Informacje

23.04.2013 15:21 "mierzymy parametry jezdni"

Po wypadku na Siekierkowskiej drogowcy ustawią "urządzenie"

SERWISY:

Po kolejnym wypadku na Trasie Siekierkowskiej, powrócił temat ustawionych tam barier energochłonnych. - To nie pierwszy wypadek w tym miejscu. Barierka miała chronić, a nie stwarzać zagrożenie - piszą nasi czytelnicy. Drogowcy zapowiadają, że sprawdzą to miejsce.

Chodzi o rozjazd na trasie, za mostem Siekierkowskim na jezdni w kierunku Rembertowa. Kierowcy mogą skręcić w prawo i zjechać na Wał Miedzeszyński w kierunku Puław lub pojechać prosto w kierunku ul. Bora Komorowskiego.

W tym miejscu pasy rozdzielają  bariery energochłonne i ta organizacja ruchu pozostawia wiele do życzenia.

Nie milkną komentarze

Ostatni wypadek w tym miejscu miał miejsce w czwartek, 18 kwietnia. Skoda wbiła się bariery, a kierowca został ranny. Pod tekstem o wypadku pojawiło się wiele komentarzy.

-  Lepiej niech postawią tu jakiś znak oświetlony, bo rozwidlenie z tymi z barierkami jest strasznie oszukane. Sam kiedyś bym się wbił w te bariery - napisał na forum Viki.

Zarzuty nie dotyczą jednak jedynie barier. - To miejsce jest źle oznakowane. Dopiero po kilkudziesięciu metrach człowiek się orientuje, że powinien był zjechać wcześniej - napisał kllolk 79.

Wtóruje mu ups59. - Drogowskazy na naszych drogach są w miejscach, gdzie nie można już wykonać manewru, ale niektórzy ryzykują. Informacje o tym, dokąd droga prowadzi, powinny być przed rozjazdem, a nie na rozjeździe.

Będą się przyglądać...

Zarząd Dróg Miejskich nie zmienia jednak zdania co do przydatności barier energochłonnych. - Spełniły one swoją funkcję, czyli zatrzymały pojazd w pasie jezdni - zauważa Karolina Gałecka, rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich.

I przypomina, że bariery dla samochodów osobowych do 1500 kg dostosowane są do prędkości 110 km/h, natomiast dla samochodów osobowych do 13000 kg do 70 km/h. - Bariery spełniają swoje zadanie, ale w granicach, w których są testowane - dodaje.

... i ustawią "urządzenie"

Nie oznacza to jednak, że na trasie nic się nie zmieni. Drogowcy planują już nową organizację ruchu w tym miejscu. Nie chcą jednak zdradzić, czym będzie się różnić od obecnej.

- Jesteśmy na etapie ostatnich prac projektowych - mówi rzeczniczka. I dodaje: - Kiedy wykonamy ostateczne pomiary, podamy szczegóły dotyczące wyboru urządzenia, które poprawi w tym miejscu bezpieczeństwo. Jakie to będzie "urządzenie", zdradzić nie chce. Zapewnia jednak, że nie fotoradar.

I przypomina: - Żadne urządzenie nie da gwarancji bezpieczeństwa, jeżeli kierowcy nie zachowają ostrożności i rozsądku w trakcie jazdy

Tak wyglądał czwartkowy wypadek.

su/roody

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Zenek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.08.2013 15:01 ~Zenek

    Większość udaje niezorientowanych, ale ilu kolesi w ostatniej chwili "wbija" się w tym miejscu na prawo, żeby ominąć kolejkę jadących prawym pasem do skrętu?

  • camel

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.08.2013 11:18 ~camel

    Nie raz można tam zobaczyć akcję jak kierowca jadący ze 150 km/h z lewego pasa przebija się w ostatniej chwili na prawy do skrętu/zjazdu.
    Policja nie może to barierka ich wyeliminuje.

  • grzybcio

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.04.2013 16:09 ~grzybcio

    to nie wina barierki, to wina kierowcy, który nie ma rozumu w głowie...
    najławtwiej zwalić winę na przedmiot martwy

  • stonka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.04.2013 13:47 ~stonka


    jejh~jejh

    wg mnie trzeba tam ustawić fotoradar. i sprawa byłaby zakończona. każdy, nawet najgorszy wariat jak tylko widzi fotoradar, to od razu zwalnia...
    Edek~Edek

    5, najlepiej tak z 5 fotoradarów.
    Co sie szczypać... ja bym poszedł dalej i na całej trasie dał foto, tak co 10m.

    Zjazdy i oznakowanie są do kitu ale co tam, fotoradar lekarstwem na wszystko.


    Wg Ciebie znak informacyjny ustawiony 400m przed rozwidleniem to złe oznakowanie? Ile potrzebujesz żeby zmienić pas? kilometr? dwa?

  • Edek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.04.2013 12:17 ~Edek

    jejh~jejh

    wg mnie trzeba tam ustawić fotoradar. i sprawa byłaby zakończona. każdy, nawet najgorszy wariat jak tylko widzi fotoradar, to od razu zwalnia...

    5, najlepiej tak z 5 fotoradarów.
    Co sie szczypać... ja bym poszedł dalej i na całej trasie dał foto, tak co 10m.

    Zjazdy i oznakowanie są do kitu ale co tam, fotoradar lekarstwem na wszystko.

  • pmit

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.04.2013 11:17 ~pmit

    Sprawa wg. mnie prosta o tym, że mam skręcić na Wał/Puławy nie sowiaduje się w ostatniej chwili, więc jadę prawym pasem. Ale nie u nas jest mania środkowego a nawet lewego pasa. Po co jechać prawym jak będę skręcał w prawo. Przecież mogę śmignąć środkowym a najlepiej i lewym żeby później wcisnąć się przed wszystkich stojących w korku. Jeżdziłem prawie codziennie tamtędy i jadąc prosto w kierunku węzła marsa nie raz musiałęm zwalniać do 40km/h na lewym pasie bo Ci skręcający w prawo właśnie sobie przypominali, że muszą skręcić na Wał przez trzy pasy.

  • Nidecker

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.04.2013 10:55 ~Nidecker

    Zwróćmy uwgę że w barierki pakują ci co świetnie znają te zjazdy i jak zwykle sie uda , a tu skucha. Ja nie widziałem na tych barierkach kogoś kto przyjechał do warszawaki z bardzo daleka i tylko w odwiedziny.

  • stonka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.04.2013 10:08 ~stonka

    Może kilka faktów:
    1. Znak informacyjny o zjeździe na Otwock jest 400m przed rozwidleniem.
    2. Znak powtórzany jest 30 przed rozwidleniem.
    3. Ograniczenie prędkości na tym odcinku to 80km/h.
    4. Na drogach "szybkich" zwykle zjazdy są po prawej stronie.
    A jak wygląda rzeczywistość?
    1. Jazda lewym do oporu.
    2. Przynajmniej 120km/h.
    3. Agresywne wpychanie się w kolejkę.

  • s_m

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.04.2013 09:53 ~s_m

    Pierwszy znak informującu o rozjazdach jest jeszcze przed mostem:
    https://maps.google.pl/maps?hl=pl&ll=52.213602,21.091518&spn=0.055746,0.169086&t=m&z=13&layer=c&cbll=52.213448,21.091215&panoid=ByNwc_JW9q8-w7_RNbfNBg&cbp=12,35.69,,0,-3.21
    Potem jest tylko jego powtórzenie. Tyle, że jeżeli zjazd na Puławy stoi w korku, to reszta nie chce grzecznie czekać, tylko cwaniakuje z trzeciego pasa na zjazd na Bora. Wypadki w tym iejscu to nie wina złego oznakowania, tylko własnej głupoty kierujących i nie patrzenia na znaki.

  • Figo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.04.2013 22:46 ~Figo


    Obawiam się, że chyba nie wiesz o jakie miejsce się rozchodzi. Rzadko tamtędy jeżdżę, ale zdarzało mi się pokonując dolinkę i most, skręcać na puławy. Raz chciałem skręcić na wał w kierunku północnym, przegapiłem zjazd choć patrzyłem na znaki i nie "cwaniakowałem" jak to określasz. Przy małym natężeniu ruchu spokojnie może tam dochodzić do niebezpiecznych sytuacji. Jedziesz środkowym pasem, pojawia się znak zjazdu na Puławy, jedziesz dalej i okazuje się, że już dawno powinieneś się trzymać
    prawego pasa. Ja tam pojechałem prosto i szukałem innej drogi. Ten Pan najwyraźniej wykonał manewr w ostatniej chwili, jechał za szybko, nie wiem, nie widziałem, na pewno popełnił błąd. Fakt jest taki, gdyby skrzyżowanie było prawidłowo oznaczone, nie dawało by okazji do popełnienie błędu, szczególnie ludziom którzy nie znają tego zjazdu. Wkurza mnie takie gadanie ;)

    Wawer~Wawer

    Jeżdżę tędy od momentu, kiedy tylko rozwidlenie się pojawiło. Nigdy nie wbiłem się w barierkę, a nawet nie było takiego zagrożenia. Dlaczego? Bo nie cwaniakuję i nie jeżdżę na pamięć (choć w tym przypadku mógłbym). Bardziej chodzi mi o fakt zwaracania uwagi na znaki. Wszędzie szukamy winy drogowców, urzędników. Może lepiej samemu spojrzeć na swoją jazdę, brawurę (często zbyt wielką) i umiejętności.

    No, ale po co stać w korku do zjazdu na Wał Miedzeszyński, skoro można pędzić lewym, lub środkowym pasem do samego końca, a później w ostatniej chwili i na chama wciskać się pomiędzy spokojnie stojące samochody.
    Matej~Matej



    tak to jest jak się nie ma zdolności psychomotorycznych do kierowania pojazdem

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »