Informacje

07.08.2019 17:34 na 12 kilometrów

Pojedziemy szybciej z Warszawy nad morze. Przetarg na fragment trasy S7

SERWISY:

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na budowę drugiego odcinka drogi krajowej nr 7 między Płońskiem i Czosnowem. Chodzi o 12-kilometrowy fragment trasy pomiędzy węzłami Załuski i Modlin.

Jak poinformowała w środę rzeczniczka mazowieckiego oddziału GDDKiA Małgorzata Tarnowska, ogłoszenie o zamówieniu trafiło do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Termin składania ofert został wyznaczony na 17 września. Podpisanie umowy z wykonawcą (przy braku odwołań) zaplanowano na luty 2020 roku.

12 kilometrów

Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa 12 km drogi ekspresowej S7 o przekroju dwujezdniowym z trzema pasami ruchu, która powstanie w miejscu obecnej drogi krajowej nr 7.

W ramach inwestycji wybudowane zostaną dwa węzły drogowe: Załuski i Ostrzykowizna. Powstanie fragment nowego przebiegu drogi krajowej nr 62 w rejonie węzła Ostrzykowizna. Ponadto wybudowane zostaną m.in. drogi równoległe do obsługi przyległego terenu.

Przebudowę 35-kilometrowego odcinka drogi krajowej nr 7 pomiędzy Płońskiem i Czosnowem podzielono na trzy etapy. Przetarg na zaprojektowanie i budowę pierwszego, blisko 13-kilometrowego fragmentu S7 pomiędzy węzłami Siedlin (pod Płońskiem) i Załuski został ogłoszony w poniedziałek. Otwarcie ofert na ten odcinek zaplanowano na 10 września. Na początku września ma być ogłoszony przetarg na trzeci, liczący prawie 10 km odcinek z Modlina do Czosnowa.

Dwie możliwości

Rzeczniczka podkreśliła, że dla zwiększenia konkurencyjności GDDKiA daje potencjalnym wykonawcom S7 pomiędzy Płońskiem i Czosnowem możliwość wyboru rodzaju nawierzchni: mogą sami zdecydować, czy trasa główna będzie betonowa, czy bitumiczna.

- Oznacza to, że firma przystępująca do przetargu będzie mogła zastosować technologię, w której się specjalizuje i pod tym kątem dostosować ofertę – precyzuje Tarnowska.

Aby zminimalizować utrudnienia, przebudowa drogi ekspresowej S7 Płońsk - Czosnów będzie prowadzona bez wstrzymania ruchu. W pierwszej kolejności powstanie drogowy układ lokalny, który umożliwi wykorzystanie go do poprowadzenia bieżącego ruchu.

Podczas robót kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku (dla odcinka I i II). W przypadku odcinka III dopuszczone będzie miejscowo zastosowanie trzech pasów w systemie o zmiennych kierunkach w zależności do natężenia ruchu.

>>>ZOBACZ, JAK OBECNIE WYGLĄDA PRZEBIEG TRASY S7<<<

Zobacz też materiał o trasie S2:


PAP, kz

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • maniak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.08.2019 15:19 ~maniak



    Alek~Alek

    Co z tego, skoro i tak będziemy stać w korku w Łomiankach :)
    TKP~TKP

    Nie będziemy, mają dorobić odnogę od S-2 która będzie łączyć się z 7-ką za Łomiankami. Ma być gotowa do 2022 chyba jesień.
    Boom~Boom


    Takie info wam przekazali na spotkaniu partyjnym? Nikt w takie brednie nie wierzy.

    ...przynajmniej nie za aktualnej władzy...

  • cel

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.08.2019 20:37 ~cel

    błąd... chodzi o odcinek Siedlin - Załuski

  • Mazi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.08.2019 20:15 ~Mazi

    Poproszę o grafikę pełnej rozdzielczości, tą z rozpisem przebiegu drogi, co jest wklejona obok walca i strasznie nieczytana; czy ktoś może mi ją podesłać? Np na pietrolizda@interia.pl? Z góry dziękuję

  • Boom

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.08.2019 14:52 ~Boom


    Alek~Alek

    Co z tego, skoro i tak będziemy stać w korku w Łomiankach :)
    TKP~TKP

    Nie będziemy, mają dorobić odnogę od S-2 która będzie łączyć się z 7-ką za Łomiankami. Ma być gotowa do 2022 chyba jesień.


    Takie info wam przekazali na spotkaniu partyjnym? Nikt w takie brednie nie wierzy.

  • Piorun

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.08.2019 14:38 ~Piorun


    Czas~Czas

    Trasa z Warszawy do Trójmiasta to raptem około 27 takich 12 kilometrowych odcinków więc faktycznie 5 minut na każdym nic nie da, no poza prawie 2,5 godzinami szybszej jazdy.. Ironia to ciężki oręż jak nie umiesz to nie używaj.
    sammler~sammler


    Polecam czytanie ze zrozumieniem. Ja nie widzę informacji o przetargach na 27 12-kilometrowych odcinków. Tylko na maksymalnie trzy (plus jeden zrealizowany). Może czytaliśmy inne artykuły.

    Jeżeli dzięki temu, o czym przeczytałem, zyskam 5 minut na CAŁEJ trasie, dla której nawet nawigacja podaje czasami czasy przejazdu o 1,5-godzinnym rozstępie (co traktuję jako błąd szacunku), to nadal twierdzę, że zysk 5-minutowy nie upoważnia do nadawania takiego tytułu artykułowi.

    Czego jeszcze nie rozumiesz? Co jeszcze mam ci wyjaśnić jak pięciolatkowi?


    5 lat to chyba ty masz, zero logiki tylko czepianie się słówek oraz brak zrozumienia tego co piszą inni...

  • sammler

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.08.2019 14:14 ~sammler

    Czas~Czas

    Trasa z Warszawy do Trójmiasta to raptem około 27 takich 12 kilometrowych odcinków więc faktycznie 5 minut na każdym nic nie da, no poza prawie 2,5 godzinami szybszej jazdy.. Ironia to ciężki oręż jak nie umiesz to nie używaj.


    Polecam czytanie ze zrozumieniem. Ja nie widzę informacji o przetargach na 27 12-kilometrowych odcinków. Tylko na maksymalnie trzy (plus jeden zrealizowany). Może czytaliśmy inne artykuły.

    Jeżeli dzięki temu, o czym przeczytałem, zyskam 5 minut na CAŁEJ trasie, dla której nawet nawigacja podaje czasami czasy przejazdu o 1,5-godzinnym rozstępie (co traktuję jako błąd szacunku), to nadal twierdzę, że zysk 5-minutowy nie upoważnia do nadawania takiego tytułu artykułowi.

    Czego jeszcze nie rozumiesz? Co jeszcze mam ci wyjaśnić jak pięciolatkowi?

  • PZP

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.08.2019 13:57 ~PZP

    Mikosa~Mikosa

    Cóż z tego jeśli te przetargi są źle przygotowane. Masowe zejścia z budów w całej Polsce to wina niekompetencji GDDKiA jako inwestora. Gdzie Dyrekcja ma mentalność polaczka cwaniaczka, aby było jak najtaniej może się uda. No i w większości wypadków się nie udaje, bo albo inwestycja trwa w nieskończoność, albo są użyte materiały tylko do końca gwarancji", a w przypadku zmian rynkowych wspomniane zejścia z budów. Koniec końców droga kosztuje 2x zakładany budżet w przetargu, abo jako dokończenie albo w remontach. Tylko potem nikt nie rozlicza szefa GDDKiA, bo już dawno by siedział za niegospodarność.

    I to wina GDDKiA według Ciebie? A co ma zrobić instytucja działająca na bazie PZP? To nie ona jest winna tylko ustawa, która jest źle skonstruowana. Znajdź mi urzędnika, który wybierze droższą ofertę.. Każdy następca z innej frakcji oskarży go o niegospodarność, KAŻDY. Idąc dalej i na przykładzie ostatnich wydarzeń GDDKiA nigdy nie będzie renegocjować warunków przetargu w trakcie ich trwania - wiesz ile byłoby pozwów sądowych ze strony wcześniejszych oferentów?? Dla urzędników łatwiej jest rozpisać nowy przetarg mimo, że będzie drożej niż w przypadku renegocjowania umowy, a może i ministerstwo coś dorzuci jak ostatnio. Jeszcze raz napiszę żaden urzędnik nie wybierze innej oferty niż ta najtańsza, do momentu kiedy PZP będzie tak złe jak jest teraz.
    Ani Gdaka ani jakakolwiek inna instytucja nie jest winna temu, że jest zmuszona przez idiotyczne prawo do wybierania najtańszych ofert. Prawo przetargowe w Polsce jest stworzone w taki sposób, ze samo powoduje patologie i korupcję

  • jam

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.08.2019 11:27 ~jam


    Alek~Alek

    Co z tego, skoro i tak będziemy stać w korku w Łomiankach :)
    TKP~TKP

    Nie będziemy, mają dorobić odnogę od S-2 która będzie łączyć się z 7-ką za Łomiankami. Ma być gotowa do 2022 chyba jesień.

    Taki stary a bajek słucha. Zadna łopata nie wbita, przetargów nie ma, ciągle idą odwołania od decyzji środowiskowych, jak w 2022 ruszy przetarg to będzie sukces.

  • TKP

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.08.2019 11:13 ~TKP

    Alek~Alek

    Co z tego, skoro i tak będziemy stać w korku w Łomiankach :)

    Nie będziemy, mają dorobić odnogę od S-2 która będzie łączyć się z 7-ką za Łomiankami. Ma być gotowa do 2022 chyba jesień.

  • sawa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.08.2019 09:43 ~sawa

    Najwyższy czas wybudować tę drogę. Przydałoby się jeszcze nauczyć kierowców jeździć trasami szybkiego ruchu, bo nie potrafią z nich, z autostrad korzystać.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »