Informacje

27.10.2015 18:39 inwestycja planowana na woli

Prosto do ul. Ordona, a później w tunelu. Wybrali trasę tramwaju na Kasprzaka

SERWISY:


Po konsultacjach społecznych urzędnicy wskazali wariant budowy trasy tramwajowej na Kasprzaka. Nie jest jednak przesądzone, że będzie realizowany. Teraz na temat inwestycji wypowie się Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska.

Jak już pisaliśmy, tramwajarze przygotowali trzy warianty budowy trasy. Propozycje poddali konsultacjom społecznym, a teraz wskazany został jeden.

Tory w tunelu

Jako rozwiązanie preferowane został wskazany wariant oznaczony numerem jeden. O jaki dokładnie przebieg trasy chodzi?

Dziś tramwaje jeżdżą tylko krótkim odcinkiem - od Prostej do Skierniewickiej. Według wybranego wariantu tory poprowadzone byłyby dalej prosto. Na wysokości ulicy Ordona schodziłyby do tunelu, którym dziś jeżdżą samochody. Z linią wzdłuż Wolskiej zbiegałyby się za Redutową.

"Zebrane podczas konsultacji społecznych uwagi, opinie i wnioski wskazały jednoznacznie, iż preferowanym rozwiązaniem wśród uczestników jest wariant W1. Nie oznacza to jednak, że nie pojawiły się stanowiska odmienne, wskazujące na rozwiązania W2 i W3. Również dość często przekazywaną opinią było równorzędne wskazanie na warianty W1 i W2. Co ciekawe, uczestnicy konsultacji podkreślali konieczność poprawy warunków życia, funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego i ochrony środowiska odnosząc się przy tym do nierozbudowywania  układu drogowo-ulicznego" – czytamy w raporcie podsumowującym konsultacje.

Teraz wszystkie trzy warianty, ze wskazaniem na ten oznaczony numerem 1, trafią do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska.

Nic pewnego

Jak już pisaliśmy, RDOŚ może do realizacji wskazać inny wariant, niż preferowany przez TW.

Później będą przeprowadzane ostateczne prace projektowe. Jak informują Tramwaje Warszawskie, linia ma powstać w 2019, najpóźniej w 2020 roku.

ran

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • takto ja

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.10.2015 15:47 ~takto ja


    Warszawiak33~Warszawiak33

    Ale w latach 80tych tramwaje jezdziky wlasnie Kasprzaka. Nie skrecaly tak jak teraz przy teatrze na Woli w Skierniewicka tylko jechaly prosto.
    Z jakis jednak powodow zlikwidowano te tory, wiec nie rozumiem po co wracac do takich rozwiazan.
    M62~M62


    Nie, tych torów nie zlikwidowane..., one tam nadal są, tylko wyłączone z eksploatacji.


    Zamknięto linie z powodu budowy trasy na Prymasa Tysiąclecia, bo właśnie w Prymasa tramwaje skręcały.

  • rafik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.10.2015 15:23 ~rafik


    trampek~trampek

    Warszawa chyba ma za dużo pieniędzy;) Po co ten tramwaj, jak ulicę obok jest;) Tym bardziej będzie tu metro..:)

    fan tramwajów warszawskich~fan tramwajów warszawskich


    Możesz powiedzieć gdzie będzie to Metro? chyba Ci się lokalizacje pomyliły :P



    Popieram, ten tramwaj to wyrzucone pieniądze. Lepiej za tą kasę zwiękrzyć częstotliwość autobusów

  • Xavery

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.10.2015 15:15 ~Xavery

    obserwaTOR~obserwaTOR

    I ile czasu "toto" będzie jechać do centrum?


    Za starych, dobrych czasów autobusem (105) jeździłem na ul. Emilii Plater w czasie ok. 7-10 minut. Oczywiście przy sprzyjających warunkach drogowych. Z tamtego miejsca centrum jest naprawdę bardzo blisko.

  • nowik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.10.2015 15:11 ~nowik

    tralala~tralala

    Ludzie! Obecnie urzędasy promują rozwiązania, które wyrzucaja samochody z miasta.
    Zwęża się jezdnie, montuje dodatkowe światła, poszerza strefy parkowania itp. itd. Dlatego tak to wygląda :)


    i bardzo dobrze. Sam posiadam samochód i dosyć często min jeżdżę, ale uważam, że im mniej samochodów w mieście, tym lepiej dla warszawy i jego mieszkańców.

  • PB99

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.10.2015 14:46 ~PB99

    [cytat_2280557]
    [cytat_2280101]


    Samochód w mieście jest bardzo
    Także czas przemyśleć sprawę i zastanowić się nad innym środkiem transportu codziennego.

    [/cytat_2280557]
    I zapewne najlepszym jest rower albo zapchana komunikacja publiczna? Może rowerem zawiozę dwójkę dzieci do szkoły? może rowerem lub pociągiem mam zawozić chorą matkę (na wózku) do szpitala? Miasta są dla ludzi, dla każdego - projekt tramwajów jest chory bo stwarza nowe bariery (tory w wykopie i schody) zamiast usprawnień - lepsze byłoby wyznaczenie zebry na poziomie jezdni przy Redutowej. Ale niestety ... wygrały pseudo eko oszołomy - A przewaga linii tramwajowych sie kończy w chwili awarii/wypadku i potwierdza to tylko moje przekonanie - tramwaj musi być uzupełniany autobusem jako alternatywą

  • Tomek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.10.2015 13:53 ~Tomek

    I znów za ciężkie pieniądze będzie się przebudowywać coś, co już funkcjonuje. A nie prościej wrócić do koncepcji pierwotnej, czyli zrobić tory na Prymasa, pod estakadą? Rezerwa jest zostawiona, to tylko ze 200 m toru i żadnej przebudowy.
    Jeśli tramwaj wpuści się pod wykop, to którędy pojadą samochody? Znowu kosztowna przebudowa skrzyżowania z Redutową?

  • fan tramwajów warszawskich

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.10.2015 12:24 ~fan…

    trampek~trampek

    Warszawa chyba ma za dużo pieniędzy;) Po co ten tramwaj, jak ulicę obok jest;) Tym bardziej będzie tu metro..:)



    Możesz powiedzieć gdzie będzie to Metro? chyba Ci się lokalizacje pomyliły :P

  • Skipper

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.10.2015 10:46 ~Skipper

    tralala~tralala

    Ludzie! Obecnie urzędasy promują rozwiązania, które wyrzucaja samochody z miasta.
    Zwęża się jezdnie, montuje dodatkowe światła, poszerza strefy parkowania itp. itd. Dlatego tak to wygląda :)

    No brawo, nareszcie pojąłeś. Zmartwię Ciebie jeszcze bardziej, jest to ogólnoświatowy trend.
    Samochód w mieście jest bardzo uciążliwym i mało efektywnym środkiem transportu w mieście. Mało tego, kosztami użytkowania samochodów, są obarczani wszyscy mieszkańcy miasta.
    Także czas przemyśleć sprawę i zastanowić się nad innym środkiem transportu codziennego.

  • Waw33

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.10.2015 09:13 ~Waw33

    Linia Na Kasprzaka istniała od 1964- 1990- zlikwidowali linię na czas budowy estakad na Prymasa Tysiąclecia ..a potem to już tylko Historia

  • Luka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.10.2015 04:33 ~Luka

    bardzo dobrze, ze poprowadza tam tramwaj, ktory do tej pory jezdzil okreznie, czekam kiedy polacza go z dworcem zachodnim.
    pozdrawiam

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »