Informacje

01.10.2014 11:53 zadeklarowała podczas expose

Premier Ewa Kopacz: cała obwodnica Warszawy do 2020 roku

SERWISY:

Premier Ewa Kopacz zapowiedziała w expose, że obwodnica Warszawy zostanie domknięta do 2020 roku. Rok temu minister Sławomir Nowak zapewniał, że będzie to 2019.

- W latach 2014-2020 zbudujemy w Polsce 1770 km autostrad oraz dróg ekspresowych i 35 obwodnic za blisko 93 mld zł – zapowiedziała Ewa Kopacz. – Do użytku oddana zostanie cała obwodnica Warszawy – zapewniła premier.

Przypomnijmy: jeszcze we wrześniu 2013 roku, ówczesny minister transportu Sławomir Nowak, deklarował, że będzie to rok wcześniej. - Domknięcie ringu warszawskiego razem ze Wschodnią Obwodnicą Warszawy planujemy na 2019 rok.  Szacujemy, że będzie to kosztować 9 mld zł - mówił wówczas minister.

Zgodnie z podanym przez Nowaka harmonogramem, tunel i most POW powinny zostać zbudowane w latach 2015-2018, a estakada między 2016 i 2019. Zapewniał też, że budowa Wschodniej Obwodnicy Warszawy jest zabezpieczona finansowo.

Więcej o expose Ewy Kopacz na tvn24.pl.

Kolorem zielonym oznaczono na mapie istniejące odcinki. Kolorem czerwonym - odcinek przebudowywany. Przerywana czarna linia oznacza odcinki projektowane.

20 km POW

Na razie Południowa Obwodnica Warszawy ma 15 km długości. Można nią przejechać od węzła Konotopa (gdzie łączy się z trasami S8 i autostradą A2) do węzła Puławska. Docelowo trasa ma przejść tunelem pod Ursynowem, mostem nad Wisłą i połączyć się z trasą S17- Wschodnią Obwodnicą Warszawy. Dalej znów przejdzie w autostradę A2 na wschód.

PAP, wp//mz

Zdjęcie na stronie głównej: PAP/Radek Pietruszka, Wikipedia

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Barzo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.01.2015 23:48 ~Barzo

    Nie mieszkam na Ursynowie ale kibicuję tej inwestycji. Liczę, że poprawi ona życie kierowców odwiedzających Warszawę jak i mieszkańców. Ursynowiakom powinno zależeć aby trasa powstała jak najszybciej, ponieważ jej budowa da się im we znaki.

  • Barzo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.01.2015 23:46 ~Barzo

    Fajnym rozwiązaniem byłoby puszczenie obwodnicy przez Ursynów w zagłębieniu. Dzięki temu cały ruch jest poniżej poziomu pozostałych ulic. Dzięki temu pozostałe ulice można z powodzeniem przerzucić nad trasa bez potrzeby budowania wznoszących się wiaduktów. Widziałem takie rozwiązania w kilu europejskich miastach i sprawdzają się wg mnie świetnie.

  • efcg

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.10.2014 18:34 ~efcg

    Nie rozumiem po co komu ten tunel... Po pierwsze mieszkancy wiedzieli ze bedzie tam przebiegac obwodnica wiec nie maja prawa protestowac, po drugie to kolejne marnotrastwo pieniedzy... Tunel bedzie mega drogi a sama jego budowa dluga i uciazliwa szczegolnie dla mieszkancow ursynowa podobnie jak swietokrzyska tak i plaskowicka zostanie zamknieta na pare lat...
    Sama obwodnica i dotychczasowo wykonane prace na plus i choc nie podoba mi sie pomysl tunelu trzymam kciuki i czekam na otwarcie ;)

  • tramp

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.10.2014 12:51 ~tramp


    Legia~Legia

    Oby jak najszybciej zbudowali obwodnice ale muszą pamiętać o budowie nowych, szerszych dróg w centrum miasta
    stonka~stonka

    W centrum ulice się zwęża, parkingi likwiduje i wprowadza opłaty za parkowanie a nawet za wjazd. W zamian daje się efektywną komunikację zbiorową.

    No to czekam na efektywną komunikację zbiorową, bo reszta już zrobiona.

  • POW

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.10.2014 23:58 ~POW



    SparrovskySparrovsky

    Jak nie będzie tunelu, to mieszkańcy Ursynowa skutecznie zablokują POW. Mieszkam tu i wiem, jakie są nastroje. To będzie bunt społeczny na niespotykaną w historii Warszawy skalę.
    ursynów~ursynów

    Ja też z Ursynowa i codziennie krew mnie zalewa jak mam wyjechać i wjechać na Ursynów z ul. Puławskiej. W obie strony ciągnie nieprzrwany sznur aut ( głównie na słoickich rejestracjach ), a mieszkańcy nie mogą w normalnych warunkach dojechać do pracy, do domu. Jak zapytasz kogoś z Ursynowa to wszyscy mają szczerze dość tego pieprznika przy Puławskiej. Słoiki mają ułatwiony przejazd, Warszawiacy gehennę. Władze miasta zapomniały chyba, że Ursynów to nie Białołęka i mieszkają tu na szczęście nie tylko przyjezdni. Trzeba przypomnieć?
    slo~slo

    Jakie słoje? Przecież Ursynów to dzielnica słoików. Ze świeca szukać tam Warszawiaków.

    Zgadzam się - szczególnie na Kabatach ciężko o kogoś z Warszawy. Przyzwyczaili się do widoku na puste pola to wymyślili sobie trasę w tunelu zamiast poprowadzić ja normalnie i porobić kilka wjazdów. Później będą znowu marudzili że muszą do Puławskiej się ciągnąć a można by było jakoś połączyć to z KEN lub Rosoła.

  • Paweł

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.10.2014 23:34 ~Paweł

    Wszyscy mają dość korków, krytykują chore pomysły zwężania ulic a jak przyjdzie co do czego to i tak zagłosują na HGW. Nie rozumiem tego.

  • frugo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.10.2014 23:03 ~frugo

    Słoikowy Ursynów - nie jest i już nie będzie pępkiem świata! Od czasu otwarcia I Metra byliście w uprzywilejowanej sytuacji! Teraz sytuacja się zmienia-powstała II linia Metra-więc narzekacie! A co mają powiedzieć inne-bardziej poszkodowane dzielnice? Bez Metra,z kiepską komunikacją lub wąskimi ulicami? Wy macie KEN, Rosoła,Płaskowickiej, Ciszewskiego- to b.szerokie arterie o dobrej nawierzchni- o co wam jweszcze chodzi? Byle narzekać! OHYDA!!

  • johnny

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.10.2014 22:19 ~johnny

    Słoje słoje słoje. Jestem warszawiakiem i zamieszkuje na brudnie. Prowadzę własny interes i nie widzę żadnych problemów w przemiszczaniu sie w szczegulności że często przeprawiam się przes most grota. Wystarszy topografia warszawy .

  • qaz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.10.2014 17:05 ~qaz

    i co z tego że zbudujecie? zbudujecie za srodki podatnika a potem obsługe oddajecie jakieś swojej firmie która zbiera kase a podatnik znowu płaci, zysk z tego mierny zamiast zrobić winiety to oczywiscie kombinuje sie zeby jakas tam firma wyrwała kase

  • hahahaha

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.10.2014 15:54 ~hahahaha

    stonka~stonka

    W centrum ulice się zwęża, parkingi likwiduje i wprowadza opłaty za parkowanie a nawet za wjazd. W zamian daje się efektywną komunikację zbiorową.

    Gdzie ty takie bajki czytasz? widziałeś jak wyglądają centra niemieckich miast? autostrady i szerokie ulice przecinają centrum. W londynie który wszyscy eko-rowerzyści-pajace dają jako przykład przyjaznego miasta chcą wybudować w centrum podziemną autostradę. Podziemną bo na powierzchni już nawet ścieżko rowerowe się nie mieszczą przez to, że londyn jest absurdalnie ciasnym miastem. Jak nie wierzysz to poczytaj w internecie, że nowe ścieżko rowerowe w londynie będą umieszczone na wiaduktach nad torami kolejowymi. A pola elizejskie w paryżu mają po 4 pasy w każdą stronę i masę parkingów, więc gdzie te zwężenia i likwidacja parkingów?

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »