Informacje

08.07.2011 19:09 nowe ceny biletów od 16 sierpnia

Ponad dwa razy więcej za bilet? "To nieporozumienie!"

SERWISY:

Co prawda ceny biletów okresowych wzrosną od sierpnia o kilkanaście procent, ale niektórzy zapłacą dużo więcej. 156 zł zamiast 70 - tak od sierpnia zmienią się miesieczne wydatki na komunikację internautki Kontaktu 24, która z Warszawy dojeżdża do pracy w Piasecznie. - To jest jakieś nieporozumienie! – denerwuje się Beata. A ZTM odpowiada: nie możemy zadowolić wszystkich.

Zmienione ceny w połączeniu z likwidacją biletów 30-dniowych na jedną linię sprawią, że wydatki niektórych pasażerów wzrosną ponad dwukrotnie.

Jak opisuje Beata:

- Od 16 sierpnia, całkowicie zostaje wycofany bilet 30-dniowy na jedną linię. Ja korzystałam z takiego biletu obowiązującego w pierwszej i drugiej strefie. To jest jakieś nieporozumienie! Do tej pory płaciłam za niego 70zł. Dojeżdżam do pracy linią 709 do Piaseczna. Teraz według nowego cennika będę musiała zapłacić 156zł – przy zarobkach wynoszących niecałe 1000zł. Co więcej, zapłacę za niego drugie tyle, a jeżdżę tylko z pracy do domu jedną linią – to jakiś bezsens. ZTM zmusza pasażerów do kupienia biletu, na wszystkie linie, a są ludzie np. mieszkający w drugiej strefie, którzy w ogóle nie jeżdżą do Warszawy, a mimo wszystko będą płacić za bilet na wszystkie linie – skarży się w rozmowie z redakcją Kontaktu 24.

Zwróciliśmy się do rzecznika Zarządu Transportu Miejskiego z pytaniem o możliwe rozwiązanie tego problemu. W odpowiedzi dostaliśmy długie oświadczenie.

ZTM tłumaczy...

- Czytelniczka należy do wyjątkowo nielicznej grupy pasażerów, którzy korzystają wyłącznie z jednej linii w dwóch strefach. Liczba "dwustrefowych" biletów na jedną linię stanowi zaledwie 0,02 proc. ogólnej sprzedaży biletów i spada – czytamy w oficjalnej odpowiedzi Andrzeja Skwarka, rzecznika ZTM.

ZTM przekonuje, że nie da się przy każdej decyzji dotyczącej komunikacji miejskiej dogodzić wszystkim pasażerom. - Zapewnienie, czy utrzymywanie rozwiązania adekwatnego do oczekiwań każdego pasażera z aglomeracji (bo tu problem wykracza poza Warszawę) byłoby w praktyce trudne do zrealizowania – tłumaczy rzecznik.

Skwarek zwraca przy okazji uwagę, że drastyczność podwyżki w drugiej strefie wynika z "niewystarczających kwot, przeznaczanych na komunikację przez podwarszawskie gminy" i wysokości wpływów z biletów.

- Komunikacja w ościennych gminach jest ich zadaniem własnym, które mogą przekazać ZTM. Nie jest to jednak nasze zadanie podstawowe, stąd nie ma w taryfie biletów tylko na 2 strefę – czytamy dalej.

... i radzi

Rzecznik podpowiada także, że pasażerka może kupić sobie bilet jednorazowy lub skorzystać z linii dowozowych L. Skwarek uzasadnia również, dlaczego zdecydowano się zlikwidować bilety na jedną linię:

- Decyzja uwzględnia nawyki komunikacyjne ogromnej większości pasażerów, którymi przede wszystkim są osoby korzystające z wielu linii komunikacyjnych na terenie Warszawy.

I argumentuje, że pasażerowie na tym zyskają: - W nowej taryfie, za niewiele większą kwotę proponujemy dużo więcej możliwości podróżowania. Są one na dodatek nieograniczone na obszarze całej Warszawy. Co więcej, oprócz pełnej palety linii ZTM, posiadacz pełnowartościowego biletu okresowego może także skorzystać z oferty wspólnego biletu na kolej (pociągi Kolei Mazowieckich i WKD) – argumentuje rzecznik.

ZTM tłumaczy także, że takie rozwiązanie będzie wygodniejsze w trakcie remontów i objazdów.

CAŁA ODPOWIEDŹ ZARZĄDU TRANSPORTU MIEJSKIEGO


Po sierpniowej podwyżce najbardziej wzrosną ceny biletów jednorazowych, najmniej - okresowych.

Więcej o podwyżce: ZOBACZ NOWĄ TARYFĘ ZTM, KTÓRA BĘDZIE OBOWIĄZYWAĆ OD 16 SIERPNIA

Jeśli chcesz nas zainteresować jakimś tematem, pisz na warszawa@tvn.pl. Możesz też opublikować swoją informację bezpośrednio w portalach tvnwarszawa.pl lub Kontakt24.

par/mz

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • pacjent

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.07.2011 23:36 ~pacjent

    gdzie konsekwencja?

    skoro bilety miesięczne na jedną linię są niepraktyczne, to jednorazowe w zasadzie też.

    może w takim razie wycofać je. zostawić tylko dobowe na wszystkie linie w 2 strefach. Będzie wygodnie. A że drogo? To co? I tak jest drogo. Ale będzie wygodnie!

    No i oczywiście zlikwidować 30-dniowe, bo to niepraktyczne. Wygodniejsze są 90-dniowe. Oczywiście na 2 strefy.

  • d.

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.07.2011 16:32 ~d.

    skoro Pani Beacie się nie podoba, to niech pracuje w swojej gminie i nie korzysta z infrastruktury Warszawy.

  • jaga

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.07.2011 07:29 ~jaga

    Proszę, aby wypowiadały się osoby, które korzystają z biletu 30 dniowego na jedną linię. Zobaczymy ile nas jest. Ja tez korzystam z takiego biletu w strefie Warszawy. Likwidując taki bilet zmusza się mnie do kupienia biletu na wszystkie linie. Dlaczego, ktoś za mnie podjął taką decyzję. Do pracy mam 4 przystanki. Może ktoś powiedzieć- idź pieszo. Ale do pracy (przy różnych warunkach pogodowych) dojdę w stanie hm jakim?. Prysznica nie mamy. Po co mi bilet na wszystkie linie. ZTM zarabia na nas. Nie dajmy się. W grupie siła.

  • Londyn vs Warszawa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.07.2011 20:56 ~Londyn vs Warszawa

    hahaha nieźle porównywać Warszawę z Londynem, to jak porównywać wieś zabitą dechami z mega-metropolią:) Londyn jest przecież największym miastem w Europie, ma 6 stref biletowych (Warszawa 2), bardzo dobrze rozwiniętą sieć dróg, obwodnic, centrum zamknięte dla ruchu prywatnego, 12 linii metra (u nas 1), ponad 700 linii autobusowych (u nas ok. 250) a o systemie kolei podmniejskiej to już nie wspomne. Dla zwykłeko polskiego zjadacza chleba bilety na londyjski transport są cholernie drogie - ceny wachają się od 1 funta do kilku (w zależności od długości trasy i czym się jedzie) za bilet jednorazowy, jak już jeździć to lepiej na tzw. Tavel Card ważnej na wszystkie linie (metro, autobus, tramwaj, lokalna kolej) w okresie jedeń dzień do roku np. jednodniowy na pierwsze dwie strefy to koszt prawie 7 funtów, na wszytkie strefy 15 (są też bilety pozaszczytowe tańsze jakoś o połowę). Fakt faktem ceny biletów w porównaniu z Warszawą są w Londynie strasznie drogie, ale tam można sobie do woli wybierać okres długośc trasy wg. własnego uznania, no i jeszcze ta gęsta sieć linii, czystość i kultura w miejskim transporcie. Myślę, że ceny biletów powinny być dostosowane do średnich zarobków w danym mieście i jakości jazdy, nie wiem jakie są średnie zarobki w Warszawie, ale jakoś jazdy jest beznadziejna

  • MN

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.07.2011 10:49 ~MN

    Do "ja"
    Takiś mądry, a z Twojej wypowiedzi wnioskuję, że nie potrafisz zauważyć różnicy pomiędzy "oponować" a "optować"... Dokształć się.

  • Yami

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.07.2011 07:52 ~Yami

    A przepraszam bardzo te 0,02 % to już się nie liczy. Trzeba ich zlikwidować bo jest ich za mało żeby podnieśli głos?
    A tej Pani radzę zmienić pracę bo nawet na kasie w markecie płacą dużo więcej.

  • miki

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.07.2011 02:59 ~miki

    ale z was niedouczone buraki!!! w całej sprawie najmniej chodzi o podwyżkę cen, a o likwidację niektórych biletów przez co zmusza się ludzi do kupna 2x droższych biletów np. uczniowie dojeżdżający do gimnazjum 2-3 przystanki zapłacą 45 zł zamiast 26 zł więc podwyżka ok 80%!!!

  • ja

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.07.2011 00:19 ~ja

    chcecie jezdzic po warszawie komunikacja to PLACIC !!! nie ma nic za darmo ! ja bym oponowal za biletami po 5 zl i kanarami w kazdym burakowowie...

  • ada

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.07.2011 23:12 ~ada

    komunikacja w Warszawie pięknie funkcjonuje ( obserwuję ją od 20 lat )koszty utrzymania z każdym rokiem rosną w związku z tym muszą rosnąć i bilety - oceniajmy ten problem obiektywnie , komu nie odpowiada niech chodzi piechotą .

  • abc

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.07.2011 23:04 ~abc

    Możemy jeszcze cofnąć podwyżki:

    www.facebook.com/referendumwarszawskie

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »