Informacje

24.10.2018 20:10 objazdy w stronę centrum

Podmyte tory w alei Waszyngtona. Tramwaje wrócą dopiero w weekend

SERWISY:


Po awarii ciepłowniczej woda podmyła torowisko na Waszyngtona. Tramwaje nie kursują w kierunku mostu Poniatowskiego. Zamknięty jest też fragment jezdni. Prawdopodobnie ruch zostanie przywrócony dopiero weekend.

Do awarii doszło w środę po północy. Podmyte zostały tory na skrzyżowaniu alei Waszyngtona i Grenadierów.

Rano na miejsce pojechał nasz reporter. Jak ocenił Lech Marcinczak zniszczenia były poważne. Dodał też, że podmyte tory są powyginane, a w dole leży sygnalizator dla pieszych. - Dziura ma średnicę około ośmiu metrów. Lej wygląda jak po wybuchu bomby. Jest głęboki na około trzy metry. Na zewnątrz jest mnóstwo kabli, widać też dwie rury ciepłownicze - relacjonował reporter tvnwarszawa.pl.

O utrudnieniach ostrzegała policja. - Przed 1 w nocy doszło do podmycia jezdni w alei Waszyngtona. Ruch jest całkowicie zamknięty na odcinku Międzyborska - rondo Wiatraczna. Utrudnienia w ruchu mogą potrwać bardzo długo, bo zniszczenia są znaczne - mówił Antoni Rzeczkowski z Komendy Stołecznej Policji.

Od nowa położą tory

Wieczorem ponownie sprawdziliśmy sytuację w alei Waszyngtona.

- Magistrala ciepłownicza została już naprawiona. Pracownicy Veolii przekazali mi, że w ciągu dwóch-trzech godzin mieszkańcy powinni mieć już ciepłe grzejniki. Trwa nagrzewanie instalacji - przekazał Tomasz Zieliński z tvnwarszawa.pl.

Na czwartek zaplanowany jest ciąg dalszy prac. - W planach jest wykonanie podbudowy jezdni. Konieczne będzie zasypanie głębokiego wykopu - wyjaśnił. Jak nieoficjalnie ustalił nasz reporter, wznowienie ruchu tramwajowego będzie możliwe dopiero w sobotę.

Informację tę potwierdził Maciej Dutkiewicz, rzecznik Tramwajów Warszawskich. - Dziś do godziny 12 pracowaliśmy nad demontażem torowiska, by możliwy był dostęp do ciepłociągu. Dopiero, gdy na dobre zakończą się prace ekipy ciepłowniczej, będziemy mogli przystąpić do odtworzenia torów - zaznaczył rzecznik. I dodał, że niewykluczone, że składy powrócą na podstawowe trasy dopiero w sobotę lub niedzielę.

Komunikacja na objazdach

Przez kilkanaście godzin komunikacja jeździła objazdami w obu kierunkach. Utrudnienia dotyczyły tramwajów linii 9 i 24 oraz autobusów linii 102, 135, 311, 521, N24.

Przed godziną 17 został przywrócony ruch w kierunku ronda Wiatraczna. Autobusy i tramwaje jadące w stronę mostu Poniatowskiego nadal kierowane są na objazdy.

9 > P+R Al. Krakowska: GOCŁAWEK - ... - rondo Wiatraczna - Grochowska - al. Zieleniecka - rondo Waszyngtona - ... - P+R AL. KRAKOWSKA

24 > Nowe Bemowo: GOCŁAWEK - ... - rondo Wiatraczna - Grochowska - al. Zieleniecka - rondo Waszyngtona - ... - NOWE BEMOWO

521 > Szczęśliwice: FALENICA - ... - rondo Wiatraczna - Grochowska - Międzyborska - al. Waszyngtona - ... - SZCZĘŚLIWICE

N24 > Dw. Centralny: REMBERTÓW-AKADEMIA - ... - rondo Wiatraczna - Grochowska - Międzyborska - al. Waszyngtona - ... - DW. CENTRALNY

Linia zastępcza ZA TRAMWAJ kursuje tylko w jednym kierunku na poniższej trasie:

WIATRACZNA 01 - Grochowska - Międzyborska - al. Waszyngtona - al. Zieleniecka - RONDO WASZYNGTONA 04

 

mś/kk/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • FundacjaAdUrbem

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.10.2018 12:39 ~FundacjaAdUrbem

    Likwidować tramwaje poszerzać ulice puszczać autobusy

  • Nick

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.10.2018 12:05 ~Nick


    iwa~iwa

    do gość
    lemingu
    ZA PRL sieci cieplownicze wytrzymywały 30 lat i wiecej, a teraz najwyzej rok. Za Lindleya do dzisiaj są czynne systemy cieplownicze. Partactwo producentów i wykonywawców niby zgodnie z certyfikatami i przepisami unii. Co 3 lata wymiana.
    Paweł~Paweł
    Co ty bredzisz? Naćpałeś się po przegranych wyborach. Sieć ciepłownicza wytrzymująca rok? Odleciałeś w kosmos. Lindley i sieć ciepłownicza? Pokaż mi gdzie do dziś funkcjonuje w W-wie centralne ogrzewanie założone przez Lindleya?????? Zmień dilera, choć odlot masz niezły.


    Dla ułatwienia Lindley nigdy nie zajmował się sieciami ciepłowniczymi. Powiem więcej. Dlaczego w Warszawie czy Krakowie jest dużo pojedynczych pieców? Bo nie było żadnej sieci. Każdy budynek miał własny piec. Dlatego idąc np Solec można znaleźć wiele klap-zsypów do węgla. A "Misia" ktoś kojarzy i węglarza St Palucha?

  • auto

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.10.2018 10:42 ~auto

    @~tyui
    Ad USA dodam,że właśnie tam stwierdzono że trasa autobusowa jest równie pojemna/przepustowa co trasa tramwajowa a jest 3 razy tańsza. Polecam artykul "Amerykanie mają problem z tramwajami" do wyguglania.

  • auto

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.10.2018 10:33 ~auto

    [/cytat_2920298]
    Napisał co wiedział ale nie wie, że autobus ma do wyliczenia pojemności przyjętą normę 5 osób na m2 a tramwaj 4 osoby na m2. Jak dobrze wiadomo w tłoku na m2 wchodzi nawet 8 osób. Gdybyś policzył tramwaj i autobus według tej samej normy to tramwaj ma dwa razy większą pojemność, bo ma dwa razy więcej wolnej podłogi do stania. Nawet jeżeli są buspasy to dalej autobus przegrywa bo nie tylko jest mniej pojemny to i ma gorsze przyspieszenie. Co do USA, to teraz tam też budują tramwaje i to nawet w prawicowych stanach i miastach, więc raczej bez wsparcia jak to nazwałeś lewicowych "idiotów". Trudno tu mówić o lobbingu producentów krajowych jak we Francji czy Hiszpanii, bo USA nie produkuje tramwajów i kupuje je od firm europejskich jak Skoda, CAF, Siemens, Bombardier. Niestety po 40-50 latach wyszło, że autobus jest dobry jako komunikacja pomocnicza w miastach, metro jest za drogie a tramwaj w sam raz.
    [/cytat_2920369]
    Do autobusu wejdzie tez po 8os/m2. Ale Dla mnie jako pasazera liczy się wygoda. Autobus ma więcej miejsc siedzących ok 45 wobec 30 w pesach. Przystanki autobusowe mają po 40m wobec 70m dla tramwajów - mniej biegania gdy pojazd nadjeżdża. Tym przyspieszeniem mniej rozbawiłeś. Autobusy ruszają o wiele dynamicznien, mają mniejszą masę. Elektryczne jeszcze bardziej. A tramwaje wloką się przez skrżyżowania 15km/h. Generalnie autobusy sa szybsze vśr 20-28 km/h, tramwaje tylko 17km/h, ZTM to podawał.

  • warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.10.2018 09:48 ~warszawiak

    Dzisiaj rano widziałem tramwaj na Waszyngtona. Czy to była fatamorgana?

  • Paweł

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.10.2018 08:07 ~Paweł

    gaga~gaga

    symboliczny i modelowy symbol władzy PO w Warszawie. Ale 55 procent chce tych dziur, bankrutujących budowniczych metra, popsutych schodów i wind. Głosowaliscie własnie na tych partaczy!!!macie 5 lat na rozkoszowanie sie zwezonymi ulicami, wodą za 2500 tysiaca za rok it itd.
    Tak, masz rację. 55% nie chce u władzy ludzi wymyślających podobne brednie. My mamy 5 lat radości, ty 5 lat rozpaczy że Patryczek dostał kopa w zadek :)

  • Paweł

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.10.2018 08:04 ~Paweł

    iwa~iwa

    do gość
    lemingu
    ZA PRL sieci cieplownicze wytrzymywały 30 lat i wiecej, a teraz najwyzej rok. Za Lindleya do dzisiaj są czynne systemy cieplownicze. Partactwo producentów i wykonywawców niby zgodnie z certyfikatami i przepisami unii. Co 3 lata wymiana.
    Co ty bredzisz? Naćpałeś się po przegranych wyborach. Sieć ciepłownicza wytrzymująca rok? Odleciałeś w kosmos. Lindley i sieć ciepłownicza? Pokaż mi gdzie do dziś funkcjonuje w W-wie centralne ogrzewanie założone przez Lindleya?????? Zmień dilera, choć odlot masz niezły.

  • Ja BABA

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.10.2018 01:27 ~Ja BABA

    No to masz... No to masz, Hanko, placyk. Do kuźni. Na rynek. W dyby.

  • tyui

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.10.2018 22:34 ~tyui

    [/cytat_2920118]
    1. Jaka jest pojemność autobusu 18m, a jaką pojemność ma tramwaj ~30m??
    2. Korki się nie zmniejszą, a autobusy również utkną w tych korkach, Przykład: Przypatrz się historii Tramwajów w USA, to wszystko z chęci zysku GMC.
    3. Więc, Kto Ci płaci za szerzenie herezji??
    [/cytat_2920196]
    Kolego 18m autobus zawiera 170 pasażerów, 30m tramwaj 200. Widać że tramwaj choć znacznie dłuższy zabiera ich niewiele więcej.
    Autobusy nie staną w korkach jeśli powstaną buspasy. Tramwaje korzystają z wydzielonych torowisk, starcie jest nierówne. Co do USA to tam za zatrzymanie budowy torowisk odpowiadają naukowcy (np. uniwersytet Berkeley). Natomiast w UE szefowie firm produkujących tabor i wspierający ich lewicowi pożyteczni idioci.
    [/cytat_2920298]
    Napisał co wiedział ale nie wie, że autobus ma do wyliczenia pojemności przyjętą normę 5 osób na m2 a tramwaj 4 osoby na m2. Jak dobrze wiadomo w tłoku na m2 wchodzi nawet 8 osób. Gdybyś policzył tramwaj i autobus według tej samej normy to tramwaj ma dwa razy większą pojemność, bo ma dwa razy więcej wolnej podłogi do stania. Nawet jeżeli są buspasy to dalej autobus przegrywa bo nie tylko jest mniej pojemny to i ma gorsze przyspieszenie. Co do USA, to teraz tam też budują tramwaje i to nawet w prawicowych stanach i miastach, więc raczej bez wsparcia jak to nazwałeś lewicowych "idiotów". Trudno tu mówić o lobbingu producentów krajowych jak we Francji czy Hiszpanii, bo USA nie produkuje tramwajów i kupuje je od firm europejskich jak Skoda, CAF, Siemens, Bombardier. Niestety po 40-50 latach wyszło, że autobus jest dobry jako komunikacja pomocnicza w miastach, metro jest za drogie a tramwaj w sam raz.

  • iwa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.10.2018 21:39 ~iwa

    do gość


    lemingu


    ZA PRL sieci cieplownicze wytrzymywały 30 lat i wiecej, a teraz najwyzej rok. Za Lindleya do dzisiaj są czynne systemy cieplownicze. Partactwo producentów i wykonywawców niby zgodnie z certyfikatami i przepisami unii. Co 3 lata wymiana.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Samotne auto pośród błękitu. "Trudno komentować głupotę"

Samotne auto pośród błękitu. "Trudno komentować głupotę"

Elegancki samochód osobowy stojący samotnie pośrodku wielkiej plamy błękitu wypatrzył jeden z naszych czytelników. Wysłał zdjęcia na Kontakt 24. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »