Informacje

02.07.2019 13:06 na spacerowej

Przystanek czeka na "związanie betonu", autobusy podjeżdżają na ścieżkę

SERWISY:

Przystanek autobusowy przy Spacerowej od miesiąca czeka na zakończenie remontu. Aktywiści wytykają drogowcom, że choć na miejscu nic się nie dzieje, zatoka wciąż jest wygrodzona biało-czerwonymi barierami. Zarząd Dróg Miejskich odpowiada, że autobusy nie mogą z niej korzystać, bo wciąż wiąże się beton.

Chodzi o zatokę przystankową przy skrzyżowaniu Spacerowej z Belwederską. Z tego miejsca pasażerowie mogą wsiąść do autobusów jadących w kierunku Goworka i Puławskiej.

"Absurdalna sytuacja trwa przy Spacerowej (04) już od prawie dwóch miesięcy. Najpierw był nieudolnie prowadzony remont zatoki, który mocno przeciągnął się przez ulewne deszcze w maju. Potem niby już prace zostały wykonane, ale nadal stoją barierki i przystanek jest przeniesiony" - napisali aktywiści ze stowarzyszenia Miasto Jest Nasze na Facebooku.

Dodali też, że przez remont pasażerowie nie mogą schronić się w cieniu wiaty, gdy czekają na autobus. Przy tej okazji stwierdzają jednak, że miejskie wiaty słabo sprawdzają się latem. O tym, że zamiast cienia dają one efekt szklarni, pisaliśmy ostatnio na tvnwarszawa.pl.

Na miejscu był nasz reporter Mateusz Szmelter. Jak zauważa on, z powodu przeniesienia przystanku o kilkadziesiąt metrów w głąb Spacerowej ścieżka rowerowa stała się zatoką. - Gdy autobusy podjeżdżają do tymczasowego przystanku, muszą zatrzymać się na ścieżce rowerowej. Dzieje się to w miejscu, gdzie ścieżka z chodnika wpada na jezdnię, więc nieświadomy zmian lub nieuważny rowerzysta może znaleźć się w niebezpiecznej sytuacji - opisuje Szmelter.

"Beton musi się związać"

Jak informuje Karolina Gałecka z Zarządu Dróg Miejskich, zatoka przeszła remont w 2015 roku, podczas przebudowy sygnalizacji i wymiany nawierzchni na Spacerowej. To, co działo się tam teraz, jest wynikiem prac w ramach gwarancji. - Podczas przeglądu zauważyliśmy, że na powierzchni zatoki pojawiły się pęknięcia. Postanowiliśmy wykonać prace gwarancyjne, których kosztem obciążony zostanie wykonawca remontu z 2015 roku - mówi rzeczniczka.

Prace rozpoczęły się na przełomie maja i czerwca, więc jak podają drogowcy, trwają dopiero od miesiąca. - Firma wykonująca prace zerwała spękaną warstwę betonu, dogęściła podbudowę i położyła nową betonową warstwę. Tego typu zatoki mają to do siebie, że beton musi się związać. To proces wymagany w sztuce brukarskiej. Po wylaniu taka warstwa potrzebuje od trzech do czterech tygodni na związanie się. Stąd wrażenie, że nic w tym miejscu się nie dzieje - tłumaczy Gałecka. Podkreśla też, że wcześniejsze dopuszczenie ruchu w tym miejscu spowodowałoby zniszczenie nowo położonej warstwy.

Zaznacza też, że podczas prac pojawiła się przerwa niezależna od ZDM. - Zostaliśmy poproszeni przez Służbę Ochrony Państwa o wstrzymanie robót - mówi Gałecka. Powodem była konferencja organizowana w pobliskim hotelu.

W najbliższych dniach ZDM zaplanował odbiór techniczny wyremontowanej zatoki. - Jeszcze w tym tygodniu zatoka zostanie udostępniona dla transportu zbiorowego - deklaruje rzeczniczka.

kk/ec

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • stonka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.07.2019 09:10 ~stonka





    Podatnik i warszawianin~Podatnik i warszawianin

    pani galecka nie sciemniaj pani. jak sie nie znasz na budownictwie to nie wypowiadaj w imieniu bzdurnego ratusza opinii. Beton wiaze sie dzisiaj przy zastosowaniu nowych srodkow w pare godzin, a tradycyjnych 2-3 dni.[...]
    stonka~stonka

    [...] Znajdź sobie Waść wymagania dla betonów nawierzchniowych (Szczegółowe Specyfikacje Techniczne) oraz nieco w temacie przyrostu wytrzymałości betonu na rozciąganie. Zdrowia!
    ggg~ggg

    To podaj "inrzynieże", z jaką siła autobusy rozciągają beton :)
    stonka~stonka

    Pewnie z taką, jaka wynika z naprężeń które wywołują swoim naciskiem na beton ułożony na sprężystym podłożu. Mówisz i masz: przykładowa SST GDKiA: Wytrzymałość na rozciąganie przy zginaniu, po 28 dniach dojrzewania, nie mniejsza niż 4-6,5 MPa. PN-S-96015:1970: Drogowe i lotniskowe nawierzchnie z betonu cementowego. Zdrowia.
    Aktywiści za pięć groszy~Aktywiści za pięć groszy

    Cytujesz geniuszu wycofaną normę z 1970 roku :)
    Udawać inżyniera też trzeba umieć.

    I co fakt wycofania normy zmienia w temacie właściwości nawierzchni betonowych?

  • jam jest

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.07.2019 08:33 ~jam jest

    A po co im ta ścieżka, jak oni i tak jeżdżą chodnikiem - jak pedalarz na początku załączonego filmiku? Trzeba te ścieżki zlikwidować w myśl zasady "nie umiesz korzystać, to nie będziesz miał zabawki".

  • Aktywiści za pięć groszy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.07.2019 22:03 ~Aktywiści…




    Podatnik i warszawianin~Podatnik i warszawianin

    pani galecka nie sciemniaj pani. jak sie nie znasz na budownictwie to nie wypowiadaj w imieniu bzdurnego ratusza opinii. Beton wiaze sie dzisiaj przy zastosowaniu nowych srodkow w pare godzin, a tradycyjnych 2-3 dni.[...]
    stonka~stonka

    Widzę że domorośli inżynierowie wychowani na poradach z Muratora jak zwykle mają coś do dodania od siebie... nie tylko w branży budowlanej ale i ogólnie, o życiu. O życiu się nie będę wypowiadał, ale mogę Ci podsunąć dwa wątki, po których zgłębieniu, wycofasz się z bzdurnej teorii o wiązaniu betonu w 2-3dni. Znajdź sobie Waść wymagania dla betonów nawierzchniowych (Szczegółowe Specyfikacje Techniczne) oraz nieco w temacie przyrostu wytrzymałości betonu na rozciąganie. Zdrowia!
    ggg~ggg

    To podaj "inrzynieże", z jaką siła autobusy rozciągają beton :)
    stonka~stonka

    Pewnie z taką, jaka wynika z naprężeń które wywołują swoim naciskiem na beton ułożony na sprężystym podłożu. Mówisz i masz: przykładowa SST GDKiA: Wytrzymałość na rozciąganie przy zginaniu, po 28 dniach dojrzewania, nie mniejsza niż 4-6,5 MPa. PN-S-96015:1970: Drogowe i lotniskowe nawierzchnie z betonu cementowego. Zdrowia.

    Cytujesz geniuszu wycofaną normę z 1970 roku :)
    Udawać inżyniera też trzeba umieć.

  • litości

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.07.2019 22:00 ~litości




    Podatnik i warszawianin~Podatnik i warszawianin

    pani galecka nie sciemniaj pani. jak sie nie znasz na budownictwie to nie wypowiadaj w imieniu bzdurnego ratusza opinii. Beton wiaze sie dzisiaj przy zastosowaniu nowych srodkow w pare godzin, a tradycyjnych 2-3 dni.[...]
    stonka~stonka

    Widzę że domorośli inżynierowie wychowani na poradach z Muratora jak zwykle mają coś do dodania od siebie... nie tylko w branży budowlanej ale i ogólnie, o życiu. O życiu się nie będę wypowiadał, ale mogę Ci podsunąć dwa wątki, po których zgłębieniu, wycofasz się z bzdurnej teorii o wiązaniu betonu w 2-3dni. Znajdź sobie Waść wymagania dla betonów nawierzchniowych (Szczegółowe Specyfikacje Techniczne) oraz nieco w temacie przyrostu wytrzymałości betonu na rozciąganie. Zdrowia!
    ggg~ggg

    To podaj "inrzynieże", z jaką siła autobusy rozciągają beton :)
    stonka~stonka

    Pewnie z taką, jaka wynika z naprężeń które wywołują swoim naciskiem na beton ułożony na sprężystym podłożu. Mówisz i masz: przykładowa SST GDKiA: Wytrzymałość na rozciąganie przy zginaniu, po 28 dniach dojrzewania, nie mniejsza niż 4-6,5 MPa. PN-S-96015:1970: Drogowe i lotniskowe nawierzchnie z betonu cementowego. Zdrowia.

    Sprężyste podłoże pod zatoczką powiadasz?
    Czyli drogowcy znów dali ciała :)

  • stonka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.07.2019 18:22 ~stonka



    Podatnik i warszawianin~Podatnik i warszawianin

    pani galecka nie sciemniaj pani. jak sie nie znasz na budownictwie to nie wypowiadaj w imieniu bzdurnego ratusza opinii. Beton wiaze sie dzisiaj przy zastosowaniu nowych srodkow w pare godzin, a tradycyjnych 2-3 dni.[...]
    stonka~stonka

    Widzę że domorośli inżynierowie wychowani na poradach z Muratora jak zwykle mają coś do dodania od siebie... nie tylko w branży budowlanej ale i ogólnie, o życiu. O życiu się nie będę wypowiadał, ale mogę Ci podsunąć dwa wątki, po których zgłębieniu, wycofasz się z bzdurnej teorii o wiązaniu betonu w 2-3dni. Znajdź sobie Waść wymagania dla betonów nawierzchniowych (Szczegółowe Specyfikacje Techniczne) oraz nieco w temacie przyrostu wytrzymałości betonu na rozciąganie. Zdrowia!
    ggg~ggg

    To podaj "inrzynieże", z jaką siła autobusy rozciągają beton :)

    Pewnie z taką, jaka wynika z naprężeń które wywołują swoim naciskiem na beton ułożony na sprężystym podłożu. Mówisz i masz: przykładowa SST GDKiA: Wytrzymałość na rozciąganie przy zginaniu, po 28 dniach dojrzewania, nie mniejsza niż 4-6,5 MPa. PN-S-96015:1970: Drogowe i lotniskowe nawierzchnie z betonu cementowego. Zdrowia.

  • Krawaciarz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.07.2019 09:28 ~Krawaciarz

    Krawaciarz~Krawaciarz

    Czas wykurzyć blachosmrodziarzy z miasta!
    Miasto dla pieszych i rowerzystów!

    Oczywiście bezrobotnych!
    Wywalić wszystkich burżujów i kulaków. Z zasiłków nie było by ich stać na takie fury!

  • ggg

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.07.2019 09:25 ~ggg


    Podatnik i warszawianin~Podatnik i warszawianin

    pani galecka nie sciemniaj pani. jak sie nie znasz na budownictwie to nie wypowiadaj w imieniu bzdurnego ratusza opinii. Beton wiaze sie dzisiaj przy zastosowaniu nowych srodkow w pare godzin, a tradycyjnych 2-3 dni. Wiec nierobienie nic przez 2 miesiące to skandal.Jak trzaskowski sie nie zna na niczym to niech milczy , pani tez. Ciągle przy byle czym pani usprawiedliwia swoje sluzby bądz wynajęte przez ratusz z partactwa. Czas aby słuzby niezalezne od ratusza przejrzaly przetargi i remonty i kto placil za partactwo. pewno podatnik. Czas na CBA, NIK i inne słuzby. Dziwne ze od wielu lat w ratuszu nie ma zadnej kontroli z wydawanych zle pieniedzy podatników?
    stonka~stonka

    Widzę że domorośli inżynierowie wychowani na poradach z Muratora jak zwykle mają coś do dodania od siebie... nie tylko w branży budowlanej ale i ogólnie, o życiu. O życiu się nie będę wypowiadał, ale mogę Ci podsunąć dwa wątki, po których zgłębieniu, wycofasz się z bzdurnej teorii o wiązaniu betonu w 2-3dni. Znajdź sobie Waść wymagania dla betonów nawierzchniowych (Szczegółowe Specyfikacje Techniczne) oraz nieco w temacie przyrostu wytrzymałości betonu na rozciąganie. Zdrowia!

    To podaj "inrzynieże", z jaką siła autobusy rozciągają beton :)

  • Tadeusz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.07.2019 09:15 ~Tadeusz

    Artykuł, który rzekomo miał być emocjonujący wyszedł... jak rzetelny artykuł. Beton nabiera wytrzymałości, przystanek przeniesiony, prace się przedłużyły, bo ulewne deszcze. Wszystko jest robione w miarę możliwości. Tylko jacyś marginalni "aktywiści" o coś się pultają. Jedyny minusik to "się" wiązanie betonu. Dajcie mu sznurek. Pani rzeczniczka powinna się doszkolić z inżynierskich określeń. :)

  • stonka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.07.2019 08:17 ~stonka

    Podatnik i warszawianin~Podatnik i warszawianin

    pani galecka nie sciemniaj pani. jak sie nie znasz na budownictwie to nie wypowiadaj w imieniu bzdurnego ratusza opinii. Beton wiaze sie dzisiaj przy zastosowaniu nowych srodkow w pare godzin, a tradycyjnych 2-3 dni. Wiec nierobienie nic przez 2 miesiące to skandal.Jak trzaskowski sie nie zna na niczym to niech milczy , pani tez. Ciągle przy byle czym pani usprawiedliwia swoje sluzby bądz wynajęte przez ratusz z partactwa. Czas aby słuzby niezalezne od ratusza przejrzaly przetargi i remonty i kto placil za partactwo. pewno podatnik. Czas na CBA, NIK i inne słuzby. Dziwne ze od wielu lat w ratuszu nie ma zadnej kontroli z wydawanych zle pieniedzy podatników?

    Widzę że domorośli inżynierowie wychowani na poradach z Muratora jak zwykle mają coś do dodania od siebie... nie tylko w branży budowlanej ale i ogólnie, o życiu. O życiu się nie będę wypowiadał, ale mogę Ci podsunąć dwa wątki, po których zgłębieniu, wycofasz się z bzdurnej teorii o wiązaniu betonu w 2-3dni. Znajdź sobie Waść wymagania dla betonów nawierzchniowych (Szczegółowe Specyfikacje Techniczne) oraz nieco w temacie przyrostu wytrzymałości betonu na rozciąganie. Zdrowia!

  • OlO

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.07.2019 08:15 ~OlO

    Może lepiej by było gdyby ci aktywiści edukowali rowerzystów o przepisach ruchu drogowego. O tym , ze sygnalizacja świetlna jest dla wszystkich. O przeprowadzaniu rowerów przez przejścia dla pieszych. O zasadach kiedy można a kiedy nie można jechać ulicą lub chodnikiem dla pieszych. Albo po prostu skupić się na edukacji rolników na temat życia w dużym mieście.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »