Informacje

19.06.2011 07:45 prywatyzacji spółki

Powiedzą, ile warte są Koleje Mazowieckie

SERWISY:

Władze Mazowsza ogłosiły przetarg na wybór firmy, która oceni wartość Kolei Mazowieckich. To jeden z pierwszych kroków do przygotowania prywatyzacji kolejowej spółki.

To, że Urząd Marszałkowski chce w tym roku wyłonić firmę, która oszacuje wartość spółki oraz doradzi w kwestiach prywatyzacyjnych, pisaliśmy na tvnwarszawa.pl w połowie kwietnia.

Ogłoszony właśnie przetarg to jeden z pierwszych kroków, by sprywatyzować kolejową spółkę, której wartość księgowa oceniana jest na 100 milionów złotych. Ile naprawdę jest warta, oceni właśnie firma, którą wybiorę władze Mazowsza.

Opóźniona prywatyzacja

Podejście do prywatyzacji trwa od 2010 roku. Najpierw radni sejmiku wojewódzkiego wyrazili zgodę na rozpoczęcie działań przedprywatyzacyjnych. W styczniu 2011 roku marszałek Mazowsza Adam Struzik potwierdził, że pierwsze pieniądze z prywatyzacji na koncie województwa znajdą się jeszcze w tym roku.

Jednak w kwietniu perspektywa zastrzyku gotówki do budżetu się oddaliła. Władze województwa zaproponowały przesunięcie prywatyzacji na rok 2012. Radni sejmiku wyrazili na to zgodę.

bf/par

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Aga

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.11.2011 09:36 ~Aga

    Zgadzam się że PKP to bród i smród a SKM czystość i kultura jazdy czy może SKM jest z innej planety

  • Andre

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.11.2011 08:32 ~Andre

    Kolej Miejska to bród i smuród jechałem dzisiaj do pracy w tak brudnym wagonie jakby co najmniej nie był sprzątany rok, siedzenia wyglądały tak jakby były przewożone ziemniaki luzem a po rozładunku uzyto tego wagonu do przewozu ludzi i jeszcze chcą od ludzi biletu teraz bydło ma lepszy komfort jazdy

  • Jancio

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.06.2011 12:44 ~Jancio

    Proponuję sprywatyzować samorządy lokalne:) zyskamy jekiś 3 mld??? gminy, powiaty, województwo mazowieckie, dzielnice. Jeden ogórno narodowy przetarg na zarządzanie miastem, powiatem przez duże spółki prawa handlowego. Za bankructwo karcer i łagr. AA nie samorządy nie mogą zbankrutować. Szacuję że w adminstracjach samorządowych województwa mazowieckeigo różnych sotpni pracuje już z 80.000 ludzi (nie licząc spółek komunalnych).

  • Jancio

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.06.2011 12:40 ~Jancio

    100 mln to chyba 1/5 taboru koleji jest warta?

  • korektor_

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.06.2011 20:01 ~korektor_

    ~FAGO : chyba masz 110 % racji Koleszszko. Dawno nie czytałem tak dobrze udokumentowanej analizy ekonomicznej opartej na głębokiej wiedzy teoretycznej i praktycznej autora.

  • korektor_

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.06.2011 19:56 ~korektor_

    "...Ile NAPRAWDĘ jest warta, oceni właśnie firma, którą wybiorą władze Mazowsza. ..." To chyba w tej firmie musi pracować Bóg Wszechmogący :)
    Firma może OSZACOWAĆ za ile "na dzień dzisiejszy" można KM ożenić.
    PS. dlaczego nie ma nic o LLU i słoikach ? Do dzieła lemingi !

  • CityCenter

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.06.2011 10:02 CityCenter

    Drodzy forumowicze!
    Od jakiegoś czasu cenzorzy tvn wawa na wzór cenzorów carskich banują wszystko, co nie jest zgodne ze słuszną POlityką. Dość tego!

  • FAGO

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.06.2011 09:24 ~FAGO

    Ale po co mają mówić ile są warte koleje mazowieckie. Przecież ja już wiem ile są warte. Są gówno warte.

  • Milton

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.06.2011 00:53 ~Milton

    I bardzo dobrze. Może wreszcie zacznie zarabiać. Niech biorą przykład z New Jersey Transit. też tak zaczynali jak Koleje Mazowieckie, a teraz są prężniejsze jak państwowy Amtrak. Oczywiście PiS będzie przeciw, bo chciałby obsadzić spółkę swoimi towarzyszami i wydrenować z pieniędzy jak to zrobili Kaczyńscy z Ekspresem Wieczornym.

  • ~febuar

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.06.2011 21:38 ~~febuar

    Oj ludzie nie przesadzajcie ... Woj. mazowieckie chce na szybko kasę to ją dostaną. A czy dla pasażerów będzie korzystne? Pewnie kupią ją jakieś koleje państwowe (np. czeskie, włoskie itp.), a one są dobrze zarządzane [tylko trzeba mieć nadzieje, że zastrzeżą w umowie, że tabor nie może być sprzedany/wykorzystywany poza maz.].

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »