Informacje

04.02.2015 08:54 z przejazdem mają trudność także autobusy

Problemy na ważnym skrzyżowaniu. Tramwaje muszą czekać w kolejce

SERWISY:

Problemy pasażerów w samym centrum. W szczycie komunikacyjnym tworzą się korki tramwajowe w Al. Jerozolimskich. - Składy, zanim dojadą do przystanku przy rondzie Dmowskiego i wypuszczą pasażerów, tracą kilka minut - relacjonuje reporter tvnwarszawa.pl. Długo na przejazd czekają także autobusy jadące Marszałkowską.

Newralgiczny jest odcinek ronda Czterdziestolatka do ul. Marszałkowskiej, w kierunku mostu Poniatowskiego.

Jak zauważył nasz reporter, w porannym szczycie, kiedy składy kursują z bardzo dużą częstotliwością, muszą czekać "w kolejce" na dojazd do przystanku przy rondzie Dmowskiego. Podróż wydłuża się przez to o kilka minut.

- Przystanek przy rondzie jest krótki. Mieszczą się przy nim tylko dwa składy. Reszta czeka w tramwajowym korku - relacjonuje Lech Marcinczak, reporter tvnwarszawa.pl.

Sytuację dobrze widać na zdjęciach zrobionych przez naszego reportera.

Nie tylko rano

Na tym ważnym skrzyżowaniu problem mają też pasażerowie autobusów, jadących Marszałkowską od placu Konstytucji w stronę Dworca Centralnego. W godzinach popołudniowych, w kolejce do skrętu w lewo, stoi się tam kilka zmian świateł.

Problem znany nie od dziś

- Przystanki przy rondzie Dmowskiego są jednymi z najczęściej uczęszczanych przystanków w stolicy. „Wymiana pasażerska” jest tu największa - informuje Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich. 

Jego zdaniem, zmiana cyklu sygnalizacji świetlnej na pewno wpłynęłaby na poprawę sytuacji w tym rejonie. - Leży to jednak w gestii inżyniera ruchu. Zgłaszaliśmy mu już ten problem - tłumaczy Powałka.

Zapytaliśmy w stołecznym ratuszu, jakie są szanse na zmiany w tym miejscu. Czekamy na odpowiedź.

su/lulu/kś

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • reff

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.02.2015 16:51 ~reff

    ~reff2

    mam pytanie, skoro Pan Powałka wie że programy sterowania są "niedobre" to dlaczego Tramwaje Warszawskie nie opracowały zamiennych??? Przecież to ich psi interes??? A może czekają na gwiazdkę z nieba. Proszę o wyegzekwowanie od TW zmiany programów!!!

    Czytaj zezrozumieniem. Głową murunie przebijesz, a taki mur to właśnie główny inżynier, a tak nawiasem mówiąc: niech ZTM dorzuvi jeszcze trochę więcej tramwaji i autobusów wtedy już kompletnie nie będzie jak jeździć.

    muniekkk głupoty opowiadasz, skoro tramwajarze nie opracowali projektu to co inżynier miał zatwierdzić?? z tego co wiem to inżynier ruchu tylko zatwierdza projekty więc wina leży po stronie TW. Do tego ignorancja ich rzecznika - żenada.

  • SEBBAX

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.02.2015 16:00 SEBBAX



    make my day~make my day

    Pytanie: czy istnieje oficjalny przepis nakazujący motorniczemu na przystanku odczekanie całej sekwencji świateł?
    SEBBAXSEBBAX

    chorą rzeczą w komunikacji miejskiej jest minutowy rozkład jazdy - jeśli czasu jest za wiele kierowca autobusu czy motorniczy musi robić wszystko, aby ten czas wytracić, więc jedzie powoli tamując ruch czy stoi po minucie na przystanku... moim zdaniem na rozkładach powinna być podana częstotliwość...
    bob~bob


    Ale masz informacje zgłoś do prokuratury :) lub odwiedz szkołę i byc moze zostaniesz pracownikiem wyzszego szczebla.
    zalosny jestes .

    kolego - popracuj chwilkę jako motorniczy albo kierowca autobusu miejskiego to zobaczysz... rozkłady są tak beznadziejnie ułożone, że autobusy muszą się wlec aby nie być przed czasem... rozkład jest jeden, a codziennie sytuacja na drodze jest inna - raz jest więcej pojazdów raz mniej a czasy w rozkładzie zawsze takie same...

  • wszystkim nie dogodzisz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.02.2015 11:20 ~wszystkim…

    W przeciwnym kierunku nie ma korków tramwajowych. Problemem jest zatłoczony przystanek, ludzie żeby go opuścić wchodzą na torowisko. Sytuację poprawiłoby usunięcie wiaty, która dodatkowo ogranicza przejście. Chyba każdy kto wysiada na tym przystanku w godzinach szczytu widzi ten absurd.

  • nananananana

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.02.2015 10:35 ~nananananana



    Paweł~Paweł

    A jeszcze nasi zdolni inżynierowie ruchu drogowego wymyślili, że zlikwidują przejścia podziemne i zrobią naziemne. Z pewnością taka zmiana poprawi płynność ruchu tramwajów i dobre samopoczucie HGW.
    Tadeusz~Tadeusz


    To nie inżynierowie ruchu, tylko wielbiciele pieszych i rowerów oraz architekci. Inżynierowie ruchu są temu przeciwni, bo wiedzą, jaki będzie efekt, w szczególności dla ruchu tramwajowego i autobusowego.
    mrówka~mrówka


    Architekci od grubych miśków. Miśki odkupiły od spadkobierców prawa do gruntu po kamienicy, która kiedyś stała na części obecnego Ronda Dmowskiego róg cepelii i metropolu. Od kilku lat mocno „lobbują” za zwykłym skrzyżowaniem, likwidacją ronda i przejść podziemnych. W pewnej gazecie często można przeczytać artykuły o konieczności likwidacji ronda itp. Nowe skrzyżowanie koniecznie musi mieć narożniki i przejścia naziemne. Tylko wtedy działeczkę będzie można odzyskać i to za darmo. Teren nie będzie już chroniony przed roszczeniami, bo nie będzie przeznaczony pod pas drogowy. Cała reszta to zasłona dymna dla ludu. Pozdrawiam drogowców.



    Bardzo cenna informacja. I już działania niektórych osób stają się jasne!

  • Dark

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.02.2015 07:56 ~Dark

    A chcą jeszcze zrobić przejścia dla pieszych na powierzchni i zwężyć jezdnie hehehe

  • muniekkk

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.02.2015 04:05 ~muniekkk

    reff2~reff2

    mam pytanie, skoro Pan Powałka wie że programy sterowania są "niedobre" to dlaczego Tramwaje Warszawskie nie opracowały zamiennych??? Przecież to ich psi interes??? A może czekają na gwiazdkę z nieba. Proszę o wyegzekwowanie od TW zmiany programów!!!

    Czytaj zezrozumieniem. Głową murunie przebijesz, a taki mur to właśnie główny inżynier, a tak nawiasem mówiąc: niech ZTM dorzuvi jeszcze trochę więcej tramwaji i autobusów wtedy już kompletnie nie będzie jak jeździć.

  • Szemot

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.02.2015 02:59 ~Szemot


    bolo~bolo

    Jakby tramwaje w końcu dostały priorytet to by sie nie korkowały
    Marian~Marian

    Priorytet kosztem tramwajów jadących Marszałkowską czy Jana Pawła? Które tramwaje są ważniejsze?

    Kosztem Marszałkowskiej, to chyba oczywiste. To tam dochodzi do problemu a nie na skrzyżowaniu z J Pawła. Do tego Marszałkowską tramwajów jeździ mniej, z mniejszą częstotliwością oraz mniejszym potokiem pasażerów.

  • warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.02.2015 23:09 ~warszawiak

    warszawiak~warszawiak

    Przyczyną tych ciągłych korków są 3 linie autobusowe: 117, 128 i 175. Lewoskręt 117 z Marszałkowskiej w Aleje - pewny korek!
    Lewoskręt 117 z Alej w Nowy Świat - pewny korek. Lewoskręt 128 z Alej w Nowy Świat - pewny korek. Lewoskręt 175 z Alej w Nowy Świat - pewny korek. Te autobusy kilka razy dziennie SKUTECZNIE BLOKUJĄ ruch we wszystkich kierunkach od wielu lat. Zdarza się, że wszystkie trzy linie na raz blokują Aleje skręcając w Nowy Świat. Jakoś nasi 'reformatorzy' nie chcą tego faktu dostrzec mimo, że kilka razy o tym pisałem!

    Powinna być linia 171, a nie 117 (UPS! Literówka)

  • Marian

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.02.2015 22:52 ~Marian

    bolo~bolo

    Jakby tramwaje w końcu dostały priorytet to by sie nie korkowały

    Priorytet kosztem tramwajów jadących Marszałkowską czy Jana Pawła? Które tramwaje są ważniejsze?

  • Marian

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.02.2015 22:47 ~Marian

    Myślę że się poprawi jak Zielone Mazowsze zwęzi jezdnie do jednego pasa. I wymaluje się tam jeszcze przejścia dla pieszych.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »