Informacje

11.01.2014 10:00 około 9 tysięcy zgłoszeń od mieszkańców

Ponad 1000 wyjazdów do naprawy dziur w drogach. ZDM podsumowuje 2013 rok

Ponad 31 tysięcy zgłoszeń od mieszkańców, strażaków i służb technicznych otrzymał Zarząd Dróg Miejskich w 2013 roku. Najwięcej problemów zgłaszali mieszkańcy stolicy, było ich około 9 tysięcy. W sumie pogotowie drogowe interweniowało ponad tysiąc razy, ale jak tłumaczą drogowcy, nie oznacza to, że reszta spraw była pomijana.

- Jeżeli sprawa nas nie dotyczyła, była przekazywana odpowiedniej jednostce- wyjaśnia Karolina Gałecka, rzeczniczka ZDM i przytacza przykład:- zgłoszenia dotyczyły między innymi oświetlenia drogowego, którym zajmują się konserwatorzy i to właśnie oni fizycznie jechali na miejsce. Pogotowie drogowe tego nie robiło.

W 2013 roku o problemach w mieście ZDM był najczęściej informowany przez mieszkańców. Zgłoszeń tych było 8943. 4496 zgłoszeń przekazał dyżurny techniczny miasta, a straż miejska 1808. W sumie drogowcy otrzymali w ubiegłym roku 31224 przeróżnych "próśb"

Z jakimi sprawami dzwoniono najczęściej? Najwięcej zgłoszeń, bo aż 8614, dotyczyło oświetlenia ulicznego, 5966 razy informowano pogotowie drogowe o problemach z sygnalizacją świetlną, a 3515 telefonów i maili dotyczyło "dziur w drodze".

Ponad tysiąc interwencji

W sumie pogotowie drogowe ZDM wyjeżdżało 1020 razy. Interwencje dotyczyły między innymi zabezpieczania awarii, kontroli zagrożonych obiektów mostowych, usuwania wykruszeń i wyrw w nawierzchni.

- 763 roboty drogowe wykonane były na drogach należących do ZDM, pozostałych 257 zdarzeń dotyczyło zabezpieczenia awarii w pasie drogowym nie znajdującym się w naszym zarządzie- informuje rzeczniczka. Do napraw zużyto w sumie 6620 kg masy asfaltowej tzw. na zimno.

ZDM podsumowuje 2013 rok

su//ec

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • yyy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.01.2014 09:48 ~yyy


    plok~plok

    Może zamiast chwalić się ile dziur załatano(brawa dla tej ze zdjęcia) powinno się zrobić porządne drogi. Ale nieee, przecież "każdy" musi zarobić jak to w polsce
    xxx~xxx

    To ile dalesz ze swojej wypłaty na nowe drogi?;) Ciekawe czemu swoje auto naprawiasz a nie kupujesz nowe, haha;)

    Daje kupując paliwo, połowa ceny litra paliwa to podatki. W sumie w 2012r. z podatków wpłynęło 40 miliardów, na drogi poszło 20, z czego 12 z UE. Gdzie reszta kasy?

  • wąsik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.01.2014 12:31 ~wąsik

    katastrofa ! co za bezmyslnosc ! kopiec kreta ,w zyciu bym nie zaplacil za taka robote ...... niech wszyscy tak zaczna pracowac ,na pewno lepiej bedzie w naszym kraju

  • xxx

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.01.2014 10:44 ~xxx

    plok~plok

    Może zamiast chwalić się ile dziur załatano(brawa dla tej ze zdjęcia) powinno się zrobić porządne drogi. Ale nieee, przecież "każdy" musi zarobić jak to w polsce

    To ile dalesz ze swojej wypłaty na nowe drogi?;) Ciekawe czemu swoje auto naprawiasz a nie kupujesz nowe, haha;)

  • Anty zrikd

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.01.2014 09:03 ~Anty zrikd

    Kto odebrał tą załataną dziurę widoczną na zdjęciu tzw krowi placek ? Zrobiony przez fachowćów z ZRiKD ?

  • plok

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.01.2014 07:38 ~plok

    Może zamiast chwalić się ile dziur załatano(brawa dla tej ze zdjęcia) powinno się zrobić porządne drogi. Ale nieee, przecież "każdy" musi zarobić jak to w polsce

  • żenada

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.01.2014 00:17 ~żenada


    xy010xy010

    Powodem popękanej bądź zapadającej się nawierzchni jest słaba podbudowa, która nie wytrzymuje tak ogromnych nacisków kół pojazdów oraz drogi hamowania pojazdów. Wystarczy zobaczyć jak często wygląda nawierzchnia przed wjazdem na przystanek z betonu nawierzchniowego, powstają koleiny podłużne oraz "pajęczyna" - spękania n widoczne na warstwie ścieralnej. Główny powód powstających kolizji to niekompletne remonty, co da całkowite z frezowanie masy i ułożenie nowej wymiana wpustów, włazów, jeżeli istniejąca podbudowa nie spełnia wymagań, nie kompletna, miejscami po awariach rur miejsca zasypane zwykłym piaskiem, wpusty ściekowe są ustawione bezpośrednio na kręgach /beczkach/ bez pierścieni przenoszących siłę na podbudowę, przy kanaliki wpustów umieszczone są na samym dnie /min 20 cm powyżej/- powód zamulają się i kratka nie pobiera deszczówki. Winni są zawsze wykonawcy remontu który prace trwają niespełna trzy dni /z piątku na sobotę, sobotę ,niedzielę/. Jest rzeczą niemożliwą aby w tak krótkim czasie wykonać wszystkie poprawki. A krawężniki i światło to osobna rzecz, czy jest na to projekt i tak ważne rzędne?
    ącki~ącki

    Gimbie wracaj do szkoły i naucz się znaków interpuncyjnych oraz gramatyki.


    Na serio tylko tyle jesteś w stanie odpowiedzieć temu człowiekowi? Wygląda na to, ze ten "gimb" na do powiedzenia więcej i dużo bardziej marytorycznie na temat dziur w drogach niż Ty. Wstydź się.

  • Yeti

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.01.2014 00:08 ~Yeti

    Ta dziura na zdjęciu załatana krowim plackiem to pomnik głupoty ZDM - żaden z nieuków nie widział jak takie dziury łata cały cywilizowany świat na zachód od Odry

  • ącki

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.01.2014 21:09 ~ącki

    xy010xy010

    Powodem popękanej bądź zapadającej się nawierzchni jest słaba podbudowa, która nie wytrzymuje tak ogromnych nacisków kół pojazdów oraz drogi hamowania pojazdów. Wystarczy zobaczyć jak często wygląda nawierzchnia przed wjazdem na przystanek z betonu nawierzchniowego, powstają koleiny podłużne oraz "pajęczyna" - spękania n widoczne na warstwie ścieralnej. Główny powód powstających kolizji to niekompletne remonty, co da całkowite z frezowanie masy i ułożenie nowej wymiana wpustów, włazów, jeżeli istniejąca podbudowa nie spełnia wymagań, nie kompletna, miejscami po awariach rur miejsca zasypane zwykłym piaskiem, wpusty ściekowe są ustawione bezpośrednio na kręgach /beczkach/ bez pierścieni przenoszących siłę na podbudowę, przy kanaliki wpustów umieszczone są na samym dnie /min 20 cm powyżej/- powód zamulają się i kratka nie pobiera deszczówki. Winni są zawsze wykonawcy remontu który prace trwają niespełna trzy dni /z piątku na sobotę, sobotę ,niedzielę/. Jest rzeczą niemożliwą aby w tak krótkim czasie wykonać wszystkie poprawki. A krawężniki i światło to osobna rzecz, czy jest na to projekt i tak ważne rzędne?

    Gimbie wracaj do szkoły i naucz się znaków interpuncyjnych oraz gramatyki.

  • poldi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.01.2014 21:04 ~poldi

    1000 wyjazdów
    500 do załatania dziury
    następne 500 po to żeby poprawić to co spieprzyli poprzednim razem...

  • zas

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.01.2014 20:58 ~zas

    ta łata to jakby krowa nasrała - wyjątkowo partackie łatanie.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »