Informacje

16.07.2013 06:44 "Tu chodzi o zdrowie mieszkańców"

Praga bez ciężarówek?
Radni piszą do prezydent

SERWISY:

Radni Pragi Północ chcą się pozbyć z dzielnicy samochodów ciężarowych. O pomoc proszą prezydent Warszawy.

- Tu chodzi przede wszystkim o zdrowie mieszkańców Pragi. Mam na myśli nie tylko wypadki, ale również hałas i spaliny samochodów ciężarowych. Trzeba także pamiętać, że to właśnie tu zachowała się zabudowa z XIX wieku, którą powinniśmy chronić - wyjaśnia Paweł Lisiecki, radny Pragi Północ.

- Najlepszym przykładem jest ul. Szwedzka, która codziennie jest rozjeżdżana przez tiry. Już w zeszłym roku rozmawialiśmy o wprowadzeniu tam zakazu dla ciężarówek. Miejski inżynier ruchu na jednym ze spotkań nawet złożył deklarację, że taki zakaz będzie wprowadzony, ale później Zarząd Dróg Miejskich wycofał się z tej obietnicy – mówi Lisiecki.

Strefa ograniczonego ruchu

Dlatego samorządowcy przyjęli właśnie stanowisko, w którym zwracają się do Hanny Gronkiewicz-Waltz o ustanowienie już nie jednej ulicy, ale całej dzielnicy strefą ograniczonego ruchu dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 5 ton.

- Praga Północ jest jedną z centralnych dzielnic miasta stołecznego Warszawy o śródmiejskim charakterze, a zgodnie z zapisem „Strategii Zrównoważonego Rozwoju Systemu Transportowego Warszawy do 2015 roku i na lata kolejne, w tym Zrównoważonego Planu Rozwoju Transportu Publicznego”, w obszarze ścisłego centrum występują ograniczenia w ruchu pojazdów o masie całkowitej 5 lub 10 ton. Jak do tej pory zapis ten został w pełni zrealizowany jedynie na obszarze dzielnicy Śródmieścia m. st. Warszawy – piszą radni w uzasadnieniu uchwały.

Zakaz z wyjątkami?

- Jeżeli dobrze pamiętam, to w Śródmieściu są wyznaczone pewne drogi, którymi mogą poruszać się ciężarówki. Podobnie mogłoby być u nas. Trzeba przecież pamiętać o zakładach pracy, czy np. centrum handlowym Warszawa Wileńska, gdzie muszą dojeżdżać pojazdy z dostawą – proponuje Lisiecki.

Jak dodaje, w trakcie rozmów pojawił się m.in. pomysł, by urzędnicy wydawali przepustki firmom, które będą musiały dojechać np. z towarem. - Nie wszyscy byli jednak zwolennikami takiego rozwiązania. W każdym razie nie może być tak, że cała dzielnica jest rozjeżdżana przez ciężarówki – podkreśla radny.

par//ec

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • NIKT

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.07.2013 19:44 ~NIKT

    Jaaa~Jaaa

    "Praga Północ jest jedną z centralnych dzielnic miasta stołecznego Warszawy o śródmiejskim charakterze"

    :-)

    give me a break, haha :-)

    W "Śródmiejski charkater" Pragi czy innego Grochowa to może uwierzy jakiś naiwny przyjezdny


    Jakbyś chciał wiedzieć, to obie Pragi - Płn i Płd należały kiedyś administracyjnie do dawnej gminy Centrum. Naucz się troche historii bo tak wychodzisz na słoika.

    SŁOIKU !

    Pozatym - nawet jak byłaby to Białołęka czy też Wawer, to i tak nie ma tam miejsca dla TIR-ów. Miejsce ciężarówek jest na torach i na obwodnicach.

  • nie prawda222

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.07.2013 18:43 ~nie prawda222

    - koszty: bus kosztuje ok 40% stawki za naczepę czyli mamy odpowiednio 640% zwiększony koszt transportu dla ładunków ciężkich lub 240 % zwiększony koszt transportu dla ładunków objętościwych - Kto zapłaci za uśredniając 440% zwiększone koszt transportu? Odpowiedź: zawsze za wszytko na końcu płaci klient, czyli równeiż mieszkańcy Warszawy.
    -Koszty cz.2 wzrośnie kilkakrotnie zapotrzebowanie na busy, więc stawki poszybują ostro do góry, a nadal w pierwszej fazie będzie zdecydownaie za mało aut o DMC 3,5 tony by przewieźć potrzebną do życia Warszawie ilośc towaru. Wtedy gdy jescze rynek przewozowy nie przystosuje się do tak dużego zapotrzebowania na busy stawka za busa bez porblemu przekroczy stawke na naczepę i za ten wzrost również na końcu zapłaci klient.
    -mamy już ograniczenia 7:00 10:00 i 16:00 - 20:00 i one już poważnie ograniczają możliwość poruszania się w najbardziej zatłoczonej strefie logistycznej w Polsce.

    Moja propozycja:
    Zróbmy tak jak mówice zakaz do DMC 3,5 tony. Wrócimy do tematu szybciej niż nam się wydaje - gwaratuje.

    Pozdrawiam, szerokości.

  • nie prawda222

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.07.2013 18:42 ~nie prawda222

    Witam wszytkich,
    Przejdę od razu do rzeczy:
    -żadne auto ciężarowe nie wjeżdża do stolicy ani żadnego innego zatłoczonego miasta bez powodu (nikt nie lubi stać w korkach, tracić czas który w transporcie jest bezcenny, ani psuć noromę spalania, co jest zdecydowanie najsilniejszym argumentem w tej branży głównie dla kierowców) wjeżdżają tylko gdy mają rozładunek w mieście, bądź w bezpośrednich obrzeżach.
    - dlaczego w stolicy i jej rewirach są rozładunki? - nie zawsze z powodu towarów, które są dla rewiru Warszawskiego (chodź jest to większość towarów) To są miejsca przeładunkowe towarów z zachodu i połódnia Europy na Rosję i inne kraje wschodnie i analogicznie w przeciwnym kierunku.
    -pomysł o mniejszych autach: naczepa zabiera 24 tony i ok 80m3, czyli ok 16 busów DMC 3,5 tony o ładownośi bardzo optymistycznie 1,5 tony (by zabrać tyle samo wagi) bądź ok 6 takich busów (by zabrać taką objętość towaru).
    -Pytanie: Jedna naczepa na światłach czy uśredniając 11 busów?

  • Jaaa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.07.2013 10:02 ~Jaaa

    "Praga Północ jest jedną z centralnych dzielnic miasta stołecznego Warszawy o śródmiejskim charakterze"

    :-)

    give me a break, haha :-)

    W "Śródmiejski charkater" Pragi czy innego Grochowa to może uwierzy jakiś naiwny przyjezdny

  • NIKT

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.07.2013 09:55 ~NIKT

    TIRY NA TORY !!!
    TIRY NA TORY !!!
    TIRY NA TORY !!!
    TIRY NA TORY !!!
    TIRY NA TORY !!!
    TIRY NA TORY !!!
    TIRY NA TORY !!!

  • World

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.07.2013 08:06 ~World

    Temat już ogólnie mocno nie aktualny! Po oddaniu Trasy Toruńskiej po modernizacji do parametrów drogi ekpsresowej już tylko jakiś desperat będzie jechać ciężarówką przez ul. Szwedzką... Dopóki nie było ekspresówki, to faktycznie było pełno ciężarówek i bynajmniej nikt nie pałał chęcią tam jechać by podziwiać zabytkową Pragę. A wynikało to jak zwykle z biedoty tego kraju czyli braku dróg alternatywnych. Trasa Toruńska jest doskonałym przykładem do tego, że im więcej dróg, tym lepiej dla wszystkich :)

  • NIKT

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.07.2013 07:53 ~NIKT


    NIKT~NIKT

    Oczywiście że wolimy. Z tym że nie 10 po 1 tonie tylko 4-5 po 2-2,5 tony. DMC 3,5t. Widziałeś coś takiego Panie straszak?

    Pozatym wolimy nawet 10 po 1 tonie - przynajmniej kolein nie będzie i remontów co rok. Oszczędność jak znalazł.
    Wojciech~Wojciech

    Też bym wolał omijać warszawe bo mi ciasno, ale nie ja siedzę na górze aby to zmienić. Iveco daily waży 2300 kg więc zostanie ci około 1 tony ładunku ( dolicz wagę paliwa, kierowcy, itp ). Wg mnie pomysł jest nieralny w Polsce bo molochy nie mogą sobie na to pozwolić. Ale trzymam kciuki za stolicę.



    Co mnie obchodzi że "molochy" nie mogą sobie na to pozwolić. Te "molochy" to wniosły więcej złego do tego kraju niż dobrego:
    1) pozbawiają małych przedsiębiorców pracy
    2) zatrudniają za grosze i wymagają nie wiadomo co
    3) stosują dumping cenowy niszcząc rodzimych producentów
    4) w większości jest to kapitał obcy
    5) wytwarzają u ludzi idiotyczną modę na spędzanie czasu w rodzinnym gronie w markecie
    6) ich dostawcy dowożą towar TIR-ami niszcząc infrastrukturę. Przypomnę że 1 przejazd TIR-a niszczy nawierzchnię w stopniu równym 100 000 przejazdów samochodów osobowych.

    i gdzie te plusy ? jak dla mnie same minusy !

    Jak dla mnie te wszystkie "molochy" to można zamknąć. Nie mamy z tego żadnego pożytku - same minusy. Jedyną przewagą nad straganami jest dach nad głową. Ale przecież straganiarze też mogą sobie zbudować hale.

  • slimak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.07.2013 07:06 ~slimak

    da63x7~da63x7

    jestem kierowcą tira. dobra prosze o zakaz wjazdu dla ciezarówek.... jestem ciekaw czym beda jeść, zapotrzeboweanie usług

    Sztućcami. :D Nikt nie każe dostarczać towaru 40t ciężarówką. Spokojnie wystarczą pojazdy o DMC <12ton.

  • scooter

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.07.2013 00:10 ~scooter

    Wawka~Wawka

    ~kierowca

    To chyba praga polnoc chce byc bez jedzenia jak nie mozemy wjezdzac..a dostawczak wam nie dowiezie tyle ile my!
    Jakos pieczywo można dostarczać dostawczakami. A TIR "Biedronki" na wąskiej, osiedlowej uliczce Lawinowej w Miedzeszynie to chyba nieporozumienie. On tam musi wykonac manewr podjazdu 90* do Lawinowej co trwa dosyć długo i blokuje te ulicę powodując zagrożenie dla samochodów wjeżdżających w Lawinową z Patriotów. 5-ciotonówką też można dowieźć towar. A te TIR-y na Szwedzkiej nie wiozą pieczywa ani pomidorów do Warszawy tylko śmigają na Białystok. Niestety, Warszawa jest jedną z nielicznych stolic bez obwodnicy z prawdziwego zdarzenia.

    Ja chcę jeszcze zakazu w Śródmieściu, na Woli, Ochocie, Żoliborzu, Mokotowie, Pradze Południe oraz w tych innych nowych dzielnicach, których nawet nazw nie znam ( bo dla mnie Warszawa ma tylko siedem dzielnic).

  • scooter

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.07.2013 23:58 ~scooter


    NIKT~NIKT

    TIRY NA TORY !!!
    TIRY NA TORY !!!
    TIRY NA TORY !!!
    TIRY NA TORY !!!
    TIRY NA TORY !!!
    TIRY NA TORY !!!
    TIRY NA TORY !!!
    TIRY NA TORY !!!
    TIRY NA TORY !!!
    TIRY NA TORY !!!
    TIRY NA TORY !!!

    Wojciech~Wojciech


    Najlpierw muszą być tory ...
    A potem i tak byś narzekał, że musisz stać w korku bo jedzie lokomotywa która wiezie 200 naczep.


    Zapewniam cię, że nie będę narzekał jak przed tym przejazdem będą tylko samochody osobowe.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »