Informacje

30.06.2011 16:53 Awaria tramwajów

Przymusowy postój tramwajów: rozładowane akumulatory

SERWISY:

Nie tylko demonstracja Solidarności spowodowała paraliż komunikacyjny w Alejach Jerozolimskich. Przyczyniły się do tego również dwa tramwaje z bydgoskiej fabryki PESA.

 Mimo, że demonstracja odblokowała rondo de Gauella przed godz. 15 tramwaje nie mogły odjechać jeszcze przez ponad godzinę. Problemem były dwa tramwaje PESA jadące w stronę Pragi w których rozładowały się akumulatory. W efekcie zablokowały się w nich hamulce i składów nie można było nawet przetoczyć.

"Przyczyn jeszcze nie ustaliliśmy"

- W tej chwili trudno powiedzieć, czy był to błąd człowieka, czy awaria techniczna. Skupiamy się by jak najszybciej puścić ruch – mówił w czwartek po południu Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich.

Jak udało się ustalić reporterowi tvnwarszawa.pl, motorniczy na czas przemarszu demonstrantów opuścili pantografy. Przez ponad godzinę tramwaje były zasilane z akumulatorów, któro ostatecznie się rozładowały i po ponownym podniesieniu pantografu, tramwaje i tak były unieruchomione. Ruch w obie strony udało się udrożnić dopiero przed godz. 17.

mjc/ec

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • DA

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.07.2011 00:02 ~DA

    Parę wyjaśnień - w każdym tramwaju jest tak, że hamulec jest niezależny od zasilania. Tak być musi. Jedyna różnica między nowymi, a starymi jest taka, że w starych wystarczy "kopnąć" dźwigienkę luzownika i już on jest odhamowany, w nowych niestety wymaga to nieco więcej operacji, co widać na filmie. Druga - i najważniejsza sprawa - o której media niestety nie chcą głośno powiedzieć. Wiecie czemu to tyle trwało? Nie ze względu na winę techniczną. Wina leży poi stronie MSWiA. Tak, dokładnie. To to Ministerstwo uznało, że służby techniczne (w tym przypadku Nadzór Ruchu Tramwajów Warszawskich, nie mylić z ZTM który był na miejscu szubko) nie muszą mieć sygnałów uprzywilejowania. I dzięki temu NR przebijał się do tego zatrzymania 40 MINUT! Za to sygnały ma Straż Miejska... Poruszam ta sprawę już któryś raz w komentarzach, ale jak widać to nikogo nie interesuje. Bo co kogo obchodzą tysiące ludzi nie mogących dojechać do domu. Każdy pojazd ma prawo się zepsuć, tylko że gdyby NR mógł użyć niebieskich światełek, tak jak to robią np. pielęgniarki w yarisach różnych firm medycznych, to byłby na miejscu w 5 minut i po kolejnych maks 10 ruch byłby wznowiony. Przykład to choćby ten materiał - wagon zepsuł się o 15.50, NR przybył na miejsce o 16.30 (40 MINUT!) i 10 minut póxniej był ruch wznowiony... ile można było zaoszczędzić? 40 MINUT! W tym czasie na tej trasie - oznacza to paraliż... ale co to kogo... Kontrola Skarbowa może jechać na niebieskich, bo ktoś państwo okrada, Straż Miejska ma niebieskie chyba po to, aby szybciej spieprzać z miejsca gdzie coś się dzieje... ech...

  • tyle w temacie

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.06.2011 22:29 ~tyle w temacie

    To powiedźcie szczerze: czy z tymi PESAmi jest coś nie tak? Bo chyba to nie miało być tak , że kupiliśmy wadliwy towar? Poszły na to b.duże pieniądze.Ktoś za to odpowiada. Najbardziej mnie martwi , że kolejny remont linii tramwajowej{ przy Nowowiejskiej} zamiast zmniejszyć , zwiększa hałas tramwajów. Czy o to chodziło w tym remoncie? Kto za to odpowiada- konkretnie z imienia i nazwiska poproszę.

  • PRZECINAK149

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.06.2011 21:55 ~PRZECINAK149

    DO @ EWA,
    A PANI EWA, TO CO, MOTORNICZA, ŻE TAK PISZE ?
    DZIWNE, ŻE W INNYCH TRAMWAJACH SIĘ NIE ROZŁADOWAŁY, TYLKO W PESACH !! - PESY I SWINGI, TO JEDEN WIELKI BADZIEWIE I TYLE !!
    NIE RAZ STAŁEM W ZATRZYMANIU Z POWODU BRAKU NAPIĘCIA W SIECI I JAKOŚ W WAGONACH TYPU 13N I 105N AKUMULATORY SIĘ NIE ROZŁADOWAŁY.
    A CO DO SAMOCHODU, TO CHOCIAŻ PRAWA JAZDY NA NIEGO NIE MAM, TO WIEM, ŻE JAK SIĘ ZAPOMNI WYŁĄCZYĆ ŚWIATEŁ, TO AKUMULATOR SIĄDZIE - Z TYM, ŻE PROSZĘ NIE PORÓWNYWAĆ TRAMWAJU Z SAMOCHODEM.
    I PROSZĘ MI TU Z WYKSZTAŁCENIEM NIE WYJEŻDŻAĆ, A I NIKT SIĘ NIE CHWALI, TYLKO PISZE SZCZERĄ PRAWDĘ.

  • asd

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.06.2011 21:42 ~asd

    Tego, kto kupuje tabor do komunikacji miejskiej powinii za j.. powiesić. Nie jest tajemnicą, że nowe wpaniałe tramwaje powodują większy hałas i wibracje = czyli miasto zacznie się rozsypywać.
    O autobusach przystosowanych do anorektyczek, wzrostu 1.20 nie wspominam.

  • Tomek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.06.2011 21:34 ~Tomek

    ~R
    Jeśli tam nie ma podciśnieniowego elektromagnetycznego zwalniania hamulca i owo hamowanie wymaga dodatkowej energii, to jest to jednoznacznie najbardziej niebezpieczna kupa szmelcu jeżdżąca po torach cywilizowanego państwa. Nawet w pociągach, w razie uszkodzenia wiązki hamulcowej, hamulce wracają do położenia spoczynkowego, w ich przypadku hamującego. To tak jakby w samochodzie można było jeździć tylko przy "wciśniętym hamulcu" bo jego puszczenie powodowałoby hamowanie.

  • erkz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.06.2011 20:33 ~erkz

    Mogli wyłączyć w całości swingi. Akumulatory musiały się rozładować. W samochodzie też się rozładują jak zostawisz go na światłach dłużej. Wniosek: wina motorniczych, a nie tramwajów

  • kilovolt

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.06.2011 20:29 ~kilovolt

    Dziwne jest to ustrojstwo w którym po podpięciu do sieci nie można ponownie naładować akumulatorów. To co trzeba je wyjąć czy co?

  • ztmowiec

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.06.2011 20:21 ~ztmowiec

    buhahahahahbiletow a ceny w gore , paradoks co ? ale plebs i tak zaplaci

  • R

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.06.2011 20:21 ~R

    @ppp:
    "astanów się: tramwaj podpięty do zasilania nie może ruszyć bo jakiś zas..ny akumulator się rozładował ?
    Co za kre..yn to projektował ? "
    A pomyślałeś co by było gdyby taki tramwaj z rozładowanymi akumulatorami ruszył, po chwili padło by zasilanie w sieci? Jak by zahamował?

  • Ignorator

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.06.2011 20:18 ~Ignorator

    Wielkie dzięki po raz kolejny dla PESY. Dzięki wam nie zdążyłem na Okęcie na mój autobuss. Musiałem czekać 40 minut. Więc chciałem podziękować po raz już kolejny PESIE za pseudo nowoczesne tramwaje!!!.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »