Informacje

06.02.2012 16:50 wyniki analizy przedprywatyzacyjnej

Prywatyzacja Kolei Mazowieckich nieopłacalna

SERWISY:

Prywatyzacja Kolei Mazowieckich się nie opłaca. Tak wynika z analizy przedprywatyzacyjnej, zleconej przez samorząd województwa - dowiedział się portal tvnwarszawa.pl.

- Opłacalność tej transakcji legła w gruzach – ocenił w rozmowie z tvnwarszawa.pl Marek Miesztalski, skarbnik województwa Mazowieckiego. - Firma, która przygotowywała analizę przedprywatyzacyjną przekazała zarządowi, że prywatyzacja będzie prawdopodobnie niecelowa - mówił.

Dlaczego?

Z opracowania wynika, że sprzedaż choćby jednego udziału oznaczałaby dotkliwe konsekwencje finansowe. – W takim przypadku bylibyśmy zobowiązani do zwrotu unijnych dotacji przekazanych na rzecz Kolei Mazowieckich – tłumaczy Miesztalski.

Opóźniona prywatyzacja

Podejście do prywatyzacji trwało od 2010 roku. Najpierw radni sejmiku wojewódzkiego wyrazili zgodę na rozpoczęcie działań przedprywatyzacyjnych.

W styczniu 2011 roku marszałek Mazowsza Adam Struzik potwierdził, że pierwsze pieniądze z prywatyzacji w budżecie województwa znajdą się jeszcze w tym samym roku.

Jednak w kwietniu 2011 perspektywa zastrzyku gotówki do budżetu się oddaliła. Władze województwa zaproponowały przesunięcie prywatyzacji na rok 2012. Radni sejmiku wyrazili na to zgodę.

bf/mz

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Marta_natolin

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.02.2012 15:07 Marta_natolin

    Moze najpierw lepiej sprawdzic jak dzailaja te 40letnie zlomy sciagniete z trojmiejskiej kolejki en57. Sobota, -22 stopni, pociag do Radomia z szybami kompeltnie zamarznietymi od srodka i to tak bardzo ze nie bylo widac przezjakie stacje jedzie, do tego ubikacja syf z oknem ktoregi nie dalo sie zamknac - odjazd 0835 ze Sluzewca! Coz, cudowna komunikacja zbiorowa...A na PKP Sluzewiec przed jazda takim zlomem nikt nie postawil koksownikow...Nie zrozumiem czemu o 0835 nie jedzie Bombardier na tej trasie , jesli kolejny pociag, tlk jest ZAWSZE opozniony od 30 do 120 minut.

  • Nordmann

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.02.2012 11:29 ~Nordmann

    @twister:
    Tak, i komunikacja działa wtedy mniej więcej tak jak w norweskim Tromsø. Kto był, ten wie - po powrocie do Warszawy dyrektora Rutę po rękach chce się całować :) A już to, co tam wyprawia Veolia, odkąd przejęła szybką komunikację promową, przechodzi ludzkie pojęcie. Od dwóch lat nie schodzą z pierwszych stron gazet. Prywatne wcale nie znaczy lepsze, kolego Twister a bezmyślne małpowanie zachodu nie musi nam wcale wyjść na zdrowie.

  • Miki

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.02.2012 11:14 ~Miki

    "Opłacalna" będzie wtedy, kiedy z publicznych pieniędzy podatników zakupiony zostanie nowy tabor, a ktoś prywatny uzna i będzie mógł to przejąć za ułamek wartości.. Prywatyzacja po POlsku.

  • mister

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.02.2012 10:43 ~mister

    @Do Szemot. Czytaj ze zrozumieniem. "Z opracowania wynika, że sprzedaż choćby jednego udziału oznaczałaby dotkliwe konsekwencje finansowe. – W takim przypadku bylibyśmy zobowiązani do zwrotu unijnych dotacji przekazanych na rzecz Kolei Mazowieckich – tłumaczy Miesztalski." Czyli przekładając na nasze - wartość transakcji, w tej chwili jeszcze nieznana, mogłaby być niższa od dotacji, którą już dostali i teraz musieliby oddać. Koniec tematu.
    @Do artekketra. Gdzie cie uczyli ekonomii? W Ułan Bator?

  • twister

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.02.2012 09:40 ~twister

    na zachodzie dzieje się to tak: miasto lub województwo rozpisuje przetarg na transport. Zgłasza się kilka firm i jest wybierany zwycięzca. Od tej pory, firma, która wygrała przetarg zajmuje się organizacją taboru, zatrudnianiem ludzi itd. Jest to o wiele tańsze niż kupowanie za nasze pieniądze pociągów, lokomotyw i tworzenie czegoś od nowa gdy są firmy które mają tabor i wieloletnie doświadczenie. Tak to rozwiązano w o wiele biedniejszym województwie kujawsko-pomorskiem i sprawdza się http://www.arriva.pl/

  • artekketra

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.02.2012 00:52 ~artekketra

    Prywatyzacja jest opłacalna wtedy i tylko wtedy gdy sprzedaje się przedsiębiorstwo przynoszące stratę. Strata która jest spowodowana złym zarządzaniem jest wyjątkiem w tej regule. Prywatyzacja w Polsce jest oparta tylko na wyjątkach i opłaca się jedynie nabywcom i "prywatyzatorom".

  • MeloMan

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.02.2012 23:56 ~MeloMan

    ~pordóżny

    Taką rzecz da się załatwić za pomocą jednego podpunktu w umowie. A prywaciarz dla opłacalności raczej woziłby szynobusami.

    W każdym razie KM (mimo niektórych problemów) źle sobie nie radzą...

  • Szemot

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.02.2012 23:25 ~Szemot

    KM to jedna z niewielu spółek nie prywatnych ktra przynosi dochody i to spore. Nie wiem jakim cudem ktoś uznał, że sie nie opłaca prywatyzacja skoro KM nawet na giełdzie sa i świetnie prosperuja. Tak czy owak cieszy mnie to bo rządz, samorząd, miasto i wszystko ci nie prywatne chcieliby sprzedac o ile się opłaca. A jakieś gnioty które ciągną w dół nie ruszą

  • luk

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.02.2012 21:11 ~luk

    prywatyzować - w końcu pociągi przestaną się zatrzymywać w każdym pierdziszewie, a przynajmnie nie wszystkie

  • Gosia

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.02.2012 21:06 ~Gosia

    a kto to kupi?... mi przyszła od razu taka myśl... nieopłacalna = wyjdzie za dużo machloi... za dużo będzie brakować w kasie... za dużo dyrektorstwa spadnie ze stołków... nie wiem czemu mam takie myśli:)

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »