Informacje

23.04.2015 16:26 chroni przed deszczem

Pokazali lepszą wiatę.
Dlaczego nie ustawią takich wszędzie?

SERWISY:


Ratusz zaprezentował pierwszą z niemal tysiąca wiat przystankowych, które do 2016 roku mają stanąć w stolicy. To model seryjny, który w odróżnieniu od montowanego w ostatnim czasie konserwatorskiego, jest
w pełni zabudowany i chroni przed skutkami brzydkiej pogody. Dlaczego urzędnicy nie zdecydowali się postawić takich wiat w całym mieście?

Wiata stanęła na przystanku Budowlana 02 na Targówku. Do końca przyszłego roku w stolicy
takich samych zostanie wybudowanych prawie tysiąc. Zaprojektowana specjalnie dla Warszawy, nawiązuje wyglądem do tzw. Ł-ek, czyli metalowych zadaszeń z lat 70.

– To bardzo nowoczesna i trwała konstrukcja, która będzie służyła mieszkańcom przez długie lata i zapewni odpowiedni komfort wszystkim oczekującym na przyjazd autobusu lub tramwaju. Ogółem w stolicy pojawi się 955 tego typu wiat - powiedziała podczas oficjalnej prezentacji Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy.

Tak wygląda nowa wiata:

Warszawiacy narzekają

Dotychczas, w ramach w ramach projektu partnerstwa-publicznego na ulicach miasta ustawiono prawie 200 nowych wiat: 81 modeli konkursowych (to te z czerwoną lamówką) na obszarach uznanych za reprezentacyjne i ważne komunikacyjnie, oraz 118 konserwatorskich (model najbardziej kontrowersyjny, niezapewniający należytej ochrony przed wiatrem i deszczem) w miejscach objętych nadzorem konserwatorskim.

O tym, że warszawiacy nie są z nich zadowoleni pisaliśmy kilkakrotnie. Pasażerowie narzekają, że nie chronią one przed śniegiem, wiatrem, a nawet słońcem. Doskonale eksponują za to reklamy. Przy okazji czwartkowej prezentacji zapytaliśmy urzędników, czy te dwa modele da się poprawić.

Urzędnicy nie widzą potrzeby zmian

Zdaniem Zarządu Transportu Miejskiego, ani nie ma takiej potrzeby, ani możliwości.

- Koncepcja została wybrana w 2006 roku w konkursie zorganizowanym przez miasto. Niezależna komisja powołana przez wybrała spośród wszystkich zgłoszonych propozycji takie, które były najbardziej praktyczne - mówi Igor Krajnow, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego.

I dodaje, że projekt nie będzie już zmieniany.

- Większość wiat została już wyprodukowana. Tego typu zmiany pociągają za sobą koszty, których pokrycie może spowodować rozwiązanie umowy, nieopłacalność jej wykonania dla partnera publicznego, a co za tym idzie konieczność zapłacenia na rzecz koncesjonariusza odszkodowania w wysokości uwzględniającej wartość poniesionych nakładów inwestycyjnych, m.in. koszty poniesione na świadczenie usług serwisowych przez czas trwania umowy - tłumaczy Krajnow.

Warto jednak przypomnieć, że po protestach ratusz zdecydował, że niewygodne "podpupniki" zostaną zastąpione ławkami.

Rzecznik ZTM podtrzymuje, że jego zdaniem wiaty spełniają swoje funkcje. - Są wygodne, estetyczne i Warszawa naprawdę nie ma się czego wstydzić - ocenia.


 

Ładne, ale niefunkcjonalne - pasażerowie o nowych wiatach przy pl. Wileńskim.

Prawie 1600 nowych wiat

Dlaczego z dala od centrum staną modele seryjne? - Komunikacja jeździ tamtędy rzadziej i dłuższy jest czas oczekiwania. Z kolei na tych przystankach, na których zamontowane są wiaty konkursowe i konserwatorskie, na pojazdy komunikacji miejskiej czekamy bardzo krótko - uzasadnia Krajnow.

Zgodnie z umową z miastem, firma AMS SA w ciągu trzech lat wybuduje łącznie 1580 przystanków (413 konkursowych, 212 konserwatorskich i 955 seryjnych). Prywatny partner bierze wszystkie koszty na siebie, w zamian będzie zarabiać na umieszczanych na przystankach reklamach.

kś/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • wefwefergerg

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.08.2015 14:41 ~wefwefergerg


    kantor~kantor

    grube miliony są wydawane na bzdety typu wiaty, słupki itp a potem na istotne inwestycje typu obwodnice nie ma funduszy.
    won~won
    wiata to bzdet? pogięło kolegę trolla?


    Ty troll, kolega yntelygent. Stara wiata lepsza była, a kasa na nową w błoto poszła.

  • won

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.04.2015 00:03 ~won

    kantor~kantor

    grube miliony są wydawane na bzdety typu wiaty, słupki itp a potem na istotne inwestycje typu obwodnice nie ma funduszy.
    wiata to bzdet? pogięło kolegę trolla?

  • hehe

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.04.2015 22:31 ~hehe

    zabrac HGW słuzbowe auto i nich sie wozi autobusami zobaczymy jak jej bedzie słuzyc wietrzna wiata

  • qwerty

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.04.2015 18:06 ~qwerty

    "Pasażerowie narzekają, że nie chronią one przed śniegiem, wiatrem, a nawet słońcem. Doskonale eksponują za to reklamy. "

    Gronkiewicz-Waltz miała kampanię wyborczą na bilbordach AMS

    Teraz spłaca zobowiązania wobec firmy.

  • rroman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.04.2015 13:23 ~rroman

    bo te są bardziej odporne nawet na odłamki a polaka trzeba tępic myśląc władzą

  • ssdsd

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.04.2015 12:52 ~ssdsd

    JMS~JMS

    wiaty są zbędną rozpustą i niczym nieuzasadnionym wydatkiem. Wystarczy znak przystanku autobusowego. Na więcej szkoda pieniędzy


    Lecz się...

  • kantor

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.04.2015 12:03 ~kantor

    grube miliony są wydawane na bzdety typu wiaty, słupki itp a potem na istotne inwestycje typu obwodnice nie ma funduszy.

  • Zmarszczony

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.04.2015 11:53 Zmarszczony


    miki~miki

    Ciekawe czy p.KALISZ będzie mógł usiąść tak HGW
    annas~annas

    Pan Kalisz na przystanku? ha ha ha ha

    Tak jak na rowerze...

  • annas

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.04.2015 10:41 ~annas

    miki~miki

    Ciekawe czy p.KALISZ będzie mógł usiąść tak HGW

    Pan Kalisz na przystanku? ha ha ha ha

  • annas

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.04.2015 10:39 ~annas

    miki~miki

    Ciekawe czy p.KALISZ będzie mógł usiąść tak HGW

    Pan Kalisz na przystanku? ha ha ha ha

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »