Informacje

23.05.2016 08:45 decyzje podejmie miasto

Potężny parking nad POW.
Dwa projekty dla Ursynowa

SERWISY:

Nad tunelem POW na Ursynowie mogą powstać parkingi podziemne - dowiedział się nieoficjalnie portal tvnwarszawa.pl. Dotarliśmy do szczegółów dwóch zaproponowanych miastu projektów. - Jesteśmy w trakcie sprawdzania możliwości technicznych - zaznacza Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent Warszawy.

Sytuacja z miejscami parkingowymi po wybudowaniu tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy na Ursynowie ma się znacznie pogorszyć. Zlikwidowane zostanie ponad 500 miejsc do parkowania samochodów.

O możliwość wybudowania w tej okolicy podziemnego parkingu od dawna dopytywali mieszkańcy, radni i przedstawiciele dzielnicy. Jak nieoficjalnie dowiedział się portal tvnwarszawa.pl stworzenie nad tunelem parkingów jest możliwe. Z naszych informacji wynika, że firma Astaldi (wykonawca POW) zaproponowała już nawet wstępne projekty, ale ostateczną decyzję ma podjąć miasto.

Dwa warianty

Parking podziemny miałby powstać nad tunelem POW, w pobliżu stacji metra. Mówi się nawet o wyznaczeniu w tym miejscu strefy "P+R". Dotarliśmy do szczegółów dwóch zaproponowanych miastu wariantów.

Pierwszy to budowa dwupoziomowego parkingu o wielkości 29 600 metrów kw. Zlokalizowany pomiędzy ul. Braci Wagów a Lanciego mieściłby 1200 samochodów. Parking składałby się z dwóch oddzielnych części. Pierwsza byłaby usytuowana pomiędzy ul. Braci Wagów a al. KEN, druga pomiędzy al. KEN a Lanciego.

Z kolei wariant drugi pomieściłby łącznie blisko 2 tys. samochodów. To ogromny parking o łącznej wielkości 47 100 metrów kw. Całość znajdowałaby się na blisko kilometrowym odcinku od ul. Stryjeńskich aż do 150 metrów za ulicą Lanciego.

Za pierwszą opcje miasto musiałoby zapłacić prawie 50 mln zł netto, za drugą prawie 70 mln zł. Decyzja ma zostać podjęta jeszcze w maju.

"Sprawdzamy możliwości techniczne"

O możliwość wybudowania parkingów podziemnych na Ursynowie zapytaliśmy urząd miasta oraz GDDKiA.

- Jesteśmy w trakcie sprawdzania możliwości technicznych - odpowiedział w rozmowie z tvnwarszawa.pl Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent Warszawy. - Musimy sprawdzić w jakiej odległości od metra miałby znajdować się parking, ocenić czy jest w tym miejscu potrzebny i przede wszystkim sprawdzić, ile to będzie kosztować - dodaje.

To, że budowa parkingu na Ursynowie jest możliwa potwierdza też rzecznik GDDKiA Jan Krynicki. - To sprawa otwarta. Należy jednak pamiętać, że jesteśmy dopiero na etapie projektowania - kwituje.

Budowa da się we znaki mieszkańcom

Tunel budowany w ramach Południowej Obwodnicy Warszawy ma liczyć 2,3 km długości. Będzie przebiegał wzdłuż ulicy Płaskowickiej, pod al. KEN i pierwszą linią metra, aż za ul. Nowoursynowską. Tam w rejonie skarpy ursynowskiej kierowcy wjeżdżać będą na węzeł Ursynów-Wschód.

Budowa tunelu da się we znaki mieszkańcom Ursynowa. Część ulic zostanie zamknięta, a tereny wzdłuż Płaskowickiej staną się wielkim placem budowy.

>> ZOBACZ GDZIE POWSTANIE TUNEL NA URSYNOWIE<<


Klaudia Ziółkowska

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • mieszkaniec

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.06.2016 19:45 ~mieszkaniec

    Tom~Tom

    Mózg sobie odblokuj "mieszkańcu". Na tą trasę czekają dziesiątki tysięcy ludzi od wielu lat. Nie ma to jak patrzenie na czubek własnego nosa.

    A pewnie dziesiątki tysięcy wręcz przeciwnie!
    Nie ma to jak patrzenie na czubek własnego nosa. :)

  • Tom

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.06.2016 09:04 ~Tom

    Mózg sobie odblokuj "mieszkańcu". Na tą trasę czekają dziesiątki tysięcy ludzi od wielu lat. Nie ma to jak patrzenie na czubek własnego nosa.

  • kibic

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.06.2016 19:15 ~kibic

    Precz z POW!!!!!!!

  • mieszkaniec

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.05.2016 10:38 ~mieszkaniec

    Jakby można było zablokować tę całą budowę POW!!!!!!!

  • głos rozsądku

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.05.2016 13:46 ~głos rozsądku

    rozwiązanie problemu parkingów jest proste i tanie - druga kondygnacja powyżej wszystkich osiedlowych parkingów - możliwe technicznie i pizwalające na rozproszenie miejsc parkingowych na ursynowie. parkingi podziemne nad pow to pomysł absurdalny i bardzo kosztowny- no chyba, że o to chodzi, żeby ktoś mógł godnie zarobić, oczywiście kosztem podatników

  • głos ursynowa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.05.2016 15:19 ~głos ursynowa

    proponuję jeszcze prezydentowi warszawy rozważenie centrów handlowych w poziomie terenu, może jeszcze hurtownie i magazyny - niestety poroniony pomysł. parkingi spowodują skoncentrowanie ruchu miejskiego na niewielkim obszarze, w w okolicznych kilku ulicach, będzie gorzej niż podczas budowy POW-u - ludzie decydenci opamiętajcie się

  • inżynier

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.05.2016 15:11 ~inżynier

    Parkingi podziemne nad tunelem POW to nieodpowiedzialna koncepcja i rozwiązanie technicznie wątpliwe. Budowa, utrzymanie i eksploatacja - kosztowna i bez merytorycznego uzasadnienia. Już jeden chory P+R na ursynowie powstał - świeci pustkami, inżynierowie i analitycy ruchu nie przewidzieli ? a gdzie miałyby powstać wyloty z tych nowych parkingów, przy prostym założeniu, że z rana i po południu ludzie jadą do pracy czy domu - decyzja o powstaniu parkingów według koncepcji Astaldi spowoduje gigantyczny korek samochodowy w samym centrum Ursynowa - CHORY POMYSŁ /przy jednoczesnym połączeniu Wilanowa i okolicznych wiosek warszawskich z ursynowem
    zlikwidowano by 500 miejsc a stworzono 2000 po co ? za czyje pieniądze, kto zyska nie mieszkańcy a włoska firma Astaldi - oto całą tajemnica, nie jest to pomysł dla mieszkańców, czas mocno się zorganizować

  • okoliczny

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.05.2016 01:36 ~okoliczny

    Chciałbym tu na forum powiedzieć, co o tej całej POW i GDDKiA sądzę, ale gdybym się wypowiedział, to mogłoby to się skończyć oskarżeniami i sądem. Szkoda.:-(

  • architekt

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.05.2016 01:28 ~architekt

    No właśnie, mieszkam przy Stryjeńskich, a nieopodal, w rejonie, gdzie dziś chce się pakować, choć potrzebny, węzeł Ursynów-Wschód to przed II wojną światową ciotka mojej babci miała duże gospodarstwo z równie dużą stadniną koni.

  • ortola

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.05.2016 21:12 ~ortola


    WOD1~WOD1

    POW powinien biec po powierzchni ziemi tak jak było to planowane od ponad 40 lat (myslicie że rezerwa gruntowa to skąd się wzieła??). Wówczas nie byłoby problemu
    z budową jakichś tam parkingów. Problem polega na tym, że ludzie kupują mieszkania nie interesując się co jest planowane w ich okolicy a potem jest płacz i zgrzytanie zębami. Decyzję o budowie tunelu uważam za skandaliczną (góra publicznych pieniędzy zostanie wydana aby garstka osób miała trochę ciszej) i bezzasadną (można było zbudować ekrany półtunelowe jak na Bródnie i nie potrzebny byłby tunel
    n4fa9s~n4fa9s

    Niestety zgadzam się. Lokalizacja POW już teraz przecięła wile miejscowości i wymusiła zmianę sposobu poruszania się osób mieszkających w jej otoczeniu. Dlaczego wyjątek jest robiony dla Ursynowa? Wybudowanie drogi na powierzchni i przejazdów i przejść nad nią zmieniłoby diametralnie koszt inwestycji i czas jej realizacji.

    Cały POW to jest jakaś niespójna koncepcja. Rozjazdy, które oddzielają główną jezdnię od pasów do zjazdów, które powodują, że jeśli ktoś się pomyli to ma 30 minut w plecy. Podobnie będzie w tunelu. To nie jest autostrada ale obwodnica wewnętrzna miasta i powinna być z tym miastem zintegrowana. Najmniejszy wypadek na POW oznacza, że nie da się go objechać, bo 5-6 pasmowa droga jest podzielona na 2+3 pasy. A wypadek w tunelu spowoduje, że nie da się dotrzeć do poszkodowanych. Tym bardziej, że będą to dwa oddzielne tunele z łącznikami, więc od drugiej strony tylko ekipy ze sprzętem podręcznym dojdą.

    Dużo jest argumentów za trasą naziemną, ale pewnie ktoś ma mocne plecy.

    Pojeździj po Rzymie :) tam jak się pomylisz to musisz pół miasta objechać :D

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »