Informacje

03.03.2019 16:42 RONDO DMOWSKIEGO

Prezydent kontra zastępca.
Spór o zebry w centrum

SERWISY:


- Miasto nie wycofuje się z przejść dla pieszych przy rondzie Dmowskiego – ogłosił prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski. Wcześniej media podawały, że jego zastępca jest gotowy do zablokowania tej inwestycji.

W weekend Rafał Trzaskowski opublikował na Twitterze wpis na temat planowanego wytyczenia przejść naziemnych na rondzie Dmowskiego.

"Będziemy realizować koncepcję"

"Mówię jasno - miasto nie wycofuje się z przejść dla pieszych przy rondzie Dmowskiego. Będziemy realizować koncepcję modernizacji zgodnie z przedstawionymi planami, które były omawiane z mieszkańcami Warszawy" - napisał prezydent Warszawy w weekend.

 

Odnosił się w ten sposób do doniesień medialnych na temat przyszłości przejść. "Gazeta Stołeczna" podała w sobotę, że odpowiedzialny za drogownictwo wiceprezydent Robert Soszyński przekazał dziennikarzom podczas nieoficjalnego spotkania podsumowującego sto dni nowych władz miasta, że nie podoba mu się ten plan i jest gotowy do zablokowania tych zmian.

Jak podaje dziennik, wiceprezydent przekonywał, że dodatkowe pasy oddalone od skrzyżowania nie są potrzebne, a przejścia podziemne wystarczą pieszym i... rowerzystom.

Za ile?

Z kolei w odpowiedzi z lutego na interpelację radnej miasta Agaty Diduszko-Zyglewskiej, Soszyński przekonywał, że trwają prace projektowe nad wprowadzeniem zebr. Mają zakończyć się w lipcu i dzięki nim poznamy "zakres i koszt przebudowy całego skrzyżowania ul. Marszałkowskiej i Alej Jerozolimskich".

"Określenie kosztów niezbędnych na wykonanie przebudowy skrzyżowania pozwoli na złożenie wniosku przez Zarząd Dróg Miejskich o przyznanie dodatkowych środków na przebudowę skrzyżowania" – wyjaśnił wiceprezydent.

Plany od lat

O wytyczeniu zebr na rondzie Dmowskiego władze miasta mówiły już pięć lat temu. Za takim rozwiązaniem opowiadał się ówczesny wiceprezydent stolicy Jacek Wojciechowicz. Później Zarząd Dróg Miejskich przekonywał, że przejść nie da się wytyczyć bez gruntownej przebudowy ronda.

Pod koniec 2016 roku do sprawy wróciła wiceprezydent Renata Kaznowska, która w tamtym czasie odpowiadała za drogownictwo w urzędzie miasta. Powstała koncepcja przebudowy ulicy Marszałkowskiej, Alej Jerozolimskich i przekształcenia ronda Dmowskiego w skrzyżowanie.

To kosztowana inwestycja, dlatego ratusz zdecydował, że na początek  na rondzie pojawią się przejścia dla pieszych. Mowa o czterech zebrach, które mają znaleźć się w odległości kilkudziesięciu metrów od skrzyżowania. Według tych planów przejścia miałyby się pojawić jeszcze w tym roku.

Rok temu na rondzie Dmowskiego pojawił się nowy asfalt. Drogowcy na wykonanie swoich prac wykorzystali weekend majowy:

ran/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • wertwert

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.03.2019 14:30 ~wertwert

    Panie Trzaskowski! Kto się pytł warszawiaków o te "zebry"? Jestem pełnoprawnym mieszkańcem śródmieści. Mnie nikt nie pytał. Jestem przeciwny tym zebrom. To będzie paraliż dla miasta!

    Jestem przeciwny tej niwestycji!

  • coraz głupsi ci aktywiści

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.03.2019 19:39 ~coraz…


    Ada_M~Ada_M

    "Będziemy realizować koncepcję modernizacji zgodnie z przedstawionymi planami, które były omawiane z mieszkańcami"

    Ciekawe ilu mieszkańców (z naciskiem na tych co bardzo często muszą tamtędy przejeżdżać, a nie raz czy dwa razy w roku) oprócz tzw. aktywistów wyraziło poparcie dla koncepcji realizowanej przez władze miasta.
    Czy miasto nie powinno być zainteresowane otwartym internetowym kanałem komunikacji /konsultacji ze swoimi mieszkańcami, by móc poznać ich preferencje i podejmować decyzje zgodnie z wolą większości, a nie tzw. aktywistów?
    Zapomniałem, że to postulat Kukiz'15, a nie PO.
    Zeus~Zeus

    Większość. Tylko buraki ze wsi co przyjeżdżają swoimi tanimi trującymi wrakami są przeciw przejściom dla pieszych. Dużo pomogłoby też wprowadzenie wyższych opłat za parkowanie.

    Chyba od niedawna w ratuszu pracujesz. Jeszcze się nie wyrobiłeś i smutne stare kawałki przeklepujesz :)

  • Karwowski

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.03.2019 18:52 ~Karwowski

    Dramatycznie zablokowany będzie transport publiczny. Ten udany całościowy system komunikacyjny projektowany był nie dla samochodów a wyłącznie dla ludu pracującego w komunikacji publicznej.Szlak metra już wtedy był uwzględniony.
    To końcówka lat 60 nadzorował osobiście tow. Wiesław, nikt nie śnił o prywatnych samochodach, a rowery komuniści słusznie uwzględniali, tylko w innych krajach, a nie w naszej strefie klimatycznej. Obecne propozycje są bardzo krótkowzroczne. Ruch w tym rejonie nie będzie malał tylko wzrośnie wraz zabudową Placu Defilad i terenów nad linią średnicową. Przypominam że za chwilę średnicówki nie będzie na kilka ładnych remontowo-kolejowych lat.

  • czerwone jest zdrowsze

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.03.2019 18:36 ~czerwone…

    Zastępca Prezydenta z poza układu to nie wie że tu jest realizowany każdy idiotyczny pomysł rowerowego aktywu.

  • Pruski

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.03.2019 18:32 ~Pruski

    Ona jest bardzo dobra ta koncepcja, tylko dlaczego on ma na sobie tęczową flagę?

  • Zeus

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.03.2019 17:44 ~Zeus

    Ada_M~Ada_M

    "Będziemy realizować koncepcję modernizacji zgodnie z przedstawionymi planami, które były omawiane z mieszkańcami"

    Ciekawe ilu mieszkańców (z naciskiem na tych co bardzo często muszą tamtędy przejeżdżać, a nie raz czy dwa razy w roku) oprócz tzw. aktywistów wyraziło poparcie dla koncepcji realizowanej przez władze miasta.
    Czy miasto nie powinno być zainteresowane otwartym internetowym kanałem komunikacji /konsultacji ze swoimi mieszkańcami, by móc poznać ich preferencje i podejmować decyzje zgodnie z wolą większości, a nie tzw. aktywistów?
    Zapomniałem, że to postulat Kukiz'15, a nie PO.

    Większość. Tylko buraki ze wsi co przyjeżdżają swoimi tanimi trującymi wrakami są przeciw przejściom dla pieszych. Dużo pomogłoby też wprowadzenie wyższych opłat za parkowanie.

  • dość chamstwa rowerzystów

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.03.2019 17:19 ~dość…

    Tak z ciekawości, a są tam DDRy żeby robić przejazdy przy pasach?
    Czy jak zwykle, Puchalski robi przejazdy rowerowe pomiędzy chodnikami by zachęcać, leniwych chamów na rowerach, do łamania prawa i jeżdżenia po chodnikach?

    Kiedy wreszcie skończy się to przyzwolenie, na rozjeżdżanie najsłabszych na chodnikach!

  • autobusoza

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.03.2019 16:38 ~autobusoza

    rowerpower~rowerpower

    Samochodoza już kwiczy, że korki. A sama te korki powoduje. Nie interesuje mnie, że korkotwory stoją w korkach, interesuje mnie za to, że można będzie normalnie przejść przez ulicę, bez kitrania się po kanałach jak jakiś szczur.

    Żebyście wy chociaż naprawdę na tych rowerach jeździli, a nie podjeżdżali 500 metrów na najbliższy przystanek i ładowali się razem z tym swoim wspaniałym rowerem do autobusu, tarasując drzwi, zajmując miejsce dla wózków inwalidzkich i wszczynając karczemne awantury z kierowcą :/
    Tak, ja już wiem, że rowerzystów nic nie interesuje. Nic i nikt poza własnym ego :/

  • Wesoły Motorniczy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.03.2019 16:31 ~Wesoły Motorniczy

    Bardzo fany projekt, jak widzę! :D
    Tramwaj najpierw będzie stał dwie minuty przed przejściem dla pieszych, potem wjedzie na przystanek gdzie będzie czekał kolejne dwie minuty na światło, a 100 metrów dalej postoi jeszcze dwie minuty przed następnym przejściem dla pieszych. Docelowy czas przejazdu dwóch przystanków między Kruczą i Dworcem centralnym: 10 minut (obecnie 4 minuty).
    Miasto rzeczywiście będzie wtedy dla pieszych, bo szybciej będzie pójść piechotą niż skorzystać z komunikacji miejskiej :)))
    W sumie to będą nas chyba mogli całkiem zlikwidować a w miejscu torów walnąć na przykład autostradę rowerową :D

  • Korkowiec

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.03.2019 15:55 ~Korkowiec

    Bardzo dobry przykład na to czym się różni fachowiec od populisty.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »