Informacje

25.07.2015 07:13 plusy i minusy takiego rozwiązania

Piętrusy w komunikacji miejskiej?
Ratusz przeanalizował; nic z tego

SERWISY:

Zarząd Transportu Miejskiego analizował, czy do miejskiej floty warto wprowadzić autobusy piętrowe. Urzędnicy wyliczyli wady i zalety takiego rozwiązania, i nie planują wprowadzić go w życie.

Sprawą autobusów piętrowych, które kojarzone są głównie z Londynem, zainteresował się miejski radny Michał Czaykowski (Platforma Obywatelska). W piśmie skierowanym do władz stolicy spytał, czy rozważano wprowadzenie takiego modelu w Warszawie, na najbardziej popularnych liniach.

"Są mniej pojemne"

Okazuje się, że wykonano analizę. O plusach i minusach takiego rozwiązania poinformował Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent miasta.

"Autobusy piętrowe są mniej pojemne od autobusów przegubowych, przy bardzo dużym udziale miejsc siedzących. Posiadają mniejszą liczbę drzwi, co wraz z koniecznością używania schodów znacznie wydłuża wymianę pasażerską" – argumentuje Wojciechowicz.

Dodaje też, że problemem może być wysokość, która przekracza 4 metry. Do tego koszt autobusu piętrowego jest większy niż jednopoziomowego, o podobnych parametrach.

"Mniejsza powierzchnia"

"Atutem autobusów piętrowych jest mniejsza powierzchnia, jaką zajmują, jednak różnica ta jest niewielka. Autobusy o pojemności ok. 130 miejsc mają długość ok. 13,7 metra, natomiast autobusy jednopokładowe o podobnej pojemności mają długość ok. 14,6 metra" – zaznacza wiceprezydent.

Wojciechowicz przypomina, że mieszkańcy stolicy w ankiecie "Barometr Warszawski 2014" zwrócili szczególną uwagę na wygodę i jakość podróżowania. "Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom obsługa pasażerska w Warszawie realizowana jest megapojemnymi pojazdami niskopodłogowymi, które przewożą około 180 osób. Oznacza to, iż wprowadzenie nowego typu autobusów jakim są autobusy piętrowe jest społecznie i ekonomicznie nieuzasadnione" – przekonuje Wojciechowicz.

ZOBACZ CAŁĄ ODPOWIEDŹ WICEPREZYDENTA

ROK TEMU AUTOBUS PIĘTROWY POJAWIŁ SIĘ NA ULICACH STOLICY, GDY NAGRYWANO FILM RODEM Z BOLLYWOOD:

ran/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • grzegorz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.08.2015 10:50 ~grzegorz

    To oczywiste: utrudniona wymiana pasażerska i wymuszanie łażenia po schodach dyskwalifikują dwupoładowce _zwłaszcza_ na obciążonych Iiniach.

  • WARSZAWA PRAGA PŁN

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.07.2015 20:31 WARSZAWA…

    Kurde blaszka,a co do tych piętrusów mają piesi i rowerzyści,ale jak juz został poruszony ich temat,to co prawda kierowcy nie są święci,ale to,co wyczyniają pseudo piesi (przechodzenie i przebieganie na czerwonym świetle lub w miejscu niedozwolonym) i rowerzyści (szaleństwo na chodnikach,przejeźdżanie po przejściach ddlla pieszych i na czerwonym świetle)pozostawia wiele do życzenia. Na kierowców łatwo napisać skargę,bo ich odnajda,ale do kogo pisac na pieszych i rowerzystów łamiących przepisy,których i tak nie odnajdą,aby ich ukarać ?!

  • MKM

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.07.2015 17:29 ~MKM

    Skipper~Skipper

    Znowu brak zrozumienia, chodziło o autobusy dwupokładowe przegubowe. Autobusy te miały służyć do obsługi linii podmiejskich (7XX i 8XX) np. Marki, Radzymin itp.
    Chodziło o to, że na dolnym pokładzie byłaby ograniczona liczba miejsc siedzących, natomiast na górnym głównie siedzące.
    Charakter linii do Radzymina jest taki, że ponad połowa pasażerów w szczycie to pasażerowie z Marek i oni potrzebują szybkiej wymiany najlepiej z dolnego pokładu. Pasażerowie z Radzymina spędzają w autobusie około godziny, więc dla nich lepiej byłoby przygotować miejsca siedzące na górnym pokładzie, bo czas wymiany pasażerów w końcowym odcinku trasy nie ma już takiego znaczenia jak na wcześniejszych odcinkach.

    Przykładowy autobus poniżej:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Neoplan_Jumbocruiser

    Co do opłacalności, to nikt nie policzył o ile mniej będzie kosztowało obsługa transportem zbiorowym tych osób, które są skłonne zrezygnować z samochodu.

    Chodziło o zwykłe miejskie. Nigdzie nie wspomniano o przegubowych i piętrowych. Z resztą takich miejskich nigdy nie produkowano. Neoplan robił dalekobieżne (właśnie te Jumbocruisery), ale od dawna nie produkuje nawet ich a ta linia nie miała już następcy. Aktualnie są używane tylko w kilku miejscach i prywatnie, więc można uznać je za wymarłe na drogach. Nikt nawet nie brałby takiego typu autobusu w czasie analizy ;).

  • Rafał

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.07.2015 14:00 ~Rafał

    Zgodzę się, że rowerzyści nie są święci i spora ich część jeździ niezgodnie z przepisami, ale to nie tylko przypadłość rowerzystów, także kierowców.

    Niektórzy rowerzyści nie szanują pieszych i kierowców, niektórzy kierowcy - pieszych i rowerzystów, niektórzy piesi - rowerzystów i kierowców. Tu nie ma wyjątków. Nie szanujemy się na wzajem.

    Edek~Edek

    Nie rób propagandy.
    Problemem nie jest, że są wszędzie tylko jak się zachowują, jak królowie szos.
    Zaczną jeździć zgodnie z przepisami, szanować innych i opinia będzie lepsza.


  • pasażer

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.07.2015 10:53 ~pasażer

    Skipper~Skipper

    Znowu brak zrozumienia, chodziło o autobusy dwupokładowe przegubowe. Autobusy te miały służyć do obsługi linii podmiejskich (7XX i 8XX) np. Marki, Radzymin itp.


    A gdzie były zawarte te założenia ? !!! bo z artykułu i odpowiedzi nic nie wynika.

  • Edek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.07.2015 10:47 ~Edek


    Właśnie, Warszawa jest dla wszystkich. Problem w tym, że rowerzysta wszędzie jest intruzem - na chodniku i na jezdni. Którędy ma więc jeździć skoro źle, że powstają nowe ścieżki rowerowe? Czy p. Puchalski zastępuje jezdnie ścieżkami dla rowerów? Nie! Więc w czym problem?


    czytelnik~czytelnik

    wyrzucić puchalskiego bo zamieni miasto w ścieżkę rowerową a warszawa jest dla wszystkich !
    kot~kot
    no właśnie, dla wszystkich, a nie jak teraz - tylko dla kierowców.

    Rafał~Rafał



    Nie rób propagandy.
    Problemem nie jest, że są wszędzie tylko jak się zachowują, jak królowie szos.
    Zaczną jeździć zgodnie z przepisami, szanować innych i opinia będzie lepsza.

  • Skipper

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.07.2015 10:08 ~Skipper

    Znowu brak zrozumienia, chodziło o autobusy dwupokładowe przegubowe. Autobusy te miały służyć do obsługi linii podmiejskich (7XX i 8XX) np. Marki, Radzymin itp.
    Chodziło o to, że na dolnym pokładzie byłaby ograniczona liczba miejsc siedzących, natomiast na górnym głównie siedzące.
    Charakter linii do Radzymina jest taki, że ponad połowa pasażerów w szczycie to pasażerowie z Marek i oni potrzebują szybkiej wymiany najlepiej z dolnego pokładu. Pasażerowie z Radzymina spędzają w autobusie około godziny, więc dla nich lepiej byłoby przygotować miejsca siedzące na górnym pokładzie, bo czas wymiany pasażerów w końcowym odcinku trasy nie ma już takiego znaczenia jak na wcześniejszych odcinkach.

    Przykładowy autobus poniżej:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Neoplan_Jumbocruiser

    Co do opłacalności, to nikt nie policzył o ile mniej będzie kosztowało obsługa transportem zbiorowym tych osób, które są skłonne zrezygnować z samochodu.

  • thomas

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.07.2015 09:52 ~thomas

    Na liniach turystycznych np.: Warsaw City Tour beda sie sprawdzaly dobrze tak jak w innych miastach

  • Rafał

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.07.2015 16:11 ~Rafał

    I jeszcze jedno... co ma p. Puchalski i ścieżki rowerowe do autobusów piętrowych?


    czytelnik~czytelnik

    wyrzucić puchalskiego bo zamieni miasto w ścieżkę rowerową a warszawa jest dla wszystkich !
    kot~kot
    no właśnie, dla wszystkich, a nie jak teraz - tylko dla kierowców.


  • Rafał

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.07.2015 16:10 ~Rafał

    Właśnie, Warszawa jest dla wszystkich. Problem w tym, że rowerzysta wszędzie jest intruzem - na chodniku i na jezdni. Którędy ma więc jeździć skoro źle, że powstają nowe ścieżki rowerowe? Czy p. Puchalski zastępuje jezdnie ścieżkami dla rowerów? Nie! Więc w czym problem?


    czytelnik~czytelnik

    wyrzucić puchalskiego bo zamieni miasto w ścieżkę rowerową a warszawa jest dla wszystkich !
    kot~kot
    no właśnie, dla wszystkich, a nie jak teraz - tylko dla kierowców.


  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »