.2014 20:02 Peper x


    SEBBAXSEBBAX

    dlaczego władze Piaseczna nie zdecydowały się na przedłużenie metra z Kabat do Piaseczna ???
    alt~alt


    Bo oznaczałoby to osuszenie terenu, czyli śmierć dla Kabat.

    Jakie osuszenie-WISŁA w takim razie zagrożona-wyschnie?

  • jmkkk

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.02.2014 19:52 ~jmkkk

    mieszkanka~mieszkanka

    Czekamy na tą drogę już od lat i od lat słyszymy, że później, może w przyszłym roku, może w następnej kadencji. A Piaseczno i okolice się ciągle rozwijają. Z małego miasta w ciągu kilku lat zrobiło się 80 tyś. mieszkańców. Wszyscy muszą dojechać do Warszawy, a innej drogi poza Puławską nie ma. Wylotówki z Warszawy mają większy wpływ na korki w mieście niż się władzom wydaje, ale jak zwykle słyszymy, że nie ma na inwestycje pieniędzy.


    I co, zbudują wam ten kawałek i będzie tylko dla Piaseczna i okolic. A wy i tak dalej będziecie jeździć Puławską. Przykład z Alei Jerozolimskich, gdzie mają objazd a dalej walą po staremu jest idealny.
    Chcecie tej wylotówki w skróconej wersji bo chcecie podnieść ceny nieruchomości, a potem będzie stała pusta a wy będziecie narzekać, że Puławska nie ma bezkolizyjnych skrzyżowań!
    Nigdy, przenigdy. Albo cały odcinek S7 albo wcale - Pruszków pokazał, Piaseczno zrobi to samo!

  • ggewgwe

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.02.2014 19:49 ~ggewgwe


    vibovit87~vibovit87

    DO takietango:
    NIe pierdziel głupot bo ta trasa by rozkorkowała całą Puławską która stoi prawie o każdej porze dnia!!!W obydwie strony! Mnóstwo osób jeździ z Piaseczna i okolic np. na dzielnice Wole..i wtedy muszą jechać Puławską.Ja jeżdzę na Okęcie i przez tą cholerną ulice muszę wyjeżdzać godzinę wcześniej a spokojnie dzięki tej S7 mogłabym jechac max.20 minut!!
    niedlaS7~niedlaS7


    po przykładzie z Jerozolimskimi nikt wam nie uwierzy, chcecie trasy S żeby wam ceny nieruchomości poszły w góre, a i tak jak Pruszkowiacy będziecie jeździć po staremu.
    Najlepszy tekst.... na Wolę Puławską.... a od czego S8 i Prymasa które wcina się w sam środek woli? Już widac jak będziecie kombinować!


    Dokładnie, nie popuszczać im. Do czasu aż ludzie na Jerozolimskich zaczną jeździć normalnie powinno być wstrzymane budowanie wszelkich wylotówek które mają tylko prowadzić do miast podwarszawskich. Co innego gdyby zbudować cały odcinek S7 aż za Lesznowolę i do trasy S7/7. Ale dojazdówka nie ma sensu i tak będą jeździć po staremu!

  • Furman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.02.2014 19:42 ~Furman

    To niech się Piaseczno (i kto tam jeszcze potrzebuje) zrzuci i sobie wybuduje.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »