Informacje

15.06.2015 16:34 120 km/h na obwodnicy

Po dwóch latach od otwarcia
POW wreszcie jest ekspresówką

SERWISY:

Południowa Obwodnica Warszawy, po dwóch latach od otwarcia, jest drogą ekspresową. Oznacza to, że kierowcy od węzła Konotopa do węzła Puławska mogą legalnie podróżować z prędkością 120 km/h.

- POW już jest trasą o parametrach drogi ekspresowej. Obowiązuje na niej stała organizacja ruchu  i oznakowanie zostało do niej dostosowane - poinformowała w poniedziałek Agnieszka Stefańska, rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA.

Jak dodaje, w niektórych miejscach oznakowanie tymczasowe (na drogach bocznych) będzie jeszcze występować. - Chodzi o wyłączone częściowo węzły, które nie posiadają kontynuacji przebiegu na przykład węzeł Opacz czy węzeł Puławska - wymienia rzeczniczka.

O tym, że w czerwcu trasa wreszcie uzyska klasę S pisaliśmy tydzień temu. Wtedy jednak drogowcy mówili, że stanie się to pod koniec miesiąca.

Dla kierowców oznacza to, że na ciągu głównym obwodnicy mogą jechać z prędkością 120 km / h, a na drogach bocznych 90 km/h.

31 latarni do wymiany

Chociaż POW od węzła Konotopa do węzła Lotnisko oddana została do użytku w drugiej połowie 2013 to do czerwca 2015 nie miała status drogi ekspresowej. Można nią było, zgodnie z przepisami, jechać jedynie 100 km/h, a na drogach bocznych 70-90 km/h.  W kwietniu tego roku pytaliśmy drogowców, kiedy to się zmieni?

Tłumaczono, że przyczyną wprowadzenia ograniczeń w prędkości były prace przy wymianie latarni na węźle Al. Jerozolimskie. Chodziło o lampy ustawione w tak zwanej "szerokości pracującej barier".

Jak wyjaśniali drogowcy, bariery energochłonne w chwili uderzenia odginały się dalej, niż stały owe latarnie. W efekcie bariera mogła oprzeć się o słup, a wtedy nie pochłonęłaby energii tak, jak powinna. Mogła nie spełnić swojej roli. Drogowcy musieli wymienić 31 latarni.

- Obecnie wszystkie prace są już zakończone, odbyły się także wszelkie potrzebne odbiory - zapewnia w poniedziałek rzeczniczka.

18,5 km nowej trasy

W wakacje GDDKiA chce podpisać umowy z trzema wybranymi wykonawcami - ostatnich trzech odcinków POW od węzła Puławska do węzła Lubelska.

W sumie w ramach inwestycji, na odcinku pomiędzy węzłem Puławska a węzłem Lubelska, przewidziana jest budowa między innymi: drogi ekspresowej długości 18,5 km, posiadającej 2 jezdnie po 3 pasy ruchu; tunelu pod Ursynowem; mostu przez Wisłę, estakady nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym oraz węzłów Ursynów, Przyczółkowa, Wał Miedzeszyński, Patriotów.

Przewidziano także dodatkowy węzeł Czerniakowska Bis, który usytuowany będzie pomiędzy węzłami Przyczółkowa i Wał Miedzeszyński.

Most Południowy połączy Wilanów z Wawrem:

su/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • aaa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.06.2015 15:47 ~aaa

    johanna haase~johanna haase

    I jadąc z podniesioną maksymalną prędkością można na tym 15 km odcinku zaoszczędzić 59 sekund, a realnie ok. 20 sek. PRZEŁOM!

    albo zaoszczędzić 100 zł :-)

  • maruda

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.06.2015 14:07 ~maruda

    mogą jechać z prędkością 120 km / h, a na drogach bocznych 90 km/h. co nie znaczy że muszą jechać max.Można wolniej nie robić z siebie mistrza kierownicy.

  • maciek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.06.2015 09:55 ~maciek


    SPEED4~SPEED4

    Drogowcy znowu przeszli samych siebie. Droga ekspersowa zaczynająca się od razu za granicą terenu zabudowanego. Może by zrobili jakiś odcinek buforowy na dwóch km pozwalający płynnie rozpędzić się do tych 120 km/h? Włączanie do ruchu na drodze ekspresowej jest trudne przy 80 km/h, a przy 50 km/h to co najmniej szaleństwo.

    kierowcabombowca~kierowcabombowca

    To pewnie jeden z tych ciamajdów siejących zagrożenie na drodze, co nie wiedzą po co i do czego służy pas rozbiegowy...
    Wjeżdża taki idiota z wjazdu jadąc te 50-60, od razu włącza kierunkowskaz i przed maskę rozpędzonego na esce albo autostradzie się pcha mimo że ma 200 metrów pasa na rozpędzenie się i płynne włączenie.
    Na drugi raz hamował nie będę, staranuję po prostu a kamerka zarejestruje moment zajechania i wymuszenia pierwszeństwa.

    Choć głównym sprawcą kolizji będzie wymuszający pierwszeństwo, kamera zarejestruje też brak Twojej jakiejkolwiek reakcji na wydarzenia na drodze, więc będziesz miał przyczynienie się do takiego zdarzenia, bo nie hamowałeś ;)

  • kierowcabombowca

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.06.2015 00:29 ~kierowcabombowca

    kierowca~kierowca

    Proszę mi wytłumaczyć , S2 w kierunku Puławskiej , ograniczenie do 16T , jadę z Poznania na Puławską do Citroena z nowymi samochodami do salonu i muszę się pierdzielić Łopuszańską i tak dalej, kto to k....a wymyślił , trzy pasy w jednym kierunku na pseudo S2 a ja muszę się tarabanić przez miasto , Warszawa to chore miasto , wiem co piszę takich gównianych zakazów jest w tym chorym mieście mnóstwo

    Boją się ze ten cienki asfalcik za szybko by się sfalował...
    W normalnym mieście obwodnica jest po to by omijać miasto, a tu jak widac trzeba omijać obwodnicę.

  • kierowcabombowca

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.06.2015 00:26 ~kierowcabombowca

    SPEED4~SPEED4

    Drogowcy znowu przeszli samych siebie. Droga ekspersowa zaczynająca się od razu za granicą terenu zabudowanego. Może by zrobili jakiś odcinek buforowy na dwóch km pozwalający płynnie rozpędzić się do tych 120 km/h? Włączanie do ruchu na drodze ekspresowej jest trudne przy 80 km/h, a przy 50 km/h to co najmniej szaleństwo.


    To pewnie jeden z tych ciamajdów siejących zagrożenie na drodze, co nie wiedzą po co i do czego służy pas rozbiegowy...
    Wjeżdża taki idiota z wjazdu jadąc te 50-60, od razu włącza kierunkowskaz i przed maskę rozpędzonego na esce albo autostradzie się pcha mimo że ma 200 metrów pasa na rozpędzenie się i płynne włączenie.
    Na drugi raz hamował nie będę, staranuję po prostu a kamerka zarejestruje moment zajechania i wymuszenia pierwszeństwa.

  • tetate

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.06.2015 00:19 ~tetate

    gosc~gosc

    Jest jeszcze jedno miejsce gdzie można bardzo często spotkać drogówkę: to ul. Dźwigowa w tunelu. Jest znak "tunel" i w tym właśnie tunelu pod torami kolejowymi drogówka często stoi z włączonymi kogutami i poluje na kierowców. Każdy zatrzymany samochód musi stanać na ścieżce rowerowej wcześniej przejeżdżając linię ciągłą. To teraz mam pytanie: ile trzeba złamać przepisów (łącznie z drogówką?), żeby policja musiała w tym miejscu "legalnie" kontrolować kierowców??? Jakby nie można tego zrobić kilkadziesiąc metrów dalej? No, ale tam deszcz na głowę nie pada, wiatr nie wieje i jak już jedzie samochód, to nie ma szans nigdzie "uciec". W każdym razie Policja przykładem nie świeci w tym przypadku.

    Kilkukrotnie mijałem taką kontrolę na dźwigowej i jakoś nigdy jadąc przepisowo nie trafiłem na lizak... Burzy się zawsze ten "szybki ale bezpieczny miszcz prostej".

  • tetate

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.06.2015 00:12 ~tetate

    real~real

    Dojazd na lotnisko oznakowany jest bardzo dobrze, nie ma żadnych problemów. Nie można tego jednak powiedzieć o oznakowaniu wyjazdu z lotniska na POW. Już kilka razy nie udało mi się wyjechać na tę trasę. Oznakowania są niejasne - droga 79, S2, Ursynów. Gdzie jechać? Trafiałem na Zwirki i Wigury albo na Al. Jerozolimskie, ale nigdy tam, gdzie chciałem (wyjazd na Białystok).

    Racja. Miejscowy się może zgubić a co dopiero ktoś z Białystoku...

  • real

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.06.2015 14:46 ~real

    Dojazd na lotnisko oznakowany jest bardzo dobrze, nie ma żadnych problemów. Nie można tego jednak powiedzieć o oznakowaniu wyjazdu z lotniska na POW. Już kilka razy nie udało mi się wyjechać na tę trasę. Oznakowania są niejasne - droga 79, S2, Ursynów. Gdzie jechać? Trafiałem na Zwirki i Wigury albo na Al. Jerozolimskie, ale nigdy tam, gdzie chciałem (wyjazd na Białystok).

  • mck

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.06.2015 14:07 ~mck

    SPEED4~SPEED4

    Drogowcy znowu przeszli samych siebie. Droga ekspersowa zaczynająca się od razu za granicą terenu zabudowanego. Może by zrobili jakiś odcinek buforowy na dwóch km pozwalający płynnie rozpędzić się do tych 120 km/h? Włączanie do ruchu na drodze ekspresowej jest trudne przy 80 km/h, a przy 50 km/h to co najmniej szaleństwo.



    To jakiś żart. Trudne ... ale chyba jak się jedzie taczką załadowaną cegłami. Byle złom na 4 kołach przyspiesza od 80 do 120 w kilkanaście sekund.

  • Robin Chłód

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.06.2015 12:31 ~Robin Chłód

    Czekam jeszcze, kiedy zlikwidują te żółte paski w punkcie kontroli pojazdów i zamiast zwężać jezdnię, wybudują zatokę. Jak na Łopuszańskiej.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »