Informacje

11.04.2013 09:39 29 czerwca rusza remont

Pociągi na moście przyspieszą do 60 km/h

SERWISY:

Zamiast 40 km/h, pociągi pojadą przez most średnicowy 60 km/h, czyli z prędkością obowiązująca na całej linii. W czerwcu ruszy remont torowiska podmiejskiego. PKP wybrały właśnie wykonawcę.

Prace remontowe zaczną się 29 czerwca i potrwają do 1 września. – Potrzeba remontu pojawiła się dość szybko i musimy ją wykonać, żeby nie obniżać prędkości na linii średnicowej jeszcze bardziej – mówi Maciej Dutkiewicz rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Po zakończeniu remontu pociągi będą mogły jechać przez most z prędkością 60 km/h, a nie jak dotychczas 40 km/h. Czy nie jest to jednaka mało? – Jest to prędkość techniczna odpowiadająca konstrukcji mostu. Na tyle pozwalają jego możliwości – wyjaśnia Dutkiewicz. "Sześćdziesiątka" obowiązuje na całej linii średnicowej – od dworca Warszawa Wschodnia do Warszawa Zachodnia. – Wynika to z prędkość eksploatacyjnej w tunelu, odległości między przystankami, geometrią torów. Jest ona wystarczająca – tłumaczy Dutkiewicz i dodaje, że przejazd średnicy z zachodu na wschód zajmuje pociągowi podmiejskiemu od 12 do 16 minut. Zwiększenie prędkości na moście nie wpłynie na czas przejazdu, ale zwiększy przepustowość trasy.

Szyny i mostownice

Główną przyczyną remontu są zużyte mostownice. – Są to elementy, które na wiaduktach i mostach odpowiadają podkładom kolejowym – mówi rzecznik. Ponadto na moście położone zostaną nowe szyny. -  3700 metrów szyn, 2888 mostownic i blachy przeciwpożarowe. Wymienione zostanie również 330 metrów szyn i 550 podkładów w strefach dojazdowych za i przed mostem – wylicza Dutkiewicz.

Prace wykona firma INTOP Warszawa. Umowa ma wartość prawie 9 400.000 zł i obejmuje tylko remont torów podmiejskich. Na części dalekobieżnej mostu podobne prace będą wykonane w połowie 2014 roku.

Wahadło i inne zmiany

W związku z pracami modernizacyjnymi na linii średnicowej,  pasażerowie kolei muszą liczyć się ze sporymi utrudnieniami. – Nie ma jeszcze szczegółowej organizacji ruchu. Jest opracowywana w porozumieniu z przewoźnikami – mówi rzecznik. Można się spodziewać, że część pociągów podmiejskich będzie kursowała po układzie dalekobieżnym, z pominięciem stacji Stadion, Powiśle, Śródmieście, Ochota. Niektóre pociągi podmiejskie jadące z zachodu, dojadą tylko do stacji Warszawa Zachodnia, a jadące ze wschodu, do Warszawy Wschodniej. Wprowadzony może zostać również pociąg wahadłowy między Warszawą Zachodnią, a stacją Warszawa Śródmieście. Pociągi dalekobieżne będą mogły kursować przez Warszawę Gdańską.

lata, wp/roody/ec

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • tomek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.04.2013 13:21 ~tomek

    Najbardzie zastanawia mnie fakt, że pociągi dalekobieżne będą jeździły przez Gdańską a most będzie remontowany w części podmiejskiej.Część dalekobieżna będzie remontowana w 2014 wiec po co zmieniać rozkład dalekobieżny w tym roku?

    Idąc dalej : jeżeli tory dalekobieżne będą przekazane pod przejazdy podmiejskie to skąd biorą się ograniczenia ilości składów - stacji mniej, cała centralna do dyspozycji = wielka przepustowość

  • maniek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.04.2013 13:10 ~maniek

    markus~markus

    Sami jesteście sobie winni. Gdyby nasi kierowcy mieli trochę rozumu i rozumieliby, że jadąc 70 zamiast 50 stwarzają 3x większe zagrożenie życia w wypadku dla pieszego, a na średnim odcinku 5 km w mieście zaoszczędzają tylko jakieś 1,5 minuty to by nie trzeba było radarów, progów zwalniających, zbędnych wysepek i innych pierdół. Myślcie za kierownicą!

    dziecko co ty ogladasz? jakie gazety czytasz ze masz taka sieczke w glowie?

  • Realista_Praga

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.04.2013 03:27 ~Realista_Praga

    60km/h chyba że zburzą i na nowo wybudują most średnicowy.
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/deb6e816f6523093.html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1712ff4a4540edca.html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0a8e04a37cb0894c.html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/78393942ce5fe752.html
    Hahaha, świetny żart.

  • Realista_Praga

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.04.2013 03:11 ~Realista_Praga

    PolakDE~PolakDE

    W Niemczech na mostach i w tunelach pociągi jadą 280 km/h. Polska to jakaś kompletna PORAŻKA. Niemozność niczego.

    Nawet przy sygnalizacji kabinowej bałbym się szybciej jechać po moście.

  • Realista_Praga

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.04.2013 03:04 ~Realista_Praga

    Dex~Dex

    Dlaczego 60 km/h/ Przecież na terenie całego miasta obowiązuje 50. Veto!

    Ktoś tu nie czytał rozporządzenia rady ministrów w sprawie transportu kolejowego.

  • Realista_Praga

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.04.2013 03:02 ~Realista_Praga

    hrerhherh~hrerhherh

    a fotoradar będzie?

    Fotoradar niepotrzebny, w każdym pojeździe zamontowany jest prędkościomierz z rejestratorem potocznie zwanym Haslerem (Hasler Bern).

  • Aalabama

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.04.2013 14:55 ~Aalabama

    W międzyeczasie jednak od 14.04.2013 czeka nas cześciowy paraliż zachodniej części lini średnicowej - remont i budowa stacji Ursus Niedźwiadek. Nowy rozkład jazdy już jest - o wiele mniej pociągów. Będą tłumy na stacjach i codzienny armagedonik.
    Może WKD mogłaby honorować bilety pasażerów KM i SKM w tym okresie?

  • Kolejorz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.04.2013 14:55 ~Kolejorz

    PolakDE~PolakDE

    W Niemczech na mostach i w tunelach pociągi jadą 280 km/h. Polska to jakaś kompletna PORAŻKA. Niemozność niczego.


    A kiedy zostały zbudowane te mosty i tunele? Bo chyba nie tuż po wojnie, jak most kolejowy w Warszawie... http://pl.wikipedia.org/wiki/Most_%C5%9Brednicowy_w_Warszawie

  • pasażer

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.04.2013 14:49 ~pasażer

    prędkość światła normalnie! będą emocje jak przy lepieniu pierogów :|

  • zadra

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.04.2013 14:44 ~zadra

    Jakiś czas temu był pomysł, aby wyremontować cały most łącznie z pomalowaniem kratownicy. Przed EURO zasłonięto go płachtami reklam żeby nie straszył, a teraz robią pseudoremont i chwalą się zwiększeniem prędkości pociągów ze spacerowego w kłus.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »