Informacje

28.09.2014 19:02 stacje prawe ukończone

Przejechaliśmy II linią metra.
Z Woli na Pragę i z powrotem w 25 minut

SERWISY:

Jazdy testowe na II linii metra trwają od dłuższego czasu, ale w niedzielę po raz pierwszy pociąg inspiro zabrał ze sobą dziennikarzy i przejechał z Woli na Pragę. Jechał dość wolno, a nasza kamera zdążyła zarejestrować postęp prac na poszczególnych stacjach.

Był to pierwszy, techniczny przejazd całym centralnym odcinkiem II linii metra, w którym mogli wziąć udział przedstawiciele mediów.

- Do metra wsiedliśmy na stacji Rondo Daszyńskiego i powoli przejechaliśmy przez wszystkie stacje, aż do Dworca Wileńskiego. Tu pociąg zmienił kierunek i wrócił na Wolę. Cała podróż zajęła ponad 25 minut – relacjonował Lech Marcinczak, reporter tvnwarszawa.pl.

Jak powiedział, wszystko wygląda na prawie gotowe. - Gdzieniegdzie brakuje tylko kilku kafelków - dodał reporter.

Gorzej jest jedynie na stacji Centrum Nauki Kopernik, na której doszło do awarii i zalania budowy. - Wygląda mizernie. Praktycznie wszędzie jest tylko goły beton, a ze ścian sterczą niepodłączone kable - poinformował Marcinczak.

- Na stacji Centrum Nauki Kopernik zostały (do położenia - red.) okładziny kamienne, podłączenie ostatnich instalacji elektrycznych, dokończenie dźwiękowego systemu ostrzegania, część instalacji systemu monitoringu. To są ostatnie prace wykończeniowe - wyliczał rzecznik wykonawcy centralnego odcinka II linii metra Mateusz Witczyński.

"Nigdy nie oddawano tylu stacji na raz"

- To najdłuższy odcinek, który będzie oddawany. Centralny odcinek (II linii metra - red.) ma siedem stacji. Przy budowie I linii nigdy nie oddawano tylu stacji na raz. 30 września wykonawca zakończy (budowę - red.) i przekaże dokumenty. Najpierw będą nasze odbiory wewnętrzne - powiedziała dziennikarzom po przejeździe Gronkiewicz-Waltz. - Potem będą odbierać podmioty zewnętrzne, czyli straż pożarna, Urząd Transportu Kolejowego, nadzór budowlany, również Państwowa Inspekcja Sanitarna - dodała.

Pytana o wrażenia z przejazdu zwróciła uwagę, że niezwykłe wrażenie robi wystrój ścian, przygotowany przez światowej sławy polskiego artystę Wojciecha Fangora.

Kiedy pojedziemy?

Prezes warszawskiego metra przekazał, że odbiory techniczne prawdopodobnie potrwają od 30 do 60 dni. Gronkiewicz-Waltz wyraziła nadzieję, że warszawiacy pojadą II linią jeszcze w tym roku.

Zobacz też analizę tvnwarszawa.pl: Kiedy pojedziemy II linią? CZYTAJ WIĘCEJ NA TEN TEMAT.

Jeszcze w czerwcu odbył się przejazd testowy między stacjami Rondo Daszyńskiego - Rondo ONZ:


Zaczęli w 2010 roku

Umowę na projekt i budowę centralnego odcinka II linii metra stołeczny ratusz podpisał z włosko-turecko-polskim konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki w październiku 2009 r. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł.

Pierwsze naziemne prace rozpoczęły się w drugiej połowie 2010 r., a w maju 2012 r. tarcza "Anna" (nosząca imię na cześć księżnej Anny Mazowieckiej) rozpoczęła drążenie tunelu II linii metra.

Pierwotnie planowo, że budowa II linii zakończy się w październiku 2013 r., jednak prace opóźniły się m.in. z powodu zalania terenu budowy stacji Centrum Nauki Kopernik. W sierpniu 2012 roku budowniczowie podczas prac natrafili na ciek wodny, teren budowy stacji został zalany, zamknięty został tunel Wisłostrady, a prace naprawcze trwały prawie rok, do czerwca 2013 r.

wp, PAP//mz

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Brodaty

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.10.2014 01:28 ~Brodaty

    Trudno uznać za sukces wybudowanie głownej części II lini metra, skoro inwestycja ta należy zdaniem ekspertów do najdroższych tego typu inwestycji w Europie. Myślę,że Pani HGW zwana bufetową, nie powinna już dalej pełnic funkcji Prezydenta Warszawy. W demokratycznych wyborach mieszkańcy stolicy powinni wybrać nowego kandydata z pośród dwóch głównych kandydatów : Piotra Guziała lidera WWS lub pana Sasina kandydata wystawionego przez PiS.

  • Gucio

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.09.2014 15:19 ~Gucio

    A w tym składzie , którym jechała "bufetowa "był Wars?

  • Bazdir

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.09.2014 08:47 ~Bazdir

    cmd~cmd

    25minut? strasznie dużo, w tym czasie można przejechać obecnie tramwajem

    "Z Woli na Pragę i z powrotem w 25 minut" - czytanie ze zrozumieniem się kłania. ;) W jedną stronę około 12 minut.

  • cmd

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.09.2014 19:08 ~cmd

    25minut? strasznie dużo, w tym czasie można przejechać obecnie tramwajem

  • mieszkamwamst

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.09.2014 16:51 ~mieszkamwamst

    Jan~Jan

    W Warszawie bardzo szybko wybudowana II linie metra, bardzo fajnie. W Amsterdamie nowa linie juz buduja kilka lat i nie widac konca. Niby juz wszystko ukonczone, tylko wykonczenie ale przewidywany termin to 2018. Strasznie powoli sie guzdraja.

    tylko, ze mają już od dziesiątek lat "starą" bardzo rozbudowaną siatkę metra......poza tym Amsterdam leży na wodzie.

  • Kracho

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.09.2014 15:18 ~Kracho

    bezcenzora~bezcenzora

    Warszawa stracila miliony na tym, ze zdecydowano o metrze pod (bardzo grząską) Wisłą zamiast mostem nad rzeką. Nie dziwi wtenczas, ze inne dziedziny cierpią (takie jak kultura wysoka), skoro tracimy miliardy na bezsensownych pomyslach budowy metra pod Wisłą, na szpanerskich tunelach na trasie toruńskiej czy najdroższym na Świecie Stadionie. Dość PO. Głosujcie na PD.
    Akurat drążenie tuneli pod Wisłą było najszybszynm etapem całej inwestycji. Żadnych ścian, żadnych kabli, żadnych pozostałości po starych budynkach - po prostu "dziewicze" fragmenty gleby.
    Tunele pod Wisłą to najtańsza i najszybsza opcja. Drążyły tam te same maszyny, które drążyły pod ulicami. Nie trzeba było sprowadzać żanych dodatkowych urządzeń. Most kosztowałby z miliard złotych, a budowa trwałaby rok, może 2 lata. Tunel pod rzeką powstawał z prędkością 20-30 na dobę!

  • ocenzurowany

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.09.2014 14:42 ~ocenzurowany

    bezcenzora~bezcenzora

    Warszawa stracila miliony na tym, ze zdecydowano o metrze pod (bardzo grząską) Wisłą zamiast mostem nad rzeką. Nie dziwi wtenczas, ze inne dziedziny cierpią (takie jak kultura wysoka), skoro tracimy miliardy na bezsensownych pomyslach budowy metra pod Wisłą, na szpanerskich tunelach na trasie toruńskiej czy najdroższym na Świecie Stadionie. Dość PO. Głosujcie na PD.

    Eee tam, miliony! Warszawa straciła MILIRDY budując metro POD ZIEMIĄ. A przecież można było taniej. Po ziemi i po moście. Pisząc otwarcie i bez cenzury powiem, że taki wynalazek nazywa się tramwaj!

    Kto wie co to jest "PD"?

  • boleks

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.09.2014 14:31 ~boleks

    bezcenzora~bezcenzora

    Warszawa stracila miliony na tym, ze zdecydowano o metrze pod (bardzo grząską) Wisłą zamiast mostem nad rzeką. Nie dziwi wtenczas, ze inne dziedziny cierpią (takie jak kultura wysoka), skoro tracimy miliardy na bezsensownych pomyslach budowy metra pod Wisłą, na szpanerskich tunelach na trasie toruńskiej czy najdroższym na Świecie Stadionie. Dość PO. Głosujcie na PD.

    Nic nie straciła, rozwiązanie z mostem byłoby znacznie droższe.

  • lemur

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.09.2014 14:30 ~lemur

    franek~franek

    Narzekacie a i tak będziecie korzystać z metra ech słoiki słoiki

    podniecacie się i podniecacie a po wyborach i tak będzie musieli płacić za zamknięcie metra, odbiory techniczne etc ech lemingi lemingi

  • franek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.09.2014 14:15 ~franek

    Narzekacie a i tak będziecie korzystać z metra ech słoiki słoiki

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »