Informacje

01.09.2013 08:06 specjaliści zajrzą pod pociąg

Pociąg pendolino przemknął przez Warszawę

SERWISY:

Prosto z toru testowego w Żmigrodzie przyjechała w niedzielę rano do Warszawy nowość na polskich torach - pociąg pendolino. Rano przemknął przez Warszawę Gdańską.

Przed godz. 8 można go było zobaczyć na stacji Warszawa Gdańska. Zatrzymał się dosłownie na chwilę i odjechał na Olszynkę Grochowską, gdzie w specjalnej hali przejdzie przegląd podwozia.

- Na Olszynce jest jedyna taka w Polsce hala, która w całości pomieści pendolino. Będzie można bez problemu wejść do kanału i od spodu obejrzeć, jak wygląda podwozie po pierwszych testach na torze w Żmigrodzie – tłumaczy w rozmowie z tvnwarszawa.pl Zuzanna Szopowska, rzeczniczka prasowa PKP Intercity.

Przed godziną 15.00 skład wyruszy w drogę powrotną, w kierunku Żmigrodu.

Na Olszynce Grochowskiej w Warszawie, przy ulicy Kozia Górka, powstaje nowoczesne centrum serwisowe dla pociągów pendolino - czytaj więcej na ten temat.

TAK TESTOWALI PENDOLINO:

Pojedzie 230 km/h

Pierwszy pociąg pendolino przyjechał na testy do Polski 12 sierpnia. Został zaprezentowany we Wrocławiu, a następnie udał się na testy w Żmigrodzie.

Każdy z zamówionych przez PKP Intercity składów pendolino ma siedem wagonów. Pociągi mają prawie 190 metrów długości i ważą 395,5 tony.

Na pokładzie mają być łącznie 402 miejsca - 57 w klasie pierwszej i 345 w drugiej. Fotele w obu klasach będą rozkładane, a każde miejsce będzie miało własne oświetlenie i gniazdko elektryczne.

Na korytarzach oraz na końcu przedziałów zostaną zamontowane stelaże bagażowe. Rowery będzie można przypiąć do specjalnych wieszaków.

Podróż ma być krótsza

W maju przyszłego roku pierwszy pociąg ma uzyskać świadectwo dopuszczenia do ruchu w Polsce. Będzie jeździł po zmodernizowanych liniach - zgodnie z planem od grudnia 2014 r.

Pojedzie 200 km/h. Z czasem ta prędkość będzie zwiększana do 220 i 230 km/h.

Pendolino będzie mogło pokonać trasę z Warszawy do Gdańska w ok. 2 godz. 40 min., do Krakowa w 2 godz. 15 min, do Katowic w 2 godz. 10 min., do Wrocławia w 3 godz. 30 min.

Z Gdyni do Krakowa pociągi te przejadą w 5 godz. 20 min, do Katowic w 5 godz. 15 min, a do Gliwic w ok. 6 godz.

20 razy pendolino

PKP Intercity kupiło pociągi od koncernu Alstom w maju 2011 r. Kontrakt o wartości 665 mln euro obejmuje dostawę 20 składów, budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz koszty utrzymania technicznego przez 17 lat.

Koszt samych pociągów to ok. 400 mln euro.

bf/mz,ec

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • gość

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.09.2013 20:04 ~gość

    A Łódź? Centrum Polski ? Skrzyżowanie tras komunikacyjnych ?

  • twoja stara

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.09.2013 18:31 ~twoja stara

    Lokomotywa już zajechała

    Lekka i zwiewna, szybka jak strzała

    Piękna, wspaniała!

    Za nią wagony tak jakby płyną

    Jak tancerz w tańcu z piękną dziewczyną

    To Pendolino!

    I pełno ludzi jest na peronie

    Cieszą się, śmieją, klaskają w dłonie!

    Orkiestra, kwiaty, luźne pogwarki

    Lśnią wprost krawaty, błyszczą zegarki

    Sto mikrofonów, kamer ze dwieście

    Jest pendolino, jest już nareszcie!

    Pan prezes gości zaprasza szczerze

    Panie ministrze, panie premierze

    Proszę podziwiać tę naszą chlubę

    Wnet pojedziemy chlubą na próbę

    I ruszył orszak tym pendolinem

    Jadą już, jadą, sto na godzinę!

    Za oknem z wolna migają słupy

    Szybciej się nie da, tory do....

    Tak, proszę państwa zbyt słabe tory

    Dlatego wolno jedziemy, sorry

    No i w dodatku coś głośno stuka

    Minister Nowak przyczyny szuka

    A wyjaśnienie jest proste takie

    Pociąg kosztował coś miliard z hakiem

    Zatem przyczynę znaleźć nie sztuka

    Tak, proszę państwa - ten hak tak stuka!

  • Xavery

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.09.2013 13:58 ~Xavery

    harcerzyk~harcerzyk

    Ciągają go tam i z powrotem jakby własnego napędu nie miał... a może nie ma?


    Nie ma homologacji na polską sieć i jako taki nie może się poruszać samodzielnie.

  • QAZ

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.09.2013 21:09 ~QAZ

    skorpion77~skorpion77

    W tym momencie rząd polski z panem Donaldem na czele, pokazuje że absolutnie nie utożsamia się z Polską i ma gdzieś to czy w Polsce będzie coraz większe bezrobocie. Przecież taki pociąg bez problemu można by było zrobić w Polsce. Może tylko potrzeba by było trochę więcej czasu, ale bez przesady. PESA byłaby w stanie podołać takiemu zadaniu. Ale nie, lepiej kupić taki pociąg we Włoszech, a polski pracownik będzie się tylko przyglądał zamiast pracować przy czymś takim. jeszcze można by było zacząć eksportować takie pociągi, które z pewnością konkurowałyby ceną z włoskimi. Z Warszawy do Wrocławia w 3,5 godziny. Czyli średnia 100 km/h. To są chyba jaja. Rząd robi sobie totalne jaja z Polaków. Przecież taką średnią osiągnie każda polska lokomotywa nowej generacji. Włosi mają nas gdzieś, bo wycofali większość produkcji z Fiata i jeszcze sprzedają nam swoje pociągi. Bo tam rząd ściśle utożsamia się ze swoim krajem. A u nas rząd równie dobrze mógłby rządzić w każdym innym kraju a najlepiej w Izraelu chyba. Liczą się tylko stanowiska i kasa z tego tytułu. A tożsamość narodowa to sprawa trzeciorzędna. Aha i podkreślam, że nie jestem zwolennikiem PIS-u i jemu pochodnych. Gdyby rządził PIS to byłoby tak samo. Ja tylko stwierdzam smutne fakty w polskiej rzeczywistości.
    Pozdrawiam

    Kolego, chyba ci się epoki pomyliły - w dzisiejszych czasach ogłasza się przetarg i kupuje od dostawcy , który złożył najkorzystniejszą ofertę, a nie zleca się wybranej firmie (jak np. PESA) wyprodukowanie składów zespolonych. Skoro PESA nie oferuje takich składów to nie może się ubiegać o zamówienie na ich dostawę. I jeszcze jedno: z Warszawy do Wrocławia 3,5 godziny dlatego, że pociąg musi jechać okrężną trasą (przez Poznań lub Katowice) której długość to ponad 450 km, czyli średnia wychodzi trochę więcej niż 100 km/h

  • harcerzyk

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.09.2013 20:39 ~harcerzyk

    Ciągają go tam i z powrotem jakby własnego napędu nie miał... a może nie ma?

  • Pasażerki

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.09.2013 20:25 ~Pasażerki


    Quercus~Quercus

    Przypominam, że Pendolino nie może być eksploatowane przy temperaturze poniżej minus 25 stopni. He, he, he. Zobaczymy jak chwyci mróz -28 stopni i niżej. Przy niższych temperaturach Pendolino będzie ciągnięte przez niezastąpione EU07. Buhahaaa...
    @ Pasażerki. Prosze najpierw poczytać o lokomotywach ES64U4 a potem zabierać głos.
    Cara Italia~Cara Italia

    Włosi też nie mogą być eksploatowani w niskich temperatutach, bo, nie wiadomo czemu, przybierają kolor sino - fioletowy i się trzęsą :)

    O pluskwach to żarcik taki był. USmiechnij się :)

  • Cara Italia

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.09.2013 19:54 ~Cara Italia

    Quercus~Quercus

    Przypominam, że Pendolino nie może być eksploatowane przy temperaturze poniżej minus 25 stopni. He, he, he. Zobaczymy jak chwyci mróz -28 stopni i niżej. Przy niższych temperaturach Pendolino będzie ciągnięte przez niezastąpione EU07. Buhahaaa...
    @ Pasażerki. Prosze najpierw poczytać o lokomotywach ES64U4 a potem zabierać głos.

    Włosi też nie mogą być eksploatowani w niskich temperatutach, bo, nie wiadomo czemu, przybierają kolor sino - fioletowy i się trzęsą :)

  • Wahadełko

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.09.2013 19:51 ~Wahadełko

    Andrzej ze śląska~Andrzej ze śląska

    Mam prośbę. Nie ośmieszajcie się z tym Pendolino. Od lat jeżdżę Pendolinem w Czechach. A tu co chwile: Pendolino to, pendolino tamto.

    Bo Czesi to naród pragmatyczny, ich byle Pendolino nie rusza. A my, prowincjonalni entuzjaści, mamy radochę :)

  • Da Ferrara a Bologna

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.09.2013 19:49 ~Da Ferrara…

    skorpion77~skorpion77

    W tym momencie rząd polski z panem Donaldem na czele, pokazuje że absolutnie nie utożsamia się z Polską i ma gdzieś to czy w Polsce będzie coraz większe bezrobocie. Przecież taki pociąg bez problemu można by było zrobić w Polsce. Może tylko potrzeba by było trochę więcej czasu, ale bez przesady. PESA byłaby w stanie podołać takiemu zadaniu. Ale nie, lepiej kupić taki pociąg we Włoszech, a polski pracownik będzie się tylko przyglądał zamiast pracować przy czymś takim. jeszcze można by było zacząć eksportować takie pociągi, które z pewnością konkurowałyby ceną z włoskimi. Z Warszawy do Wrocławia w 3,5 godziny. Czyli średnia 100 km/h. To są chyba jaja. Rząd robi sobie totalne jaja z Polaków. Przecież taką średnią osiągnie każda polska lokomotywa nowej generacji. Włosi mają nas gdzieś, bo wycofali większość produkcji z Fiata i jeszcze sprzedają nam swoje pociągi. Bo tam rząd ściśle utożsamia się ze swoim krajem. A u nas rząd równie dobrze mógłby rządzić w każdym innym kraju a najlepiej w Izraelu chyba. Liczą się tylko stanowiska i kasa z tego tytułu. A tożsamość narodowa to sprawa trzeciorzędna. Aha i podkreślam, że nie jestem zwolennikiem PIS-u i jemu pochodnych. Gdyby rządził PIS to byłoby tak samo. Ja tylko stwierdzam smutne fakty w polskiej rzeczywistości.
    Pozdrawiam

    Rząd włoski utożsamia się z naroden do tego stopnia, ae nawet pociągi podmiejskiem, n.p. z Ferrary do Bolonii przypominają Pendolino. Jechałem takim kilka lat temu. Przybył punktualnie, odjechał o czasie, w środku czyściutko, wszystkie miejsca siedzące wyściełane, pluskiew brak. Informacja na każdej stacji elektroniczna i głosowa, jedzie cichutko, w miłej atmosferze. To jest tożsamość, co się zowie !

  • Quercus

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.09.2013 19:21 ~Quercus

    Przypominam, że Pendolino nie może być eksploatowane przy temperaturze poniżej minus 25 stopni. He, he, he. Zobaczymy jak chwyci mróz -28 stopni i niżej. Przy niższych temperaturach Pendolino będzie ciągnięte przez niezastąpione EU07. Buhahaaa...
    @ Pasażerki. Prosze najpierw poczytać o lokomotywach ES64U4 a potem zabierać głos.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »