Informacje

24.09.2015 06:00 drogowcy analizują możliwe rozwiązania

Puławska: buspas kosztem kierowców? "Zaoszczędzimy na zieloną falę"

SERWISY:

Drogowcy zastanawiają się czy w związku z wytyczeniem buspasów na Puławskiej warto poszerzać tę arterię o dodatkowy pas ruchu. Jak tłumaczą, ich wątpliwości wynikają z ogłoszonego w ostatnich dniach przetargu na budowę ekspresowej "siódemki", od węzła Lotniska do Grójca, która będzie przebiegać równolegle do Puławskiej.

Jak informowaliśmy jeszcze na początku roku ratusz postanowił wytyczyć buspasy na Puławskiej, od stacji metra Wilanowska aż do granic stolicy.

Miałoby to polepszyć komunikację autobusową stolicy z Piasecznem. W ubiegłym tygodniu Rada Warszawy przyznała pieniądze na realizację tej inwestycji – buspasy wraz z wybudowaniem ścieżek rowerowych. Łączna kwota zarezerwowana na ten cel do 2017 roku wynosi ok. 40 mln.

Bez czwartego pasa

Drogowcy wahają się czy w związku z wytyczeniem buspasów na odcinku Puławskiej od stacji metra Wilanowska do granic miasta, warto poszerzać arterię do czterech pasów w każdym kierunku - obecnie są tam trzy.  Taką koncepcję miasto rozważało wcześniej, choć wiązała się oczywiście z większymi kosztami.

- W związku z planowaną równolegle budową Puławskiej-bis (w ostatnich dniach GDDKiA ogłosiła przetarg na projekt i budowę trasy S7 od węzła Lotnisko do Grójca, trasa powinna powstać do 2019 r.), przeanalizujemy zasadność budowy czwartego pasa ruchu na ul. Puławskiej – poinformowali drogowcy.

Zostanie na remont świateł

Twierdzą przy tym, że takie rozwiązanie byłoby mniej kosztowane, a zaoszczędzone pieniądze dałoby się przeznaczyć stworzenie na Puławskiej tzw. zielonej fali.

- Środki zostaną przeznaczone na modernizację sygnalizacji świetlnej i dostosowanie jej do wprowadzenia koordynacji na całym ciągu ul. Puławskiej, a także Doliny Służewieckiej i al. Sikorskiego. Dzięki temu możliwe będzie zdalne sterowanie sygnalizacją na całym ciągu i dostosowywanie jej do natężenia ruchu, co pozwoli uzyskać efekt "zielonej fali", zaś obie arterie mogłyby być włączone do Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem – przekonują drogowcy.

Ścieżka po staremu

Natomiast nic nie zmienia się w przypadku wytyczenia na Puławskiej drogi dla rowerów. – Powstanie  po obu stronach ul. Puławskiej, od ul. Domaniewskiej do granicy miasta. Przebudowa obejmie węzeł Wyścigi – wybudujemy rampę i pochylnię przy istniejącej kładce i przejściu podziemnym. Na całym odcinku ul. Puławskiej remont przejdą chodniki, zostaną także dosadzone drzewa i zieleń niska – zapowiada Zarząd Dróg Miejskich.

Jeszcze w tym roku drogowcy chcą ogłosić przetarg na dokumentację projektową dla obu zadań. Ich realizacja jest planowana do 2017 roku.

jb/

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • trwey

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.10.2015 15:15 ~trwey

    ktos jeszcze na PO i bufetową...!????? a może jeden pas??? I nagrody dla POwców

  • ciekawski

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.09.2015 12:25 ~ciekawski


    waw~waw

    Czyli jak w mieszkaniu robi się ciasno, bo np. urodziło się dziecko, to należ jeden pokój oddać cioci z Wawra???
    I dzięki temu od razu się polepszy?
    warszawiak~warszawiak

    I nawet PRZEDPOKÓJ! Ona jest BARDZO ZACHŁANNA na podarki!

    podarki czy podatki?

  • hehehe

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.09.2015 12:23 ~hehehe




    benek~benek

    Tam powinny być dwa pasy w tym jeden buspas. Po co wtłaczać do centrum tyle osobówek, przez to są korki.
    Robin Chłód~Robin Chłód


    Kolejny wyznawca teorii, że im mniej szpitali, tym mniej chorych. Ogarnij się człowieku, w tym mieście pracują ludzie, którzy muszą dojechać do swojego miejsca pracy i nic tu nie pomoże twoje filozofowanie na poziomie piaskownicy.
    pit988pit988

    Jakich szpitali? Jakich chorych? Przeczytaj o czym jest artykuł.
    dfd~dfd

    Niech zgadnę, jesteś rowerzystą!
    To by wyjaśniało twą bystrość :)

    10/10

  • Yeti

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.09.2015 07:43 ~Yeti

    Zielona fala w Warszawie to Yeti.
    Wszyscy o niej rozmawiają tylko nikt jej nie spotkał.

  • kaja

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.09.2015 23:22 ~kaja

    Nagle olśnienie - najtańsze rozwiązanie to nakazanie jazdy autobusom po pasie awaryjnym (poboczu asfaltowym -jaj zwał tak zwał ) trenują to od tylu lat w czasie korków, że to tylko kwestia zalegalizowania !!! Uff i tyle milionów zostało w kieszeni! ! !

  • czopek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.09.2015 20:17 ~czopek


    TakDlaMądrychLudzi~TakDlaMądrychLudzi

    Bartek nie miasto tylko miasteczko, jesteśmy Miastuniem z 3 mln w porywach. Gdzie nam do Berlina, Londynu, Moskwy po 8 mln dziennie. więc wymyślasz problemy, które nie istnieją. Największy syf jaki może powstać przez brak 4 pasa na puławskiej to nałożenie się remontu torów które mają zacząć się 2016 i mogą potrwać nawet do 2020!!!!!!!! LUDZIE JAKI WYŁĄCZONA ZOSTANIE KOLEJKA I KURSOWAĆ BĘDZIE CO 60 MINUT MAMY PRZEJE.....NE jak wejdzie buspas na 3 pas!!!! ślijcie noty prostestacyjne do ztm i zdm tak szybko jak możecie i od razu do Wojciechowicza i Puchalskiego nie im przez myśl nie przemknie ingerencja w 3 pas z buspasem
    wwiak~wwiak


    Zaraz, zaraz. A jekie prawo głosu w Warszawie ma osoba mieszkająca w Piasecznie? Te "noty prostestacyjne" powinny wylądować tam gdzie ich miejsce- w koszu/niszczarce dokumentów.

    W tej sytuacji mamy do czynienia z tworem nazwanym "aglomeracja warszawska". Nie słyszałeś o tym, od ilu tygodni mieszkasz w Warszawie.

  • Ja_

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.09.2015 19:48 ~Ja_

    Jak te ~10km drogi rowerowej ma być "zlepione" bez fizycznych przeszkód z chodnikiem to ja dziękuję.

    Nie wiem po co wytyczać taką drogę rowerową, gdy jest chodnik. Rowerzyści, jak i piesi, będą sobie nawzajem wchodzić w paradę. A czym mniej mentalnie rozwinięty użytkownik takiej wspólnej drogi, tym większe niebezpieczeństwo fizycznego kontaktu, czyli wypadków i spięć.

    Piszę to, bo takie są moje obserwacje. Jeżeli droga rowerowa i chodnik są oddzielone tylko kolorem nawierzchni, to rowerzyści jaki i piesi, gdy tylko będzie im wygodniej, pojadą/pójdą całą szerokością, czyli od krawężnika drogi rowerowej do krawężnika chodnika. Tak, krawężnik jest doskonałą granicą!

    Jest w Warszawie kilka takich wspólnych dróg dla pieszych i rowerzystów, które są oddzielone lekko wystającym krawężnikiem i odseparowanie jest wzorowe! Każdy idzie/jedzie swoim torem.

    "Ustawiać" ludzi trzeba kilkoma zmysłami naraz. Szkoda, że projektanci takich dróg nie są tego jeszcze świadomi.

  • waw

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.09.2015 18:32 ~waw





    benek~benek

    Tam powinny być dwa pasy w tym jeden buspas. Po co wtłaczać do centrum tyle osobówek, przez to są korki.
    Robin Chłód~Robin Chłód


    Kolejny wyznawca teorii, że im mniej szpitali, tym mniej chorych. Ogarnij się człowieku, w tym mieście pracują ludzie, którzy muszą dojechać do swojego miejsca pracy i nic tu nie pomoże twoje filozofowanie na poziomie piaskownicy.
    pit988pit988

    Jakich szpitali? Jakich chorych? Przeczytaj o czym jest artykuł.
    Sbk~Sbk

    Jeżeli by przyjąć, że ulice to szpitale, a samochody to chorzy to ich zwężanie można by porównać do zmniejszania szpitali. Kierując się tą logiką zmniejszanie szpitali miałoby spowodować zmniejszenie liczby chorujących, a w przypadku zwężania ulic - zmniejszenie liczby pojazdów, które miałyby z nich korzystać. Mam nadzieję, że to nieco wyjaśnia poprzednią wypowiedź...
    benek~benek

    Czyli uważasz, że osobówka bez pasażerów - przeziębiony i autobus z pasażerami - ranny w wypadku - powinni stać w tej samej kolejce i ten drugi nie powinien trafić na ostry dyżur? W dodatku przeziębionych odsyłać, żeby zajmowali miejsce w kolejkach w następnych szpitalach?

    A wystarczy wyburzyć szpitale!
    I nikt nie będzie stał, leżał, albo się przepychał!
    Ogólna szczęśliwość, i wdzięczność, dla najmądrzejszych z rządzących!

  • der

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.09.2015 17:23 ~der

    a po Puławskiej to wogóle jeżdżą jakie autobusy?

  • keks

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.09.2015 16:54 ~keks


    waw~waw

    Czyli jak w mieszkaniu robi się ciasno, bo np. urodziło się dziecko, to należ jeden pokój oddać cioci z Wawra???
    I dzięki temu od razu się polepszy?
    warszawiak~warszawiak

    I nawet PRZEDPOKÓJ! Ona jest BARDZO ZACHŁANNA na podarki!

    jemu nic nie wyjaśni...
    przecież to taki warszawiak z dziada pradziada...

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »