Informacje

03.08.2018 11:15 inwestycja planowana na 2021 rok

Przy kanale, nad Trasą Łazienkowską. Tędy mają biec tory na Gocław

SERWISY:

Linia tramwajowa na Gocław pozostaje na razie w planach, ale my postanowiliśmy się przyjrzeć jej przebiegowi. Zanim zostanie opracowany projekt, przelecieliśmy nad terenem, który ma zmienić ta inwestycja.

Blisko 400 milionów złotych, w tym unijne dofinansowanie w wysokości 62 mln. Tyle ma być warta cała inwestycja. Jak mówi Maciej Dutkiewicz z Tramwajów Warszawskich, po wakacjach spółka ogłosi przetarg na dokumentację projektową linii na Gocław. Ta ma być gotowa mniej więcej po roku.

Przy kanale

Gotowy jest jednak ogólny zakres inwestycji. Patrząc z perspektywy nieba "przejechaliśmy" się trasą, gdzie ma być wyłożone torowisko.

Początek to aleja Waszyngtona. Dokładnie istniejące tory, z których tramwaje będą skręcać w stronę Gocławia.

Wyznaczono do tego tereny pomiędzy ogródkami działkowymi a blokami przy Międzynarodowej. Trasa ma przebiegać 24,5 metra od kanału Wystawowego.

Z kolei na wysokości ulicy Zwycięzców pojawi się nad nim kładka. Dalej torowisko zostanie pociągnięte do alei Stanów Zjednoczonych. Tramwaje pojadą nad jezdnią, gdzie planowany jest punkt przesiadkowy do autobusów jadących między innymi w kierunku Metra Politechnika. Koncepcja zakłada, że aleja Stanów Zjednoczonych zostanie umieszczona niżej - wkopana w nieckę.

Dalej inwestycja przebiegnie Skalskiego do Bora-Komorowskiego, główną arterią przez skrzyżowania z Meissnera i Fieldorfa aż do pętli na Gocławiu, w okolice Trasy Siekierkowskiej.

Planowana za trzy lata

Linia na Gocław to jedna z kilku dużych inwestycji planowanych przez Tramwaje Warszawskie w najbliższych latach. Ma być realizowana w latach 2019–21. Zbudowanych zostanie 8 przystanków, a 9 innych ma być zmodernizowanych pod kątem obsługi osób niepełnosprawnych. Projekt uwzględnia też modernizację torów w Alei Waszyngtona, między rondem Wiatraczna a rondem Waszyngtona.

ran/mś

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Res

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.10.2018 02:08 ~Res


    Sap~Sap

    Ta trasa jest idiotyczna. Nie potrzebna i nic nie zmieni bo autobusy wystarczają. Na tym odcinku nie m problemów z komunikacją! Kto to analizuje?
    wawa~wawa

    Nie ma problemów? Wysiądź z auta i przejedź się, a nie pisz bzdur. Może z punktu widzenia Saskiej Kępy jest ok, ale dla Gocławia dojazd w porannych i popołudniowych godzinach szczytu jest beznadziejny.


    Sam nie bredz. Od 30 lat jezdze i do centrum dostaje sie 15 minut czerwoniakiem do Waszyngtona. Do Saskirj i trasy w 5 minut. Korki to robia wlasnie ci co siedza w samochodach, bo autobusy jezdza swietnie. Tramwaj nijak tego nie poprawi. Poprawiloby poszerzenie jezdni na odcinku z Goclawia do Saskiej i zrobienie bus pasa i juz. To czego Goclaw potrzebuje, to szybkiego polaczenia z drugiej strony, na Mokotow. Co mi po Siekierkowskiej jak tam prawie zaden bus nie jezdzi bezposredni ani szybki. Do gagarina moze i w 5 minut sie dostane, ale do Galerii Mokotow juz nie.
    Po przyjrzeniu sie tej trasie tez jestem na nie. Dublowanie autobusow bardzo dobrych, tramwjem i to HALASUJACYM bardziej niz one.

  • saskacz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.08.2018 15:12 ~saskacz

    Skalskiego???? Jak to Skalskiego..... ktoś się chyba pomylił w treści.

  • wawa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.08.2018 19:42 ~wawa

    Sap~Sap

    Ta trasa jest idiotyczna. Nie potrzebna i nic nie zmieni bo autobusy wystarczają. Na tym odcinku nie m problemów z komunikacją! Kto to analizuje?

    Nie ma problemów? Wysiądź z auta i przejedź się, a nie pisz bzdur. Może z punktu widzenia Saskiej Kępy jest ok, ale dla Gocławia dojazd w porannych i popołudniowych godzinach szczytu jest beznadziejny.

  • Sap

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.08.2018 07:03 ~Sap

    Ta trasa jest idiotyczna. Nie potrzebna i nic nie zmieni bo autobusy wystarczają. Na tym odcinku nie m problemów z komunikacją! Kto to analizuje?

  • grzcie2083

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.08.2018 11:57 ~grzcie2083

    Nowe linie tramwajowe w Warszawie , tak,ale równolegle inwestowanie w źródła energii odnawialnej , a nie inwestowanie milionów zł w pracujące kopciuchy zasilane węglem.

  • Ced

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.08.2018 05:24 ~Ced

    Tramwaje Warszawskie jak pies ogrodnika.

  • HGW

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.08.2018 00:20 ~HGW

    Kwestia czasu kiedy się okaże że , wszystko przekręt i łapówki Tramwaj do Wilanowa i na Gocław . Każdy wie że to wymyślił człowiek który był zastępcą prezydenta warszawy a i morze nasza super Pani HGW poczekajmy a się przekonamy że piszę prawdę .

  • yanv3p5

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.08.2018 23:45 yanv3p5

    tokamatsu~tokamatsu

    Dobrej klasy, nowoczesny autobus spala 50 litrów ropy naftowej na 100km. Utrzymanie i eksploatacja autobusów jest bardzo droga. Zostało to policzone i udowodnione, że inwestycja w tramwaj po kilku latach eksploatacji się zwraca.


    brednie... a wiesz ile ton węgla trzeba spalić w elektrowni aby zasilić tramwaj?

  • warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.08.2018 23:19 ~warszawiak

    MMM~MMM

    Według planów Ratusza tramwaj ma być budowany w okresie 2019-2021 natomiast metro w latach 2021-2030. Moim zdaniem jest szansa, że powstanie jedno i drugie.

    Jedno, co powstanie, to ogólny BAJZEL KOMUNIKACYJNY w tej i tak już zatkanej okolicy. Jedyne sensowne rozwiązanie to budowa NOWEGO MOSTU pomiędzy Siekierkowskim, a Łazienkowskim i jest tam na to miejsce! Na "metro" to sobie jeszcze długo poczekamy, a tramwaj ZATKA wyjazd z całej okolicy!

  • warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.08.2018 23:15 ~warszawiak


    warszawiak~warszawiak

    Mam nadzieję że P. Jaki zablokuje tę beznadziejną inwestycję.
    Nikomu to nie potrzebne ! Taniej będzie poszerzyć wyjazd z Gocławia przez saską kępę i dodać góra dwa nowe autobusy i problem o wiele taniej rozwiązany.
    Gocławianin~Gocławianin

    Piszesz "Nikomu to nie potrzebne", mów za siebie

    To jest w imieniu wszystkich zainteresowanych z tej okolicy i jest PRAWDĄ. Ta tramwajowa "inwestycja", to jest GŁUPOTA, jakich mało!

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »