Informacje

03.10.2013 07:51 jest wykonawca

Prosta tańsza niż zakładano.
Pojedziemy w przyszłym roku?

SERWISY:



Bilfinger Infrastructure wygrał przetarg na przebudowę ul. Prostej. Miasto ma zapłacić za prace ponad 33 mln zł, czyli około połowę mniej niż zakładano. Według zapowiedzi urzędników ulicą, która na razie zajęta jest przez budowniczych metra, będzie można pojechać w drugiej połowie przyszłego roku.

Przetarg na rozbudowę ul. Prostej na odcinku od ronda Daszyńskiego do ONZ rozstrzygnięty. Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych wybrał ofertę Bilfinger Infrastructure, która zaoferowała ponad 33,8 mln zł.

"Oferta najkorzystniejsza"

"Wybraną ofertę uznano za najkorzystniejszą, w kryterium oceny ofert, którym była cena oferty brutto. Wykonawca spełnił warunki postępowania" – czytamy w ogłoszeniu o wyborze zwycięzcy.

Druga oferta, którą złożyła firma Heilit+Woerner, opiewała na blisko 37 mln zł.

Obie wynosiły o wiele mniej niż zakładał kosztorys ZMID. Urzędnicy przewidzieli na to 70 mln złotych. Z kolei 150 mln złotych jest przeznaczone na wykup gruntów pod inwestycję.

Prace mają zakończyć się w drugiej połowie 2014 roku.

Prosta z parkingami i ścieżkami rowerowymi

770 metrowy odcinek ulicy zostanie całkowicie przebudowany. Kierowcy dostaną do dyspozycji po dwa pasy w każdym kierunku. Drogowcy wybudują też w rejonie skrzyżowań dodatkowe pasy, dzięki którym skręcające samochody nie zablokują przejazdu. Zmienią się też wyloty ulic Twardej, Żelaznej i Pańskiej. Przy tej ostatniej powstaną parkingi. W projekcie znalazło się też miejsce dla ścieżek rowerowych wzdłuż Prostej.

Będzie trambuspas

Rzecz jasna inaczej pojadą też tramwaje. Tory po remoncie znajdą się w pasie pomiędzy jezdniami, który zostanie przystosowany również dla autobusów.

CZYTAJ WIĘCEJ O PLANOWANEJ INWESTYCJI

lata/ran

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • kola

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.10.2013 10:08 ~kola

    koniecznie trzeba iść na referendum aby przewietrzyć te układy, niegospodarność, niekompetencje, arogancje i niejasne wyceny, tzn jasne dla wtajemniczonych

  • Piotr

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.10.2013 08:41 ~Piotr

    myslacy~myslacy

    pamiętacie jak miesiąc temu dziennikarze napisali, że HGW odłożyła na to ponad 200 mln zł? zrobiła się afera, jak rozbudowa 770 metrów jezdni może kosztować 220 mln zł; teraz wyszło, że będzie kosztować ponad 30 mln zł; kto miał wziąć te 190 mln zł, gdyby sprawa nie wyszła na jaw?


    Chyba masz kłopoty z czytaniem. Przecież jest w artykule informacja, że 150mln idzie na wykup gruntu, 70 mln jest przewidziane na budowę drogi (a zapłacimy 3x mln).
    150 mln na wykup + 70 mln na drogę = 220 mln i tyle zarezerwowano na budowę. Ostatecznie będzie kosztować 18x mln...

  • Piotr

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.10.2013 08:37 ~Piotr

    furman Piwko~furman Piwko

    Od kilkudziesiciu lat międz rondem ONZ a rondem Daszyńskiego jest wąskie gardło. Przyczyną tego jest niby zabytkowa walcownia Norblina , tylko ten mur i kawałek hali zbudowano po wojnie , o czym niedawno pisano . Pod ul. Prostą metro budują od kilku lat i dopiero teraz zastanowili się , że nad metrem jest źle zorganizowana ulica . Dlaczego nie można było zgrać inwestycji , aby na dole "dłubano" metro , a na powierzchni modernizowano ilicę Prostą ? NIEUDOLNOŚĆ !
    I właśnie - choćby dlatego pognam na REFERENDUM .


    Dziwne to by było, gdyby robili.
    Ulica Prosta jest zajęta przez plac budowy na odcinku od Żelaznej do ronda Daszyńskiego. Co niby mieliby dłubać drogowcy na powierzchni? Odcinek od ronda ONZ do Żelaznej? Przecież i tak jest zamknięty.
    Metro odda teren, wtedy wejdą drogowcy. Normalna i rozsądna kolej rzeczy.

  • ciekawski

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.10.2013 23:34 ~ciekawski

    jupi~jupi

    Dla ciekawskich :)

    Wiecie dlaczego przetargi stanowią mniej niż połowę wyceny inwestorskiej? :)

    Wyceny inwestorskie wykonują dla Ratusza firmy doradcze.. m.in. Ernst&Young
    a jako wynagrodzenie otrzymują % od wartości inwestycji :D
    To jest patologia Państwa a nie HGW. Takie mamy przepisy... E&Y musi utrzymać swoje biura a urzędnicy otrzymują podkładkę pod wydawane przez Siebie decyzje...


    Niestety w tym wypadku nieźle nakłamaleś. Wycenę zrobił projektant. Mylisz też pojęcia Ratusz a jego samodzielne jednostki. Ratusz nie ma nic do wyceny dróg. samodzielnie NIGDY nie robił przetargów. Błysnąles niewiedzą o organizacji urzędów w Warszawie.

  • jupi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.10.2013 20:59 ~jupi

    Dla ciekawskich :)

    Wiecie dlaczego przetargi stanowią mniej niż połowę wyceny inwestorskiej? :)

    Wyceny inwestorskie wykonują dla Ratusza firmy doradcze.. m.in. Ernst&Young
    a jako wynagrodzenie otrzymują % od wartości inwestycji :D
    To jest patologia Państwa a nie HGW. Takie mamy przepisy... E&Y musi utrzymać swoje biura a urzędnicy otrzymują podkładkę pod wydawane przez Siebie decyzje...

  • otoz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.10.2013 17:56 ~otoz

    furman Piwko~furman Piwko

    Od kilkudziesiciu lat międz rondem ONZ a rondem Daszyńskiego jest wąskie gardło. Przyczyną tego jest niby zabytkowa walcownia Norblina , tylko ten mur i kawałek hali zbudowano po wojnie , o czym niedawno pisano . Pod ul. Prostą metro budują od kilku lat i dopiero teraz zastanowili się , że nad metrem jest źle zorganizowana ulica . Dlaczego nie można było zgrać inwestycji , aby na dole "dłubano" metro , a na powierzchni modernizowano ilicę Prostą ? NIEUDOLNOŚĆ !
    I właśnie - choćby dlatego pognam na REFERENDUM .


    Otóż to! Aż dziwne, że nie wpadli na pomysł wykopania tunelu w tym miejscu ;-)
    A jak się zatroszczyli o ciągi komunikacyjne dla pieszych w trakcie budowy metra! Gdyby tylko o to nie zadbali, ale celowo utrudniają. Jaki w tym cel, zapytacie? A taki, żeby odwołać HGW!


  • mmm

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.10.2013 16:23 ~mmm

    liczydełko~liczydełko

    Bardzo lubię czytać komentarze,bo z nich
    widać, jakie osły są największymi krytykami. Dzisiaj zabłysnął "Księgowy": podzielił koszt wykonania ulicy przez 770m jej długości i mu wyszło 43000 zł/m.,co go szokuje.Szkoda, że nie uwzględnił szerokości budowanej jezdni wraz z pasem drogowym. Wtedy by wytrzeźwiał.

    a sam uwzględniłeś grubość?

  • warszawianka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.10.2013 15:51 ~warszawianka

    myslacy~myslacy

    pamiętacie jak miesiąc temu dziennikarze napisali, że HGW odłożyła na to ponad 200 mln zł? zrobiła się afera, jak rozbudowa 770 metrów jezdni może kosztować 220 mln zł; teraz wyszło, że będzie kosztować ponad 30 mln zł; kto miał wziąć te 190 mln zł, gdyby sprawa nie wyszła na jaw?


    raczej nie jestes "myślacy" i całkowicie mylisz fakty...bożeszszsz co wy wypisujecie?

  • douczony

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.10.2013 15:48 ~douczony




    observer~observer

    Czyli co? Albo wczesniejsze przetargi byly ustawione na wyciaganie siana z kasy miejskiej, albo powinno sie zwolnic urzednika, ktory szacowal koszty i sie pod nimi podpisal. Innego wyjscia nie ma. Oczywiscie pierwszy przypadek mozna zaliczyc do cudow referendalnych. Ale sukces jest - taniej niz zakladano, narodowy tez mniej stracil niz zakladano.
    douczony~douczony


    znasz się na kosztorysowaniu? znasz się na zasadach tworzenia kosztorysów inwestorskich? odróżniasz kosztorys inwestorski od złożonego w ofercie?...bo z tego co piszesz wynika, ze niestety - nie
    kosztorysant~kosztorysant


    Niestety żeby przestrzelić cenę dwukrotnie (przy założeniu uczciwości), trzeba nie mieć pojęcia o realnych kosztach rynkowych. Czyli że do tej pory inwestycje były dwukrotnie przepłacane? Czy że teraz cena jest zaniżona dwukrotnie?
    Czyżby od czasu ogłoszenia przetargu koszty aż tak spadły?
    To może koszty wykupu również sa dwukrotnie zawyżone, no ale tego już sie nie dowiemy, bo właściciela nie można wyłonić w przetargu, a sprzedającemu nie będzie zależało by obniżyć te 150 000 000.
    Pytajnik~Pytajnik

    Lepiej cenę zawyrzyć bo w przypadku jak inwestycje się przesunie to środków zabraknie, jak w roku 2008.



    od 2008 roku ceny ofert są stopniowo obniżane w stosunku do wyceny kosztorysowej robót, w swojej pracy od 2008 roku nie spotkałem się z żadnym, ŻADNYM powtarzam , przypadkiem, aby oferta była równa lub wyższa od kosztorysów inwestorskich, przez ostatnie lata 2011 -13 ceny ofert w wiekszości wahają się w 50% wyceny inwestorskiej, a te 70 mln...które podano w artykule to kwota przeznaczona na sfinasowanie zamówienia a nie wycena zamawiającego :-). Trochę wiedzy nie zaszkodzi.

  • furman Piwko

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.10.2013 15:30 ~furman Piwko

    Alek~Alek

    @ furman piwko
    bierz swoja furke i jedz na piwko

    Chętnie , ale dopiero na fajrant . Trudno teraz jeździć , bo wszystko zakorkowane

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »