Informacje

05.09.2019 09:59 cały kurs trwa około 20 minut

Pociągi drugiej linii przejechały od ronda Daszyńskiego do Trockiej

SERWISY:

Pociągi drugiej linii metra jeździły testowo w środę nie tylko na nowo wybudowanym odcinku, ale na całej trasie. Co prawda nie przez cały dzień, ale przez jego znaczną część.

Podziemna kolejka kursowała na odcinku rondo Daszyńskiego - Trocka, co, jak podaje urząd miasta, było elementem szkolenia maszynistów przed uruchomieniem wschodniego odcinka drugiej linii metra. Testy służyły również ostatnim korektom rozkładu i planowanej częstotliwości kursowania tej linii.

Układamy rozkład jazdy pociągów

Po opuszczeniu metra przez pasażerów na stacji Dworzec Wileński, pociągi przejeżdżały kolejno przez stację Szwedzka, Targówek Mieszkaniowy i Trocka. Na każdej z nich zatrzymywały się. Następnie ruszały w przeciwnym kierunku. Przejeżdżały przez nowo wybudowane stacje, a od Dworca Wileńskiego ponownie zabierały podróżujących do ronda Daszyńskiego.

- To wszystko przygotowania do uruchomienia tego odcinka. Z punktu widzenia eksploatacji, układamy rozkład jazdy pociągów, żeby wdrożyć ten system po otwarciu metra - informuje Paweł Siedlecki z biura prasowego Metra Warszawskiego.

I dodaje, że w zależności od potrzeb i możliwości pociągi od samego rana jechały trasą uzupełnioną o trzy nowe stacje. - Nie miało to miejsca przez całą środę, ale przez znaczną część dnia - mówi.

Jak informuje nas rzecznik Metra Warszawskiego, czas przejazdu z jednego krańca M2 na drugi wynosi około 20 minut.

Czekają na pozwolenie na użytkowanie

Trzy nowe stacji na wschodnim odcinku M2 zostały już odebrane i posiadają pozytywne opinie kontroli Państwowej Staży Pożarnej i Sanepidu. Czekają jedynie na wydanie pozwolenia na użytkowanie od Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego.

Jak poinformował Wojewoda Mazowiecki Zdzisław Sipiera na wtorkowej konferencji prasowej, istnieje duża szansa, że do połowy września taki dokument zostanie wydany.

- Jestem po porannym spotkaniu ze wszystkimi inspektorami powiatowych inspektoratów nadzorów budowlanych na Mazowszu - mówił wojewoda we wtorek. I dodał, że posiada potwierdzenie od inspektoratu wojewódzkiego, że proces gromadzenia dokumentów zbliża się ku końcowi. - Trwa przygotowanie do pierwszych konkretnych wizyt odbiorowych - zapewnił.

Nowe stacje

Po wschodniej stronie miasta metro rozbudowano o trzy stacje: Szwedzka, Targówek, Trocka. Umowę na budowę z włoską firmą Astaldi podpisano w marcu 2016 roku. Opiewała na ponad miliard złotych.

Budowa skończyła się w maju. Na początku sierpnia informowaliśmy, że pracownicy Metra Warszawskiego codziennie stawiają się do pracy na gotowych stacjach, jednak nie zostały one formalnie oddane do użytku, więc nie mogą skorzystać z nich pasażerowie.

Cała druga linia metra ma powstać przed 2023 rokiem.

Na tvnwarszawa.pl informowaliśmy o zmianach w komunikacji po otwarciu metra:

ab/pm

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Mietek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.09.2019 14:45 ~Mietek

    Obywatelu Czaskoski, kiedy metro na Ursus i Białołękę?

  • takbyło

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.09.2019 10:39 ~takbyło




    Ana~Ana

    Ale wiecie, że mamy rok 2019???? Czym się chwalimy? Że wreszcie budujecie metro w stolicy? Trochę żenujące...ale gratuluję. Życzę dalszych sukcesów.
    geologsieznalazl~geologsieznalazl

    Kiedyś nie było technologii umożliwiających budowę metra w Warszawie. Niestety Warszawa leży na terenie piaszczystym, przez co dawniej próby budowania metra kończyły się zasypywaniem przez piach. Dlatego od ruskich dostaliśmy PKiN chociaż oferowali metro, ale nie potrafili go zrobić
    Ana~Ana


    Nie przesadzałabym tak z tym brakiem możliwości technologicznych. W niektórych krajach radzili sobie z innymi "trudnymi warunkami" i dali radę, sorki ale u nas do niedawna nie było autostrad... z asfaltem również mieli problem?
    Ana~Ana


    Dodam jeszcze, że budowa metra np. w Stambule tez nie była prosta a jednak zrobili to, szacun. Proszę więc nie twierdzić jak to w Polsce są trudne warunki geologiczne ;-)

    Poczytaj o budowie metra w Nowym Jorku, przedłużenie linii numer 7 o 2 mile (ponad 3 kilometry)kosztowało 2,5 mld dolarów, tak 2,5 MILIARDA DOLARÓW. Właśnie ze względu na trudny teren. Wszystko można, tylko czy każdego stać?

  • derek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.09.2019 08:45 ~derek

    Ludzie od dawna latają w kosmos a my nie umiemy metra zbudować, obwodnicy a co lepsze sprawnego kolektora ściekowego. Witamy w Polandi!

  • boleks

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.09.2019 22:52 ~boleks




    Ana~Ana

    Ale wiecie, że mamy rok 2019???? Czym się chwalimy? Że wreszcie budujecie metro w stolicy? Trochę żenujące...ale gratuluję. Życzę dalszych sukcesów.
    geologsieznalazl~geologsieznalazl

    Kiedyś nie było technologii umożliwiających budowę metra w Warszawie. Niestety Warszawa leży na terenie piaszczystym, przez co dawniej próby budowania metra kończyły się zasypywaniem przez piach. Dlatego od ruskich dostaliśmy PKiN chociaż oferowali metro, ale nie potrafili go zrobić
    Ana~Ana


    Nie przesadzałabym tak z tym brakiem możliwości technologicznych. W niektórych krajach radzili sobie z innymi "trudnymi warunkami" i dali radę, sorki ale u nas do niedawna nie było autostrad... z asfaltem również mieli problem?
    Ana~Ana


    Dodam jeszcze, że budowa metra np. w Stambule tez nie była prosta a jednak zrobili to, szacun. Proszę więc nie twierdzić jak to w Polsce są trudne warunki geologiczne ;-)

    Po prostu dla komuny było to za trudne i tyle.

  • Szajs

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.09.2019 21:01 ~Szajs


    mm_disabled~mm_disabled

    Mam tylko nadzieję, że jak otworzą stacje na woli i udrożnią Górczewską to nie zlikwidują jeżdżących tam autobusów. Było by to kolejne debilne rozwiązanie w stylu ratusza.
    ech~ech


    Pierwszy będzie Edward, potem 190 i 523...

    Na Targówku już podali zmiany w autobusach dotyczące Targówka, Pragi Płn i Białołęki.
    I jest RZEŹNIA.

    Pewnie kaza rowerami jezdzic?

  • Zawiedziony

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.09.2019 18:30 ~Zawiedziony


    ana~ana

    Mieszkam 400 metrów od Szwedzkiej i jakieś 1000 metrów od Wileńskiego. Codziennie jeżdzę na Wilanowską lub Pole Mokotowskie. Łudziłam się, że po otwarciu metra ze Szwedzkiej będzie w końcu szybciej niż samochodem. Niestety, nie będzie.
    echo~echo


    No nie mów, że na Wilanowską dojeżdżasz samochodem w 21 minut? Nikt w to nie uwierzy.


    Może mieszkasz tutaj od wczoraj, ale w Warszawie są trzy Wilanowskie: jedna ul. Wilanowska w Śródmieściu, druga ul. Wilanowska w Wesołej i trzecia Al. Wilanowska na Mokotowie/Wilanowie.

  • ana

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.09.2019 18:02 ~ana


    ana~ana

    Mieszkam 400 metrów od Szwedzkiej i jakieś 1000 metrów od Wileńskiego. Codziennie jeżdzę na Wilanowską lub Pole Mokotowskie. Łudziłam się, że po otwarciu metra ze Szwedzkiej będzie w końcu szybciej niż samochodem. Niestety, nie będzie.
    echo~echo


    No nie mów, że na Wilanowską dojeżdżasz samochodem w 21 minut? Nikt w to nie uwierzy.


    Metrem dojadę w 21 minut? Jeju, chciałabym. Rzeczywisty czas "door to door" z użyciem M2 i M1 to średnio 38 minut. Samochodem 30-32min. A o komforcie nie wspomnę. Zwykle jeżdżę metrem, bo jest po prostu taniej i to jest jedyny argument na plus.

  • Nie wyszło

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.09.2019 17:20 ~Nie wyszło



    Wojewoda~Wojewoda

    Pewnie w papierach brak było przecinka, tak, jak to było przy przebudowie ulicy Rosoła na Ursynowie, przez co wszyscy mieszkańcy przez prawie rok tracili czas w korkach i objazdach. To stały numer wojewody po AWF ie.
    sammler~sammler


    Brak przecinka niekiedy zmienia zasadniczo wymowę zdania. Ty uznajesz, że w takiej sytuacji problemem jest to, iż wojewoda nie chce dokumentu bez tego przecinka przyjąć. Bo wojewody nie lubisz i antypatie przesłaniają ci właściwy osąd sytuacji.

    A np. mnie jest on całkowicie obojętny (jak większość urzędników) i być może dlatego staram się do sprawy podejść obiektywnie. Może dlatego widzę tę sprawę inaczej: jeżeli brakuje przecinka i przez "prawie rok" wnioskodawca nie potrafi go dostawić, to problem jest chyba jednak z wnioskodawcą.
    Jacek~Jacek


    Oj a mnie się wydaje że to działa zgodnie z powiedzeniem "Jak chcesz uderzyć psa to kij się zawsze znajdzie". Inaczej mówiąc wojewoda z armią prawników znalazł kruczki prawne pozwalające zażądać jakieś dodatkowe dokumenty które są trudne do załatwienia. Może wymagają współpracy z instytucjami państwowymi które piętrzą trudności.
    Otwarcie metra przed wyborami nie pozwoliłoby PiS opowiadać o porażce władz Warszawy.

    Wcale bym się nie zdziwił, gdyby tak właśnie było. Rzucanie władzom z PO kłód pod nogi Sipiera ma dopracowane w szczegółach. Tylko " Dekomunizacja " ulic Warszawy mu nie wyszła, ale kosztami swojego nieudacznictwa usiłuje obciążyć ratusz.

  • Wojewoda

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.09.2019 17:13 ~Wojewoda



    kk22~kk22

    Stacje gotowe, ludzie mogliby jeździć, ale wojewoda z PiS blokuje otwarcie inwestycji. Przecież to skandal!
    Wojewoda~Wojewoda

    Pewnie w papierach brak było przecinka, tak, jak to było przy przebudowie ulicy Rosoła na Ursynowie, przez co wszyscy mieszkańcy przez prawie rok tracili czas w korkach i objazdach. To stały numer wojewody po AWF ie.
    Zepe453~Zepe453
    Przeprowadź się do Wilanowa albo namów swoich sąsiadów, żeby głosowali na właściwą partię.
    ...
    Jak nie chcecie głosować na PO to nie oczekujcie inwestycji na tej waszej Pradze.


    Byłbym bardzo nierozsądny gdybym się przeprowadził z domku jednorodzinnego pod Warszawą do Wilanowa. Ursynów to już przeszłość, ale doskonale pamiętam, jak wojewoda starał się zaszkodzić HGW, absolutnie lekceważąc mieszkańców Ursynowa.

  • ech

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.09.2019 16:44 ~ech

    mm_disabled~mm_disabled

    Mam tylko nadzieję, że jak otworzą stacje na woli i udrożnią Górczewską to nie zlikwidują jeżdżących tam autobusów. Było by to kolejne debilne rozwiązanie w stylu ratusza.


    Pierwszy będzie Edward, potem 190 i 523...

    Na Targówku już podali zmiany w autobusach dotyczące Targówka, Pragi Płn i Białołęki.
    I jest RZEŹNIA.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »