Informacje

29.05.2019 21:09 film

Południowa Obwodnica Warszawy. Zobacz postępy na placu budowy

SERWISY:

 

"Tak oto zmienił się w ciągu roku plac budowy tunelowego odcinka S2 na warszawskim Ursynowie" - pochwalili się drogowcy i udostępnili film pokazujący, co wydarzyło się na tym odcinku w ciągu roku.

Film z perspektywy lotu ptaka został stworzony przez wykonawcę ursynowskiego obcinka Południowej Obwodnicy Warszawy - firmę Astaldi. Zobaczymy na nim, jak prace wyglądały w kwietniu w 2018, a jak wyglądają w 2019 roku.

Wykonawca porównał różne odcinki budowanej drogi.

Tunel na Ursynowie

Przypomnijmy, że pierwsze prace na Ursynowie wystartowały w marcu 2017 roku, jednak budowa samego tunelu ruszyła dopiero rok później, choć prawomocne pozwolenie wykonawca dostał w grudniu 2017 roku. Wjazd ciężkiego sprzętu opóźnił konflikt o bazarek "Na Dołku".

Długość tunelu to około 2300 metrów. Będzie się on zaczynał na wysokości ulicy Indiry Gandhi, a skończy za Nowoursynowską. Kierowcy będą przejeżdżać pod istniejącym tunelem metra. Budowniczowie POW - w najgłębszym miejscu - pracują 34 metrów poniżej poziomu gruntu.

Według prognoz przez tunel ma przejeżdżać 120 tysięcy samochodów na dobę, w tym 10 tysięcy ciężarowych. Z tego powodu ogromne emocje i kontrowersje wzbudziła oczyszczania spalin. Początkowo Ministerstwo Infrastruktury odrzuciło wniosek urzędu miasta o instalację filtrów, a wojewoda zalecił, by drogowcy jedynie zostawili na nie miejsce. Naciskali jednak również mieszkańcy Ursynowa. Pod petycją w tej sprawie zebrali cztery tysiące podpisów. Ostatecznie ministerstwo się ugięło i zapowiedziało, że filtry spalin jednak zostaną zainstalowane.

Dwa węzły

Astaldi buduje na Ursynowie odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy z dwoma węzłami drogowymi - Ursynów-Zachód i Ursynów-Wschód. Droga będzie miała po 14,5 metra szerokości w każdą ze stron. Przewidziane są po trzy pasy ruchu i pas awaryjny o szerokości około 3,75 metra. Po obu stronach jezdni zlokalizowane mają być drogi ewakuacyjne o szerokości jednego metra od krawędzi jezdni. Nowa trasa ma zostać ukończona w ostatnim kwartale 2020 roku.

Za Ursynowem droga poprowadzi przez sam środek Wilanowa z wiaduktami nad ulicą Ledóchowskiej i aleją Rzeczypospolitej (przedłużenie tych dwóch ulic za trasę S2 na południe, w stronę Konstancina, jest na razie w planach) do węzła Przyczółkowa, gdzie będzie można zjechać z trasy w stronę Konstancina-Jeziorny.

To w tym miejscu zaczyna się odcinek B budowy prowadzący przez nowy most na Wiśle do Wału Miedzeszyńskiego. Za tę część inwestycji odpowiedzialne jest konsorcjum Gϋlermak i Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego. Odcinek C między Wałem Miedzeszyńskim a węzłem Lubelska buduje WARBUD S.A.

kz/pm

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Zawiedziony

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.05.2019 17:16 ~Zawiedziony

    jam~jam

    Tak trochę trzeba się skupić żeby ten postęp zobaczyć,


    Z tym będzie trudno, bo w ciągu roku duże fragmenty odkopano, wykonano ściany i strop tunelu, a potem zakopano na gotowo i teraz postępu nie widać. Postęp teraz przenosi się na brakujace odcinki pod przełożonymi niedawno drogami oraz pod ziemią, gdzie trwa wywożenie urobku z gotowego tunelu.

  • Zawiedziony

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.05.2019 09:04 ~Zawiedziony

    wawa~wawa

    Obwodnica powinna być zlokalizowana poza miastem. To PO chciało obwodnicy przez Warszawę, gdzie mieszka najwięcej ludzi i najwięcej osób będzie trite, gdzie koszty budowy będą największe. Najpierw PO zniszczyło obwodnicą Bemowo i Targówek teraz bierze się za Ursynów i Wilanów.


    Znowu ten sam pisowski troll. I tak jest za każdym razem.

  • tom

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.05.2019 16:13 ~tom

    https://youtu.be/eN34YW9DYls

  • ech

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.05.2019 15:34 ~ech

    "Za Ursynowem droga poprowadzi przez sam środek Wilanowa z wiaduktami nad ulicą Ledóchowskiej i aleją Rzeczypospolitej (przedłużenie tych dwóch ulic za trasę S2 na południe, w stronę Konstancina, jest na razie w planach) do węzła Przyczółkowa, gdzie będzie można zjechać z trasy w stronę Konstancina-Jeziorny."

    Co za bzdury - więszkość Wilanowa leży na północ od trasy. Będzie przebiegała kawałek za szpitalem Medicover oddzielając już zbudowaną zmurszałą część Lemingradu od tej będącej w stanie surowym udekorowanym żurawiami wieżowymi.
    Natomiast sama al. Rzeczypospolitej jeszcze przed szpitalem, od ronda z Branickiego jest w zasadzie wąską tymczasową drogą dojazdową do placu budowy...

  • wars

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.05.2019 14:54 ~wars

    obwodnica planowana była w czasach jak nie było jeszcze żadnych bloków na Płaskowickiej.Niech każdy ma pretensje do siebie, że kupił tam mieszkanie i nie sprawdził planów zagospodarowania przestrzennego , a nie do władz Warszawy. Czy biorąc pożyczkę w banku podpisują umowy nie czytejąc treści.

  • Dziadek tetryk

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.05.2019 14:33 ~Dziadek tetryk

    wawa~wawa

    Obwodnica powinna być zlokalizowana poza miastem. To PO chciało obwodnicy przez Warszawę, gdzie mieszka najwięcej ludzi i najwięcej osób będzie trite, gdzie koszty budowy będą największe. Najpierw PO zniszczyło obwodnicą Bemowo i Targówek teraz bierze się za Ursynów i Wilanów.

    Projekt Ursynowa i autostrady w linii dzisiejszej ulicy Płaskowickiej, po raz pierwszy zaprezentowano publicznie w 1974 roku, na wystawie prezentowanej w PKiN z okazji XXX lecia PRL.
    Co więc wspólnego z nim ma PO czy PiS?

  • greg

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.05.2019 11:15 ~greg

    wawa~wawa

    Obwodnica powinna być zlokalizowana poza miastem. To PO chciało obwodnicy przez Warszawę, gdzie mieszka najwięcej ludzi i najwięcej osób będzie trite, gdzie koszty budowy będą największe. Najpierw PO zniszczyło obwodnicą Bemowo i Targówek teraz bierze się za Ursynów i Wilanów.


    Ależ już jest obwodnica dla TIRów poza Warszawą! Korzystaj z niej do woli, nazywa się DK50!
    Że co, że za daleko? Nie chce się nadkładać kilometrów, a LPG drogie? Aaaa to może jednak gdzieś bliżej - proponuję Ursynów :)

  • greg

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.05.2019 11:10 ~greg

    kaz~kaz

    Projekt budowlany Trasy S-2 powstawał za rządów PO i filtry tunelu Ursynów pominięto.
    PO umiała tylko protestować o to czego
    sama nie zrobiła. Jak tak walczyliście
    o czyste powietrze to dlaczego miasto za rządów PO oddało Trasę Toruńską GDDKiA pod budowę S-8 zamiast pozostawić ją jako drogę miejską co spowodowało wprowadzenie tysięcy tirów do śródmieścia w tym w większości starych kopciuchów ze wschodu.


    Ponieważ ciągi dróg A i S są obligatoryjnie zarządzane przez GDDKiA. Wyobrażasz sobie bałagan który powstałby w innej sytuacji: np utrzymanie nawierzchni, prace porządkowe czy nawet odśnieżanie (pługi zawracałyby przy granicy MSt.W :D )
    BTW. Ciekawi mnie skąd jesteś, skoro piszesz że S8 przechodzi przez Śródmieście... Może z Opola :D
    0 wiedzy nt. przepisów dot.

  • kaz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.05.2019 09:43 ~kaz

    Projekt budowlany Trasy S-2 powstawał za rządów PO i filtry tunelu Ursynów pominięto.
    PO umiała tylko protestować o to czego
    sama nie zrobiła. Jak tak walczyliście
    o czyste powietrze to dlaczego miasto za rządów PO oddało Trasę Toruńską GDDKiA pod budowę S-8 zamiast pozostawić ją jako drogę miejską co spowodowało wprowadzenie tysięcy tirów do śródmieścia w tym w większości starych kopciuchów ze wschodu.

  • jam

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.05.2019 09:25 ~jam

    Tak trochę trzeba się skupić żeby ten postęp zobaczyć,

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »