Informacje

13.01.2014 19:26 plany nowego dyrektora

Plany ZTM: metro częściej w soboty, zmiany tras autobusów

SERWISY:

Po uruchomieniu II linii metra mają zmienić się trasy niektórych linii autobusowych. W soboty podziemna kolejka ma kursować częściej, do stolicy dotrą również nowe tramwaje dwukierunkowe. Plan działania na ten roku w rozmowie z tvnwarszawa.pl przedstawił Wiesław Witek, nowy dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.

Witek, który wcześniej był dyrektorem biura koordynacji inwestycji i remontów w ratuszu, schedę po Leszku Rucie przejął w grudniu ubiegłego roku. Jak przekonuje, postawił sobie na ten rok kilka celów.

Jednym z priorytetów jest korekta tras linii autobusowych jeżdżących w okolicy II linii metra. Zmiany mają wejść w życie, gdy centralny odcinek zostanie oddany do użytku. - Rozpoczęliśmy prace nad przeprojektowaniem niektórych tras autobusowych. W styczniu wstępnie go zaakceptujemy i rozpoczniemy proces konsultacji z mieszkańcami – zapewnił Wiesław Witek, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.

Jak dodał, warszawiacy mają mieć duży wpływ na ostateczne korekty. – To mają być takie zmiany, które pozwolą nam wykorzystać metro i jednocześnie nie pogorszą obecnego układu komunikacyjnego – przekonywał dyrektor ZTM.

I linia metra częściej w soboty

Według zapowiedzi dyrektora Witka, zmian można się spodziewać również w kurowaniu metra na I linii. Być może od marca w soboty podziemna kolejka będzie kursowała częściej niż obecnie. - Czekamy na analizy przewozowe od Metra Warszawskiego. Jeśli oni będą mieli techniczną możliwość realizować kursy z większą częstotliwością to po feriach na początku marca chcemy w soboty częstotliwość zwiększyć do 4,5 minuty – zapowiedział nowy dyrektor ZTM.

Nowy dyrektor ZTM chce również rozpocząć prace przy budowie linii tramwajowej do Mehoffera. Nowe tory miałby również pojawić się na Powstańców Śląskich - na odcinku od ratusza Bemowo do ulicy Radiowej. - Czekają nas również dostawy kolejnych niskopodłogowych tramwajów dwukierunkowych – przypomniał Witek. Jak dodał, takie składy mają być wykorzystywane prze ważnych remontach, co pozwoli zmniejszyć utrudnienia dla pasażerów.

ij/bf/ran

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • magnat

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.01.2014 22:57 ~magnat

    Proponuję wydłużyć którąś z linii jeżdżących do Sadyby, do pętli Wilanów. Do Wilanowa jeździ Powsińską tylko 180, które nie dość że wiecznie opóźnione, to jeszcze jeździ "konwojami", a np 172 czy 189 wozi dalej powietrze.

  • MYSLENIE NIE BOLI

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.01.2014 15:47 ~MYSLENIE NIE BOLI

    Przywrócić poprzednia trasę linii 503 z przed „usprawnień”

  • weryfikator

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.01.2014 15:04 ~weryfikator

    Kiledy BusPas na Puławskiej w stronę Piaseczna i odwrotnie w stronę Wilanowskiej?

  • Uszczęśliwiony

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.01.2014 11:06 ~Uszczęśliwiony


    Ewa~Ewa

    Popieram przywrócenie linii 195 na starą trasę. Z Ursynowa na Górny Mokotów można bez problemów dojechać metrem, a autobus jest potrzebny na dojazd w rejon ul. Belwederskiej, Al. Ujazdowskich i Nowego Światu.
    Linia 503 mogłaby go zastąpić gdyby była skierowana na objazd Ursynowa Północnego ul. Bartoka, Surowieckiego, Romera.
    nickto~nickto

    To ja poproszę o przywrócenie jej na stara trasę:
    Huta Warszawa - Ursynów Południowy.
    Poproszę również o przywrócenie 495.

    Tak, jak piszesz, było w początkach kursowania tej linii. Potem rozpoczęło się stopniowe amputowanie po kawałku odcinków trasy. Ostatnio, przed radykalnymi cięciami ze strony ZTM-u, 195 miał " Pętlę " na Placu Zwycięstwa, co jakoś jeszcze wystarczało mieszkańcom Ursynowa. Odkąd uszczęśliwiono nas przeniesieniem 195 na Górny Mokotów, gdzie pęta się bez sensu, pojemność autobusów zmniejszono do 1/3, pewnie w perspektywie jest całkowita likwidacja tej linii.

  • mieszkanka bielan

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.01.2014 11:01 ~mieszkanka bielan

    ja proszę o jakikolwiek autobus łączący bielany z dw. centralnym. Było kiedyś 148, a od wielu lat nic totalnie nie ma, trzeba iść dłuższy kawałek do metra, a potem od centrum na dworzec. ciekawe, że inne dzielnice mają połączenie z centrum (nawet po kilka linii), a bielany niestety nie. Podpisuję się również pod przywróceniem 195 na starą trasę od Huty Warszawa.

  • Twój głos

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.01.2014 10:36 ~Twój głos

    bopoco~bopoco

    Kolejne zmiany rozkładów SKM niby poprzesuwane o kilka minut a jakoś dziwnie znikają kolejne pozycje z rozkładu, w niedzielą SKM z Ursusa jeździ co 2 godziny to jakaś kpina

    Hanka i jej sztab postawili na komunikację szynową, więc nie szemrać i się dostosować. Można ewenualniw w wolnym czasie pomyśleć nad głosowaniem w tegorocznych wyborach.

  • Marian Paździoch

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.01.2014 10:35 ~Marian Paździoch

    To zabrzmi trochę, jakbym był rzecznikiem tego pana dwojga imion, ale tak nie jest. Proponuję zwrócić uwagę na jedną wypowiedź w tym tekście: "Jak dodał, warszawiacy mają mieć duży wpływ na ostateczne korekty". Poczekajmy i wtedy go rozliczmy, tylko nie zapomnijmy :)

  • Wyprawa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.01.2014 10:32 ~Wyprawa

    Ewa~Ewa

    Popieram przywrócenie linii 195 na starą trasę. Z Ursynowa na Górny Mokotów można bez problemów dojechać metrem, a autobus jest potrzebny na dojazd w rejon ul. Belwederskiej, Al. Ujazdowskich i Nowego Światu.
    Linia 503 mogłaby go zastąpić gdyby była skierowana na objazd Ursynowa Północnego ul. Bartoka, Surowieckiego, Romera.

    Można by się ewentualnie pogodzić z utratą nieocenionej linii 195, gdyby rzeczywiście 503 zastępowało ją w dojeździe do Nowego Światu, ale tak nie jest. Żeby wsiąśc do 503, trzeba tam dojechać, szczególnie z rejonu Ul. Surowieckego ( " Megasam "), Wiolinowej czy Bartoka. To kolejna przesiadka i kolejne skasowane bilety dla ZTM. Dodam jeszcze, że jak już szczęśliwie dobrniemy 503 do Alei Ujazdowskich, to i tak nie zatrzymuje się on pod wejściem do Łazienek przy Belwederskiej.

  • vfr

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.01.2014 09:57 ~vfr

    Znając poczynania tych fachowców to dołożą częstsze metro na pierwszej linii, a wytną autobusy w Ursusie, Wawrze, Rembertowie i Biąłołęce. To by pasowało do ich dotychczasowej logiki.

  • kodex

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.01.2014 09:22 ~kodex

    PO pylina ..... a w tygodniu dojeżdżając do pracy w ścisku .... z wypadkami wpadnięć .... ot przedwyborcze malwersacje ....

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »