Informacje

18.08.2017 18:04 pod torami w rembertowie

Przynieśli podpisy, żeby kopano tunel. "Sytuacja w dzielnicy jest tragiczna"

SERWISY:

Mieszkańcy Rembertowa domagają się jak najszybszego rozpoczęcia prac przy budowie tunelu pod torami PKP. - Dzielnica dusi się w korkach - alarmują społecznicy z inicjatywy Rembertów Bezpośrednio.

Przypomnijmy. Chodzi o tunel, który ma być wybudowany pod torami kolejowymi łącząc ulicę Marsa z al. Chruściela w Rembertowie. Inwestycja ma powstać w ramach współpracy kolejarzy i miasta.

"Dusi się w korkach"

- Mimo, że został podany termin realizacji inwestycji, praktycznie nic się w tej sprawie nie dzieje - uważa Aleksander Lesiński z inicjatywy Rembertów Bezpośrednio. - Otrzymaliśmy zapewnienie, że będziemy na bieżąco informowani o postępie prac. Tymczasem pomimo wysyłania pism, odpowiedzi jakie otrzymujemy, są coraz bardziej enigmatyczne - dodaje.

Dlatego społecznicy postanowili w piątek pojechać do Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych i osobiście przekazać zebrane w czerwcu podpisy mieszkańców Rembertowa za jak najszybszym rozpoczęciem prac przy budowie tunelu. - W ciągu dwóch tygodni zebraliśmy ponad 1400 podpisów - mówi Robert Twardowski z Rembertowa Bezpośrednio.

"Sprawa priorytetowa"

Jak zauważają, sytuacja w dzielnicy jest tragiczna. - Przejazd zamykany jest ok 300 razy na dobę. Tworzą się kilometrowe korki, co powoduje, że funkcjonowanie dzielnicy, jako takiej zintegrowanej społeczności, jest praktycznie niemożliwe- uważa Twardowski. - Dzielnica dusi się w korkach - wtóruje mu Lesiński.

Społecznicy o tunel walczą od 2015 roku. - Od tego czasu ta budowa się nie rozpoczęła, chociaż dużo się wokół niej działo - zauważa Twardowski. Dodaje, że rada miasta przyznała środki na budowę tunelu, potem zostało podpisane porozumienie kolejarzy z miastem, a teraz jest cisza. - Co więcej, dochodzą do nas głosy, że procedura wyłaniana wykonawcy się przedłuża - mówi.

Jak zaznacza, dla dzielnicy jest to sprawa priorytetowa. - Bez tej inwestycji Rembertów się praktycznie nie rozwija - uważa.

"To standardowa procedura"

Co się dzieje z inwestycją, zapytaliśmy ZMID. Drogowcy potwierdzają, że wciąż nie został wyłoniony wykonawca projektu (przetarg został ogłoszony w maju, a w czerwcu otworzono koperty). - Jesteśmy jeszcze przed rozstrzygnięciem przetargu, ale zakładamy że
jeszcze w tym roku prace projektowe ruszają. Mają potrwać 18 miesięcy- mówi Agata Choińska-Ostrowska, rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych.

Czy doszło do jakiś opóźnień? - Działamy zgodnie z prawem zamówień publicznych. Musimy bardzo drobiazgowo sprawdzić każdą ofertę. Jest to standardowa procedura przetargowa - zapewnia rzeczniczka.

Inwestycja ma decyzję środowiskową. Drogowcy nie wykluczają jednak, że trzeba będzie wystąpić o nową.- Wyłoniony projektant musi przeanalizować, jak mają się oczekiwania dotyczące tego tunelu do
zakresu decyzji środowiskowej - mówi Choińska-Ostrowska, i wyjaśnia: - Czym innym jest tunel, który ma przeprowadzać wyłącznie ruch samochodowy, a inaczej obiekt wygląda, jeśli ma objąć drogi dla rowerów czy przystanek dla autobusów.

"Działamy, żeby powstał jak najszybciej"

Czy 1400 podpisów mieszkańców to głos, który cokolwiek zmieni? - Jest to dla nas bardzo ważny sygnał, że przebieg tunelu w tym miejscu jest zgodny z oczekiwaniami mieszkańców - odpowiada rzeczniczka. Dodaje jednocześnie, że  miasto ma świadomość, że ta inwestycja jest bardzo potrzebna. - Działamy w taki sposób, żeby tunel jak najszybciej powstał - zapewnia.

Niestety mieszkańcy Rembertowa będą musieli jeszcze poczekać. Prace budowlane mają się rozpocząć dopiero w 2019 roku.

suhttp://kz/mś

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • pocotokomu

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.08.2017 11:40 ~pocotokomu

    Po co to komu? Za czyje pieniądze? Niech naprawią rozjeżdzone chodniki i trawniki przez te słoje .

  • niedlasłoji

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.08.2017 11:36 ~niedlasłoji

    Powinni zabronić tym pedałowcom poruszać sie po mieście. Słoju we wsi swojej jeździłeś/aś do PGeru na rofesze to se tam jeździj. Jesatem przeciw

  • kornik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.08.2017 00:03 ~kornik

    Mieszkaniec Piaseczna~Mieszkaniec Piaseczna

    Jestem przeciw. Popieram TUNEL PIESZO-ROWEROWY. Rozwiąże problem komunikacji lokalnej, obniży koszty budowy, uspokoi ruch w okolicy. To bardzo ważne.


    Zdecydowanie się zgadzam.
    A żeby jeszcze bardziej "uspokoić ruch w okolicy" proponuję zrezygnować z tego idiotycznego wynalazku jakim jest przejazd.
    Ruch się "uspokoi", więc mniej będzie wyszystko niszczeć co da same oszczędności...

  • Mieszkaniec Piaseczna

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.08.2017 18:49 ~Mieszkanie…

    Jestem przeciw. Popieram TUNEL PIESZO-ROWEROWY. Rozwiąże problem komunikacji lokalnej, obniży koszty budowy, uspokoi ruch w okolicy. To bardzo ważne.

  • Boom

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.08.2017 11:12 ~Boom

    R e~R e

    Ursynow zabral srodki z innych odcinkow lub innych drog. Sadzisz, ze zmiana technologii z drogi naziemnej na tunel jest bezkosztowa? A moze to mieszkancy zrzucili sie na dodatkowe setki milionow? Wszystkie pieniadze sa z naszych podatkow. Jak jeden je wykorzysta to drugi nie dostanie albo wszyscy dolozymy.


    Najwyraźniej masz kłopoty z czytaniem ze zrozumieniem i odbiorem otaczającego świata. Nie odróżniasz także inwestycji miejskich od rządowych. Dla ciebie to wszystko jedno, dla reszty ma jednak znaczenie. Po prostu nie te budżety, nie te pieniądze,nie ci inwestorzy.

  • R e

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.08.2017 09:58 ~R e


    psdotp~psdotp

    A widzieliście jak dusi się w korkach południe Warszawy. Wystarczy metro do Piaseczna lub tunel pod lasem, który połączy Józefosław z Ursynowem. Tylko co z tego, jak nikt nie sfinansuje takiej inwestycji. Już Ursynów zabrał pieniadze forsując tunel POW w miejsce planowanej trasy naziemnej.
    Rembertów_ka~Rembertów_ka

    Nie widzieliśmy, ale to jest artykuł o przejeździe w Rembertowie, więc twoje pytanie jest nie na temat.
    Ps. Ursynów nic nikomu nie zabierał. Inne środki. Walczcie tak jak Rembertów, może i was ktoś zauważy.

    Ursynow zabral srodki z innych odcinkow lub innych drog. Sadzisz, ze zmiana technologii z drogi naziemnej na tunel jest bezkosztowa? A moze to mieszkancy zrzucili sie na dodatkowe setki milionow? Wszystkie pieniadze sa z naszych podatkow. Jak jeden je wykorzysta to drugi nie dostanie albo wszyscy dolozymy.

  • SEBBAX

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.08.2017 08:22 SEBBAX

    Podobny problem z drużnikiem jest w Falenicy i najgorsze w tym jest to, ze druznicy robia to zgodnie z prawem, które pozwala im trzymac zamknięty przejazd nawet 3 minuty po przejechaniu pociągu !!! 3 minuty po tym jak pociąg przejedzie - to jest chore prawo.
    W Falenicy jest jeszcze tak, ze niektóre pociagi nie przejeżdzaja przejazdu bo koncza bieg na tej stacji - a druznicy zamykaja przejazd...
    Wszelkie przjazdy w miescie powinny byc zastępowane tunelami lub wiaduktami !!!

  • Rembertów_ka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.08.2017 23:51 ~Rembertów_ka

    psdotp~psdotp

    A widzieliście jak dusi się w korkach południe Warszawy. Wystarczy metro do Piaseczna lub tunel pod lasem, który połączy Józefosław z Ursynowem. Tylko co z tego, jak nikt nie sfinansuje takiej inwestycji. Już Ursynów zabrał pieniadze forsując tunel POW w miejsce planowanej trasy naziemnej.

    Nie widzieliśmy, ale to jest artykuł o przejeździe w Rembertowie, więc twoje pytanie jest nie na temat.
    Ps. Ursynów nic nikomu nie zabierał. Inne środki. Walczcie tak jak Rembertów, może i was ktoś zauważy.

  • Rembertów_ka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.08.2017 23:47 ~Rembertów_ka

    Fakt, dużo zależy od dróżnika. Są tacy, którzy bezpiecznie cykają nawet po kilka samochodów i są inni, przy których samochody zdążą w oczekiwaniu na przejazd zardzewieć. I to wszystko w tych samych godzinach, przy tym samym rozkładzie jazdy. Sprawny i myślący dróżnik to 50% redukcja korków w tym miejscu. W oczekiwaniu na tunel pozdrawiam tych lepszych dróżników. Obawiam się tylko, że tunel przeniesie korki na skrzyżowanie Marsa/Żołnierska, a ich niestety nie zlikwiduje. Chyba, że po przebudowie skrzyżowania we wszystkich kierunkach da się śmigać. W to niestety wątpię.

  • Raf kolejarz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.08.2017 22:11 ~Raf kolejarz

    Przejazd z dróżnikiem, to najbezpieczniejsza wersja skrzyżowania kolejowo - drogowego. W przypadku Rembertowa automatyzacja nie wchodzi w grę, gdyż jest tam splot trzech linii kolejowych dwutorowych, plus tory dodatkowe i dojazd do bocznic rozładunkowych. Jest to jeden z obszerniejszych przejazdów kolejowych w całej Polsce, obsugiwany nomen omen przez jednego człowieka.
    Przepisy kolejowe nakazują zamknięcie przejazdu kolejowego na 2 min. przed przejazdem pociągu. Jest to czas bezwględnie wymagany od dróżnika przejazdowego, zwłaszcza że pociągi mogą się tam poruszać z prędkością 120 km/h. A że linia kolejowa do Siedlec jest intensywnie obłożona ruchem pociągów pasażerskich, a obecnie służy także za linię objazdową dla pociągów IC do i z Lublina, to czasem tak jest, zwłaszcza ranem i po południu, że drągi rogatek przejazdowych są podnoszone po przejeździe dwóch, trzech pociągów i po kilku minutach opuszczane, gdyż do przejazdu zbliża się kolejny pociąg.

    Bezpieczniejszym rozwiązaniem jest albo budowa tunelu albo przepuszczenie drogi wiaduktem nad torami. Ale na to trzeba czasu i potężnych środków finansowych z publicznej kasy.
    A nie chcę się już rozpisywać, jakie to przedsięwzięcie budowy tunelu, czy wiaduktu, spowoduje komplikacje w ruchu pociągów i realizacji rozkładu jazdy. Wtedy to dopiero Rembertów będzie sparaliżowany, jak połowa pociągów KM i SKM wypadnie na dłuższy czas z rozkładu jazdy, a autobusy komunikacji zastępczej utkną w zakorkowanych uliczkach.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

"Żyj i daj żyć. Nie parkuj na przejściach dla pieszych"

"Żyj i daj żyć. Nie parkuj na przejściach dla pieszych"

Motto, które umieścił na swoim aucie kierowca tego auta wyraźnie nie przyświeca jemu samemu. Samochód postawił na ulicy Dąbrowskiego, a dokładniej - na... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »