Informacje

24.03.2015 14:11 to jeszcze nie koniec prac na trasie ak

Poszerzyli most Grota-Roweckiego.
Zużyli 3450 ton stali, dodali 10 metrów

SERWISY:


Zakończyło się poszerzanie mostu Grota-Roweckiego, w ramach przebudowy Trasy AK. Przeprawa jest teraz szersza o 10 metrów. Jak informują władze miasta, do zakończenia prac na całej trasie pozostało jeszcze 7 miesięcy.

- Do konstrukcji "starego" mostu gen. S. Grota-Roweckiego zamontowany został ostatni element konstrukcji poszerzającej. Przeprawa jest teraz szersza o około 10 metrów niż przed remontem – poinformował we wtorek przed południem wydział prasowy urzędu miasta.

Dospawali 104 elementy

Przeprawa została poszerzona do 46 metrów, a to oznacza, że na każdej nitce mostu będzie po pięć pasów ruchu – po dwa wewnętrzne dla przejazdów tranzytowych i po trzy zewnętrzne, oddzielone barierą, dla ruchu lokalnego.

Do konstrukcji "starego" mostu dospawano po 52 elementy z każdej strony obu nitek, a więc po 104 elementy na każdą z nich (czyli 208 elementów na całą przeprawę). Elementy ważą od 9 do 15 ton – łącznie zużyto ok. 3 450 ton stali.

Dodatkowo, na północnej części mostu powstanie ścieżka rowerowa, a na południowej - chodnik.

- Do zakończenia prac na Trasie Armii Krajowej pozostało już tylko 7 miesięcy. Remont wzbudza duże zainteresowanie mieszkańców stolicy, którzy podkreślają, że efekty prac budowlanych możemy oglądać praktycznie z dnia na dzień. Jesteśmy bardzo zadowoleni z postępu robót na południowej nitce trasy, jak i płynności ruchu drogowego jaki możemy zauważyć na wyremontowanej już północnej części. Z niecierpliwością czekamy na zakończenie prac - mówi Jacek Wojciechowicz, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.

Remont Trasy AK

Wielki remont Trasy AK i mostu Grota rozpoczął się 19 października 2013 roku. Kierowcy stracili możliwość przejazdu trzema zjazdami: na prawym brzegu z Tarchomina i Jagiellońskiej na most oraz na lewym - z mostu w stronę Gdańska. Największe utrudnienia związane są z wyłączeniem części mostu Grota.

Prace potrwają do jesieni 2015 roku. Najważniejsze to połączenie istniejących i projektowanych węzłów na Trasie AK: Powązkowska – Broniewskiego – Marymoncka i Wisłostrada – Modlińska, budowa i przebudowa jezdni, stworzenie ścieżek rowerowych, a także ciągów pieszych i rowerowych.

SCHEMAT MOSTU GROTA PO PRZEBUDOWIE:

ran/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • stonka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.03.2015 19:07 ~stonka

    Tyuii~Tyuii

    Jest zmodernizowany most ok. Wiadomo nie ma porównania, ale jeśli ktos jechał nadmorskimi autostradami np z Włoch do Francji. Kurde tam juz sie odechciewa liczyć most tunel most tunel itd. W górach!
    U nas jak poszerza most to wielkie halo.
    Dlaczego? Dlatego ze 90% ceny bierze pośrednik ustawiony w przetargu. Za 10% ma powstać nowoczesna autostrada i jeszcze podwykonawca podwykonawcy podwykonawcy ma zarobić. Po roku remont.

    W górach nie buduje się mostów bo rzek jest niewiele, buduje się wiadukty. W górach NATURALNYM jest układ wiadukt/tunel, bo wynika to z ukształtowania terenu - nie rozbiera się szczytów i nie zasypuje się dolin. Co do cen: to ośmieszasz się - pewnie dlatego, że nie masz zielonego pojęcia o kosztach budowy. Zawsze możesz złożyć ofertę za połowę ceny i przygarnąć 40% jako pośrednik - przy kontrakcie za 200mln będziesz miał w kieszeni 80mln. Powodzenia!

  • dodawanie

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.03.2015 15:05 ~dodawanie

    46-40=6+3=9 metrów

  • sdaa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.03.2015 14:14 ~sdaa


    qwerty~qwerty

    10 pasów w tym 4 dla tranzytu - niepłacącego tu podatków.

    Opodatkować ten tranzyt!
    antyprykator~antyprykator

    Tu to znaczy gdzie?

    Na Broniewskiego, od 9 do 35!

  • antyprykator

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.03.2015 09:48 ~antyprykator

    qwerty~qwerty

    10 pasów w tym 4 dla tranzytu - niepłacącego tu podatków.

    Opodatkować ten tranzyt!

    Tu to znaczy gdzie?

  • xunu8u

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.03.2015 02:50 ~xunu8u

    jakoś kurcze nie zauważyłem poszerzenia przeprawy o 10 metrów :(

  • Polak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.03.2015 23:06 ~Polak

    Ślepi i do tego... Ach szkoda czytać te komentarze. Sądzicie, że to dla nas te wszystkie przebudowy dróg. Nowe autostrady, heh. Nowe połączenia dróg. Śmieszne i mamy się cieszyć, że wogóle pozwalają nam pozwalają jeździć po ich drogach. To wszytko tylko po to by tranzytu przemysłowe, tiry, transport międzynarodowy, mogły szybciej wjechać, przejechać poruszać się przez Polskę.J a k po to w Polsce, buduje się szybko sprawnie i zawsze są pieniądze. A jak trzeba bo potrzeba w milionach innych miejsc budować i przebudować drogi to już temat niestety zamknięty. Przykre prawdziwe i wciąż poza naszym zasięgiem do rozwiązania sprawy. Pozdrawiam wszystkich kierowców i Polaków patriotów. Mam nadzieję, że ludzie obudzą się w końcu odsuną świnie od koryta. Dokonają słusznych wyborów, żeby w przyszłości naszym dzieciom żyło się lżej.

  • Kali

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.03.2015 21:22 ~Kali

    Przeprawa szersza, więc trzeba postawić znak ograniczenia do 60, bo potem będzie zwężenie.

  • kierowca

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.03.2015 20:11 ~kierowca

    Jezdnie lokalne są za wąskie dla dużych ciężarówek.

  • BRÓDNO

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.03.2015 20:07 ~BRÓDNO


    Sam jesteś błąd projektowy, odseparowanie zmniejszy ilość kolizji z tymi zjeżdżającymi na Gdańsk, co się często zdarzało.
    A BrÓdno to takie osiedle

    Jacek~Jacek

    UWAGA TEN MOST MA BŁĘDY PROJEKTOWE

    CO Z TEGO ŻE BĘDZIE MIAŁ PO 5 PASÓW TO NADAL BĘDĄ 4

    BO PROJEKTANCI ZAFUNDOWALI ZATOR!

    Kierunek z Brudna na Bielany na wysokości skrętu na Wisłostradę

    zamiast nie robić wysepki ale tego nie da się zlikwidować tylko przebudować ale to nie będzie realne przez 5 lat

    Mały ruch jest w kierunku gdańska większy w stronę Centrum na Wisłostrada jak od Żerania wiedzie samochód to musi tylko na chwile zmienić pas na środkowy by ponownie wrócić na ten sam pas
    Ta wysepka technologiczna!

  • Tyuii

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.03.2015 20:03 ~Tyuii

    Jest zmodernizowany most ok. Wiadomo nie ma porównania, ale jeśli ktos jechał nadmorskimi autostradami np z Włoch do Francji. Kurde tam juz sie odechciewa liczyć most tunel most tunel itd. W górach!
    U nas jak poszerza most to wielkie halo.

    Dlaczego? Dlatego ze 90% ceny bierze pośrednik ustawiony w przetargu. Za 10% ma powstać nowoczesna autostrada i jeszcze podwykonawca podwykonawcy podwykonawcy ma zarobić. Po roku remont.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »