Informacje

01.08.2013 09:38 Południowa Obwodnica Warszawy otwarta nocą

POW już przejezdna

SERWISY:

Do późnych godzin wieczornych trwały prace przy otwarciu odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy. Kilka minut przed 23:00 drogowcom udało się wpuścić na trasę kierowców.

- Pierwsze samochody przejechały kilka minut przed godziną 23 - potwierdził Marcin Gula, reporter tvnwarszawa.pl.

Chodzi o fragment pomiędzy węzłem Konotopa a al. Krakowską. Początkowo Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informowała, że trasę uda się oddać do użytku przed godziną 22. Jednak do ostatniej chwili trwało przestawianie znaków na całej długości otwartego odcinka.

Uzupełnili dokumentację

Od wtorkowego poranka trwało uzupełnianie dokumentacji. Po południu na POW pojawili się inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego. - Kontrola obowiązkowa zakończyła się pozytywnie. Możliwe jest wydanie pozwolenia na użytkowanie – poinformował po godzinie 17.00, w rozmowie z tvnwarszawa.pl, Jaromir Grabowski z WINB.

Dokument został wystawiony i podpisany około godziny 19.00.

Jak pojadą kierowcy?

Otwarty fragment Południowej Obwodnicy Warszawy łączy autostradę A2 i trasę S8 z aleją Krakowską czyli wylotówką na Kraków i Katowice. Na razie można na niego wjechać tylko w dwóch miejsach: na skrzyżowaniu z al. Krakowską i na węźle Konotopa.

Kierowcy jadący z zachodu (autostradą A2) lub z północnego-wschodu (trasą S8) na węźle Konotopa mogą teraz wjechać na trasę S2 i pojechać na wschód. Po drodze miną dwa węzły, które na razie są zamknięte - skrzyżowanie z Al. Jerozolimskimi z przyszłą trasą Salomea-Wolica (nową wylotówką na Kraków i Katowice). Sześciokilometrowy odcinek kończy się na skrzyżowaniu z Al. Krakowską.

Ze względu na budowę pozostałych węzłów, na trasie obowiązuje tymczasowe ograniczenie prędkości do 70 km/h lub nawet do 50 km/h.

- Docelowa organizacja ruchu zostanie wprowadzona, gdy GDDKiA otrzyma pozwolenie na użytkowanie całej trasy, a wykonawca zakończy wszystkie prace. Wtedy na S2 będzie wprowadzona prędkość dopuszczalna 120 km/h - wyjaśniła Agata Brojanowska-Aleksandrowicz z GDDKiA.

Kiedy kolejny odcinek?

Jesienią, po otwarciu kolejnego odcinka, S2 będzie można dojechać na lotnisko Okęcie i do ulicy Puławskiej.

- Do końca sierpnia oddany zostanie fragment trasy od Al. Krakowskiej do lotniska Chopina. Będzie to kolejny około 5-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej, który zapewni połączenie z węzłem Marynarska oraz bezproblemowy dojazd na lotnisko od strony Poznania. Z kolei we wrześniu planowane jest otwarcie ostatniego około 2-kilometrowego fragmentu POW" - czytamy na stronie GDDKiA.

Docelowo trasa ma przejść tunelem pod Ursynowem, mostem nad Wisłą i połączyć się z trasami S17 oraz Wschodnią Obwodnicą Warszawy. Dalej znów przejdzie w austradę A2 na wschód.

Budowa węzła Konotopa - tu spotkają się trasa S8, Południowa Obwodnica Warszawy i Autostrada A2 (nagranie archiwalne):

 

 

ran/roody/wp/bf//mz

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • major_bien

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.08.2013 16:44 ~major_bien

    kiedy dalszy odcinek do Okęcia!!??

  • Piotr

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.08.2013 22:39 ~Piotr

    Niby jedzie się fajnie, ale jak na moje oko w jednym miejscu jest tragiczny błąd architektoniczny drogi. Mianowicie, jadąc od strony Okęcia, chcąc zjechać w Konotopie z S2 w prawo w S8 jezdnia jest nachylona w złą stronę, tj tak: /, a powinno być raczej tak: \. Poczekam do zimy; obstawiam, że jak zrobi się ślisko to będą tam wszyscy wypadać z zakrętu :(

  • Pawel

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.08.2013 14:57 ~Pawel



    mmm~mmm

    A na co komu tramwaj do Piaseczna?
    A kto miałby za niego zapłacić. Chyba nie Warszawa.
    PYRY~PYRY


    To dlaczego zlikwidowałeś trolejbusy do Piaseczna? Piaseczno, Ursynów i Mokotów potrzebują
    tramwaju jak powietrza!

    alex~alex

    Chyba bardziej uzasadniona ekonomicznie była by dobudowa naziemnego odcinka torowiska I linii metra od STP Kabaty do Piaseczna, tymbardziej że po drodze jest las, nie trzeba burzyć domów i wykupywać gruntów.


    Las, który jest rezerwatem.
    Do tego bezsensem jest prowadzenie kolejki miejskiej przez niezurbanizowane tereny.

  • kaskozorzec

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.08.2013 16:38 ~kaskozorzec

    Bo tramwaj nie stoi w korku w przeciwieństwie do miliona samochodów które wjeżdżają od tamtej strony?
    Do Janek też by sie przydał. A kto by płacił?
    Głupie pytanie. Ja słoik szybko kupię bilet na drugą strefę aby nie stać 1h w korku pomiędzy jankami a okęciem.

    mmm~mmm

    A na co komu tramwaj do Piaseczna?
    A kto miałby za niego zapłacić. Chyba nie Warszawa.

  • ramcex

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.08.2013 16:22 ~ramcex

    Czekałem na POW przez ponad 30lat :), ah żeby dopiero teraz otworzyli, ale w końcu jest... no comments

  • alex

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.08.2013 14:00 ~alex


    mmm~mmm

    A na co komu tramwaj do Piaseczna?
    A kto miałby za niego zapłacić. Chyba nie Warszawa.
    PYRY~PYRY


    To dlaczego zlikwidowałeś trolejbusy do Piaseczna? Piaseczno, Ursynów i Mokotów potrzebują
    tramwaju jak powietrza!


    Chyba bardziej uzasadniona ekonomicznie była by dobudowa naziemnego odcinka torowiska I linii metra od STP Kabaty do Piaseczna, tymbardziej że po drodze jest las, nie trzeba burzyć domów i wykupywać gruntów.

  • preczHGW

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.08.2013 09:54 ~preczHGW

    Ja się pytam JAK DŁUGO JESZCZE?
    ~nie głosuję na hgw

    Kolejny sukces PO i HGW. Będą premie, brawo brawo , zapomniano o hucznym bankiecie i przecięciu wstęgi, ale nic to jest prenmia na koncie i pensja za rok opóżnienia.

    Bankiet i wstęgi to były jak Kaczor otwierał 4km nowej drogi,jedyne 4km za Jego rządów.Dziennikarzy to było więcej niż wcześniej ludzi na budowie.

  • PYRY

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.08.2013 01:06 ~PYRY

    mmm~mmm

    A na co komu tramwaj do Piaseczna?
    A kto miałby za niego zapłacić. Chyba nie Warszawa.


    To dlaczego zlikwidowałeś trolejbusy do Piaseczna? Piaseczno, Ursynów i Mokotów potrzebują
    tramwaju jak powietrza!

  • stara unia

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.08.2013 01:00 ~stara unia

    dudu~dudu

    Korek na trasie katowickiej wydłużył się już do Janek. POW jedzie kilka samochodów na godzinę, a katowicką tysiące na minutę, ale priorytet na rondzie gdzie łączy się POW z katowicką ma POW.
    Oczywiście myśliciele z GDDKiA oraz inżynier Galas tego nie przewidzieli.

    W Polsce kasuje się od zleceń (czytaj kupionych przetargów) i "oddanych" kilometrów.
    Za myślenie w Polsce nikt nie płaci.
    Za bezmyślność i drożyznę mam nadzieję, że upomni się UE.

  • dudu

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.08.2013 22:52 ~dudu

    Korek na trasie katowickiej wydłużył się już do Janek. POW jedzie kilka samochodów na godzinę, a katowicką tysiące na minutę, ale priorytet na rondzie gdzie łączy się POW z katowicką ma POW.
    Oczywiście myśliciele z GDDKiA oraz inżynier Galas tego nie przewidzieli.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Samotne auto pośród błękitu. "Trudno komentować głupotę"

Samotne auto pośród błękitu. "Trudno komentować głupotę"

Elegancki samochód osobowy stojący samotnie pośrodku wielkiej plamy błękitu wypatrzył jeden z naszych czytelników. Wysłał zdjęcia na Kontakt 24. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »